Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.
  1. Zahájeno uživatelem majklisko,

    Zdravím,v brzké době (v horizontu cca půl roku) plánuju koupi nového rapida. Stále tápu nad výběrem vhodného motoru. Diesel jsem zavrhnul,páč se mi při mém ročním nájezdu nevyplatí. takže buď MPI nebo TSI. Auto používám skoro denně,do práce 5 km tam,5 km zpět.Sem tam trasy okolo 20 km,tak dvakrát do týdne,o víkendu na výlety nebo na ryby trasy kolem 100km,jednou ročně dovča u moře trasa cca 2000km.Ročně kolem 15000 km Takže co byste mi doporučili za motorizaci,1.2 MPI,nebo výkonnější TSI? A kterou? 63 nebo 77 Kw? Každý má své pro a proti,tak fakt nevím. MPI se mi zdá že by sním měl rapid hodně práce,TSI je zase složitější a náchylnější motor na poruchy (např.tolik di…

      • Pozitivní
    • 110 odpovědí
    • 56,3tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem Pawouk,

    Před založením nového Tématu se přesvědčte, zda-li se Váš problém neřeší v již dříve založeném tématu (viz Pravidla fora). Pokud ano, pokračujte tam! V opačném případě bude zbytečně nově založené téma uzamčeno a posléze odstraněno! Pokud se Váš problém zatím nikde neřeší, zakládejte nová Témata podle níže uvedených instrukcí: - Poruchy, závady a problémy týkající se přímo motoru, řešte v sekcích příslušných motorizací (např. 1.2 TSI, 1.6 TDI)! - Poruchy, závady a problémy týkající se převodovky, spojky, a pod., a dále obecně o motorech a co nejde zařadit pod jednotlivé motorizace, řešte v obecné části sekce Motor!

    • 0 odpovědí
    • 9,4tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem Ferik,

    Zdravím, keď som chcel meniť olej v prevodovke Rapid 2016 6 kvalt, tak pri povolovaní zátky imbus 17mm mi začal vytekať olej , vie niekto či hladina oleja má byť po spodný okraj otvoru ,alebo toho oleja tam má byť viac? Potom kadiaľ sa nalieva olej do prevodovky?

    • 2 odpovědi
    • 214 zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem Hrbola80,

    Ahoj přátelé. Mám dotaz. Vlastním rapidečku 2019 1.0 tsi pětikvalt a někdy se mi při přeřazování z jedničky na dvojku stane, že cítím jemné trhnutí...není to vždy. A někdy se mi hůře řadí i zpátečka, tak tam vrznu jedničku a zpátečka zpět už jde pěkně...je to normální vlastnost těchto slabších motorů, nebo může být např. špatně nastavená synchronizace převodovky. Nevím, jestli si nemám zajet na diagnostiku, pač netuším, jestli tam tady tohle zjistí...inak s autem velká spokojenost. Najeto stotisíc km. a jsem druhý majitel, ale auto je jak nové. Díky za radu

      • Pozitivní
    • 10 odpovědí
    • 754 zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Fryw,

    Ahoj. Vlastním š rapid rv. 2013 s motorem 1.6 tdi 77 kw a 5 rychlostní převodovkou. Nájezd 210 000. Koupil jsem od kamaráda, který měl auto jako první majitel a vím, že tam nebyly žádné vážné problémy. Auto sloužilo dobře, žadné problémy. Jediné, co bylo divné bylo vyřazování zpátečky - šlo dost ztuha - ale bez nějakého zvukového doprovodu. Jinak všechny rychlosti ok. Nedávno jsem přijel před dům a při parkování - vyřazování zpátečky se ozval divný zvuk - jako by něco prasklo? Radící páka se posunula celá dozadu - jde nyní zařadil jen 1 3 a 5. Když je páka v poloze neutrálu, vypadá jako by byla zařazená 4. Dám neutrál, zařadím 1 a jedu, žadny pazvuky z převodovky. 2 a 4 z…

    • 0 odpovědí
    • 370 zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem Sam_,

