Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/14/20 ve všech sekcích

  1. Pro ty, kteří kutí tak jako já a není jim cizí trocha té modelařiny, přidávám návod jak předělat zrcátka bez blinkru na verzi s blinkrem. Důvodem přestavby je to, že jsem nechtěl dávat 1500-2000 Kč za jedno zrcátko z bazaru. Vystačil jsem si s 2x 148Kč za blinkry 6V0 949 102 a 6V0 949 102 , 763Kč za kryty (v černé perleti) 6V0 072 530 A a 2x 25Kč za patici patici T10. Plus nějaké ty piny a dráty, které jsem měl doma z předchozích přestaveb auta. Časová náročnost úpravy je cca 4 hodiny ořezávání a 5 hodin elektrické zapojení. Základem je to, že se dá tělo zrcátka ořezat tak, aby v něm sedělo těleso blinkru. Stačí odřezat plochy, které nejsou funkční a kde je pak uložen vlastní blinkr. Na pevnost uložení zrcátka a stabilitu uchycení krytu úprava nemá vliv. Velké díky patří @wirer, který mi poskytl fotky, jak vypadá zrcátko s blinkrem zevnitř. Dobré je mít modelářské frézičky a rotační pilník o průměru 3mm. Lze je upnout do normální vrtačky a pak už jen opatrně odřezávat a pilovat přebytečné plochy, výztuhy a hrany. O zbytek se postará ostrý zalamovací nůž. Výsledkem je zub na vnějšku těla zrcátka. Vybrání těla v levé části fotky se musí přizpůsobit tvaru blinkru aby dokonale bez násilí seděl v tělu. Osazení na horní hraně těla zrcátka, kam zapadal horní kryt, se celé musí odříznout a vnitřek plochy obrousit až ke svislé ploše, aby zbyla vlastně jen tloušťka materiálu. Je nutné také ořezat nálitek s otvorem pro šroub (nevím k čemu tam byl, nic na něm není uchyceno) a srazit plochu čtvercového otvoru. Rámeček zrcátka se nemusí nutně měnit, stačí odříznout jednu západku a oříznout výstupek pod ní. Pak už stačí díly sesadit a případně doladit nedostatky, nesmí být nikde žádné pnutí ani velká vůle. Bez rámečku: S rámečkem: Blinkr je nutné uchytit k tělu zrcátka. U originálu je tam nálitek, zde je použito plastové distanční pouzdro 10x6x12mm. Hranu pouzdra u blinkru je nutné seříznout 1,5x45° nebo použít pouzdro průměru 8mm. Demontovat ovladač natáčení zrcadla (centrální šroub s hlavičkou TORX) a blinkr svrtat s tělem zrcátka. Přišroubovat šroubem M4x20. Matici pojistit proti povolení vibracemi základovou nitrobarvou. Půlka práce je za námi a můžeme se kochat. Druhá půlka práce je elektrické zapojení blinkru. Ideální je tahat vodiče ze svazků v prahu, kde je vše dobře dostupné na rozdíl od blatníku. U MR2013 je levý zadní blinkr černo-bílý vodič, pravý blinkr černo-zelený. Ty jsou v pravém svazku dva, je nutné tedy zjistit který je ten správný. Stačí k tomu odstranit opatrně izolaci a připojit zkušební žárovku. Multimetr mi neukázal nic, buď neumím měřit, nebo měřák nezaznamená impulzy blikání. Mě ukazoval totiž stabilních 5V.... Použité piny: 000 979 019 - 6ks 000 979 020 - 4ks Vodiče 0,5mm2: bílý, šedý, hnědý, černý, zeleno-žlutý. Pokud se budete držet originálu zapojení v autě, tak bílý s šedým by měl být černo-bílý https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-bily-cerny, hnědý a černý je hnědý https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-hnedy a zeleno-žlutý by měl být černo-zelený https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-zeleny-cerny. Od každého je potřeba cca 4m. Je nutné odcvakat kryty prahů, demontovat spodní kryty A sloupků, demontovat tapece dveří, vytrhnout krycí plast, kudy se leze dovnitř dveří a odvrtat nýty reproduktorů, aby byl dobrý přístup k upevnění nového vodiče na stávající svazek ve dveřích. Samozřejmostí