Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/01/20 ve všech sekcích
-
Ahoj všichni, přikládám svojí verzi opěrky pro nohu. Nešlo mi o estetiku, to je subjektivní věc, snažil jsem se po prvním roce používání vozu vymyslet něco účelného, aby se nešpinil koberec a v zimě nestékal tající sníh z boty pod kobereček. Stálo to jen nějaké to popřemýšlení a trochu námahy při odříznutí nerez plechu. Materiál je z bubnu staré vířivé pračky, kde jsem využil i ohyb a nemusel jsem to pracně formovat, nerez je poměrně tvrdý a při menším rádiusu rád praská. Původně jsem to chtěl udělat jako krytí celého podběhu k pedálům a případně i boku směrem vlevo, ale to se neosvědčilo. Byl problém s tvarováním (poškození povrchu) i uchycení nebylo tak stabilní. Nakonec zvítězila verze, viz foto. Dolní část je zahnutá a ústí nad gumový koberec (vynikající v zimě). Neúplně překrytí podběhu k pedálům se ukázalo v praxi jako nepodstatné, úplně stačí krátký překryv. Plech je přichycen dvěma pruhy suchého zipu, nalepením jen jedné části na plech. Původně jsem se obával, že to na originálním koberci nebude držet, nakonec jsem u toho již zůstal a nedoplnil další pruhy, není to potřeba. Povrch opěrky směrem do kabiny sice při výrobě vypadal hezky, ale ve voze to na můj vkus moc svítilo, tak jsem na to přilepil kus odřezku gumy, obuv se po tom také tak lehce nešoupe a je to pocitově příjemnější. Jak píši, je to subjektivně vyhovující, levná náhrada. I když jsem zvažoval Aliexpress (o origiálu ani nemluvě), nakonec náklady byly nulové, mimo práce. Používám to už 3 roky a zatím jsem to ani nemusel sundávat, koberec lze při čištění lehce vysunout a zase vrátit pod okraj plechu. Pedály jsem ani moc neuvažoval řešit, u F3 to není potřeba (pro mne z mého pohledu - zase subjektivně). Měl jsem jen u Š 1000MB a Š 120 upravený plynový pedál kvůli meziplynu při brzdění nebo při potřebě rozjezdu na křižovatce v hodně prudkém kopci, tam se mi to osvědčilo, bylo to pohodlné. Tady u F3 to již nepotřebuji. Poznámka: toto řešení nemá suplovat originál, jak tu někteří stále vytýkají. Komu se to nelíbí, ať si koupí origo a nepláče tu. Dávám to sem jako příklad a inspiraci levného praktického řešení a ne jako návod pro estéty.3 body
-
Jelikož se tu audio zatím neřešilo, tak si dovolím založit toto téma. Sound systém jsem si do auta dal z toho důvodu, že si rád na cestách užívám hudbu a tudíž jsem doufal v to, že zvuk bude na slušné úrovni. Upřímně, po prvním poslechu jsem byl trochu zklamaný. Nejsem vysloveně audiofil, ale kvalitu reprodukce zběžně posoudit dokážu. Ve zvuku jsem postrádal takovou tu „čistotu“ a to zejména ve výškách, kde se to tak nějak slívalo a mlátilo dohromady. Musím zmínit – nemám rád překřičenou muziku a jelikož Scala je relativně tiché auto, jedu nejvýše na polovinu max. hlasitosti. Sem tam jsem si s nastavením zvuku trochu hrál a po nějaké době přišel k následujícím zjištěním. Níže posílám screeny, třeba se to někomu bude hodit. Nastavení je dle mého subjektivního pocitu - u vás a vašeho stylu hudby to může být jinak :) Nastaveno je vše tak, aby si zvuk co nejlépe užívali řidič a spolujezdec a ti vzadu měli stále slušnou kvalitu zvuku. Aktuální nastavení ekvalizéru: Primárně upraveno tak, aby nebyly přeřvané výšky, které systém nepodává zcela čistě. Vycházím ze Standard nebo Rock