Přejít na obsah

Jak snížit spotřebu


Bricktop

Doporučené příspěvky

Tak jezdím většinou delší trasy mimo město (ne dálnice), cca 90%, zbytek město (Brno). Jezdím převážně sám, auto rozhodně nešetřím, spotřeba se pohybuje 6,9 až 7,2 l, což mi přijde docela hodně. Kapitola sama pro sebe je palubní počítač, který ukazuje průměr cca o 0,7 l míň, než je skutečnost...

P.S. V JZD fakt netankuju :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moji spotřebu vidíš v podpisu. Přes 7 litrů mimo dálnici,tak to jenom když to budu točit a pojedu někde v kopcích. S PP je to zajímavé. Mně ten dlouhodobý ukazuje na desetinu stejně,jako mám spotřebu podle tankování. U toho krátkodobého je to rozptyl 2 - 3 desetiny. Benzín beru jenom u OMW. Přibližně od června jsem začal tankovat u OMW benzin Carrera 95 (z cca 70% tankování). Nevím jetli je to tím benzínem,nebo se něco událo v motoru :) ,ale na stejné trase Praha-Brno-Blansko a zpět,mi klesla průměrná spotřeba o cca 0.5 - 0.7l/ 100 km. Jezdíval jsem to za něco málo přes sedm litrů,teď se to pohybuje kolem 6.6... Samozřejmě při stejném stylu jízdy (dálnice 140 km/h,mimo do 100 km/h). Zajímavé je,že na spotřebě mimo dálnice,se to nijak neprojevilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi nechápu že ještě někoho baví řešit "vysokou" spotřebu typu 7l/100km.....vždyť je to naprosto normální spotřeba, neříkám kdyby to při klidné jízdě bralo 9...ale do 7.5l/100km, když je chladnějš, na zimákách to je na benzín běžný......já osoně s tím co mám v podpisu jezdím cca za 5.5 - 6.5 a příjde mi to akorát...má se využívat celá charakteristika motoru,néé jezdit na spotřebu s obavou, že si to vezme o 2 decky víc :scooter:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jezdím většinou delší trasy mimo město (ne dálnice), cca 90%, zbytek město (Brno). Jezdím převážně sám, auto rozhodně nešetřím, spotřeba se pohybuje 6,9 až 7,2 l, což mi přijde docela hodně. Kapitola sama pro sebe je palubní počítač, který ukazuje průměr cca o 0,7 l míň, než je skutečnost...

P.S. V JZD fakt netankuju :-)

pokud auto nešetříš, tak se není čemu divit, že máš spotřebu kolem 7l, až budeš jezdit s lehkou nohou, budeš schopen se dostat i pod spotřebu kolem 6 l a to i na 16" kolech , jeden čas, jsem jezdil i za 5,5 l a to jsem jezdil sám a svižně, ale je to vždy o umění jezdit a to jsm jezdil kombinovanou cestu - město, dálnice, okresky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak to mám asi nějaký problém mám motor BBZ a teď v zimě na R16/195/50 mi to žere 11-12 litrů jezdím krátké trasy tak do 10Km.

Filtry svíčky oleje jsou měněné na jaře rozvody jsem dělal v létě.VAG neukazuje žádnou chybu je to normální?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím 3,5km do práce a po směně zase zpátky. Kdo si klepe na čelo, ať vezme v úvahu, že veřejná doprava je u nás slušně řečeno na houby, musel bych skoro o hodinu dřív vstávat a ještě jít skoro půl kiláku pěšky, abych byl v práci na ranní v tu samou hodinu jako autem. Z odpolední mi pro jistotu jede poslední autobus 10 minut dřív, něž "padla". Průměrná spotřeba podle PP je mezi 10 a 12 litry podle toho jak se zadaří - a to mám BXW. Je to prostě o tom, že jedeš se studeným motorem krátkou trasu a motor se vůbec nestačí ohřát. Dlouhá trasa s lechtáním plynu je přitom v létě kolem 6, s průměrným obsazením a přiměřeně svižným tempem do 7 litrů. Jediná cesta, jak snížit náklady je koupit si kolo nebo jezdit s někým jiným a o náklady se dělit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsi mě uklidnil určitě to bude tím že nastartuju potom oškrábu auto ale mám zaplé vyhřívání okna dále topení na plno s uzavřeným okruhem a to po celou jízdu takže to určitě taky něco sežere.Ano přes léto je to v pohodě jen tohle mě vyděsilo je to 100% nárust spotřeby.V létě jsem jel po dálnici 400Km s klimou a sdcerkou a spotřeba byla kolem 6L a to jsem to nešetřil rychlost 130-160Kmh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cputakt,myslím,že ta tvoje spotřeba odpovídá tomu co píšeš. Zkus někdy napřed oškrábat okna a pak do toho sedni,nastartuj a jeď. Ono když ti to tam pár minut bublá studený na zvýšený volnoběh,tak se to pak rozpočítá na ujetý km a máš tam těch 11 litrů. Já když už jedu s BBZ ráno za mrazu do práce 8 km,a to přes pár semaforů,tak se většinou vejdu do 8 litrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přitom všem mám na PP údaj průměrné spotřeby v registru 1 kolem 10l (to je ten, kam se zaznamenává průměr poslední jízdy nebo více jízd s krátkými přestávkami - při delší cestě pak průměr za posledních 50km). V registru 2 mám absolutní průměr kolem 8 litrů ( nepamatuju si to přesně, ale je to tak ±0,2 litru - celkový výpočet průměru). V létě auto natočím, připoutám se a rozjíždím se - PP indikuje okamžitou spotřebu klidně i 99,9l/100km a v daném okamžiku průměrnou kolem 15, ale s ujetou vzdáleností ten průměrný údaj klesá - už po cca 1km to spadne k 10l. Než dojedu těch 3,5km přes město domů, sleze údaj průměrné spotřeby někam do okolí 7l. V zimě auto natočím a jdu odmetat a škrábat - samozřejmě topení, ohřev skla a tak dál - a tím se ten průměr zvýšil na cca 17l těsně po rozjezdu a než dojedu domů, sleze pod 10 litrů - záleží na tom, jak ostře jedu, když to jen šolíchám, dostanu se určitě i pod 8 litrů, když spěchám a "šlápnu autu na krk" (samozřejmě v rámci předpisů po městě, ale jsou tam 3 výjezdy do stoupání), tak jsem rád, když sleze pod 9. Pokud ale vyjedu mimo město, mám po cca 20km i poměrně svižné jízdy průměrnou spotřebu v létě kolem 7 litrů, v zimě samozřejmě o trochu víc. Je to prostě tak, nejhorší žrout paliva je rozjezd, pak už se jen udržuje rychlost a motor jen vyrovnává odpory vzduchu, kol na silnici a gravitační potenciál (nadmořskou výšku). Když pojedeš přískokem vpřed v zácpě od semtamfóru k semtamfóru, zelená jedna-dvě-tři-brzda červená, budeš mít spotřebu i s ohřátým motorem děsivou - klidně 20l/100km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem myslel že palubák lže ale nelže nabral jsem po rosvícení nejdražší kontrolky 10L E85 a vynuloval počítadlo.Když se rosvítila zase ta kontrolka měl jsem najeto 75Km nevěřil jsem vlastním očím a to jsem to opravdu lechtal otáčky nikdy nešly nad 2500 a křižovatek a semaforu moc neprojíždím.