je použití TESA textilní pásky https://www.autokabel.cz/izolacni-pasky/tesa-51608-19mm-x-15m, stahovacích elektrikářských pásek a PATEX silně lepící lepenky pro izolaci vstupu do pryžových průchodek, kudy se protahuje nový vodič. Ten jsem v celé délce (kromě částí blízko svorkovnic) omotal TESA páskou a připevnil ke stávajícím svazkům buď opět TESA páskou nebo elektrikářskými páskami. Odbočku ze stávajících vodičů nebo napojení na další vodiče dělám pomocí kulatých konektorů MATE-N-LOK https://www.autokabel.cz/konektory/konektory-mate-n-lok/dutinka-pro-konektory-mate-n-lok a https://www.autokabel.cz/konektory/konektory-mate-n-lok/kolik pro konektory mate-n-lok, které důkladně zaizoluji smršťovací bužírkou https://www.autokabel.cz/ochrana-kabelu/smrstovaci-buzirky/smrstovaci trubice 32 cerna a pak ještě TESA páskou. Potřeba je 6 párů konektorů Originální patice T10 pro blinkr, napsaná v ETCE, má číslo 161 949 111, ale bohužel jí chybí pryžová čepička, která ji jistí a těsní v těle blinkru. Proto jsem použil aftermarketovou pryžovou, i když stejně bylo nutné obalit ji 2x TESA páskou, aby dobře držela. Samostatnou kapitolou je použití oranžové LEDky místo žárovky - zde odkazuji na téma o LED blinkrech, couvačkách a brzdách, kde jsem úpravu na použití LEDky řešil - https://forum.skodahome.cz/topic/134601-ledky-do-blinkrů-couvaček-a-brzdových-světel-u-rapidaspacebacku/?do=findComment&comment=2392393 Zapojení levých dveří: Zapojení pravých dveří: No a výsledek je...... : https://youtu.be/J7Ga8JLj7O4
    3 body
  2. To já taky nechápu, tak jsem to koupil mám combo okno, Webasto, vyhřívaný volant, sedadla a sklo. Ač se to nezdá všechno ostatní dává smysl jen to okno bych nejraději vymazal [emoji853]
    2 body
  3. 2 body
  4. Dobrý den, prosím o radu jak udělat, aby se nezobrazovala hláška o účtu na obrazovce při každém nastartování. Hláška se musí odklepnout, jinak tam bude (déle než 5 minut sem to nevydržel). Díky
    1 bod
  5. on je header uplně mimo, chodí do kfc na coca colu.
    1 bod
  6. V dnešní době klimatizací nechápu, kdo si za střešní okno chce ještě dobrovolně připlácet. To už radši investovat do webasta...
    1 bod
  7. Jo střešní okna se jim nevedou, to je známá věc [emoji3]
    1 bod
  8. Ale zase ten výhled na ta panoramata [emoji1787]
    1 bod
  9. @kokta7 dej šest a půl kila a je tvoje i s tou diskotékou a krabičkou nespressa jako bonus :D
    1 bod
  10. Názor na Octavii IV z webu Dfens. Octavií IV jsem nejel, ale s mnoha myšlenkami co se netýkají jízdních vlastností já osobně souhlasím, s některými bych polemizoval. Celkově to u autora vyšlo pro Octavii IV né moc dobře, ale článek není jen o Octavii. Autora a jeho pojednání a názory na Škodovky sleduji již roky, technickým věcem dle jeho článků rozumí a řekl bych, že jim (škodovkám) doposud spíše držel dlouhodobě palce, akorát způsob vyjadřování je jaksi jadrnější. Závěr si udělejte po přečtení sami http://dfens-cz.com/oddtavia-zacatek-konce-nebo-zacatek-zacatku/
    1 bod
  11. Tak objednal jsem tuhle, dle odkazu co si mi poslal. Je tam i navod na upravu. Az namontuji dam vědět.
    1 bod
  12. Co treba napsat soukromou zpravu? Kliknes na jmeno v tomto pripade ferda25 a pak na ikonku obalky :). Takto to je na mobilnim zobrazeni fora (telefonu) na PC to mozna vypada jinak... :)
    1 bod
  13. Klikneš sem: http://updateportal.skoda-auto.com/cs-cz zadáš VIN, stáhneš a nakopíruješ na SD kartu a šup s tím do rádia. Aktualizace vycházejí cca 2x ročně, 25 týden a 45.
