Přejít na obsah

1.6 55 kW - spotřeba, zkušenosti, nemoci a vlastnosti


TomášT

Doporučené příspěvky

chlapi nemam palubni PC a kdyz sem mel presne pulku nadrze - podle budiku ,tak sem si vynuloval denni km.

do rozsviceni rezervy sem najel pouhych 201 km !! je to mozny? jezdil sem teda vylozene jen po Brne a ne zrovna v nejmensim provozu, ale i tak se mi zda ze to teda sakra malo ze? nebo je to mozny?

jeste jeden dotaz, mozna to sem az tak nepatri... kdyz prijdu k autu rano, nebo po par hodinach a vyjedu , tak pri prvnim zabrzdeni se ozve z prave zadni strany takovy jakoby drhnuti... jako oblozeni na zadnim kole, ale pred rokem se zadni brzdy delaly , takze sjety oblozeni za rok cca 30tkm to je blbost... potom uz to nedela a brzdi to jak ma a zadnej zvuk, co to muze bejt? je tim vic zretelny kdyz je venku vlhko. mam rovnou rozhodit buben nebo to muze bejt jen treba nejaka vlhkost - rez ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to vychází tak na 9l/100Km což je po městě normální spotřeba u tohoto motoru. Já mám tak 8.5l, ale Brno je větší město.

To drhnutí jsou lehce narezlé kotouče-nejspíš. Po pár zabržděních se to obrousí. Jsem tahle jednou umyl pořádně Oktu a pak ji nechal ctyři dny stát v garáži. Poté co jsem vyjel jen sám a lehce jsem se dotknul brzdového pedálu, tak se ozvalo podobné drhnutí a já si málem rozbil hlavu o přístrojovku, to byly brzdy "jedovatky" ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotaz na všechny: jaké svíčky dát do 1,6 55Kw? Aby motor skvěle "shell" a aby tam taky nějakou dobu vydrželi... :help:

Doporučuji Bosch, pro motory 1,6 AEE výrobce doporučuje tyto W7LTCR, WR78X, WR7LT+

Mám zkušenost ještě NGK a DENSO, ale nejvíce se mně osvědčily ty od Bosche W7LTCR. Mám ji předělanou na LPG a jedině

tyhle drží pravidelný volnoběh. V origo servisu stojí jedna cca 150 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já váhám mezi BOSCH a NGK. Teď jsou tam myslím BERU. No na konci ledna zase bude svítit servisní interval, tak zajedu za známým do servisu ho smáznout- při té příležitosti vyčistíme a nastavíme škrtící klapku ;) no a když už to bude rozebrané, tak tam dáme nové svíčky, kabely, víčko rozdělovače a palec.

Tak ještě mám dost času na rozmyšlenou :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já bych se taky přidal k hodnocení Octy s tímhle motorem přesto že jsem s ním zatím najezdil tak 600 kilometru. Jelikoz mám řidičák od listopadu a auto jsem koupil před 2 týdny , je to tedy mé první auto. Původně jsem se zháněl po nějakém Golfu 3 taky s tímto motorem nebo po Fiatu Bravo 1,6 ale všechny se mi zdály hodně odjeté hlavně ty Golfy. Postupně po pul roce shánění jsem přešel k názoru že pro mě bude nejvhodnější nějaká felicia za 40 - 50 litru v dobrém stavu, ale těch taky moc není. Jednou však když se byl otec podívat v jednom bazaru tak zrovna potkal asi 50ti letého pána který se snažil prodat svoji octávku( barva červená rally) protože chtěl dvojkovou s klimou k vuli manželce která omdlívala při cestě na letní dovolené ve vedru . Otec ho zastavil a protože byla už od pohledu krásná tak se zeptal za kolik ji tak chce prodat říkal , pán odpověděl tak 90 tisic , tak se otec začal ptát najeto necelých 82000 , 1.majitel , servisní knížka poctivě vyplňovaná, nehavarované, koupené v ČR ... atd... výbava samozřejmě základní dokonce i bez centrálu rok výroby 1998. Tak si vzali kontakt a otec mi to doma řekl . NO na rovinu moc se mi to nezamlouvalo , neměl jsem tolik peněz ... ale na druhou stranu jsem si říkal vždyt to nerezne málo najeto a je to octávka kterou už doma má otec akorát v modré metalíze a rv1997 najeto 110 tisíc kupoval ji novou , nu že za 2 dny jsme se jeli podívat na červenou a já jsem si řekl na první pohled ta bude moje krásný zachovalý lak motor šlapal krásněji než u otcové , prostě paráda tak jsme ještě zajeli do servisu at to prohlídne a mechanik ani VAG nenašel jedinou chybu tak říkáme berem . Ten den jsme ještě zvládli evidenčku a pojištění a koupili to . Mám s tím najeto zatím málo. Tak poznatky většinou to co se tu píše ... Motor slabší ale na obyčejnou jízdu plně dostačuje a hlavně dobře táhne odspodu ... spotřeba no překvapivá čekal jsem že bude u mě jako začátečníka 8-9 litru a při spočtení spotřeby velké překvapení 7,16 litru/100 km. dále klapka čištěná byla , rozvody dělal při 70 000 se svíčkama že to někde slyšel , brzdy a tlumiče a nová baterie při 75 000 a při 78 000 udělal komplet výfuk , jinak olej plná sintetika castrol . Jede fakt krásně žádné pazvuky ... jinak zimní pneu tak 95% ty dával tento rok a letní tak 80% na 15kách liťákách z octavy tour. Jediné co bylo u toho auta měněné tak zadní nárazník ptž byl prasklý od malého křapanu asklo 5tých dveří které praskalo standardně v zimě při vyhřívání výrobní chyba ... jinak pán měl všechny faktury od sebemenší opravy či výměny včetně kapalin , oleje apod. Na začátek si myslím že auto víc než dobré ... a výkonově stačí ... hlavně spolehlivost a nenáročnost údržby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to gratulace!!!! :palec2: To je fakt v takom stave? V kľude nám ju predstav v sekcii Vaša octavia! :palec2: Želám veľa šťastných km