    Ahoj, Cez víkend som si všimol vec ktorá má docela silne zaskočila. Niesom si istý či to je normálne správanie alebo je tam nejaký problém. Riadiaca páka sa dá voľne hýbať aj bez stlačenia spojky keď auto stojí. Normálne som zvyknutý na páku ani nepokladať ruku bez stlačenia spojky, ale zrovna v nedeľu som stál na benzínke a omylom som vrazil do páky. Mal som zaradenú 1, vypnutý motor, a stál som so zatiahnutou ručnou brzdou. Páka sa bez problémov posunula na pozíciu neutrálu. Povedal som si - "divné", tak som sa postavil bokom a skúšal som rôzne s ňou hýbať. Páke nič nebráni sa posunúť do ktorejkoľvek polohy. Keď "zaradím" spia…

      • Pozitivní
    • 3 odpovědi
    • 635 zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem Josef_1,

    Co si myslíte o GPF a co to bude znamenat pro stávající TSI motory? http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-fap-benzinovy-motor-f1e-/automoto.aspx?c=A170314_014134_automoto_fdv http://www.autoforum.cz/technika/jake-emise-pevnych-castic-maji-benzinove-motory-vysledky-mereni-ohromi/

  8. Zahájeno uživatelem taktik,

    Mam dotaz. Ako sa vam radi spiatocka?Mam najazdenych cca 5000km a od zaciatku mam pocit,ze zaradit spiatocku je trosku loteria. Konkretne...z desiatich zaradeni tam s citom v piatich pripadoch vlezie lahucko a v piatich pripadoch musim vymacknut spojku na podlahu nadoraz a az potom si najde cestu.Narvat nasilu sa tam samozrejme da,ale takto nie.V zabehu som to povazoval za surovy stav a ocakaval som,ze sa to casom zlepsi.Cez zuby nejde,skrtnut sa mi este nepodarilo...paka ide dole lahucko,po miernom tlaku vpred narazi na odpor,ktory musim prekonat na moj vkus hodne zvysenym tlakom...Neviem,ci je to tak normalne.....ci to tak je aj u inych rapidov.Hovorim samozrejme o na…

  9. Zahájeno uživatelem roman7971,

    Zdravím, chci se zeptat je možné do rapida, 1.0 TSI, 81kW taknovat i 100 oktanový benzín? Děkuji

  10. Zahájeno uživatelem asirapida,

    2013, 1.2tsi 77kw, cbzb, 173 XXX km najeto ma nejaky vyznam lejt tam 98cku oproti 95ce, kterou stanovil vyrobce vozidla ? tankuju vetsinou na orlenu 95ku+ leju 50ml vifu, ale asi 10 min jizdy navic mam ONO, kde je 98cka asi jen o 50haleru drazsi jak 95 na orlenu..

      • Pozitivní
    • 1 odpověď
    • 1tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem asirapida,

    zdravím, má smysl měnit olej v převodovce u manuálu nebo zde platí, ze napln je celoživotní a menit se tedy nemusí ? auto skoda rapid 1.2 tsi 77kw, r.v. 2013, kod motoru CBZB, 6st manuál, 120 000km nájezd

  12. Zahájeno uživatelem SkodaRapid,

    Zdravím, chtěl jsem se zeptat, jestli jste někdo měřil do kolik stupňů je chladící kapalina od výroby? V manuálu je napsané, že se dává do -25°C a tam, kde bývá větší zima tak do -35°C. Když jsem se ptal v servisu ŠA, tak mi řekli, že ve výrobě dávají od cca -20°C do -25°C, ale myslím, že je to málo a chtělo by to alespoň těch -30°C. Myslím, že není neobvyklé, když je v zimě -30°C. Byl jste to někdo měřit/měnit? Kolik za to chtěli?

    • 33 odpovědí
    • 28,8tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem mbrazdil,

    Zdravím, po delší čase se opět vracím. Již dříve jsem tu řešil DSG u mého rapida a bez úspěchu. Mám stále "problém" s tím, že když mám přepnuté do sportovního režimu, tak při prudším rozjezdu při přeřazování z 1 na 2 auto citelně škubne. Další stupně jsou v pořádku, alespoň jsem si ničeho nevšiml. Již 2x jsem na tuto skutečnost upozorňoval servis při výměně oleje a brzdové kapaliny a vždy bez úspěchu. Nic tam nenašli, protože jim diagnostika nic neukázala. Od kolegy, co má taky rapida s DSG, ale s motorem 81 kW jsem si ničeho takového nevšiml. Po té si zkusil projet mé auto tak zjistil, že to dělá ve chvíli kdy je zařazená 1 a otáčky jsou okolo 1300 ot/min a p…