    1 bod
  14. No když máš zamluvené pro výrobu třeba těch 50.000 kusů nějaké součástky a ta nemá odpovídající kvalitu, parametry, tak přeci vždy existuje smlouva mezi dodavatelem a odběratelem, že takhle tedy ne a mělo by to být ve smlouvě časově ošetřeno, dokdy musí být sjednána náprava. Nějak se mi nezdá, že Škodovka tyhle vadné součástky bude neustále nějak dlouhodobě odebírat, dokud se dodavatel nepolepší. Pokud to škodovka nemá takhle smluvně ošetřeno , tak je někde chyba a vypovídalo by to spíše o šetření za každou cenu (že by ty častokrát zmiňované kompresory klimatizace)? A jinak 50.000 stejných součástek určitě neleží ve Škodovce dlouhodobě na skladu, aspoň se všude píše, že se to dodává postupně ze dne na den.
    1 bod
  15. ovšem ta cena čipu je šílená...
    1 bod
  16. 1. přítelkyni zastřelit, v lepším případě vysvětlit, že s houbičkou na nádobí se nemá k autu přibližovat :-) 2. rozleštit - např. https://www.datart.cz/carex-sada-na-lesteni-a-ochranu-povrchu-svetlometu.html?gclid=CjwKCAjwjLD4BRAiEiwAg5NBFl7R4bHEw8YztRh2vFYDS_P52DHbeNvPaxKhBXnavmkCw_vSrOTMexoCT68QAvD_BwE 3. ošetřit to něčím podobným https://www.luckygas.cz/product/barvy_-laky-a-tmely/bezbarve-laky-ve-spreji/spray-max---2k-dvouslozkovy-bezbarvy-lak/6824
    1 bod
  17. [emoji1787][emoji1787][emoji1787] nas taketo memečka nerozhodia. Lebo vieme ze ten váš mlady parik vyrastie, kupia si sandalky a ponozky, a prvy krat ich skusia v Tatrach. Aj posledny. [emoji8][emoji8][emoji8]
    1 bod
  18. Anaf: Nainstaluj si aplikaci Droid info a v ni zjistis, jakou verzi potrebujes.
    1 bod
  19. Zospodu vylupneš obd steker aby ti neškrabal ruku a kukaš cez otvor prepinača svetiel blbo ale ide to.
    1 bod
  20. Nevím, jak je kvalitní kamera u jiných začek aut, ale syn má oktu III a kvalita stejná, jak v Karoqu. Já si na kvalitu nestěžuji. Couvám na zrcátka a kamera je doplněk.
    1 bod
  21. kdo nechce kupovat ty drahé opěrky u nás a chce si chvíli počkat, tak třeba na Ali zde, taky ji mám z Ali..je úplně stejná, jako ta origo, ale za jiné peníze. https://www.aliexpress.com/item/2040916076.html?spm=2114.search0104.3.43.32b3305fNXXUP6&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10630_10304_10307_10302_10313_10059_10534_100031_10103_10627_10626_10624_10623_10622_10621_10620_10142,searchweb201603_38,ppcSwitch_5&algo_expid=a207ac19-5477-45f7-87ed-8a20cdfa6e54-6&algo_pvid=a207ac19-5477-45f7-87ed-8a20cdfa6e54&priceBeautifyAB=0 jinak někdo si nechává ten černý plast kolem, já a i jiní jsem ho odstranil, spodek podlepil 3M sucháčem a je to :-)
    1 bod
  22. Ahoj, jsem od 22.12.2019 majitelem Octavia 3 (výroba KT16/98) a pod vlivem článků o start-stop systému a rekuperačním dobíjení jsem si jednak vše ověřil a voltmetrem oměřil a pravidelně v týdenních intervalech dobíjel. Najel jsem za měsíc přes 1000 km. V únoru jsem již jezdil méně (800 km) a vytáhl jsem na zkoušku konektor u mínus baterie a odpojil start-stop systém. Nabíjecí napětí po nastartování 14,1 - 14,3V bez ohledu na způsob jízdy. Vida, jaký rozdíl oproti rekuperačnímu dobíjení, kdy do kopce to drželo napětí 12,7V a při sjezdech se zařazenou rychlostí to bylo 15,1V. Přestal jsem dobíjet baterii. Jezdím denně ale většinou krátké trasy - tak 20 km. Koncem února náhodou žádná delší trasa