Přejít na obsah

Spotřeba a zkušenosti z provozu


Luďa

Doporučené příspěvky

Nemyslím si, že by menší průměr zimních pneu měl rozhodující vliv na spotřebu, troufám si říci, že 4% rozdíl v obvodu kola těžko někdo poznáte, rozdíl ve spotřebě (a předpokládám jej spíš do plusu tedy nárůst) bude spíš nutno očekávat vzhledem k zimním podmínkám (prokluz,jiný valivý odpor,styl jízdy v zimě atd.)

Nikdo netvrdí že menší průměr zimních pneu má rozhodující vliv na spotřebu, ale jen v rámci těch 4 %. U mě to při spotřebě cca 9,0 dělá těch 3 - 4 deci na 100 km. O ničem jiném se nebavíme. Ještě jsi asi zřejmě nejel v létě a v zimě na různě velkých kolech.

Editováno: , autor: JosefP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikdo netvrdí že menší průměr zimních pneu má rozhodující vliv na spotřebu, ale jen v rámci těch 4 %. U mě to při spotřebě cca 9,0 dělá těch 3 - 4 deci na 100 km. O ničem jiném se nebavíme. Ještě jsi asi zřejmě nejel v létě a v zimě na různě velkých kolech.

OK, já na zimu nakonec shodou okolností pořídil nepředpisový rozměr a u mě to činí 2%, takže to moc neřeším :)

Škoda, že Škoda do MaxiDOTu pod menu "Komfortní nastavení" volba "Zimní kola" nezapracovala funkci pro zadání aktuální velikosti disku a pneu a maxík to neumí zohlednit pro tachometr a ujetou vzdálenost, pak by bylo všechno v poho ;)

Že by námět na zlepšováček ???

post-58894-0-53579100-1292938479_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Přidám svůj kousek do skládanky. PRosím přečtěte si celý příspěvke, ať se dostanete do situace:)

Motor 2.0TDI 103kW 4x4, celkem 13474km.

Jezdím většinou předpisově - to znamená 90 na okresce, nikoliv 70, jak si někteří mohou myslet. Brzdím hodně motorem a moc mu nejdu po krku. Většinou. Asi tak v 30 % případů tomu tak není:) Neznamená to, že bych jel po okresce 110, ale rychleji se rozjíždím, někdy šlapu i na brzdu:) Nezávodím, ale nešetřím ho. Co se týče složení cest, v létě 60 % okresky, 40 % město. V zimě je to tak 25 % město, 25 % okresky a 50 % dálnice - to je výlet na hory, kdy jsem jel přes Německo, kde jsem jel 120 všude, kde je rychlost omezená a s nohou na podlaze všude jinde (600 km asi 4 hodiny). Spěchal jsem a spotřeba už nebyla na prvním místě. Píšu to pro to, že 1200 km z 6500 najetých je dost.

Ex post: Ještě dodám, že město je Brno, čili tu nějaký provoz občas je. Protože spotřeba po Vyškově a po Brně je přecejenom trochu jinde a města jsou to oboje:)

Takže léto, pneu 215/60 R16 : průměrná spotřeba 6,03 l/100km (pro zajímavost průměrná cena nafty - a já beru Vervu, když to jde, 31,79 Kč/l), najeto 7148km, 1,92 Kč/km

Zima, pneu 205/55 R16: průměrná spotřeba 7,39 l/100km (cena 33,63 Kč/l), najeto 6326km, 2,50Kč/km

Celkem je průměrná spotřeba 6,67 l/100km, bez přepočtu ujetých km by to bylo 6,53 l/100km

Jen doplním, že se jedná o reálnou spotřebu, tj. tankuju do plné a házím hodnoty do excelu. Po přezutí na ta menší kola násobím celkovou ujetou vzdálenost koeficientem, tak aby odpovídala kolům montovaným. Jen nevím, jestli se seriovými to ukazuje přesně, To by chtělo změřit, až to udělám, můžu přidat i koeficient ke standardnímu rozměru a pak už by to mělo počítat dokonale.

Ještě přidám rozdíl mezi reálnou spotřebou a spotřebou na palubním počítači je - 0,5 l/100km, počítač ukazuje míň, aspoň u mne.

Perlička, kdyby to někoho zajímalo - rovinka, plné auto (4 osoby + lyže, věci, jídlo, boty,...), rakev na střeše, šestka a 177km/h ~ 13,2l/100km. Když auto ukazuje dojezd 0km, tak jsou v nádrži ještě 3 litry, což je teda na plochu nádrže opravdu na dně - příliš nedoporučuji.

