Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

No.. já teda udělám pokusného králíka a zkusím ho tam dát... protože jsem to koupil z ebay a tam borec tvrdí že je to nová verze a pasuje i na ty starší Fabie 99-03 serva TRW. Potom napíšu jestli to maká nebo ne. Ta voda mě taky štve ale vůbec nechápu kde se tam bere.. ocenil bych kdyby to tady už někdo řešil.. vůbec nevím kde hledat chybu. Ale přece jen je to 13 let starý auto.. už mělo být dávno ve šrotu.. ale mně je ho líto motor maká super má najeto poctivých 122 tkm. tak se to snažím ještě nějak opravovat..

Pozor na tu zamenu. Ak som dobre pochopil tak tam chceš pichnuť novy druh  senzoru tak to nerob lebo pokaziš riadenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, potrebuji poradit. Svagr ma moji byvalou Fabuli 1.2 HTP 47kW 2004 bez ABS.

A ted mu vyzkocila chyba na servu KOYO

00817 teplotni ochrana servorizeni - nesmyslny signal.

Chyba jde smazat, ale kontrolka na palubce sviti dal a po nacteni se opet vypise. Kde hledat zadrhel, protoze servo maka bez problemu. Predem dekuji za pomoc.

Vážně nedokáže někdo poradit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

00817 ♦ v hydraulické části
je příliš vysoká
teplota
♦ řízení jde ztuha
♦ servořízení nepracuje
– Nechat klesnout teplotu
– Zhodnotit blok
naměřených hodnot
001 ⇒ 48-25

 

Pokud se servo neprehriva, tak bude uvnitr asi blbnout cidlo teploty (teplota v řídicí jednotce servořízení). Kolik ti to pres diagnostiku ukazuje stupnu?

Editováno: , autor: Petr L.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslim, že jsou konstrukčně jiný. Elektricky totiž ne, protože ŘJ serva je pro starej i novej systém stejná. 

Máš pravdu to nové s konektorem tam nejde zastrčit až do konce - narazí na ten břit který má snímat... :( :( (to bude zřejmě na tu novější verzi co už měla dva břity pod sebou.

 

jinak tady jsou krasavci.. 

 

post-71977-0-25507700-1377372636_thumb.j

 

V tom případě já sháním tu starší verzi bez konektoru číslo 6Q1 423 291 nebo náhradu 6Q2 423 291. Nevíte kde sehnat nový? (Já vím že asi jen v origo Škoda servise ale to bude asi pálka). Z vrakáče už nechci ten mi vydržel jen 2 měsíce :(

Editováno: , autor: MarekIRL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

00817 ♦ v hydraulické části

je příliš vysoká

teplota

♦ řízení jde ztuha

♦ servořízení nepracuje

– Nechat klesnout teplotu

– Zhodnotit blok

naměřených hodnot

001 ⇒ 48-25

Pokud se servo neprehriva, tak bude uvnitr asi blbnout cidlo teploty (teplota v řídicí jednotce servořízení). Kolik ti to pres diagnostiku ukazuje stupnu?

Nemám auto u sebe, ale divné je, že řizení jde normalně a chyba je tam hned od startu studeného auta a nejde smazat. A hlavně ta poznámka - Nesmyslný signál. Té nerozumím

Ted jsem mluvil se svagrem a jsme schopni to zkouknout příští týden. Pak dám nějak vědět, kam jsme se pohli.

Editováno: , autor: Kubenec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu to nové s konektorem tam nejde zastrčit až do konce - narazí na ten břit který má snímat... :( :( (to bude zřejmě na tu novější verzi co už měla dva břity pod sebou.

 

jinak tady jsou krasavci.. 

 

attachicon.gifSensors2.jpg

 

V tom případě já sháním tu starší verzi bez konektoru číslo 6Q1 423 291 nebo náhradu 6Q2 423 291. Nevíte kde sehnat nový? (Já vím že asi jen v origo Škoda servise ale to bude asi pálka). Z vrakáče už nechci ten mi vydržel jen 2 měsíce :(

Koukal jsem do ETKY a cena za 6Q1 423 291 DX je nějakých 3400,- a je to jako vyměnitelný díl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám auto u sebe, ale divné je, že řizení jde normalně a chyba je tam hned od startu studeného auta a nejde smazat. A hlavně ta poznámka - Nesmyslný signál. Té nerozumím

Ted jsem mluvil se svagrem a jsme schopni to zkouknout příští týden. Pak dám nějak vědět, kam jsme se pohli.

Nesmyslny signal podle me znamena, ze hodnoty ktere lezou z cidla jsou mimo rozsah mereni (treba prerusene cidlo), bez rozebrani serva to asi nespravis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové dnes mi přestalo jet servo.Diagnostika píše chybu 37-00 Defekt. tahle závada už tu byla rozebírána,ale napadá vás něco jiného? Pojistky jsou ok. Proud do konektoru serva po zapnutí zapalování taky de.

