Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

Zajimave je, ze jeste nikdo nekomentoval jen 50l nadrz, pokud ti pisalci z exklusivniho testu v Portugalsku nekecaji, tak to vidim, jako pekny pruser.

Co automobilku asi k takovemu rozhodnuti vedlo?

Ve srovnani s konkurenci by to byla v dane kategorii rohodne nejmensi nadrz!

o 100 kg lahsie auto + uspornejsie motory to bohato vykompenzuju. A ako pise Dix, ma to tak aj G7 a A3.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také já jsem proti, s 55l nádrží jsem jezdil na naftu co druhý den.. Dnes je u konkurence běžná i 80l nádrž a ty jejich "úspornější motory" jsou zase jen na papíře - v reálu budou žrát samozřejmě více, než u současné OII, neboť bude auto větší a těžší.. Zřejmě tak učinili pro maximalizaci vnitřního prostoru pro posádku a zavazadla :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad sedačky: maník z AutoBildu měří odhadem 205 cm. Sedadla jsou velká a loketka je standartní velikosti. ;)

ad testy na silnicích: ty pravé testy se odehrávají někde jinde, ne na silnicích ČR a už vůbec ne s lidmi z kanclu. ;) A to, že jezdí na českých dálnicích jak hovada je známý fakt.. oni totiž mají pocit, že jsou v tu chvíli něco víc :kol-34:

ad nádrž: co byste si vybrali vy? 80 litrovou nádrž a malý kufr, anebo 50/55 litrů v nádrži a velký kufr? Ať tak či tak, vždy se najdou kritici. Ale stejně tak se najde dost lidí, kteří to budou akceptovat jako určitou daň za jinou přidanou hodnotu vozu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Golf VII má taky 50 litrovou nádrž a taky jsem k tomu žádnou kritiku neslyšel.

A co ma jako spolecneho Golf s Octavii ? Az na spolecny modularni system (jehoz soucasti byt nadrz nemusi), je Golf urcen zcela pro jineho zakaznika, nez je Octavia, a to zejmena Octavia 2 az 3. Mam jiz 3. Octu, a malou nadrz (tj. nyni 55 l) jsem ja, i rada jinych zakazniku (a odbornych testu) povazoval vzdy jako zasadni chybu, degradujici auto jako takove...

A O3 bude oslovovat zejmena zakazniky z rad stavajicic majitelu O2 (O1). Chapu, ze Ti u Tve Fabky mala nadrz staci, nicmene 50 l, je skutecne pro takove auto, ktere se jeste o neco zvetsilo zoufale malo... Jezdim casto docela dlouhe trasy (a nebo naopak casta velkomesta s castymi overstopy), a stavet kazdych 600 km na benzince je opravdu otravne (!)...

ad nádrž: co byste si vybrali vy? 80 litrovou nádrž a malý kufr, anebo 50/55 litrů v nádrži a velký kufr? Ať tak či tak, vždy se najdou kritici. Ale stejně tak se najde dost lidí, kteří to budou akceptovat jako určitou daň za jinou přidanou hodnotu vozu ;)

To je nesmyslna odpoved, kdyz pominu to obrovske rozpeti 80 nebo 50 (!), je jiste pro takove auto idealni nadrz nekde kolem 60-65 litru. Kufr u Octavie je zbytecne velky, pokud bych se na jeho velikost mel divat na ukor nadrze. Urcite sel udelat nejaky kompromis u zvetseni stavajici nadrze, ale to, ze ji jeste zmensi, je neuveritelna saskarna. Myslim, ze kazdy, kdo chystal nejaky upgrade z O2 na O3 ocekaval zrovna zde nejaky pokrok ke zvetseni nadrze. Je to nejaka evidenti ulitba te koncernove kompatibilite a modularnosti, ale kdyz koncern tak tlaci TSi motory (s jejich realnou spotrebou), je opravdu nepochopitelne.

Mam 1.8TSi s DSG automatem, kdo ma zkusenost, tak vi, ze s takovou motorizaci je 50 litrova nadrz uplna koncepcni blbost a neucta k zakaznikovi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad velikost nádrže - potvrzeno v přiloženém článku (předokolka bude mít 50 l, 4x4 55 l.), argumentovat snížením hmotnosti při vědomí, že OIII se tlačí do střední třídy mě přijde jako poněkud mimo. To až přijde OIV s hmotností sníženou o dalších pár kilo, tak se zmenší nádrž na 45 litrů??? To bych raději zmenšil kufr o pár litrů, tam to nikdo nepozná.
Další poznatky z článku:
- zadní víceprvkovou nápravu budou mít na rozdíl od VW motorizace nad 130 kW, dále verze RS a čtyřkolka
- naftové motory 1.6 TDI o výkonech 66 kW a 81 kW, 2.0 TDI 110 kW a 135 kW
- benzínové motory 1.2 TSI 63 kW a 77 kW, u 1.4 TSI se počítá jen s verzí bez vypínání válců - výkon škodovka zatím nepotvrdila, 1.8 TSI 132 kW
- oblíbená škrabka z Rapidu opět na víčku nádrže, zde snad uzamykatelném

post-32075-0-61579300-1352127795_thumb.jpost-32075-0-81976600-1352127798_thumb.jpost-32075-0-85869600-1352127801_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nádrže budou stejné jak pro A3 tak GVII a OIII.

