Přejít na obsah

LED Matrix světlomety


boban1108

Doporučené příspěvky

Nikde, absolutně nikde jsem se nedočetl o tom, jak moc velký rozdíl je mezi základními LED a matrix LED. V trojce mám "obyčejné" LEDky a jsem velice spokojený. Oproti H7 je to skutečně o několik levelů dál a má to prokazatelný vliv na bezpečnost noční jízdy. Zajímalo by mne ale, přináší-li v O4 funkce Matrix skutečně i něco hodně navíc, než vykrývání osvitu protijedoucích vozidel a značek? Je to takový rozdíl, že se vyplatí za tuto fci připlácet celkem hříšný peníz?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V OIII jsou obyčejné LEDky? To mě asi něco uniklo. Já mám LED proužky pro denní svícení a na noc tam jsou xenony. Ale možná někdy později (já mám ročník 2014) začali dělat hlavní světlomety s LED. Nevím. 

  

Nicméně ty matrix LED mi nepřipadají zase tak drahé. Mám už objednanou OIV ve stupni Style a tam jsou k dokoupení v ceně balíčku Style Plus za 20000 a v tom balíčku jsou i jiné věci. Tak mi ten příplatek tak hrozný nepřipadá. 

  

Kamarád s tím ale nějaký čas (s matric LED) jezdil a nemohl si to vynachválit. Trochu se toho bojím, protože tam údajně už není přepínání dálkovek a potkávaček (dělá to automatika). Ale já si nedokážu představit, jak může automatika zabránit oslnění chodce jdoucího proti mně po krajnici, nebo auto schované za horizontem, případně na dálnici oslnění kamionu, když světla kamionu jsou schovaná za křovím v dělícím pásu, ale řidič sedí nad ním. No, uvidíme. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, boban1108 napsal:

V OIII jsou obyčejné LEDky? To mě asi něco uniklo. Já mám LED proužky pro denní svícení a na noc tam jsou xenony. Ale možná někdy později (já mám ročník 2014) začali dělat hlavní světlomety s LED. Nevím. 

  

Nicméně ty matrix LED mi nepřipadají zase tak drahé. Mám už objednanou OIV ve stupni Style a tam jsou k dokoupení v ceně balíčku Style Plus za 20000 a v tom balíčku jsou i jiné věci. Tak mi ten příplatek tak hrozný nepřipadá. 

  

Kamarád s tím ale nějaký čas (s matric LED) jezdil a nemohl si to vynachválit. Trochu se toho bojím, protože tam údajně už není přepínání dálkovek a potkávaček (dělá to automatika). Ale já si nedokážu představit, jak může automatika zabránit oslnění chodce jdoucího proti mně po krajnici, nebo auto schované za horizontem, případně na dálnici oslnění kamionu, když světla kamionu jsou schovaná za křovím v dělícím pásu, ale řidič sedí nad ním. No, uvidíme. 

V OIII 2019 i 2020 jsem měl full LED světla a svítilo to moc pěkně.

V OIV mám Matrixy, dálkový jdou přepínat On-OFF-Auto  V autorežimu dálkových se zobrazí ikona dálkových světel na palubce a je v ní namalovaný "A", potom to přepíná samo, reaguje to velmi dobře i na slabší světla v prostisměru, v obcích to samo vypne atd. Chodce, pokud má reflexní prvek to odstínilo taky.  Jen si říkám, kolik asi to světlo stojí, když se pokazí, tipuju to tak na 60 tisíc... Matrix je fajn, ale do soukromýho bych se spokojil i s obyčejnýma LED, přeci jen je ten Matrix plný hejblátek a je šance, že se to podělá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslím, že v matrixoch žiadne hejblátka nie sú, nemá sa tam čo pokaziť. Celé je to na prepínaní sady LED-iek ktoré svietia každá svojim smerom a teda vypnutie niektorej z nich spôsobí, že na ceste je vyrezaný kus bez osvetlenia.

OIV mám len v štádiu objednávky ale tretí rok používam matrixy Intellux u Insignie.

