Přejít na obsah

Spotřeba


mvh

Doporučené příspěvky

Souhlas, pořád na něj čumim lol Sice jsem ho v FI měl, ale v FII nebyl a teď jsem si ho nechal dodělat i s maxíkem a nemůžu z něj spustit oči. Někdy když už mi z toho "hrabe" - vysoká spotřeba, atd. , tak radši vypínám displej :p

btw. abych nebyl OT:

dlouhodoby prumer zatim 6,3l - 95% po Praze (trasa Černý Most - Malostranské náměstí a zpět)

Editováno: , autor: PMA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také se musím pochlubit. V pátek jsem se vrátil z Chorvatska. Najel jsem rovnech 2000 km. Dle palubního počítače jsem měl spotřebu 5,7 l benzinu . Průměrnou rychlost jsem měl 70 km/ h. To jsem ještě chytil 2 kolony. :aggressive: Na to. že ted mám na HTP najeto 3,5 tisic je to dobrá spotřeba. Při tom jsem měl tam i nazpět puštěnou klimu asi půl cesty. Celkem spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také se musím pochlubit. V pátek jsem se vrátil z Chorvatska. Najel jsem rovnech 2000 km. Dle palubního počítače jsem měl spotřebu 5,7 l benzinu . Průměrnou rychlost jsem měl 70 km/ h. To jsem ještě chytil 2 kolony. :aggressive: Na to. že ted mám na HTP najeto 3,5 tisic je to dobrá spotřeba. Při tom jsem měl tam i nazpět puštěnou klimu asi půl cesty. Celkem spokojenost.

Jak si to jel dlouho? Střídali ste se?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeli jsme to ve třech. Já manželka a 14-cti letý syn. No v kufru plno krámu, jidlo na 14 dnů a pro mne dvě balení piva v plechovkách, no prostě jak každej Čech. Tam jsem vyjel v 16,45 hod. a v Bašce Vodě jsem byl v 08,30 h. Asi 2 hodiny jsme spali za tunelem Malá Kapela. Na zpět jsme vyjeli v 07,30 h. a doma jsme byli v 22,15 h. To jsem chytl kolonu před Záhřebem a na hranicích jsem taky čekal asi 30 min. Jinak běžné zastavky na 20 min. Řidil jsem sám.

Editováno: , autor: foromen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze tu je moja "troska do mlyna":

Aktualne mam najazdenych cca 5600 km. Nedavno som robil Bulharsko (2x1400 km). Spotreba cestou TAM 6,5 a cestou SPAT 6,1. Priemerna rychlost 70 km/h, kufor plny na prsknutie, 2 dospele osoby + 1 dieta. Klima bezala na 22st.C asi 75% cesty.

Jedine co ma trapi je prave spotreba pri zapnutej klime. Ide totiz na moj vkus dost "drasticky" hore. Priklad: pri stojacom aute na volnobeh palubak ukazuje 0,5 l/h a ked zapnem klimu hned je tam 1,2-1,3 l/h. Podobne je to aj pri jazde: niekedy mam pocit ze to ide hore aj o 1-1,5 litra. Je to normalne?

PS: Pred tyzdnom som skusal ist asi 100 km trasu "na spotrebu" a vysledok bol 5,1. V aute som bol sam a kufor bol prazdny :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u te spotreby s klimou. Asi zalezi na kolik mas ventilator a teplotni rozdily. Ja bezne nechavam klimu na stupen 1 a spotreba na volnobeh se lisi max o 0.1 az 0.2 l/h. tj cca .6-.8 l/h. Je fakt, kdyz jsem zapnul na prelomu mesice klimu na 4 tak to spotreba fakt zahucela.

Nicmene mi staci ten stupen 1 a foukani na me nebo na nohy, abych se citil prijemne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u te spotreby s klimou. Asi zalezi na kolik mas ventilator a teplotni rozdily.

Ked som isiel do toho Bulharska tak vonku bolo okolo 30st.C. Klimu (mechanicka Climatic) som mal nastavenu "na stred" t.j. 22st.C a ventilator na 1.stupen. Ten rozdiel v spotrebe (pri zapnutej a vypnutej klime) sa mi aj ta zda dost vysoky. Rovnako to pocitujem aj na vykone motora :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mého názoru nemá vliv na spotřebu, kolik mám poštěný větrák 1,2,3 nebo 4 ale na kolik mám nastavenou teplotu.

Je fakt, ze to nemuzu podlozit statisticky korektnimi daty. Ale zatim z tech pozorovani na mem aute mi to tak vychazi.

At mam venku 30 nebo 24 a Climatic je nastaven na 22, tak pri stupni 1 ty hodnoty co jsem predtim uvedl. Kdyz jsem to dal na tu 4 tak opravdu spotreba na neutral letela prudce nahoru az k tem 1.3 l/h, neli vic (udelal jsem to 2x) Poprve kratce na semaforu, a podruhe, kdyz jsem vezl jednu nevestu fotit a to nebyl cas sledovat. Dulezitejsi bylo co nejrychleji dojet do cile a neuvarit ji v tech jejich satech.

=> za celou cestu Ostrava-Kyjov klima st. 1 okolni pocasi 2.8. cca 28 stupnu spotreba 1/8nadrze (3 dospeli v aute, plny kufr). Kyjov-zamek Milotice (pocasi stejne) a zpet cca 15km klima spotreba dalsich 1/8 nadrze (4 dospeli, poloprazdny kufr). (viz odkaz na moji spotrebu v podpisu a tankovani okolo 2.8.

