Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/13/23 ve všech sekcích
-
ahoj, po delším čase se zde hlásím s řešením mého problému, s takovým řešením jsem opravdu nepočítal a je to opět důkaz toho, že to co tady napíšou zkušenější uživatelé má většinou hlavu a patu, když tady teď ze sebe udělám blbce, možná to někomu může pomoci v budoucnu ještě jednou děkuju všem, co se mi tady snažili pomoc @Wojnar, @hamoun, @milanxx, @brrrrm , pokud jsem na někoho zapomněl, tak se omlouvám, musím ale jmenovitě ještě poděkovat uživateli @Krosta, který mi tady v diskuzi na fóru o použití SWDL napsal poprvé už dříve ano, řešením je opravdu provést dodatečně aktualizaci infotainmentu přes SWDL, zpětně si uvědomuju, že jsem v úvodním postu nenapsal, že jsem dělal rozdílový update své jednotky, to byla možná chyba, ale v té době jsem netušil, že může být v tomto problém, původně jsem si myslel, že je chyba v nastavení AAWireless, s původní verzí softwaru, který jsem měl v jednotce před updatem fungovala jednotka úplně stejně blbě (možná ještě hůře), tak jsem to považoval za vlastnost a odladěnost softwaru, až ostatní zkušenosti uživatelů, kteří mi tady napsali, že jim to funguje, mě donutili zkoušet jiné věci a díky náhodě jsem vyzkoušel i SWDL2 body
-
2 body
-
2 body
-
Ahoj, Jelikož to tady umřelo, rozhodla jsem se to tu oživit. Tímto bych Vás chtěla oficiálně pozvat na sraz přátel Škodovek v Brně dne 15.4. Ve 17 h na parkovišti u restaurace La Patas (U Leskavy 39)2 body
-
Je ti jasné, že k tomu potrebuješ mať v každom kolese snímač? Vecička ktorá stojí dobrých 40+ € za kus, je to pomerne kazové, má to väčšinou negatívny vplyv aj na vyváženie kolesa, a pri každom prezutí budeš kvôli tomu platiť pneuservisu ešte niečo navyše za každé koleso. Ja som to mohol mať na novom aute "iba" za 140 € a aj tak som si to nedal, podľa môjho názoru je to zbytočná komplikácia života a môžeme byť radi, že u VAG to stále funguje aj cez snímač ABS.1 bod
-
ben06 - mas pravdu zavada bola odstranena a to aka je spotreba mozu ale nemusia verit. Klasicky napoja na pc a bud nieco ukaze alebo nie. Ze je vyssia a auto je lenivsie viem posudit len ja a ze netaha ako predtym prisiel s tym syn a ked som ho skusil tak tiez si to myslim.1 bod
-
1 bod
-
Souhlas. Nechal jsem tomu cas, ale bez kapacitniho volantu nepouzitelne. Stale hlasi ,,prevezmete rizeni”. Vratil jsem se na tovarni nastaveni. Stejne jezdim 90% casu s vypnutym LA, tak to neresim. Mnohem vic bych ocenil navod, jak vypnout akustiku dveri pri bezicim motoru. 🤔 Patral jsem vsude mozne, ale zatim nic🙁1 bod
-
Já to mám stejně, Seznam i Google mapy v pohodě full, ale Waze, jako kolega a to jsem z hlaví obrazovky smazal totálně všechny dlaždice. Malé i velke.1 bod
-
1 bod
-
Jenom taková perlička co se taky může stát ... Přehráli jsme klientovi SW, vše OK. Po obdržení informace, že jsou dostupný nový volanty jsme volant objednali. Nestačili jsme se divit co nám přišlo, a to volant na auto bez systému TA. Po přehrání SW se totiž přepíšou PR čísla a to až do ETKY, takže to brala, že to auto TA systém nemá. A pak se z toho neposerme :-D1 bod
-
1 bod
-