Výhody matrixu:

- osvetlenie ľavej polovice cesty a ľavého okraja cesty pri predbiehaní iného auta - v podstate zapnutý ľavý diaľkový svetlomet. Takže dobre vidno prípadného cyklistu alebo chodca v čiernej bunde idúceho po ľavej strane. to pri obyčajných svetlách LED alebo xenon neuvidíš, pretože na predbiehanie pôjdeš na začiatku so stretávacími svetlami

- osvetlenie oboch okrajov cesty "diaľkovými svetlami" aj pri prichádzajúcom aute v protismere - vidíš tak lesnú zver ktorá stáva pri krajoch cesty. Dtto pri dobehnutí iného auta, diaľkové svetlá svietia okolo neho na okraje cesty.

- na diaľnici pri rýchlosti 140kmh+ svieti pravý svetlomet do diaľky a ľavý ako stretávací, takže nedochádza k oslneniu protidúcich áut

 

Nevýhody matrixu:

- má len určitú šírku osvetlenia cesty, ktorá je plne postačujúca na rovnej ceste a v miernej zákrute na cestách 1.triedy. Pri jazde v horských stúpaniach so zatáčkami je však šírka nedostatočná a tak po zatočení do zákruty 120° a viac (vracačka 180°) vchádzaš do tmy. A práve v horských úsekoch tam môže stáť stádo zveri, ktoré nevidíš

Tu sú na tom ďaleko lepšie natáčacie xenony ktoré svietia do zákrut.

- v obci do 50kmh svietia ako obyčajné stretávačky. U AFL xenonov sú napríklad svetlá pootočené do strán takže vidno lepšie okraje cesty a chodníky

- pri hmle matrix na to nemá žiadnen program svietenia. bi-xenony mali skrátenie svetelného lúča a tým vyššiu intenzitu osvetlenia a osvetlenie okrajov cesty

 

čo je rovnaké

- oba systémy možno ovládať klasicky prepínaním diaľkové/stretávacie. Nie je pravda že matrixy nemožno ručne stlmiť

- oba systémy ak sú ovládané kamerou tak budú bez rozdielu oslňovať kamionistu, ktorý vychádza spoza horizontu

 

Za mňa bez matrixu už ani kilometer :)

Pozor, je kardinálny rozdiel medzi matrixami OIV a autami vyššej kategórie v počte LED segmentov. A tak to potom na ceste aj vyzerá.

hľadajte na youtube porovnanie matrixov, je tam dobré video, kde sú vždy dve autá porovnávané na rovnakej ceste, takže je možnosť vidieť napríklad OIV vs BMW5

 

 

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: OpelInsi
  • Líbí se mi 3
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Ja se s matrix svetlomety ucim jezdit a moc nechapu ovladani. Kontrolka je nekdy modra a nekdy seda, to nevim, jakou ma zakonitost. Inteligentni sviceni zapnu packou svetel od sebe, ale uz nevim, jak to muzu zpet vypnot. Packa svetel znovu od sebe je pusteni plnych dalkovych a potreti od sebe se vrati normalni tlumena svetla. Takze pokud chci prejit z automatiky na tlumena, musim na okamzik zasvitit dalkovymi. To nechapu.

Mohl by mi to nekdo objasnit, prosim?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, MiTi napsal:

Ja se s matrix svetlomety ucim jezdit a moc nechapu ovladani. Kontrolka je nekdy modra a nekdy seda, to nevim, jakou ma zakonitost. Inteligentni sviceni zapnu packou svetel od sebe, ale uz nevim, jak to muzu zpet vypnot. Packa svetel znovu od sebe je pusteni plnych dalkovych a potreti od sebe se vrati normalni tlumena svetla. Takze pokud chci prejit z automatiky na tlumena, musim na okamzik zasvitit dalkovymi. To nechapu.

Mohl by mi to nekdo objasnit, prosim?