nebyla - a baterie se při krátkých trasách nedobila. Při ujetých necelých 2000 km se mi počítadla spotřeby (všechny tři) vynulovaly. Postupně jsem se dopracoval až do tohoto vlákna a s využitím informací od trek11 z 24.8.2019 jsem se obrátil na autorizovaný servis a v pátek 6.3.2020 tam jedu na upgrade sw. Díky @trek11 . K nulování docházelo téměř každý den. Bylo to velice podivné, neboť před tím se nic takového nestávalo. Nakonec jsem zapojil zpět konektor start-stop systému, abych ověřil, že vypojení tohoto systému nemá s nulováním žádnou příčinnou souvislost. Ještě ten den se počítadla vynulovaly opět. Čili, vypnutí start-stop systému (vytažení konektoru) vliv nemá. Protože pojedu do servisu na přehrání sw, nechal jsem start-stop systém aktivovaný. A co se nestalo. Musel jsem jet trochu dál a na připojeném voltmetru jsem viděl, že je baterie trvale dobíjená na 15,1V bez ohledu na režim jízdy a na panelu byla ikona škrtlého start-stop systému. Start-stop systém nefungoval (systém to tak sám vyhodnotil). A k nulování počítadel nedošlo, přestože jsem startovan několikrát. Start-stop systém se aktivoval až dnes ráno. Sorry za tak dlouhý úvod. Dovolím si vyslovit hypotézu. Co když to dělá polovybitá (nebo polonabitá - záleží na úhlu pohledu :-) ) start-stop systémem a rekuperací zničená rok a půl stará baterie? Může se totiž stávat to, že i polovybitá baterie normálně motor nastartuje ale napětí baterie spadne na několik ms nebo desítek ms pod hranici, při které dojde k resetu paměti procesoru. Tento pokles, který není nijak očima patrný, může způsobit pokles napětí na paměti dat spotřeby pod mez udržení informace a její následné vynulování. Změřit pokles napětí a jeho trvání půjde změřit osciloskopem při různém stavu nabití autobaterie. Pokud by byla moje hypotéza správná, znamenalo by to, že se takto začíná ohlašovat start-stop systémem a rekuperací zničená autobaterie. U mě po 1,5 roce :-( . A Pokud Škodovka má nový sw, tak tento jev (mazání dat v paměti v důsledku nízkého napětí) neodstraní - jen vymysleli, kam (do které paměti) schovat tyto data a v případě vymazání je nahrají zpět. To znamaná, že po každém nastartování provedou kontrolu dat s daty záložními a případě nesouladu zapíšou záložní data do paměti a je vymalováno :-) Zákazník je spokojen a ani netuší, že ho v brzké době čeká výměna baterie :-( P.S. Pro hloubavé: No jo, ale takové paměti nejsou napájeny z 12V přímo. Ale běžně z 5V nebo 3,3V a mezi 12V a napětím pro procesorovou část musí být patřičně dimenzovaný stabilizátor. Ten by měl podobné výpadky pokrýt, nebo ne? Na tyto výpadky napájecího napětí jsou tyto systémy přece testovány. Na druhé straně pokud je paměť součástí infotainmentu Swing (v mém případě), tak takový TFT barevný displej má pěknou spotřebu a dokáže napájecí zdroj rychle "vycucnout". Odpověď zná jen Škodovka a ta neřekne :-).
    1 bod
  23. Otazka, zda-li ti to takhle zpetne uznaji... Ja olej kontroluju ihned na miste, spise kvuli preliti (pokud jim clovek neda vlastni litraz).
    1 bod
  24. Zas bych to tolik nedramatizoval , imho je potřeba si na to zvyknout. na současným autě to mám zaplé pořád, a za ty dva roky s tím nebyl žádný problém. ono stačí, když člověk ten volant drží.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...