Hlavne nejazdi silene na spotrebu, autu viacej škodíš tým. Dopraj mu aj svižné jazdy. Aj autu aj sebe. A i keď chodíš denne, údaj z okamžitej je irelevantný. To ani nesleduj, ani pre ekonomiku. Počúvaj zvuk auta a ten ti napovie viac :) A k tomu problému, úprimne, ja neviem čo má na vstrekovači sadať-či kalibrovať sa. Je to kalibrovaný mechanický prvok riadený elektronikou, ktorú ti podľa mňa nemenili. A ty ako majiteľ auta musíš poznať svoje auto a vedieť, či ide ok, či nie. A na to nepotrebuješ 1000km, tých 100-200 po výmene ti to hneď ozrejmí.1 bod
-
Zkontrolovat kabeláž mezi jednotkou motoru a vstřikovačema na poškození. Jestli bude OK, tak osciloskopem(voltmetrem) zkontolovat jestli na všechny vstřikovače jde správná informace. Jestli ano, bude některý vstřikovač KO.1 bod
-
Jestli ti funguje bezproblémově pohyb zrcátka při jeho vyvolání z paměti sedadel a nefunguje (navíc ještě pro některé polohy) při ručním ovládání, tak to vypadá na špatný ovladač nebo kabeláž k němu, bych tak tipoval.1 bod
-
Tak to asi bude,ze sleduje tu okamzitu,co teda nieje vobec smerodajny udaj na hodnotenie spotreby....kazdopadne teraz je uz par tyzdnov aj riadne chladne pocasie,tak aj preto tam budu vyssie cifry1 bod
-
Já hlásím také provozuschopnost webového rozhraní. Podpora infolinky psala že měli dlouhý výpadek a nyní již jede vše jak má, chtěli potvrdit funkčnost - což jsem jim potvrdil. Jsem zvědav jak dlouho to pofičí, snad už pořád.1 bod
-
Nerozumím jak sleduješ spotřebu na 5.RS, to jako okamžitou? Když už, tak za jízdu, nebo dlouhodobou. Opravdu nerozumím co řešíš, jezdi a po pár stovkách km to můžeš líp vyhodnotit.1 bod
-
1 bod
-
Aktuální seznam Barenasparena Pawouk Ondra16V Bikes ExecutedDonut Stanmar Milanxx někdo další?1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
No ne, to bude škoda pouštět před panelákem parkovací místo, to asi radši dojdu pěšky :D1 bod
-
1 bod
-
Spousty octavek je v Praze Dolnoměcholupská, škodovka tam má pronajatou plochu. Teď jich ale poměrně dost zmizlo.1 bod
-
Tak sice po delsi odmlce, ale problem s PDC co jsem psal je vyreseny. Nakonec to bylo tim, cim bych to vubec necekal. Problem, ktery jsem popisoval, ze jednotka nesla nacist, byl zpusobeny kabelazi. V original kabelazi je pouze jeden, resp. dva pajene spoje na CAN, ktere jsou tzv. premosteny na malou svorkovnici, tak aby se nemuseli ty draty pajet na origo CAN v gatway. Prave tam byl problem, kdy jeden ze spoju nebyl zapajeny. Ten kdo vyrabel kabelaz, se s tim asi moc nemazal. Jeden drat byl zapajeny, druhy nebyl, cimz to nemelo kontakt. Na toto zjisteni me privedlo to, ze kdyz jsem asi po dvou dnech po montazi s autem jel hlasila se chyba start-stop. Ten je odvisly od CAN pohonu, na ktery se zapojuje i PDC, kdy premostenim dratu CAN v gatway s origo kabelazi PDC byl prerusen. Z toho jsem usoudil, ze musi byt svazek nekde prerusen. Napadlo me, ze pokid je nekde problem tak jedine ve spoji. Tak jsem spoj odizoloval a uz jsem videl ten problem.1 bod
-
Je zajimave, ze Skoda, ze vsech platicich uzivatelu dela testery... Za mne, sluzba co je placena by mela fungovat na 100 procent...1 bod
-
1 bod
-