Bude to platformovej díl. Je to přeci část podlahy. Jediné co bude možná odlišné je hrdlo a ani to si nejsem jisty.

Nevím mě přijde 50l dostačující. Naco sebou budeš tahat o paliva 20kg navíc? Aby si dojel o 300km dál? Jezdím štreky běžně 500-600km nato to akorát stačí. Benzínky jsou nejdál 100km od sebe. U nás na každém rohu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

omicron:

na 50ti litrovou nádrž v pohodě s naftovým autem ujedeš 800-1150 km, podle stylu jízdy. S benzínovým motorem taky dáš 600-1000 km. A jak píše Mates_XIV: vyplatí se ti těch 10 litrů navíc, abys ujel 150 km dál?

Krom toho: dost lidí stejně nikdy netankuje plnou nádrž a každý naříká na vysoké ceny PHM. A v případě, že na pumpě za plnou nádrž zaplatíš např. jen 2000 Kč (při 50l nádrži), anebo 2400Kč (při 60 litrech), je přeci jen ta nižší částka pro mnoho lidí snesitelnější, ne? ;)

Nechci se nikoho dotknout, ale auto si každý může nakonfigurovat sám. Pouze v případě, že dostaneš auto přidělené ve firmě, tak si vybrat nemůžeš. Takže na téma konfigurace motoru/převodovky/nádrže pláčeš na špatném hrobě (to se na mě nezlob a neber to osobně; jedná se jen o můj osobní názor ;)).

Já jsem s velikostí současné nádrže spokojenej. Mám naftu a není problém natankovat téměř 55litrů a dojet 1000 km daleko. A to si troufám tvrdit, že jezdím hodně často a hodně daleko na jeden zátah dlouhý štreky (roční nájezd cca. 80-100 tis. km svým autem a dalších 40 tis. služebníma autama).

A připomínka k velikosti zavazdlovýho prostoru: když se zeptáš (nejen zdejších) majitelů Octavií, proč si vybrali tohle auto (a je jedno, zda OI, OII/OII FL), tak ti drtivá většina řekne, že kvůli prostornosti, kam patří i velikost kufru. Pokud ti stačí malý kufr, můžeš si vybrat mezi Golfem VII či Audi A3 (z koncernových aut se stejným podvozkem), či jinými konkurečními prefabrikáty (ať už Hyundai, Kia či Ford aj.). Nikdo z nich nemá o tolik větší nádrž (maximum je tuším 60 litrů), ale nikdo ti nenabídne stejně velký kufr. A ještě k tomu místo pro PLNOHODNOTNOU REZERVU!!!

A aby se kvůli zákazníkům škodovky vyvíjela a vyráběla nová nádrž, je opravdu utopická představa. Protože se to finančně nevyplatí. Nikdo ze zákazníků by nebyl ochotný na autě připlácet řekněme 10000,- jen proto, že tam má větší nádrž, kvůli který se musela předělávat karoserie v zadní části vozu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak by řekl Jára Cimrman: Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je všechno, co se proti tomu dá dělat.

Pokud je to pro vás tak velký problém, tak si jednoduše kupte jiné auto, nebo mějte při sobě kanystr, pokud tak toužíte po větších zásobách.

Editováno: , autor: s-talker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se vyjádřím k té 50 litrové nádrži. Podle mě je to chybný krok. U Superbu je 60 litrová nádrž kritizována jako malá, u současné Octy jsem 55 litrů viděl jako minimum. Klidně bych bral větší, protože je to vopruz, když člověk musí co chvíli tankovat. A to jezdím úsporně.

Rapid teda bude mít nádrž větší než OIII? Tady někdo nepřemýšlel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to nechápu, někomu nestačí 50 litrová nádrž. Copak někdo za den projede celou nádrž v běžném provozu? Tak hold každé 3 dny natankuješ no. Tento proces trvá pár minut a ne hodinu :) hold člověk nesmí být rozmazlený :D a celkově si myslím, že většina majitelů toho auta tankuje tak jednou týdně, takže jim to bude celkem šumák, že mají "jen" 50 litrů nádrž :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechapem "600 km argument"... Aj tak by si mal vodic odpocinut aspon po 4 hodinach...

Nevím mě přijde 50l dostačující. Naco sebou budeš tahat o paliva 20kg navíc? Aby si dojel o 300km dál? Jezdím štreky běžně 500-600km nato to akorát stačí. Benzínky jsou nejdál 100km od sebe. U nás na každém rohu.

omicron:na 50ti litrovou nádrž v pohodě s naftovým autem ujedeš 800-1150 km, podle stylu jízdy. S benzínovým motorem taky dáš 600-1000 km.