profilu. EDIT: Původně jsem to měl takto - při "náročnější" muzice jsem hýbal s táhlama a zjistil, že ty ne zcela čisté projevy způsobují spíše středy. Nastavení položky Sound-Fokus: - volby Řidič, Vpředu a Všechny určují, jak hlasitě se jednotlivé reproduktory při poslechu zapojují. - kruhem u terče můžete jezdit po interiéru a volit místo, které má zvuk co nejlépe obklopovat. Nastavení položky Panorama: - Panorama zapíná "prostorovost" zvuku. - Pokud je odškrtlý jen surround, není zvuk prostorový. Posuvníkem vpravo volíte, kde má být efekt prostorovosti největší. POZOR - nejdřív jsem si myslel, že buď máte zvolený reřim Sound-Fokus nebo Surround. Hejbáním a nastavováním jsem zjistil, že i když máte aktivní Sound-Fokus, stejně je Panorma ve hře, neboť se ve výstupu projeví nastavení pravého jezdce. A pár postřehů na závěr: Kvalita zvuku podle zdroje: Bezdtrátový Carplay (Apple music) vs třeba *.flac na USB klíči – v kvalitě nepozoruji rozdíl. Subwoofer: Rozdíl v nastavení síly SUB vepředu pocítíte zejména na hodně basové hudbě. Našel jsem tuto skladbu Blow the bass, která opravdu prověří možnosti SUB a ukáže, co vám v autě může rezonovat (kupodivu Scala nedrnčí, a to se celé auto třáslo tak, že palubní kamera si myslela, že došlo ke srážce a začala nahrávat ?). Daleko více je nastavení SUB znát na zadních sedadlech, kde vyšší hodnoty způsobí, že to bude dunit až nepříjemně moc a hudbu to bude degradovat. Samozřejmě lidi co poslouchají house, drum and bass, elektro atd. to třeba uvítají ? DAB+: Tohle může být do budoucna cajk věc, kdyby ovšem datové toky ve vysílání byly na rozumné úrovni. Nevím co s tím signálem dělají, ale např. Rockzone už v autě ani raději neposlouchám, páč digi signnál zní fakt divně plechově, zato FM daleko příjemněji. Nechápu, proč zde na foru je DAB tak vychvalované, když některé stanice zní opravdu strašně. Co jsem četl, tak ten „plech sound“ není jen záležitost Scaly. Přednastavené profily Ekvalizéru vs. Individuální nastavení: Tady opět pozor. Myslel jsem si, že individuální ekvalizér je nezávislý na předvolených profilech. A on není. Je rozdíl, jestli ladíte Individuál a na předchozí obrazovce máte nastavený Rock nebo třeba Speech. Takže vždy vycházíte z nějakého profilu a ten Individuálem dolaďujete (a toto nastavení v Individuálu se přenáší na všechny profily pokud mezi nimi přepínáte). Toliko k audiu. Kdo si se zvukem už taky hrál, budu rád za vaše zkušenosti s nastavením atd. V rámci možností a po poštelování ekvalizéru to nyní hraje relativně OK - možná se to i rozehrálo, ale čert ví co je v autě za audiostřeva a jestli tam jde o nějakém rozehrávání mluvit :D Možná časem přijde řada na vytlumení dveří a možná i podběhů.2 body
-
2 body
-
Ale oni ho většinou nemění ani v servisu ŠA. Udělejte si vlastni test s označením šroubu (nepatrnym zarezem nebo koho co napadne) a pak zde udělejte průzkum komu se vrátí jeho původní. Na vyúčtování mám už taky několikátý těsněni a přitom by melo byt součástí šroubu, ale někde meni asi jen těsněni. Co si to dělám sám, tak jen těsněni a cit, je to všechno ok.2 body
-
Sorry, ale po páté výměně mam původní šroub a co se stalo? Nic! Pokud člověk není prase a dotahuje jak má, tak nevidim co by se melo pokakat. Je to jen placebo?!2 body
-