Trošku si myslím že je problém jak jsem psal tady http://forum.skodahome.cz/topic/100861-nejde-seridit-skrtici-klapa-14-16v-74kw/ ale zatím mi nikdo neporadil jak to má být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvědom si, že u vstřikového motoru spotřebu neřídí klapka, ale ŘJ signálem pro vstřikovače. Ta pak k poloze škrticí klapky "přihlíží" při stanovení doby vstřiku - je ale možné, že pokud zůstává klapka viset, bere to ŘJ jako trvale částečně sešlápnutý plyn = nezavírá vstřiky ani při brždění motorem - a to už by na spotřebu vliv mít mělo!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem myslel že palubák lže ale nelže nabral jsem po rosvícení nejdražší kontrolky 10L E85 a vynuloval počítadlo.Když se rosvítila zase ta kontrolka měl jsem najeto 75Km nevěřil jsem vlastním očím a to jsem to opravdu lechtal otáčky nikdy nešly nad 2500 a křižovatek a semaforu moc neprojíždím.

Trošku si myslím že je problém jak jsem psal tady http://forum.skodaho...pa-14-16v-74kw/ ale zatím mi nikdo neporadil jak to má být.

ty jsi tankoval Ethanol ???:o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo zkouším etanol a jezdí to v pohodě dokonce se mi zdá že to jde lépe do otáček akorát jsou horší starty když jsou mrazy.v zimě je lepší to ředit 50/50 ale já jezdím na čistý a noproblema.

Co jsem četl debatu na seat foru tak tam to taky lidi zkouší a není potřeba žádná úprava pokud má motor MPI u I to ani nezkoušejte.

Kolega to teď zkusil na citroen xsara a říkal že mu to dokonce startuje lépe než na benzín ale že se mu zdá že to má nižší výkon ale etanol má vyšší oktanové číslo tak by to mělo jet lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ZDE je článek o Ford Focus Flexi Fuel. Citace z článku: "V palivech samotných sice je rozdíl, ale ne velký. Oktanové číslo, vyjadřující odolnost paliva vůči samovznícení, je u etanolu 107 a u benzínu obvyklých 91 až 98. Výhřevnost benzinu je však vyšší (cca 42,9 MJ/kg) oproti etanolu (26,8 MJ/kg), z čehož plyne vyšší spotřeba alternativního paliva v provozu. Ke spálení kilogramu benzínu je třeba použít 14,7 kg vzduchu, ale pro spálení 1 kg etanolu stačí pouze 9 kg vzduchu,motor má ventilová sedla z odolnějšího materiálu a prvky palivové soustavy jsou vyrobeny z materiálů, které lépe odolávají agresivnějšímu alkoholu". To asi vysvětluje ten nižší výkon u toho Citröena.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím jsem toho moc nenajezdil zhruba 400km ale na seat foru týpek na to už najezdil 7000Km a psal že vše je v pohodě jen začátky dělají trošku problémy než si řídící jednotka upraví dávkování paliva a bohatost směsi.Taky se někdy oběví chyba že je hubena směs ale to je tím že lambda čeká splodiny z benzínu a né z lihu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...