 

Ahoj MiTi, šedú ( skôr myslím že je biela, ale nehádam sa, mám na nič farbocit) kontrolku máš keď prepneš svetlomety na diaľkové do automatického režimu, ale ešte ti diaľkové svetlá nesvietia - je to taký 'stand-by' režim, je to predovšetkým keď je dostatočné osvetlenie, buď ešte nie je tma, alebo je cesta osvetlená pouličnými lampami. Akonáhle nastane dostatočné temno, kontrolka sa ti prepne na modro a začne ti fungovať matrix, diaľkové sa pri protiidúcich autách nevypnú, len ich vytienia - funguje to u mňa výborne, nikto nepreblikáva a sú fajn nasvietené okraje cesty. Tak to funguje, keď máš svetlá nastavené do režimu Auto. Ak si sám prepneš svetlá na tlmené, čiže vypneš auto režim, diaľkové sa správajú ako bežné, od seba zapneš, k sebe vypneš, ale už nie sú v matrix režime, netieňujú premávku. 

No a diaľkové v automatickom režime vypnúť nemôžeš, ako si napísal, len prepínaš medzi matrix a klasikou. Vlastne ich môžeš vypnúť tak, že vypneš auto režim svetlometov a si späť v klasickom režime. 

Čo sa kontrolky týka, je pri prepínači svetiel, na fotkách máš ako kontrolka svieti, keď je svetlo v auto režime a svietia stretávacie svetla a na ďalšej keď prepneš tlmené sám. 

IMG_20211104_111834.jpg

IMG_20211104_111819.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Nocturnal napsal:

Ahoj MiTi, šedú ( skôr myslím že je biela, ale nehádam sa, mám na nič farbocit) kontrolku máš keď prepneš svetlomety na diaľkové do automatického režimu, ale ešte ti diaľkové svetlá nesvietia - je to taký 'stand-by' režim, je to predovšetkým keď je dostatočné osvetlenie, buď ešte nie je tma, alebo je cesta osvetlená pouličnými lampami. Akonáhle nastane dostatočné temno, kontrolka sa ti prepne na modro a začne ti fungovať matrix, diaľkové sa pri protiidúcich autách nevypnú, len ich vytienia - funguje to u mňa výborne, nikto nepreblikáva a sú fajn nasvietené okraje cesty. Tak to funguje, keď máš svetlá nastavené do režimu Auto. Ak si sám prepneš svetlá na tlmené, čiže vypneš auto režim, diaľkové sa správajú ako bežné, od seba zapneš, k sebe vypneš, ale už nie sú v matrix režime, netieňujú premávku. 

No a diaľkové v automatickom režime vypnúť nemôžeš, ako si napísal, len prepínaš medzi matrix a klasikou. Vlastne ich môžeš vypnúť tak, že vypneš auto režim svetlometov a si späť v klasickom režime. 

Čo sa kontrolky týka, je pri prepínači svetiel, na fotkách máš ako kontrolka svieti, keď je svetlo v auto režime a svietia stretávacie svetla a na ďalšej keď prepneš tlmené sám. 

IMG_20211104_111834.jpg

IMG_20211104_111819.jpg

Ahoj, diky, s tou barvou to ted uz chapu. Jen nechapu tu kontrolku dole pod volantem, kam nevidim, ale to bylo i na Touranovi, ktereho jsem jinak miloval. Ale porad mam problem, ze kontrolka sviti stejne, jestli mam denni svetla nebo tlumena. Porad je tam auto a symbol obrysovych svetel. Co se tyce prepinani, prijde mi to takto nelogicke, jako vetsina funkci na tomto aute.

Editováno: , autor: MiTi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U základních světel je to tedy lepší - když svítí denní vpředu jen proužky, vzadu vyplé svítí jen symbol AUTO.

093F3C1E-FEDE-48CA-9574-C9FFD005D9B4.jpeg.a716f625c8a804a3425d233c1276a157.thumb.jpeg.ee6876e5dbe781c6ce7f187a51309f49.jpeg

Pokud se rozsvítí tlumená + zadní rozsvítí se druhý symbol a u stropních lampiček ty čtverečky, hned si řidič všimne, že jsou rozsvícena komplet světla.