Krom toho: dost lidí stejně nikdy netankuje plnou nádrž a každý naříká na vysoké ceny PHM. A v případě, že na pumpě za plnou nádrž zaplatíš např. jen 2000 Kč (při 50l nádrži), anebo 2400Kč (při 60 litrech), je přeci jen ta nižší částka pro mnoho lidí snesitelnější, ne? ;)

Já jsem s velikostí současné nádrže spokojenej. Mám naftu a není problém natankovat téměř 55litrů a dojet 1000 km daleko. A to si troufám tvrdit, že jezdím hodně často a hodně daleko na jeden zátah dlouhý štreky (roční nájezd cca. 80-100 tis. km svým autem a dalších 40 tis. služebníma autama). A aby se kvůli zákazníkům škodovky vyvíjela a vyráběla nová nádrž, je opravdu utopická představa. Protože se to finančně nevyplatí. Nikdo ze zákazníků by nebyl ochotný na autě připlácet řekněme 10000,- jen proto, že tam má větší nádrž, kvůli který se musela předělávat karoserie v zadní části vozu...

Odpovim souhrnne, ve Vasich 3 odpovedich byla rada nesmyslu, at uz z neznalosti, castecne protoze nectete poradne:

- pokud o O3 mluvi o "plnohodnotne stredni tride" (a neni to jen uzus tech pisalku) neni to mozne s tak malou nadrzi, to je bez dalsich debat - k zadne technicke revoluci nedoslo, zadna ZASADNE nizsi spotreba neexistuje (nezajimaji me ropaky), jen se mj. podivejte je srovnatelne konkurenci v te plne stredni tride

- kdyz uz jsem si koupil 1.8 TSi (a ve var. LK), rozhodne me nejde o spotrebu, samozrejme tento problem bude mit kazdy s timto motorem, ten rozhodne neni se spotrebou na tom jako vase "turbotraktory" (sam jsem na nich jezdil pres 15 let), a rozhodne neresim, jestli to ma nejaka pumpa levneji, to me nezajima, jde me o kvalitu paliva, proto jsem si Oktavku za hodne pres 3/4 mega nekupoval

- pri beznem kombinovanem provozu necht zapomene ten chytry, ze bych s timto motorem a DSG najel vice nez 600 km, to je proste realita, a pokud nekdo tvrdi opak, tak lze, ANO da se s tim motorem jet za mene, ale ja mluvim o "beznem kombinovanem provozu", a ne o nejake EKO jizde

- venku na kvalitni dalnici, kde mohu zapnout tempomat na 130 a jet nonstop po rovine to umi ujet kolem 650, max. 700, to jsem snad jeste nedal (a aby jste me nementorovali, s predchozi O2 TDI jsem take umel ujet 800-1000 km), ale jezdim hlavne po Autobahn, tam si davam vyrazne vice, protoze mam auto na praci

- ridic by si mel odpocinout myslim i po 2-3 hodinach jizdy, ale netusim, co to ma spolecneho s tankovanim ('Cjoctavian') ???

- a je me uplne jedno, jak jsou daleko od sebe benzinky ('Mates_XIV'), a nejakych 20-30 kg v aute navic ? Nenech se vysmat :kol-46:

- mozna Ti to dela dobre, ze tankujes, co ti dovoli penezenka ('Honza9007'), tyto problemy vubec neresim, jak jsem rekl, zapomen na to, ale ze s timto motorem 1.8TSi a 50l nadrzi ujedes 1000 km, to je bohuzel zcela mimo realitu

- nyni jeste doplnim, chapu, ze pro vas turboasfalty nebo nekteri dokonce s Fabiemi je tak mala nadrz dostacujici, ale tady hovorime o Oktavii 3 se silnymi a zravymi TSi motory, ktera ma nakrocino do plne stredni tridy

Zaverem, na O3 jsem se moc tesil, nektere veci me jiz nyni dost zklamaly, mozna jsem byl prilis v ocekavani, ale do O3 (az bude opet v LK) asi opet pujdu, ono to u jinych srovnatelnych znacek neni o moc jine, pokud budu chtit zustat v cenove kategorii do cca 800-900 kKc.

Ta nadrz ale bude problem pro 1.8 motor, ktery me zajima i nadale.

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co ma jako spolecneho Golf s Octavii ?

Pokud pomineme to, ze se Octavia nekomu muze libit, tak slouzila a slouzi jako vyrazne lacinejsi alternativa s kufrem navic.

Jezdim casto docela dlouhe trasy (a nebo naopak casta velkomesta s castymi overstopy), a stavet kazdych 600 km na benzince je opravdu otravne (!)...

Nevim jak ty, ale ja vetsinou na trase 600km delam aspon jednu zastavku. Chcát á la naturalista se nedá všude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaverem, na O3 jsem se moc tesil, nektere veci me jiz nyni dost zklamaly, mozna jsem byl prilis v ocekavani, ale do O3 (az bude opet v LK) asi opet pujdu, ono to u jinych srovnatelnych znacek neni o moc jine, pokud budu chtit zustat v cenove kategorii do cca 800-900 kKc.

Kup si Audi, tam si muzes priplatit za vetsi nadrz. Sice teda na urovni predchozich generaci, ale proc ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...