Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

Teď jsem četl nějaké články, kde bylo porovnání 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 TDI. Reálné hodnoty spotřeby po X set kilometrech na stejných usecích (auta jela v rozmezí pár minut po sobě) a výsledek je takový, že 1,6 TDI kvůli ceně je spíše pro ty, co jezdí hooodně km ročně, 1,2 TSI pro lidi, co jsou častěji ve městě a nepotřebují nutně nadbytečný výkon a 1,4 TSI je lepší mimo město pro lidi, co rádi překračují limity a chtějí trochu toho sportovnější rázu.

 

Dále jsem porovnával hodnoty Rapid 1,2 TSI, O2 FL 1,2 TSI a O2 FL 1,6 TDI. Vše 77 kW, vše 6q, resp. TDI 5q.

 

Hodnoty jsou následující:

- Rapid TSI: 0-100 kmh 10,3 s

- O2 FL TSI: 0-100 kmh 10,9 s

- O2 FL TDI: 0-100 kmh 11,8 s

 

Vzhledem k tomu, že jsem jel v Rapidu 1,2 TSI 63 kW a s O2 FL 1,6 TDI, dovedu si živě představit, jak asi jede O2 FL s 1,2 TSI. A proto se o toto řešení začínám zajímat.

 

Láká mě to, že O2 TSI jede lépe jak TDI, je o 80-100 000 kč levnější než TDI a na to moje drncání mi to stačí. Nyní jsem spokojený s Fabii 1 1,4 TDI 59 kW, tak proč by mi nestačilo 1,2 TSI do O2 nebo O3.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nebo kombinace obojího :kol-32: . Jen to chce zamyšlení nad horní hranicí výkonu motorů a nebo možnosti volby pro vybavení vozu víceprvkem a doladění základní výbavy např s Focusem s větší možností volby barev interiéru. Ta monolitost černé je k breku.

Základ výbavy swing, tonovačky s do centrálem jako minimum a od prostředního stupně včetně Bolerko. Jinak to bude pro Š-A cesta do pekel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Jen to chce zamyšlení nad horní hranicí výkonu motorů a nebo možnosti volby pro vybavení vozu víceprvkem a doladění základní výbavy ... Jinak to bude pro Š-A cesta do pekel.

Taky bych byl pro možnost volby uživatelem - ano, třeba na socka-edition verzi by to nešlo - tam by prostě byla torzka chcačky nechcačky, ale už s vyšší verzí výbavy by to mělo jít zvolit jestli si zákoš objedná torzku nebo multilink - a stejně tak bych odmítnul možnost volby pro nejsilnější motorizace, kde jednodušší náprava už může bejt míň bezpečná - tam by jednoduše byl multilink povinnej.

 

Jenže to by se muselo chtít soudruhům z Vlkohradu udělat něco nejen pro zákoše značek VW a SEAT, ale i pro ŠA... Ta cesta do pekel nehrozí, protože na trzích, kde Škoda nekonkuruje oktávkou golfu nebo leonu jsou vůči zákazníkovi vytvářený úplně jiný, s Evropou nesrovnatelný podmínky. A Češi sami jsou tak zaseknutí na svojí "český značce", že hromadně k hnůjdeji neutečou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hyundai dělá spíše vrásky na čele značkám typu Peugeot, Fiat a spol. Š-A potažmo VW s touto značkou a Kií srovnávají nesoudní jedinci co vynechali nebo ve škole neměli předmět Ekonomika a nechápou principy konkurence, kde příchozí subjekt musí mít proti "místní", myšleno nejen tím že to stlučou z přivezených komponentů bůhví odkud, a tradiční jak výrobou tak vývojem a odebíráním dílů pro prvovýrobu většinovým podílem z místních dodávek a tím živíc masu lidí a ne v tomto poměru hrstku dělníků na lince v Nošovicích, musí mít "NĚCO" navíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně současné Octavie mě napadla jedna myšlenka, resp. dotaz (snad tu již nebyl ;) ).