 5E34713D-12B7-40C2-B17D-5296C0C04857.jpeg.8ade9e6cee5d0f793e2ee65148bd5176.thumb.jpeg.e4cb74788e591d0fad5e89f899c73f76.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jan, auto režim je rovnaký aj pri matrixe, ja som pre MiTiho fotil hlavne kde sú kontrolky tlmenych svetiel a ako svietia pri rôznych režimoch. Ešte jedna pomôcka je na to zistiť kedy sa prepne z DLR na tlmené je mať spustenú navigáciu, buď vstavanú alebo aj Waze (Google mapy nepoužívam, neviem ) a po prepnutí na tlmené sa prepne aj navigácia do tmavého režimu - to však neplatí ak sa svetlá zapnú pri daždi asistentom - vtedy ostáva navigácia svetlá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Matrix to má rovnako ako klasika, pri auto režime DLR svieti 'Auto', auto režim tlmené svieti 'Auto' a ikona svetiel, pri manuálnom spustení tlmených svieti len ikona. 

MiTi písal aj toto:

V 3. 11. 2021 na 14:40, MiTi napsal:

Co take nechapu, ze tlumena svetla nemaji kontrolku.

 

takže to možno len nezaregistroval. ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Nocturnal napsal:

Matrix to má rovnako ako klasika, pri auto režime DLR svieti 'Auto', auto režim tlmené svieti 'Auto' a ikona svetiel, pri manuálnom spustení tlmených svieti len ikona. 

MiTi písal aj toto:

 

takže to možno len nezaregistroval. ;) 

Ano, nezaregistroval, sorry. Vcera jsem si vsiml, ze symbol svetylek je tam navic, kdyz sviti svetlomety. Diky za objasneni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jane, budem zase raz hnusný. Problém je, že tu neustále podstrkuješ rozsvietené diaľkové svetlá a poukazuješ na to, ako dobre svietia. Diaľkové svetlá pri dnešných plných cestách sa už v podstate mimo jazdy medzi 01:30 a 03:30 nedajú použiť.

Nechcem ti brať že si s nimi spokojný a že sú lepšie než v predošlom modeli. Ale myslím, že ovplyvňuješ možno ľudí, ktorí sa rozhodujú či priplatiť pár tisíc kvôli bezpečnosti a upokojení že základ je OK trebárs skončia zle - s krvavým blatníkom a na okresnom súde.

Daj stretávačky v daždi s oproti idúcim autom a cyklistom na krajnici.

 

Dúfam že preháňam a všetkým prajem aby nikdy nemuseli vidieť krv ani na inom aute nieto na svojom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, OpelInsi napsal:

Jane, budem zase raz hnusný. Problém je, že tu neustále podstrkuješ rozsvietené diaľkové svetlá a poukazuješ na to, ako dobre svietia. Diaľkové svetlá pri dnešných plných cestách sa už v podstate mimo jazdy medzi 01:30 a 03:30 nedajú použiť.

Nechcem ti brať že si s nimi spokojný a že sú lepšie než v predošlom modeli. Ale myslím, že ovplyvňuješ možno ľudí, ktorí sa rozhodujú či priplatiť pár tisíc kvôli bezpečnosti a upokojení že základ je OK trebárs skončia zle - s krvavým blatníkom a na okresnom súde.

Daj stretávačky v daždi s oproti idúcim autom a cyklistom na krajnici.

 

Dúfam že preháňam a všetkým prajem aby nikdy nemuseli vidieť krv ani na inom aute nieto na svojom.

Já mám Matrixy a právě pro jejich úžasnou funkci vykrývání protijedoucích, ale zároveň PLNÉ nasvícení všeho kolem včetně pravé i levé strany hluboko za krajnice mi jen potvrzuje, že to byla výborná a opodstatněná volba a např. přibíhající srna, nebo neosvětlenený chodec, či cyklista z bočního výjezdu už zdaleka není takové překvapení a je hafo času na reakci.

Editováno: , autor: Zzzzz
  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...