Podle me to ma tuhle logiku:

Cim silneji pustim vetrak, tim rychleji proudi vzduch a klima si vyhodnoti, ze musi vykonneji chladit aby dosahla rychleji pozadovane teploty. Pak tedy si sahne do spotreby auta vic a i ubere vic vykonu.

K tomu, ze to jde poznat na vykonu i na stupni 1. Bud jsem na tohle "hluchej" a nepoznam minimalni rozdily pri zmacknuti pedalu, nebo se mi to fakt neprojevuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@vorlajz: To ze si klime "neco veme" je jasne kazdemu. Konkretne v mojom pripade som sa vyjadril niekolko prispevkov vyssie. Ze "je to znat" na poklese vykonu u slabsich motorov to je bez debaty. Ja mam ale 1.4 63kW a pri zapnutej klime (hoci len na 1.stupni) to pekne "citim" na spotrebe ako aj na vykone. Tak teda neviem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je fakt, ze to nemuzu podlozit statisticky korektnimi daty. Ale zatim z tech pozorovani na mem aute mi to tak vychazi.

At mam venku 30 nebo 24 a Climatic je nastaven na 22, tak pri stupni 1 ty hodnoty co jsem predtim uvedl. Kdyz jsem to dal na tu 4 tak opravdu spotreba na neutral letela prudce nahoru az k tem 1.3 l/h, neli vic (udelal jsem to 2x) Poprve kratce na semaforu, a podruhe, kdyz jsem vezl jednu nevestu fotit a to nebyl cas sledovat. Dulezitejsi bylo co nejrychleji dojet do cile a neuvarit ji v tech jejich satech.

=> za celou cestu Ostrava-Kyjov klima st. 1 okolni pocasi 2.8. cca 28 stupnu spotreba 1/8nadrze (3 dospeli v aute, plny kufr). Kyjov-zamek Milotice (pocasi stejne) a zpet cca 15km klima spotreba dalsich 1/8 nadrze (4 dospeli, poloprazdny kufr). (viz odkaz na moji spotrebu v podpisu a tankovani okolo 2.8.

Podle me to ma tuhle logiku:

Cim silneji pustim vetrak, tim rychleji proudi vzduch a klima si vyhodnoti, ze musi vykonneji chladit aby dosahla rychleji pozadovane teploty. Pak tedy si sahne do spotreby auta vic a i ubere vic vykonu.

K tomu, ze to jde poznat na vykonu i na stupni 1. Bud jsem na tohle "hluchej" a nepoznam minimalni rozdily pri zmacknuti pedalu, nebo se mi to fakt neprojevuje.

Musím to vyzkoušet, možná na tom něco bude, jak píšeš že víc prodí vzduch tak klima musí víc ochlazovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked som isiel do toho Bulharska tak vonku bolo okolo 30st.C. Klimu (mechanicka Climatic) som mal nastavenu "na stred" t.j. 22st.C a ventilator na 1.stupen. Ten rozdiel v spotrebe (pri zapnutej a vypnutej klime) sa mi aj ta zda dost vysoky. Rovnako to pocitujem aj na vykone motora :(

Já pociťuji zapnutou klimatizace při řazení z jedničky na dvojku, když jede klimatizace na vyšší výkon, jednou mě i zhasnul motor, při řazení ty otáčky hodně padají

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já pociťuji zapnutou klimatizace při řazení z jedničky na dvojku, když jede klimatizace na vyšší výkon, jednou mě i zhasnul motor, při řazení ty otáčky hodně padají

Mne sice motor nezhasol, ale v podstate mam to iste - chce to viac plynu.

Kedze toto je vlakno o spotrebe tak som sa vo svojich predchadzajucich prispevkoch iba chcel podelit o svoje skusenosti. Pri jazde bez klimy som so spotrebou (aj vykonom) spokojny. Horsie je to s tou zapnutou klimou. Ako som pisal: Pri zahriatom motore mam pri zapnutej klime ("na stred" + ventilator 1.stupen) pri stati spotrebu DVOJNASOBNU (!) a pri jazde to robi o 1-1,5 l/100km viac ako bez klimy.

Trochu OT: Co sa tyka vykonu motora pri zapnutej klime: v servise mi povedali ze klima zapnuta "naplno" si vezme 4kW vykonu. Ak by to teda bola pravda, tak by ten ubytok vykonu nemal byt az taky citelny. Predtym som totiz jazdil s 1.2 47kW a teraz mam 63kW (malo by mi teda "ostat" este 59kW). Ked vsak zapnem klimu tak mam pocit ako by som motoru "stupil na krk" a auto ide horsie ako moja stara 1.2 :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to je zajímavý... že až takhle rapidní nárůst spotřeby... ale pravdou je, že když nastartuju a climatronic začne jet na plnej větrák, tak si autíčko bere i 2 l za hodinu :D ale to stejně často nedělám... to vyvětrám okny... a klimu zapínam potom... a na krátký trasy vlastně jezdím bez klimy :)

máti má HTP 47 kW a taky jsem tam nějak nepozoroval citelný nárůst spotřeby... pravdou ale je, že na to moc nekoukám :) protože to bych se zbláznil... prostě když dojde benál, tak natankuju a jede se dál... :) ale u tý 1.2 je samozřejmě při rozjezdu a zapnutý klimě potřeba přidat víc plynu... kolikrát když přesednu ze Scouta, tak mám problém se vůbec rozjet :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...