Neví někdo, zda se uvažuje o návratu okruhového seriálu Octavia Cup s nástupem nové generace? Velice rád jsem chodil na souboje Kopeckých, Doška nebo Jupy. Musím říct, že mi celkově tyhle závody moc chybí. Stejně jako Pick-Up Freestyle.

 

octavia_1-big.jpg

 

skoc24_42144fa8689ce.jpg

 

Vhodný závodní motor by se jistě vyvinout dal, popř. by se dal najít i ve škále VW Group.

Auto by mohlo mít typické znaky závodních octavií, tz. klon designu základních a RS modelů.

 

Nechybí vám také po léta tradiční špičkové a prestižní české závody? Poprvé jsem byl na Octavia Cupu v Mostě v roce 2003, krásné vzpomínky.

 

ceska-pojistovna-skoda-octavia-cup-pz163

 

P.S. Odmazal jsem vlastní návrh auta, moc se mi nelíbil :D

Editováno: , autor: sytic
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dle FIA je motor možný jen jeden a to 1,6 T a ten je... škoda ho už několikrát testovala ve Fabii S2000 tento motor bude v nové Fábii R5... okruhový cup je tedy spíš otázka marketingu škodovky ... obecně silně o tomto podniku, byť pro diváky velmi atraktivním do budoucna silně pochynuji...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@KubinoPV,

když jsme u té ekonomie, tak se podívej kolik dílů u Škody a potažmo i Koncernu je Made in PRC. Budeš překvapenej tím procentem a za tím stojí taky ekonomie. Jenže v autech koncernu Hyundai je minimum dílů z Číny a třeba v mém autě je 0 dílů z této země. Ostatně Hyundai dělá vývoj v Evropě a velká část dílů pochází také z ní. Po zveřejnění posledních dat o prodeji aut letos bude asi u hodně výrobců velký smutek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@KubinoPV,

když jsme u té ekonomie, tak se podívej kolik dílů u Škody a potažmo i Koncernu je Made in PRC. Budeš překvapenej tím procentem a za tím stojí taky ekonomie. Jenže v autech koncernu Hyundai je minimum dílů z Číny a třeba v mém autě je 0 dílů z této země. Ostatně Hyundai dělá vývoj v Evropě a velká část dílů pochází také z ní. Po zveřejnění posledních dat o prodeji aut letos bude asi u hodně výrobců velký smutek.

 

a proč by nebylo, když má VW potažmo i Škoda v Číně svoji vlastní fabriku, a copak jiní velcí výrobci čehokoliv a odkudkoliv nevyrábějí v Číně?, už si na to zvykněme, že to je standard, nikoli mínusové body že je něco vyrobeno v Číně pod dohledem nad kvalitou výroby a zdrojů.... je třeba nezaměňovat řádné značkové výrobky Made in P.R.C. s padělky těchto výrobků vyrobených v Číně....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kvak, potrefená husa se ozvala. Já o dílech z PRC nenapsal ani slovo a čekal jsem že se ozveš. A vidíš, a zrovna cca 10 km od mého baráku je jedna fabrika a cca 15 druhá co vyrábí pomalu celý interiér do těchto aut(myšleno Š-A, VW, BMW) a když si sem tam něco prohlédnu na svém samohybu tak jsem na PRC nenarazil.

    Stejně tak jsem nenapsal že by tam nebyly a to vím o příběhu kdy můj Š-A servis kontaktoval člověk s výměnou destiček a lpěl na "origo" VW.

A málem padl na záda, když viděl PRC. Vedle toho desky Š-A byly "CZ".

Hlavně, z  čeho je tvá bedna poskládaná je mi šumák.

A pokud by jsi to četl pořádně tak jsem měl na mysli hlavně "způsob vniknutí a urvání trhu".

Š-A si zatím drží laťku a nepodlézá, resp. nepouští se do spirálního efektu tak jako Francouzi, kteří pouští z fabrik nejen auta, ale i lidi na dlažbu.