Jj díky moc :-) stav fakt super prostě takové auto se jen tak nevidí . Zatím jsem udělal jen pár fotek z garáže z mobilu až se dostanu k fotaku a bude chvíli čas tak to nafotím pořádně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsme na tom velmi podobně. Já ji koupil před 14ti dny a jedním rokem. Měl jsi štěstí a byla to obrovská náhoda, že jsi trefil na takové auto. Já jsem koupil taky velmi dobře, ale musel jsem trochu nechtě do Německa :)

Je to rozhodně lepší volba než Felda-nic proti ní 1,3 MPi 50Kw nám stojí doma taky, ale čeká na vyvaření, neb koroze hlodá o sto šest. Motoricky je to ale nezmar.

Jsi dokonce v podobné situaci jako já tehdy. Taky je Okta 1,6 55Kw moje první auto a pořídil jsem si ji po autoškole. Takže ono to je vlastně tak, že díky ní se učím jezdit. Ano říkám záměrně že učím-i díky těm koníkům pod kapotou jsem neztratil respekt k té jeden a půl tuně plechu a k ostatním řidičům. Nedělám machry nepředvádím se-prostě si raději občas věřím míň než víc a raději podceňuji než přeceňuji své schopnosti.

Faktem zůstává, že pokud člověk jezdí podle předpisů, na nic si nesnaží hrát, nemusí předjíždět všechno co jede před ním a i v tom nejšílenějším úseku, tak je to motorizace dostačující. A zvlášť pro začátečníka na učení. Pravda pokud do toho člověk naloží pět lidí a zaplní kufr už je to absolutní nuda a občas by těch pár koníků navíc neškodilo, ale to zas není tak často.

Základní výbava? No a co? Jsou i důležitější věci než okna v elektrice. Když tak koukám mnohdy na ty supervybavené staré šunky s dodělaným křídlem na zádi, ale zato s holými pneumatikami, místo kotoučů cédéčka...protože na toto vše už po koupi laděné koncovky nezbylo...jen kroutím hlavou.

Možná se někdy setkáš s narážkami typu - "slabá škůdka bez výbavy"..."mohl sisi koupit třeba bavoráka" atd. na to se klidně vykašli. To co popisuješ je auto které se jen tak v bazaru nevyskytne a musí to být opravdu kočka.

I já se připojuji za prvé ke gratulaci s přáním mnoha kilometrů bez nehod a poruch a za druhé k prosbě, ať uděláš pár fotek, abychom se mohli pokochat. Červená na Oktu prostě sedne :palec2:

Podle spotřeby je motor i tvoje pravá noha v pořádku. Asi tam máš těď zimní gumy v létě to ještě trochu klesne. Každopádně po delším ježdění si na ní zvykneš a budeš vědět co a jak na ni. Já mám průměr za celý rok 7,2l/100Km. Ale v poslední době je v tom dost jízd sice na dlouhou trasu, ale s plně naloženým autem. Když jsem jezdil jen ve dvou a i kratší trasy, tak jsem byl v pohodě na 6,8l/100Km.