    • 5 odpovědí
    • 6,7tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem Tekayi,

    Ahoj všichni, řeším problém s Rapidem 2014, 1.2 TSI, 77kw. Při studeném autě po ránu jde spojkový pedál krásně a hladce, jako po másle. Nikde se nezadrhává a nejsou slyšet žádné pazvuky. Po cca 10 minutách jízdy a zahřátí motoru začne spojkový pedál jít hrubě, jakoby po zubech. Nejvíc to jde cítit při pomalém pouštění spojkového pedálu. V tu chvíli to slyšitelně cvaká, jakoby drhne, co pár milimetrů to cvakne, je to cítit v pedálu. A zároveň je to cvakání slyšet hlavně z motorového prostoru, z oblasti před řidičem, zhruba tam kde je spojkový pedál. Při popojíždění v koloně pedál působí už opravdu hrubým dojmem, jde jakoby po zubech, ztuha, hlavně při pouštění.…

    • 3 odpovědi
    • 2,2tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem Gutryx96,

    Ahoj. Snažil jsem se najít nějaké téma ohledně řazení a nic jsme nenašel, takže se předem omlouvám, pokud jsem téma se stejným problémem přehlédl. Nevím, jestli je to vlastnost auta, nebo je něco špatně, ale stává se mi, že při řazení z 1 na 2, nebo celkově při řazení ať se snažím sebevíc, tak to auto prostě škubne. Mám Rapida 1.0 tsi 81 kW rok 2019. Měl jsem možnost vyzkoušet Fabii 3 1.0 tsi 81 kW (rok asi 2021) a řazení je úplně nádherné. Nic neškube. Ani z 1 na 2. Moc se v autech nevyznám, ale rozdíl mezi těmito auty je docela obrovský co se týče řazení. Má někdo stejný problém?

    • 0 odpovědí
    • 2,4tis zobrazení
  16. Zahájeno uživatelem Prexik258,

    Zdravím kolegové škodováci. Kamarád má Rapida 2012 1.4 TSI 90KW DSG - 7 stupňu a řeši výměnu oleje ale nechce tam lít jen tak něco a řešíme jaká norma se tam vlastně lije. Normálně by jsme si to vytáhli ze servisky nebo škodováckého servisu ale narazily jsme na problém že auto je dovoz z rakouska a v servisní knížce to není uvedeno a v servise škoda nám to nechtěli zdělit protože by jsme olej neměnily u nich. Tak se chci zeptat jestli to někdo neví nebo tuto výměnu podstoupil a má v servisce tuto informaci napsanou a podělil by se. Google jsem použil ale u každého se norma lišší tak nevím jestli jich tam je víc nebo jsem asi hloupý. Díky Prexik

      • Díky
      • Pozitivní
    • 9 odpovědí
    • 10,2tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem Sayt,

    Dobrý den, všímám si celkem znepokojujícího zvuku při řazení zpátečky u mého Rapida (2019). Před tím, než tam zpátečku dám, tak mírně šlápnu na brzdu, aby se auto nehlo. Stlačím páku dolů a dám doleva, to je ještě v pohodě, ale jakmile jí dám nahoru a zařadím to, tak se z auta ozve celkem hlasitý skřípnutí, cítím to i na sedačce, že tam něco nejde plynule. Zkoušel jsem to i opravdu s citem a pomalu, ale stejně se to ozývá. Občas se stává, že to jde úplně bez problému zařadit, nez nějakých zvuků. Nevíte, čím by to mohlo být ? Případně nějaké rady ? Třeba něco dělám špatně a ani o tom nevím. Děkuji

      • Pozitivní
    • 1 odpověď
    • 3,2tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem pavol105,

    Zdravím,, mám rapid s motorom 1.0 TSI a spozoroval som vyšie otáčky motorra v priemere 1400. Napríklad dnes bolo 6 stupnov a isiel som z práce domov 12km a pred domov otačky stále 1400.. Teplota motora asi po 6 km bola 90 a nemenila sa. Neviete vcom môže byť problém vďaka