Editováno: , autor: Milan Růžička
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zkus po městě nejezdit podle nápovědy. Mě se ten nakukávač snaží přesvědčit, že při necelých 60 km/h je nejlepší za 5 což je asi 1100 otáček. Mám najeto 2000 km, první tisíc podle nakukávače průměr 6,7 l, druhý tisíc s ignorováním nakukávače průměr 5,8 l. Provoz výhradně po městě, měřeno a počítáno vždy když natankuji plnou, protože nemám spotřebu na displeji. Jetýnek 81 kW 4x2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte. Mam Yeti TDI CR 103kW 4x4 Experience a od 28.1.2011 najazdenych cca 7.000km v zimnej prevadzke. Hodne zalezi od stylu jazdy ale spotreba sa mi hybe v priemere od 5,2 po cestach 1.triedy az do 7,5-8 na dialniciach (160km na tempomat). Odpozorovane mam, ze najlepsia spotreba je pri cca 1900-2100 otacok bez ohladu na zaradeny prevodovy stupen (mysilm 4.,5.,6.). Je mi jasne, ze sa neda brat za bernu mincu okamzita spotreba podla PC ale da sa podla toho dedukovat ze auto ide vtedy po rovine pri uvedenych otackach hlboko pod 5 litrov(niekedy aj viac). Vyskusajte a dajte vediet pre porovnanie. Inak s motorom maximalna spokojnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak to mi hlava nebere. dnes cesta z Kolína do Prahy a zpět a můžu dělat co chci a pod 6,5 podle PP se nedostanu. cestu tam jsem zvolil "lážo plážo" :) :) , domů konstantní 110, bez klima a pouze ve dvou, kufr prázdný. někde bude asi problém. Přece 225-ky kola nemůžou spolknout litr nafty :help:.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Môj Yeti tento týždeň prekročil hranicu 90.000km. Klepem na drevo motoru absolútne nič nie je, šlape ako hodinky a doteraz sa menili iba prevádzkové kvapaliny. Dnes som pozeral dlhodobý priemer a podľa palubného počítača sa drží na hranici 5,9 litrov (mesto, mimo mesta, dialnice). Nedodržujem striktne predpisové rýchlosti...mimo mesto väčšinou 105-110, dialnica 130-150 podla potreby. Inak zdá sa mi, že 17" 225/50 letné pneu mierne zvyšujú spotrebu oproti 16" 205/55 zimným ale presné merania som nerobil, takže....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

...tak jsem trošku čekal, že při překročení těch 10.000 km auto začně žrát nějako míň... no a nic :-/ asi to bude tím, že hodně jezdím i po dálnicích a tam je už hodně znát odpor vzduchu... jak se jezdí jen po městě nebo po okreskách a nepospíchá se, tak se člověk přiblíží i těm deklarovaným šesti litrům, jak se jede po dálnici tempomat 130-150, tak jsme u osmi :-/ vůbec se nechytám, jak s tím autem dokážete jezdit po 5,5 :-(((

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S těmi 1200 otáček to není tak bolavé, spíš 1500 až 2200 otáček. Jezdím z 80% po městě (Brno) a spotřeba od plné do plné je v pohodě do 6-ti litrů, spíš 5,5 litrů, ale nesmíš vyjet na dálnici. Po dálnici se totiž nedá jet díky tvrdému pérování v pravém pruhu, od Brna směrem na Prahu nebo na Olomouc mám pocit, že jedu po schodech, takže levý pruh je lepší. Aby člověk neměl pocit, že tam zavazí tak rychlost od 140 km výše. Od 160 km už ani není nepotřeba palubní počítač, protože je spotřeba vidět na klesající ručičce palivoměru a drobný škudlil trpí. 81 kW výkonu, váha půldruhé tuny, kola jak od dodávky, aerodynamické vlastnosti ingotu a pět rychlostí nejsou nejlepší předpoklady pro dálničního běžce. Ale po městě nebo na normálních silnicích to auto nemá chybu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hezký den Radko.

Jsem po noční, snídám, vyřízuji nějaké resty, pročítám fórum a jsi tu ty, člověk, který mě dnes probudil k životu více jak kafíčko před odchodem z práce. Zejména konec příspěvku – spotřeba podle palivoměru, drobný škudlil, aerodynamické vlastnosti … tak tohle mě rozesmálo, a ač jsem nechtěl, tak píši. Máš pravdu, Yeti je trošku háklivý na způsob používání, ale…

Nemám naftu, ale 1.4TSI a když ten nahoře dopustí, i benzín z nádrže nemizí. Viz foto včera po příjezdu do práce. Kdybych nemusel otevírat ty dvě brány, co máme, tak tam bylo ještě o desetinku méně, tedy 4.5l/100km. Nutno ale dodat, že jsem do práce nepospíchal, jel max 80km/hod, pokud možno nebrzdil, ale dojížděl a rozjezdy.. i želva by to zvládla rychleji. Po pravdě řečeno, jízda hrozná nuda, ale na druhé straně, tohle moje Fábie combi 1.4/59kW na stejné trase nikdy nedokázala.

Omlouvám se za kvalitu fotky, je to z mobilu a ještě jsem to rozmázl.

post-54880-0-51521700-1308811897_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...