Jediné co mě zaráží je ten centrál...myslím že všechny Octavie - i LX - měli centrální zamykání od začátku výroby? Nebo se pletu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj díky moc :-) stav fakt super prostě takové auto se jen tak nevidí . Zatím jsem udělal jen pár fotek z garáže z mobilu až se dostanu k fotaku a bude chvíli čas tak to nafotím pořádně

vítej do řad červených OI...:-)

By mne zajímalo, kolik už nás tady je..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, 100% súhlas s TomášomT. Ja som inak tiež začínal a začínam s AEE :)! Ja si myslím, že menší výkon tohto motora rozhodne nie je nijaká hanba! Pre mňa osobne je začínať s O1 ešte stále luxus pač väčšina mojich kamarátov začínala so 120 alebo s favom! Inak hovorím, keby narazím na taký kúsok aký máš napríklad ty Tomáš, tak by som bol v silnom pokušení, pretože tento rok ak sa mi bude dariť ,by som rád k tej našej prikúpil sestričku :)! Len som sa stále nerozhodol aký motor.

Inak neviem či som to tu už písal - v lete som octe doprial očistu motora, natrel som ten krycí plech na zvody, komplet výfuk od zvodov az po koncový tlmič, a povenoval sa zadnej náprave a bubnom! Niekedy sem hodím foto - možno to niekoho povzbudí tiež do niečoho podobného ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsme na tom velmi podobně. Já ji koupil před 14ti dny a jedním rokem. Měl jsi štěstí a byla to obrovská náhoda, že jsi trefil na takové auto. Já jsem koupil taky velmi dobře, ale musel jsem trochu nechtě do Německa :)

Je to rozhodně lepší volba než Felda-nic proti ní 1,3 MPi 50Kw nám stojí doma taky, ale čeká na vyvaření, neb koroze hlodá o sto šest. Motoricky je to ale nezmar.

Jsi dokonce v podobné situaci jako já tehdy. Taky je Okta 1,6 55Kw moje první auto a pořídil jsem si ji po autoškole. Takže ono to je vlastně tak, že díky ní se učím jezdit. Ano říkám záměrně že učím-i díky těm koníkům pod kapotou jsem neztratil respekt k té jeden a půl tuně plechu a k ostatním řidičům. Nedělám machry nepředvádím se-prostě si raději občas věřím míň než víc a raději podceňuji než přeceňuji své schopnosti.

Faktem zůstává, že pokud člověk jezdí podle předpisů, na nic si nesnaží hrát, nemusí předjíždět všechno co jede před ním a i v tom nejšílenějším úseku, tak je to motorizace dostačující. A zvlášť pro začátečníka na učení. Pravda pokud do toho člověk naloží pět lidí a zaplní kufr už je to absolutní nuda a občas by těch pár koníků navíc neškodilo, ale to zas není tak často.

Základní výbava? No a co? Jsou i důležitější věci než okna v elektrice. Když tak koukám mnohdy na ty supervybavené staré šunky s dodělaným křídlem na zádi, ale zato s holými pneumatikami, místo kotoučů cédéčka...protože na toto vše už po koupi laděné koncovky nezbylo...jen kroutím hlavou.

Možná se někdy setkáš s narážkami typu - "slabá škůdka bez výbavy"..."mohl sisi koupit třeba bavoráka" atd. na to se klidně vykašli. To co popisuješ je auto které se jen tak v bazaru nevyskytne a musí to být opravdu kočka.

I já se připojuji za prvé ke gratulaci s přáním mnoha kilometrů bez nehod a poruch a za druhé k prosbě, ať uděláš pár fotek, abychom se mohli pokochat. Červená na Oktu prostě sedne :palec2:

Podle spotřeby je motor i tvoje pravá noha v pořádku. Asi tam máš těď zimní gumy v létě to ještě trochu klesne. Každopádně po delším ježdění si na ní zvykneš a budeš vědět co a jak na ni. Já mám průměr za celý rok 7,2l/100Km. Ale v poslední době je v tom dost jízd sice na dlouhou trasu, ale s plně naloženým autem. Když jsem jezdil jen ve dvou a i kratší trasy, tak jsem byl v pohodě na 6,8l/100Km.

Jediné co mě zaráží je ten centrál...myslím že všechny Octavie - i LX - měli centrální zamykání od začátku výroby? Nebo se pletu?