    • 0 odpovědí
    • 3tis zobrazení
  19. Rapid 1.0 TSI 81kW mám jeden a pol roka, najazdené asi 16 000 km . S autom som celkom spokojný po všetkých stránkach ak mi niečo naozaj vadí tak to je radenie z prvého prevodového stupňa do druhého, ľudovo povedané z jednotky do dvojky. Som presvedčený, že jednotka od dvojky je veľmi špatne odstupňovaná, zle nadväzuje resp. dvojka ako taká mi príde veľmi zle navrhnutá. Konkrétne situácie. Pohýnam sa do kopca na jednotku a dvojka sa nechce chytiť, po preradení proste nevládze. Dobre, keď je motor zohriaty tak na jednotku tomu vytnem na štyri tisíc a potom sa už tá dvojka nejako chytí, ale keď je studený motor tak ako to mám urobiť? Točiť cez 4 000? Druhá veľmi ča…

    • 4 odpovědi
    • 5,3tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem tapert,

    Dobry den, chcem sa opytat, ci niekto uz riesil zvysenie vykonu na Rapide (napr. chiptuning) a pokial ano, ake mate skusenosti s konkretnymi firmami, pretoze po dnesnej skusenosti s profesionalnou firmou na SK som maximalne sklamany.

  21. Zahájeno uživatelem Martin.75,

    Pozoruji 3 jevy a zajímalo by mě jestli někdo máte podobnou zkušenost. 1) občas (zřídka) převodovka v malé rychlosti zamrzne a neřadí, většinou nemám nervy to vytáčet až buhví kam tak třeba zastavím a zkusím to znova kdy se to už probere :-) 2) někdy při rychlejším nebo nečekanějším zastavování mám pocit, že se pozdě rozepíná spojka a ozývá se takové to "cinkání motoru", který dělá normální motor když už je podtočenej a chystá se chcípnout. Mozna to je ale spojene s nerovnostma, např. retarderem a je to spíš tím drncnutím, slyšet hlavně při otevřených oknech. 3) když mám někdy při stání zařazeno N (třeba s někým v autě kecám) tak se pak (také zřídka) stane, že nejde z…

  22. Zahájeno uživatelem hruskin,

    Chtěl bych si sám vyměnit olej po cca 5000 a nechce se mi kvůli tomu jezdit do servisu, jednak mám trochu obavu, aby mi jej opravdu vyměnili a taky na tom nevidím nic složitého. Jde mi o to, jestli může servis tu výměnu nějak poznat, třeba z nějakých záznamů v řídící jednotce nebo podobně a já pak zbytečně nepřišel o záruku. Teď mám nastavený proměnlivý servisní interval a na další výměnu bych měl jet až ve 30000. Tak si myslím, že bych si sám udělal dvě výměny a pak jel na klasickou výměnu v autorizovaném servisu po dvou letech.

  23. Zahájeno uživatelem Marek WV,

    Ahoj chlapi, Nikde nemuzu najit jake mam oznaceni prevodovky. Neni nekde nejaky prehled - tabulka, ve ktere jsou prirazeny treba podle modelu nebo roku vyroby? Mam Rapida 12/2018. Jedine co jsem nasel, tak snad nejake oznaceni SEP..? Pokud vim, tak se oznacuji nejak MQ 200 atd...? Ve velkem technicaku neni ani zminka. Diky za odpovedi.

    • 3 odpovědi
    • 6,5tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem AdasmaN,

    Dobrý den, Chtěl bych se zeptat zda se někdo potýkal s tímto problémem případně jak ho řešil: 1.0 TSI 81kW (Rapid Spaceback, naj. 27tkm), při rozjezdu na první převodový stupeň a následném přeřazení na dvojku, ikdyz se pouští spojka sebevíc pomalu a plynule, je slyšet takové zachrastěni při přeřazení, je to celkem nepříjemné. Jedná se pouze o prevod z 1 na 2. Stupeň, ostatní převodové stupně jsou v tiché. Mohlo by se jednat o závadu nebo je to u trivalce normální? Díky

    • 1 odpověď
    • 4,9tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem pavol105,

    Zdravím mám Rapida chcem sa poradiť ohľadom prevodovky mam rapida a všetky prevodove stupne idú radiť bez problémov ale stáva sa mi že pri zaradení 5 stupna mi trasie s pakov ...niekedy ked nejak skoci lepsie netrasie snou vobec. Inak zaradiť ide stále bez problémov. Včom môže byť chyba ? Oplatí sa to vobec riešiť v servise ? Jedná sa o motor 1.0 TSI 70kw

    • 10 odpovědí
    • 4,7tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.