Přejít na obsah

Zimné pneu v lete


Duri

Doporučené příspěvky

Zdravím všetkých motoristov. Chcem sa spýtať či je možné dojazdiť zimné gumy aj cez leto a nehrozí pritom nejaké nebezpečie. Nechcem ohroziť seba ani iných.Dík. :palec2:

Ja som ich chcel tiez tento rok dojazdit az kym som skoro nedobrzdil na jednom prechode. Mal si vidiet chudaka dedka skoro sa po*ral :feve: ked vydel moju fabku ako sa vali nanho. Zlakol som sa pravdaze aj ja lebo som necakal ze to zacne tak smykat. Bolo zhruba 18-20 stupnou dobre ohriaty asfalt takze sa to klazalo ako na lade. A hlavne abs zacalo skoro ucinkovat nakolko sa zimne kola dostali skorej do smyku. Takze hned na druhy den som ich rychle prezul.

Ono sa sice da nanich jazdit ked dodrzujes odstupy ale akonahle ides prudko na brzdy alebo do zakruty moze sa ti to vypomstit. Tod moja nemyla skusenost. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám přesně opačnou zkušenost. Auto sedí díky měkčí směsi gumy jak "přibytý" a zastavím o nějakej ten centimetr dřív.

Jediná nevýhoda je,že se při větších teplotách rychle ojedou a na mokru-hodně vody, musíš jet pomalejc,protože nemaj vzorek. Ale to platí pro všechny ojetý pneu.

Editováno: , autor: Luďa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok dík za radu, tak to teda skúsim dojazdíť. S hľbkou dezenu by nemal byť problém. Išlo mi len o to, aby som nešetril na nesprávnom mieste. Mám ešte jednu otázku, či ich mám nafúkať na viac ako obyčajne, alebo podľa predpisaných hodnot. Dík za odpovede. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nejezdíš v létě dál než cca 100 Km, tak nemusíš kupovat vůbec letní gumy. Ovšem pokud bys jel na dovču nějakejch 2-3.000 Km, tak je budeš mět jenom na rok. Minimální vzorek je u nás 1,6 mm a zimní zatím nejsou nařízeny všude a je doporučeno od 4mm na nich nejezdit v zimně. Ale záleží na tom kde, kam, po čem a jak daleko jezdíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok dík za radu, tak to teda skúsim dojazdíť. S hľbkou dezenu by nemal byť problém. Išlo mi len o to, aby som nešetril na nesprávnom mieste. Mám ešte jednu otázku, či ich mám nafúkať na viac ako obyčajne, alebo podľa predpisaných hodnot. Dík za odpovede. :palec2:

Otázka by měla znít ne na kolik,ale čím.

Nejlepší je dusík-ten není tak tepelně roztažnej,ale je to padík za kolo.

Větší tlak určitě NE!!! Vlivem tepla se vzduch roztahuje a v pneu roste tlak,takže ojedeš středy a kraje zůstanou. Stejně jako u letních.

Moje rada je nafoukat je na dlouhý jízdy vysokejma rychlostma o jednu desetinu míň. Na ježdění po městě a krátký jízdy do práce a z práce na předepsanej tlak.

Jenom bacha v dešti na vyjetý koleje. Docela to v nich plave. Ale i sjetý letní sou na tom stejně.

Editováno: , autor: Luďa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi na toto musim reagovat.

to LUDA asi tazko zastavis o par cm skorej na zimnych ako na letnych. Guma je sice meksia ale skorej sa dostane do smyku. Jasne ked brzdis mierne tak sa to da ale ako som pisal vyssie ked to ide do extremu tak nemas sancu, ver mi ja som bol velmi prekvapeny ze co to robilo a to uz mam daco odjazdene.

Ale nikomu nevyvraciam to ze ked sa nejazdi na hranu ze sa daju dojazdit aj zimne gumy, ja len tolko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a tu je clanok k tejto teme:

S rastúcou teplotou sa karta obracia

Nevýhoda menšej styčnej plochy s vozovkou v prípade zimných pneumatík sa plne prejaví na suchej alebo mokrej vozovke, keď teplota prekročí hranicu 5 oC. S ďalším rastom teploty sa zimné pneumatiky stávajú vyslovene nebezpečné. Významne sa predĺži ich brzdná dráha. V tom sa zhodujú všetci dôležití výrobcovia pneumatík – Michelin, Goodyear, Dunlop i Continental

Podľa precíznych švajčiarskych meraní viackrát publikovaných v špecializovanom odbornom časopise Automobil Revue na suchých cestách pri teplote nad 5 oC je brzdná dráha v plnej regulačnej oblasti systému ABS, z rýchlosti 100 km/h so zimnými pneumatikami o 18 až 53 percent dlhšia ako s priemernými letnými pneumatikami, a to nezávisle od koncepcie vozidla, značky pneumatík, ich rozmerov a výrobcov systémov ABS.

V čase, keď by automobil s letnými pneumatikami práve zastal, automobil so zimnými pneumatikami by doň narazil zvyškovou rýchlosťou 43 až 56 km/h. V najnepriaznivejšom prípade sa zaregistrovalo predĺženie brzdnej dráhy o 23 m.

Okrem toho na suchých a mokrých cestách pri teplotách nad 5 oC automobil so zimnými pneumatikami je menej stabilný, horšie reaguje na pohyb volantu, ľahšie sa dostáva do šmyku. Hrubší dezén zimných pneumatík zase zvyšuje odpor valenia pneumatík. Znamená to, že automobil horšie akceleruje, má menšiu stúpavosť i maximálnu rýchlosť a vyššiu spotrebu.

cely clanok si mozete precitat tu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Nejlepší je dusík-ten není tak tepelně roztažnej,ale je to padík za kolo.

Na tohle stare vlakno musim reagovat. Kdysi jsem hledal argumenty proc dusik do kola. No a vysledek byl, ze zadne neexistuji. Dusik ma uplne stejnou tepelnou roztaznost jako vzduch a zadna jina vyhoda dusiku neni. Plneni pneumatik dusikem je jen dobry zpusob jak prodat neco uplne zbytecneho za dost penez.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tohle stare vlakno musim reagovat. Kdysi jsem hledal argumenty proc dusik do kola. No a vysledek byl, ze zadne neexistuji. Dusik ma uplne stejnou tepelnou roztaznost jako vzduch a zadna jina vyhoda dusiku neni. Plneni pneumatik dusikem je jen dobry zpusob jak prodat neco uplne zbytecneho za dost penez.

link: http://www.softgaz.s...hp?strb=pneumix

link: http://www.plyny-technicke.cz/nabidka/prodej-technicke-plyny/pneumix.htm

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pri porovnávaní zimne - letné treba brať do úvahy výšku vzorky.

zimne (nové) majú vzorku ktorá sa správa ako metličky (kôli záberu na klzkom povrchu zaberajú hrany segmentov), letné majú pevné segmenty a záber vykonáva plocha segmentu - samozrejme zjednodušene povedané...

pri ojazdenej zimnej pneumatike práve tento metlickový efekt mizne a zacína sa vlastnostami podobat na letnú ale s tým že je guma mäkšia čo sa prejaví veľkým optrebením a "gumovosťou" pri zatáčaní,

zimné s nízkou vzorkou - je možné v pohode dojazdiť v lete...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

foukni je tak jak doporučuje výrobce vozidla (podrobně uvedeno na štítku na víčku nádrže)... spotřeba v létě se zimními pneu bude sice nepatrně vyšší, ale rozdíl je tak nepatrný, že to nestojí za to to víc rozebírat, tedy pokud ročně nenajedeš 20000km a více  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...