Přejít na obsah

Výměna rozvodů 1.4 MPI


fabia1,4

Doporučené příspěvky

ja by som sa zariadil podla toho v akom stave vizualne je remen a kladky ak je vsetko ok a nikde nie je nejake poskodenie alebo naznak tak by som to neriesil. pokial chodis do skodovky a mas poctivu knizku tak aj v pripade roztrhnutia pred intervalom 90tkm by som to reklamoval ako vadu materialu.

vyrobca udava iba interval kontroly ( vymeny ) 90tkm a neohranicuje to casovo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moja skúsenosť s rozvodami: pri kontrole 90 tis. km, auto mi servisuje známy, odporúčal výmenu s tým, že mi podľa svojich skúseností mi nemôže dať záruku na ďalšiu prevádzku. Kontrolovalo sa cez vrchný otvor po odňatí plastového krytu. Remene boli napnuté, hlavný remeň (od kľukového hriadeľa cez vačku sacích ventilov a vodnú pumpu) vykazoval v oblúku na remenici drobné vlasové trhlinky, ostatné sa javilo OK. Dodhodli sme sa na výmenu, zohnal originálnu sadu a išlo sa meniť. Po odstrojení spodného hliníkového krytu sme sa dostali ku všetkým kladkám a tá vodiaca kladka s bočnicami na hlavnom remeni bola v radiálnom smere úplne prasknutá s medzerou cca. do 1mm! Až ma oblial studený pot. Ak by sa tá kladka rozsypala za chodu motora, mal by som "zarobené". A to doteraz som s motorom, mimo 1 zaolejovanej sviečky, nemal jediného problému! Tá prasklina na kladke sa nedala pohľadom cez kontrolný otvor vôbec vidieť! Tiež asi záležalo od náhody, v akej polohe ostane pri zastavení motora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

originální rozvodová sada co nevydrží 90 tkm - tomu se říká smůla. Normálně se na rozvodovou sadu dává záruka 200 - 250 tkm, tohle je ale pech :feve:

Jinak, co bys dělal? Sehnal by sis za 10-15 tkm nový polomotor a rozvody bys dělal stejně tak jako tak - o potu to není, jako spíše o dopisu do Škody-Auto :D

(měli by prece jen vědět, jaké prodávají výrobky ;) )

Vizuální kontrola natažení řemenu není všeříkající.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak, co bys dělal?

Asi podľa rozsahu poškodenia by som sa po konzultacii so známym rozhodol, ako ďalej. Rozhodovali by: cena opravy a tiež technická úroveň opravy. Možno by to smerovalo i ku kúpe staršieho motora, ale jednoznačne s preukázaným pôvodom!

Inak by mi bolo motora veľmi ľúto. Nemal som doteraz s ním jediný problém, ťuk do kľúčika a vždy spoľahlivo bežal. Zvykol som si i na jeho charakteristiky. I keď sa mi na služobnej 1.2 12V v meste jazdí pohodlnejšie a nemal by som problém ju vlastniť ako súkromnú, mimo mesta, pri predbiehaní, v stúpaní a samozrejme na diaľnici má 1.4 16V jednoznačne navrch.

Nech mi nové rozvody vydržia aspoň ďalších 90 tis. km!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdrc, že by se dvakrát po sobě střihnul šroub v tom samym místě je divný a podle mýho to nebude chyba materiálu šroubu, ale spíš někde jinde. Mohl být třeba nějaký poškozený závit v bloku, šroub se povolil a pak už se ustřihne snadno, pač šrouby nejsou stavěný na zatížení na střih, ale na tah. Nebo řemenice na klice mohla házet, vzniklo nějaký pnutí,ale to by spíš asi odešel řemen... Jinak gratuluju k novému motoru:-) pro šodovku to je jednodušší a levnější než dělat dalekosáhlé analýzy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozdravujem vsetkych...

Ked som bol s autom pri 90.000 km na servise, taktiez mi povedali, ze vymena je az pri 120 tis., ale zaroven aj podotkli, ze zivotnost rozvodoveho remena je 5-6 rokov. Tak som radsej zohnal nove a dal to vymenit mechanikovi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
Fábie 1,2 HTP 47 kW r.v. 2003,najeto 35 tis. km (pozn. do minulého roku s tím jezdil tatík), předevčírem jsem normálně zaparkoval do garáže, včera přijdu, startuju a už jsem nenastartovat a to jsem to zkoušel několikrát. Diagnostika motoru bez závad. Jak tady čtu, tak mne potkala klasika u těchto motorů tohoto ročníku, tedy přeskočil mi řetěz. Startér točí, ale nic. Snad se to nepotkalo, nic jiného jsem s tím nedělal, jen startoval, bezúspěšně :-(

Mám několik dotazů:

1. Mohlo se to potkat při startování ?

2. Co všechno musím vyměnit, abych mohl dál jezdit a kolik to bude stát? Četl jsem tu částku kolem 7 tis. Kč (řetěz, kola, lišty, napínák+ práce)?