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to smutná realita, Frantíci budou zavírat automobilky a vice než 8000 lidí si bude hledat práci. Jenže situace je i u jiných výrobců špatná a je otázka času než se to projeví i v MB. Třeba poslední vývoj na Ostravsku ( 3000-71000 lidí) jistě nepomůže prodeji aut ve velké části našeho území a to je teprve začátek. Takže vražedná konkurence prodejců aut bude ještě větší a profitovat na tom bude ten kdo na to bude mít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem viděl zvláštní kamion, který vezl na horní části nové Škodovky, mimo jiné poslední na konci vleku byla bílá O3 Combi RS a dole vezl Kiu :D zajímalo by mě, kde to překládaj a že jeden dopravce veze 2 značky nových aut :D

 

Nic méně, O3 Combi RS byla i se křídlem na zadních dveřích, výfuky jsou velmi zájímavé a co mě nejvíc tedy překvapilo, bohužel nemile, tak je nápis RS na zadku v místě, kde je u normální O3 třeba TDI. Za prvé jsou tedy ty dveře polepené jak tuzingové auto z benzínky a za druhé mě to tam nějak vadí. Logo RS bych si dal místo Škoda :D

 

A jiný kamion vezl O3 Combi ve světle modré metalize a na 18" kolech. No musím říct, že tahle kombinace se mi veeeelmi zamlouvala :)

 

A z toho vyplývá, že v brzké době můžeme očekávat O3 RS na autosalonech :)

post-68241-0-18944600-1379615029_thumb.j

post-68241-0-55443700-1379615029_thumb.j

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nelibi se mi to vubec a snad az dojde nekdy na vymenu celniho skla, necham si tam nalepit obyc zrcatko. Ve meste to nezatmavuje skoro vubec. No a mimo, se to zabarvi do zelena, ale porad ty svetla jsou dost ostry, s klasickym zatmavenim u rucne sklopneho zrcatka je to nesrovnatelne !  Pokud clovek jezdi v noci je uzasne to mit zatmavene, ale tohle je takovy jak pres zelene sklo, ale na muj vkus porad silne svetlo.
a pri poulicnim osvetleni to nezatmavuje, a i ve meste mne stve oslneni do zrcatak.  Neni nad klasiku.   Moje predstava byla, ze to bude na nejaky bazi polarizace, zasviti auto, okamzite ztmavne, odjede - odtmavi se to. Neco jako u svarecky kukly  Tady se to zatmavuje hrozne pomalonku. Za mne uz nikdy vice.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bicisto, mám pocit že jsi to tu už jednou přesně takto popisoval, nejspíš u svého auta....

 

edit: dal jsem si tu práci a našel to, zde: http://forum.skodahome.cz/topic/124814-bicista-14-tsi-octavia-iii-combi-elegance/?p=1795444 proč tu dubluješ, nebo už nemáš o čem psát?

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedubluji !, ptal jsem se zda se da v servise nastavit lepsi ucinost za mensi tmy, (cekam na neci odpoved) a za druhe, mike_k se ptal co mi na tom vadi, tak jsem mu s prominutim odpovedel. Myslim, ze jedinej zdublovanej si tu ty. Kdyby sis radsi dal tu praci a nasel mi odpoved, nez se s ni obratim na servis :)

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotaz, mam zatmavovani vnitrniho a venkovnich zrcatek, jedna z veci kterou bych si uz nikdy nezvolil. Ale kdyz uz to mam, tak by mne zajimalo, jestli by v servise

umeli nastavit jinou citlivost, aby to ztmavovalo driv, jako mysleno pri mensi tme.

To tedy nechapu, mam to u sveho LKcka (O2 FL) na vsech 3 zrcatkach, a v zivote bych nemenil (!). Povazuji to za vybornou a velmi uzitecnou vec, pokud tedy nejak nastaveni u O3 "nezvojtili"...

Kdykoliv se da funkce vypnout, pokud se to nekomu nelibi. Jinak je funkce zasadne ovlivnena prostupnosti svetla zadnim oknem takze napr. pri stazeni zadni roletky to miva zretelne pozdejsi nastup. Stejne tak, pokud si dozadu nekdo nalepi nejakou folii apod., tak to zrejme nebude fungovat zcela spravne... Neni to tvuj pripad ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...