Lidi, co tu pořád řešíte? Stačí odpojit onen tajemný konektor na minus pólu baterie a nabíjení jede pořád naplno (14,5V palubní napětí), takže baterka je dobíjená pořád, jak u starších aut, kde vydržela 10 let. Navíc vám to i líp v noci svítí (14,5V místo 12,5V při jízdě pod plynem). Proč to tvrdím tak rezolutně? Protože jsem elektroinženýr a přesně vím, jak celý tento eko-kolotoč funguje. A navíc jsem měl ve firmě 9 aut, která měla klasické dobíjení a nikdy jsem nevěděl, že je v nich nějaká baterka. A vydržela celou dobu životnosti služebních aut ve firmě (servis IT techniky). Jak to tedy funguje? Onen konektor na -pólu je signál z tzv, Hallovy sondy, která může vyhodnotit proud tekoucí z baterie i do ní a spolu s napětím na +pólu a další jednotkou vyhodnotit jení stav. Proč tam je? Proto, aby mohlo fungovat ono eko-kurvítko, kterému se honosně říká rekuperace. Rekuperace zde se rozumí využití mech. energie při jízdě z kopce k tomu, aby se dobíjela baterie a při jízdě pod plynem aby alternátor nezatěžovat motor tím, že dobíjí baterii (velice diskutabilní zmenšení produkce CO2). Takže při jízdě "po rovině" auto bere proud z baterky (vstřikování, svícení atd.) a pokud toto napětí klesne pod jistou útoveň (13-12.8V) začne z alternátoru mírně dobíjet (zvýší se pal. napětí na cca 13-13,5V) a toto se stále opakuje a přepíná nabíjí-nenabíjí. Pouze při vyhodnocení brzdění motorem (vypnou vstřiky, je zařazená rychlost, nesešlápnutá spojka, otáčky víc než volnoběh) se celý tento eko-kolotoč vypne a alternátor dodává tolik, kolik je nastaveno v jeho interním regulátoru - tedy 14,5-15V. Regulace alternátoru se děje pomocí proudu v budícím vinutí a funguje tedy tak, jak v starších autech bez rekuperace. Třífázový alternátor je tak výkonný, že dokáže zásobovat auto i na volnoběh (pokud nemáte vytápění sedaček, zrcátek, zadního okna + světla apod. zapnuté dohromady). Opravdová rekuperace má význam u elektromobilů či trolejbusů kvůli masivnímu dobíjení a hlavně kvůli masivnímu brzdnému účinku. Ale zde? pokud alternátor ve Fabii dodává proud 100A 14,5V (a to při normální jízdě nastává málokdy) pak jeho výkon 1450W, při ne 100% účinnosti, tak "ubírá" cca 1,5kW výkonu vašeho motoru. Poznáte toto při jízdě autem s 85kW? Kolik pak bere klimatizace v létě? Tato "rekuperace" byla vyvinuta jen na základě buzerace Evropské komise na co nejmenší emise. A konstruktéři v automobilkách si odškrtnou další splněný úkol na snížení CO2, Že se ale recyklují 3 roky staré baterky, které skonaly na sulfáty vlivem nedostatečného nabíjení to "ekology" netrápí. Nevím, kdo taky rozšířil onu obecně přijímanou fámu, že optimální nabití je na 80 %. Vždy jsem nabíjel na 100% ve svých autech i ve svých noteboocích i aku nářadí a vydrželo to co se očekává tj. 8-10 let. Pak stejně jakákoliv baterka jde do kytek. Na mojí Fabii jsem po třetím roce provozu zjistil, že nikdy nedobiji ani při cestě dálnice Brno-Praha, tak jsem odpojil onen konektor z -pólu (z Hallovy sondy) a nemám problém i teď v zimě (po dalších 3 letech) když jezdím jen kolem komína, protože jsem v důchodě. Pokud jedu do značkového servisu, tak je vždy upozorním, že mám toto odpojeno a že si nepřeju, aby to znovu zapojovali, ale aby pouze vynulovali chybové hlášky, které to zahlásí. Mimochodem po 6 letech absolutně žádný problém, jen olej a voda do ostřikovače. Start-stop jsem hned 1. den po koupi auta vypnul (vlastním vyjímatelným udělátkem) a nikdo neprotestovat. Jo a dolepené těsnění stále drží. Dlouho jsem se tady nevykecával, tak mi promiňte, že jsem si to tentokrát vynahradil.1 bod
-
Hele pokud něco nevyřeší infolinka, musíš k dealerovi. MB se s tebou bavit nebude. Ale MB to zas pak řešit musí, má na to 30 dní.... Přesně tuhle cestu teď podstupuju.... Tím jsem chtěl říct že dealer to rozhodně nemá na háku...1 bod