No s tím centrálem je to takto : v základu nebyl otec když kupoval novou tu modrou tak tam byl nějaký balíček za příplatek jak to bývá kde byl právě ten centrál , zamykatelná schránka spolujezdce elektromagnetické otvírání krytu nádrže. Na druhou stranu už jsem si zvykl že tam ten centrál není ale časem bych si udělal centrál na dálkové ale to se uvidí teď jsem rád za to co je ... Jinak v bazaru co jsem viděl jak jsem to projížděl byla v krásném stavu jedna ve zlíně v AAA auto najeto kolem 60 000 taky se serviskou a po prvním majiteli ale tam za ni hold chtějí 109000 což je trochu moc pro mě a byla to v modré metalíze a výbava taky LX.

Jinak ať žije AEE 55kW pro ty co chtějí jezdit s malou spotřebou a nechtěj mít auto co je náročné na údržbu - ideální

Jinak napadlo vás třeba co tak založit téma maximální rychlost Octavia 1,6 55kW ? Otec s modrou vytahl ve slovinsku na dálnici v 5 lidech a s plným kufrem asi tak kolem 195 to ukazovalo , možná by šla i trošku víc ale nechtěl jít přes omezovač ale bylo vidět že se to auto už trápí ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno koukám klasická Škodovka. Teda spíš politika koncernu. Octavia bez centrálu. To se teda předvedli. Takový auto by mělo mít dálkový v základní výbavě a pro všechny. Feldu bez centrálu má děda to ještě pochopím(ačkoliv v "nové tváři" ani moc ne), ale Okta? I když má to jednu výhodu. Nemá se co "potento" :)

Brrrr áčka. No děkuji nechci. Před půl roke m si tam strejda koupil O 1,6 74Kw kombíka-ta slepená převodovka to ale moc dlouho nevydržela ;)

Spotřeba no hm. Myslím, že když se bude jezdit opatrně s 1,8 Turbo, tak spotřeba bude stejná jak u AEE, ale když člověk šlápne, tak v tom bude rozdíl diametrální. Teda jako že 1,8 T pojede,a le 1,6 už moc ne.

Témátko už je vlastně tady ne? Pokud máte někdo fotku tacha u 1,6 55Kw v OCtavii, tak ji můžete dát sem. Už tu dvě myslím jsou. S tou rychlostí je to pochopitelné. 55Kw 180 tachometrových dá, ale jeďte tak celou hodinu a ten motor utaháte k smrti. Nebyl myšlen na takovéto rally. Zase taková 1,8 T pojede tachometrových 180 klidně tři hodiny a nebude s tím mít problém. Záleží na prioritách no. Ale pro začátečníka je AEE dobrý začátek. Můj táta kdysi začínal se Š100, takže kdybych si já stěžoval že začínám s Octavií 1,6 55Kw ve výbavě GLX-asi by to byla známka totální rozežranosti. Faktem je že doby se ale změnili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jako ty Ačka ve Zlíně nejsou špatné ... jo je tam kotel zgarbů ale taky dobré krásné auta ale tam si holt člověk třeba těch 20 navíc připlatí ... takže to k tom

Jinak ta moje oktáva je oproti te otcové docela líná ... prostě není zvyklá ... otec tu svou nešetří a jede dynamičtěji ale tak to mojí naučím ... takový člověk po kterém ji mám vypadal že jeho maximálka byla tak 90 mimo obec možná 130 na dálnici když byl 3 krát v chorvatsku :D ale tak zas ten stav.

A k tomu centrálu ... už jsem si zvykl že tam není ale do budoucna bych tam chtěl dát i s dálkovým :-)

a další úpravy ... mno líbí se mi čiré světla z LaK a křídlo RS1 ale hlavně koncovka ... ale jak to bývá ... plánu spousta ... už jsem přemýšlel i o předělání na facelift ale tak to se uvidí kolik bude peněz a jak se bude vše vyvíjet

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasně. Ono je to ve všech bazarech podobný. Občas se ale dobrej kup podaří i tam. Jo myslím, že jsem tu v těch áčkách našel. 109 000Kč. Ale je to už facelift.

Tak to s ní jezdil ten človíček asi jako já :smich: Ehm zas nejsem brzda provozu, ale obce 50 mimo 95, známé ošemetné úseky raději 80 a když je rovina a prostor, tak ji nechám rozjet i na těch 105. Včera jsem ji byl trochu projet. Asi 120Km. Měsíc stála, tak aby se zase trochu projela. Tři lidi a plná nádrž. Spotřeba 6,9l/100 při rychlostním průměru 68Km/h ;) Potěšil jsem se u benzínky. Schválně jsem dohledal účet z tankování před necelým rokem. V-power je o 10Kč na litr levnější než tehdy. :) Za 1000Kč - 40,5l :palec2: takže je vlastně jedno jestli to jezdí za 7l nebo za 8l/100 ;)