Priklad kratky navod na vymenu filtra. Filter je klasicky za odkladacou schrankou pred spolujazdcom. Hore vlavo a v pravo su dva plastove vycnelky, ktore sa zatlacia palcom a schranka sa uvolni. Drzi ho este doraz vpravo. Treba len pomaly tahat schranku a doraz sa uvolni. Vid. foto. Potom staci na plastovej schranke filtra hore nadvihnut tie dva platove vycnelky a dvere jemne vyklopit nadol a vybrat. Filter je znacky valeo s antibakterialbym prevedenim PM2.5. Oznacenie VWAG2Q0.819.665. Kedze som to otvaral len skrz neho, najblizsie dni to budem opakovat, uz i s vymenou filtra a dezinfekciou AC. Uz citit smrad po vypnuti AC.1 bod
-
1 bod
-
JJ, je to super kdyz to nemuzes videt na maxidotu, tak aspon takhle1 bod
-
1 bod
-
To označení záclonových airbagů je na B sloupku nahoře. Obložení můžeš sundat, ale drží to malý háček, aby to při vystřelení neletělo do prostoru.1 bod
-
Vzhled komentovat nebudu, ani na 16let staré FI nemám tolik otlučení aby to bylo vidět více než z 1m, tohoto si člověk všimne přes celé parkoviště. Ale to je každého věc. Spíš bych se bál těch skulin (viz poslední fotka), kde se chtě nechtě bude držet voda... Co se týče špinění, tak měsíčně najedu kolem 2000km, většinu po dálnicích a nevšiml jsme si, že by byl nějaký problém se špiněním klik, ale možná mi to jen nevadí :)1 bod
-
A k cemu to ? VIF tam zvrhnu z vicka a pak dam pistoli a tankuju a tim se to splachne ?1 bod
-
Já teda nevím. Na spoustě aut jsem měl sportovní podvozek, mnohdy mnohem nižší než origo sportovní, a nikdy jsem nikde neškrtal. Pokud jsem teda jezdil jako člověk. K dotazu @forest3: Určitě bych doporučil koupit pružiny i tlumiče. Origo tlumiče většinou nemívají moc rády zkrácené pružiny a náležitě se ti odvděčí. Auto zkrátka přestane fungovat.1 bod
-
Díval jsem se a mně se to netýká, teda pokud už mají všechny VINka v databázi. Tohle beru jako naprostou blbost a nebýt EU, v autě by to vůbec nebylo. Jestli to bude/nebude fungovat je mi uplně ukradený. Pokud by to byla závada typu špatně utažená náprava, praskající šrouby, vypadávající benzínová hadice, jak to mají ostatní značky, tak bych naštvanej byl a příště třeba škodovku nevybíral. Ruku na srdce, kdo nemá v telefonu bugy ios i android, resp. i Win10? Je to prostě jen SW. Updaty SW jsou prostě běžná věc.1 bod
-
5. dveře - pokračování. Nedalo mi to a zkusil jsem vyloupnout ten krycí plast. Padařilo se a pod ním se ukrýval torx 30: Trocha hraní a světla jsou konečně tak, jak bych si představoval. A mezera mezi 5. dveřmi a nárazníkem je prakticky všude konstantní. Na wapku znovu nepojedu, ale zkusil jsem na problémová místa vložit papír a po zavření kufru jeho vytahování kladlo odpor - tak snad opět těsníme. Servis jdu tedy odvolat. Sranda je, že ta "základna" dorazu nemá pevně vymezenou polohu a jde s ní kolem osy šroubu lehce otáčet. Na levé straně je ten vysunovací kus nyní o několik zubů více venku než na pravé straně. Jestli to ve fabrice takto (ne)štelují, tak se nedivím že ty světla jsou všelijak - na to hraní si tam "po zoubkách" není tolik času.1 bod
-
Souhlas, kdyz je nekdo nespokojen s cenovou strategii, tak ma moznost volby x jinych znacek. Kupuji si auto za sve penize tam, kde je to z meho pohledu atraktivni, az mi tento pocit u SkodoFky bude chybet, uz si ji nekoupim.1 bod
-