Ahoj, nevim o cem se psalo v minulosti, ale toto je vnitrni chyba ridici jednotky. Casta zavada u jednotek Koyo 6Q0 423 155 L nebo R. Je to vada na desce elektroniky uvnitr serva. Jestli chces opravit napis na SZ. Pomuzu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nevim o cem se psalo v minulosti, ale toto je vnitrni chyba ridici jednotky. Casta zavada u jednotek Koyo 6Q0 423 155 L nebo R. Je to vada na desce elektroniky uvnitr serva. Jestli chces opravit napis na SZ. Pomuzu

Ahoj psal jsem ti SZ,mrkni jestli můžeš :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám fabiu 1.4 50kw r.v.2000 a asi pret tromi týždňami mi začalo blbnúť servo ... začalo ísť tuhšie tak som kontroloval olej a bolo ho tam málo, dolial som olej a robí to stále. Navyše, skúšal som točiť volantom pri vypnutom motore a ide to strašne ťažko a niečo tam nenormálne škrýpe ako kov o kov ... keď naštartujem chvíľu to robí aj pri naštartovanom ale po pár pretočeniach volantom zo strany na stranu to prestane a ide normálne ... kým stojím ide normálne ľahko ... ale  keď sa pohnem ide trochu ťažšie a mám pocit akoby tak cukalo ako pri vynechávaní.... skúšal som odpojiť celý predok aby som vyradil možnosť horné uloženie tlmiča a robí to aj tak ... servo bolo celé odpojené a robilo to stále ... s vypnutým motorom to šlo rovnako ťažko aj to rovnako škrýpalo... osm bezradný a na nové servo naozaj nemám tak dúfam že mi niekto z vás bude vedieť poradiť. za každé info vďaka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

zdravim,už jsem tu četl zpoustu příspěvků ale zeptám se i já....mam fabii 1.9tdi r.v.2005 před měsícem mi začlo blbnout servo po nastartování nešlo servo musel jsem auto chcípnout a takhle sem to dělal cca. 3krát někdy 5krát jak kdy, pak se servo normálně chytlo a šlo zatáčet, a včéra se už nechytlo, kontroloval jsem hladinu oleje ta je ok, manžety na řízení jsou taky ok, kolem toho čerpadla je taky vše ok na oko, tak čím to může být??? myslíte že jen tim čidlem uhlu? nebo čerpadlem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se taky přidám, protože stejné chování auta jsem tu nenašel. Fabia 1.9. tdi rv. 2001, řízení TRW. Jednoho dne nastartuju, kontrolka řízení nezhasla, servo nešlo, opakované startování nepomohlo. Předesílám, že servo nikdy předtím nezazlobilo, kapaliny je dost. Od té doby kontrolka po nastartování prakticky stále svítí, jen velmi zřídka se stane, že zhasne a to potom servo funguje po celou dobu cesty naprosto bez problémů, až do vypnutí motoru. Z toho soudím, že mechanicky je vše ok, pouze zlobí elektronika serva a pokud ŘJ při startu nevyhodnotí, že je vše ok, servo nedovolí použít. Vag hlásí 01309 - Power Steering Control Module (J500) 37-00 - Faulty. Pojistky ok, v kabeláži jsem také na nic nenarazil. Napadne někoho ještě co vyzkoušet než vyhodím 2000,- za "nové" servo? Příští týden jdu totiž na stk, takže to musím akutně řešit:(.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pojistky OK ještě neznamenají, že tam máš taky všechny kontakty OK - už jsem to tady psal mockrát, musíš postupně prověřit čistotu kontaktních ploch na spojích od baterky i od kostry k napájení ŘJ serva i k výkonovýmu členu = čerpadlu serva. Jsou tam všude šroubky a očka, tak se to musí povolit, oškrábat až na kov, namáznout konzervačním tukem a znovu dobře utáhnout, je dobrý dát i novou vějířovou podložku. Samotný ty nožový pojistky je potřeba několikrát vytáhnout z patic a znovu zastrčit - tím se odře zoxidovanej povrch až na holej kov a zase to bude nějakej rok makat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to měl několikrát rozebrané, takže kontakty jsem čistil, dokonce i samotnou jednotku včetně čerpadla, nikde jsem vizuálně nenašel problém - nejsem ale elektrotechnik, takže funkčnost součástek na plošném spoji samotné ŘJ jsem nezkoušel. Mám za to, že kontaktem to v mém případě může být pouze pokud by jednotka při startu vyhodnotila nějaký signál jako příliš slabý (přechodový odpor), ale i kdyby tam někde takový kontakt byl, tak na funkci serva, pokud mu dá ŘJ po nastartování zelenou, to nemá žádný vliv.  Jak už jsem psal výše, pokud po startu kontrolka zhasne (to se mi stalo v poslední době tak 5x), servo funguje naprosto bez problémů celou cestu a to jezdím pouze dálky kolem 200km. Jde jen o to, aby ŘJ po kontrole při startování řekla, že vše je OK. Otázkou pak je, zda by v případě pouze špatného kontaktu Vag vypisoval výše zmíněnou chybu. No asi stejně to druhé servo koupím, jen tak se dozvím, kde je chyba. Pokud to nebude v servu, tak to už pak teda nevím a auto půjde do servisu a servo zase na prodej...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Vag hlásí 01309 - Power Steering Control Module (J500) 37-00 - Faulty. Pojistky ok, v kabeláži jsem také na nic nenarazil....

Dej si to zvýrazněný do Google translátoru - zjistíš, že to je "Posilovač Řízení Řídicí modul" čili řídicí jednotka. Tam hledej závadu. Podle chování tam někde je studenej spoj, možná prasklej zátav při pájení - a jednou se to dotkne, podruhý ne. A může to bejt i v jejím napájení - to je jedna pojistka v palubovce. Která to je najdeš v seznamu pojistek v servisní knížce. Samotný čerpadlo je jištěný páskem plechu navrchu na baterce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...