Já to mám s plánama jednoduchý. Na jaře musím koupit liťáky abych měl na co obout letní. Dokončit obnovu zapalování, vyčistit klapku a pak hurá na výfuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se pridavam k vam se svou modrou 1.6 55kW, psal jsem o ni pred vanoci v tematu "Ostatni" kdyz jsem vybiral mezi touhle a starsi 1.6 74kW. Ted uz mam po STK a nebyl nalezen zadny problem nastesti :) Jinak je vyrobena 12/2000 verze Classic po faceliftu ale budiky jeste z predfaceliftu(tzn. bez ukazatelu primo v budicich) coz nechapu, mozna proto ze je to jen zakladni verze. Dalkovy central tam je ale je dodelavany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konečně jsi se ozval ;) Už jsem myslel, že se po tobě a "modré" slehla zem :)

Tak říkáš, že STK dopadla dobře. Co jinak? Spokojenost s 1,6 55Kw? Co spotřeba?....

Žárovku v panelu topení už jsi myslím vyměnil ne? Já jsem se taky konečně rozhoupal. Už nebliká, ale svítí jako ďas :palec2: Oprava za 5Kč :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konečně jsi se ozval ;) Už jsem myslel, že se po tobě a "modré" slehla zem :)

Tak říkáš, že STK dopadla dobře. Co jinak? Spokojenost s 1,6 55Kw? Co spotřeba?....

Žárovku v panelu topení už jsi myslím vyměnil ne? Já jsem se taky konečně rozhoupal. Už nebliká, ale svítí jako ďas :palec2: Oprava za 5Kč :)

Spotrebu typuju na nejakych 7-8l moc to neresim, nemam palubni PC tak to ani presne nevidim. Zarovku jsem vymenil a sviti krasne. Jinak jsem spokojeny, na jizdu do prace a zpatky je to akorat vykon. Akorat ted v tech mrazech jsem zjistil ze mi asi nefunguje vyhrivani zadniho skla. Zarovka sviti, pojistka dobra ale netopi :( Taky jsem koupil zimni gumy Kleber a jezdi celkem slusne. Na letni budu na jare kupovat asi lite disky ale zatim nevim jaky rozmer je tak nejvhodnejsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tak spotřeba bude tak jak říkáš. V zimě je to mezi 7-8l. Myslím, že jezdíš kratší trasy ne? Možná až si na ni trochu zvykneš, tak to bude se spotřebou ještě lepší.

Já si taky teď uvědomuju, že jsem v začátcích někdy udělal nějakou felu...třeba když jsem jel do kopce, tak jsem přidal ne už před kopcem ale až v kopci...motor mezi tím uvadnul a já pak mohl mít plyn na podlaze a ono nic. podřadit-čtyřka taky pod otáčkama-tak zase podřadit na tři...no mohl bych nadávat že jako "ludra lenošná"...prostě jsem to musel vychytat a zjistit co si k ní můžu dovolit a co si ona líbit nenechá. jo jasně teď se tomu směju a říkám si že jsem byl vůl. TDi s turbem a toč. momentem hodně dole to zkousne, ale 75 koníků benzínových už ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Také sem přispěju se svými zkušenosti s Octavií 1,6/55. Výborné auto, jiný motor bych ani nechtěl.

Zajímalo by mě, jestli máte někdo stejný problém nebo zkušenosti s rezonancí výfuku, který je popsán tady:

Rezonance na výfuku - O1 1,6/55:

http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...p;p=652721&

nebo tady:

vyfuk O1

http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...p;p=996008&

Díky za vaše zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno koukám klasická Škodovka. Teda spíš politika koncernu. Octavia bez centrálu. To se teda předvedli. Takový auto by mělo mít dálkový v základní výbavě a pro všechny. Feldu bez centrálu má děda to ještě pochopím(ačkoliv v "nové tváři" ani moc ne), ale Okta? I když má to jednu výhodu. Nemá se co "potento" :)

Promiň, ale z tohodle se válim smíchy ještě teď lol Vadí ti, že nemá centrál v základu, ale mě teda přijde daleko víc divné, že u auta, které už není určené do města, se montovaly základní motory jako je ten tvůj, tedy 1.6/55, dále 1.4/44, 1.9/50, 1.4/55... Do o 200kg lehčí felcky to je prima motor, ale do octy?

Na druhou stranu to lidi velmi rychle pochopili a u těch pozdějších jako základ začali považovat 1.6/75, místo 1.4/55... Podle mě rozumnej základ pro octu by byl motor s cca 90k a samo i s centrálem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...