Ono je toho tady mimo vic. SA ma svoji cenovou strategii, ma na ni jako kazdy pravo. Muze se vam nelibit, muzete s ni nesouhlasit, ale to je tak vsechno. Je jen na vas, zda ji prijmete nebo ne. Divim se tady nekterym, ze sami nepodnikaji, kdyz se tak obratne pohybuji v cenove politice a vedi, jak by to meli delat.1 bod
-
@csabac Mně ty světla svítí z výroby dobře a i na dálnici si s blízkáčema nestěžuju, viz. video. Dálková svítí tolik, že velké nové čisté cedule téměř oslňují :). Je teda fakt, že zase na tomto videu zřejmě s předprodukční Scalou mi ty potkávačky přijdou přiškrcené. Ambi světla zdá se také svítí dobře, nemají ale přisvěcování škarp v zatáčkách a dálky jsou viditelně žlutejší. Kdybych jezdil často ve tmě, šel bych do full LED.1 bod
-
https://www.testyojetin.cz/zajimavosti/test-zrychleni-100-200-km-h-mezi-skoda-kodiaq-rs-a-scala-1-5-tsi?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu Docela sranda. Jsem rád, že to někdo udělal oficiálně ?1 bod
-
Tak chtějí ji řadit do nižší střední třídy, hlavně rozvorem a tam jsou : http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2018&mesic=12&kat=OA&vyb=seg&upr=seg_nizsi_stredni&obd=m&jine=false&lang=CZ&str=nova Logan, Sandero je jako Fabia a i ty jsou zpracováním, výbavou, jízdními vlastnostmi proti Fabii3 o x-let zpátky :D1 bod
-
1 bod
-
Bych tam dal zpátky ten původní šroub. Proč ho vůbec servis mění? Má to racionální důvod?0 bodů
-
Ahoj všem, přikládám jedno řešení. Úkol byl: ad 1) zkusit chránit dveře před bezohlednými kolegy na parkovišti, ad 2) pokusit se snížit hranu ostřiku a ochránit např. kliky před nečistotami. Ad 1) se povedlo jen částečně, nedá se pokrýt celá výška dveří, "protivníci" mají často výrazně profilovanou svislou hranu, tak záleží, kam se trefí. To tu již bylo ventilováno. Ad 2) to se celkem povedlo. Na přiložených obrázcích (z února 2019) je vidět znečištění po cca 230 km jízdy, skoro celé po mokré silnici a malá část po dálnici. Pokud se jede v břečce nebo pomaleji, je hrana ostřiku mnohem výraznější, bohužel, nemám to nafocené. Obrázky špinavého vozu a popis budou v sekci o těsnění dveří: https://forum.skodahome.cz/topic/138317-tesnenie-dver%C3%AD/page/2/#comments Upozorňuji, že jsem příliš neřešil estetiku, což je silně osobní věc, ale max. praktičnost. Musím jezdit i v zimě, skoro za každého počasí a použitá lišta je kompromisem mezi líbivostí a účelností. Lišta je koupená v Čechách v autopotřebách. Stříbrná lištička na lemu předního blatníku je tam z důvodu ochrany hrany při šikmém parkování u chodníku, zachycuje hranu předních dveří vedle stojícího vozu. Měl jsem ji už na Felicii od doby, kdy mě přestalo bavit každou chvíli opravovat barvu, o promáčknutích nemluvě. Občas je úder tak silný, že poškodí i tuto lištu, na Fabii se to zatím nepodařilo, už tak často neparkuji šikmo. Možná popis někomu pomůže jako inspirace. První obrázek je nová lišta, ostatní dofoceny nyní pro fórum, po 3 letech provozu. @6T6: dobrý nápad se starým typem lišt, ale chtělo to trochu výše. Asi rok jsem sledoval, jak se vůz špiní a hledal místo, kde se boční proudnice dá nejsnáze odtrhnout. Nevím, jestli se mi to povedlo na 100%, ale určitě je to lepší než bez lišt. Je fakt, že to chce vyšší profil, i když to vypadá divně. Nenech se odradit (jak ti psal masoox), že se to někomu nelíbí. Také dám přednost subjektivně "ošklivému" nepoškozenému vozu před subjektivně "líbívým", ale otlučeným.... :-)-1 bodů