3. Je výměna těch rozvodů dostatečná, nebo musím opravit, či vyměnit ještě něco? Někdo tady psal o svíčkách ?! Dále olej ?! ,oc jsem tomu nerozumněl z pohledu souvislosti.

Díky za info.

Zdarec,

prosimte chtel sem se zeptat, bylo to tema rozvodama nebo v necim jinym? Taky sem prijel vcera vecer domu a dneska sem nenastartoval... benzin mam, nasat ho taky nasaju.. mam najetych necelych 80tis km, r.v. 03/2003 pred tim zadne problemy s motorem nebyly, sednul sem otocil klickem a jel. zadny chrastivy zvuk ani nic podobneho sem neaslechl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

zdravim chlapi a dievcata je mozne aby rozvody na tuto fabiu stali 17€ to je asi riadna pi*ovina vsak??

tu mate odkaz

http://www.extraceny.sk/Default.aspx?__5=_...920426,920430_1

nieje to normalne vsak??? a ak tak tak kde by som zohnal rozvody za nejaku rozumnu cenu lebo to pod kapotou riadne klepe a jeden mechanik mi povedal ze je to vodna pumpa druhy mechanik ze rozvody... ta vodna pumpa mi pride ako blbost ale neviem na fabii je najazdenych necelych 62000km a klepe to takto uz nejakych 2000km takze neviem a autu dava poriadne zabrat po meste s nim jazdim na doraz tak zacinam mat uz strach z toho co to moze byt je to fabia 1.4 44Kw 11/2001 junior.

a inak ja mam zase taky pocit ako by to boli ventili alebo vahadla alebo nieco take... mozem dat dole kryt hlavy skontrolovat a skusit nastartovat?? alebo len vyskusat vole a tak??? poradte mi prosiim...

alebo tieto??

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0471...ia-octavia.html

som prekvapeny z tych cien su normalne?? diky moc chlapi za odpovede... a inak ak by som chcel menit j vodnu pumpu ako to je s nou?? diky moc za odpovede

Editováno: , autor: nero150
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozvody to nebudou protože je to řetez a ten se muže tak po 150tis max. uvilnit a začit chrastit.Ta cena nevím jestli se ti zsá moc nebo málo,ale jsou to jednoduché rozvody vycházející už ze Š1000 a cena 300kč je proto zcela normální a oproti cenám rozvodu řemenem je k smíchu a pokud ti něco v motoru klepe tak by asi bylo dobré navštívit pořádnej servis a nebo postupně vylučovat přičiny a začít ventilama,altelnátorem,pumpou atd.ale pokud tomu nehovíš tak jed radši do servisu nejlépe origo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no dobre tak rozvody necham tak no uvidim pojdem do nejakeho normalneho servisu a zistim co to je... a v origo servise som nebol uz asi dva roky lebo ja som dost dlho robil v servise tak vsetko som si tam robil sam ale z toho som jelen takze takto... no ale tak skusim zajst do autonovy do ich servisu a uvidim ze co to povie... tak jeden vravel ze to je vodna pumpa tak nvm teda nooo... kazdopadne ak ma niekto takuto fabiu alebo nejaky velmi podobny typ tak by ma potesilo ked by napisal ze co mu zacalo hrkat v motore..diky moc za odpoved...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam presne také isté vozitko ako ty ešte aj "džuniora" :p a zvuk motora bol po 80t.km príšerný. Musel som meniť tesnenie pod hlavou tak ked som to mal otvorené vymenil som aj rozvody.Zmena je neuveritelná ten motor ide tichúčko ako v normálnej fabii. :) a spotreba tiež klesla o 0,5l. :palec2:

Ja som kupoval rozvody v origo škode a stály niečo pod 20euro.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cize to tesnenie to mohlo sposobovat??? ale tak tie rozvody niesu az take drahe tak to uz pri jednom vymenim budem si to robit sam taze len cena materialu no tak to nieje az take hroznee... tak diky moc napada este nieco niekoho?? alebo toto bude stacit?? este raz diky moc za odpovede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Nepises r.v., nepises kod motoru, nepises defacto nic.

Kazdopadne pod timto cislem dilu se schovava opravarenska sada platna pro vsechny HTP 12V.

Napravuji rest:) r.v. březen 2003, kód motoru AZQ. Rovněž byla měněna vodící lišta (03E109509), nějaký těsnící kroužky apod. Doufám, že teď bude klid a lapálie se mě s tímto motorem vyhnou, do výměny byl klid. Ani cívky sem měnit nemusel. Objevují se u AZQ nějaké jiné závady? U BME motorů o přeskakování řetězů není slyšet, hádám že tam byla ta vodící lišta delší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...