Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/22/23 ve všech sekcích

  1. Dobra je ta cinnost recyklace odpadu za 95,40 bez DPH, to tam asi rovnou maji i spalovnu :-)
    3 body
  2. V pondělí servis IV - PHEV superbu , nájezd 14 000km za rok. První servis loni - jen olej a filtr - cena 4500kc Druhý servis - olej, filtr, kabinove filtry, brzdova kapalina také...cena 7 000kč
    2 body
  3. Z fóra drive.ru https://www.drive2.ru/l/637478975794337945/ jsem se inspiroval k další úpravě interiéru RAPIDa. Jedná se o stropní lampičku, která má čtecí světla, ovládané tlačítky, která jsou i podsvětlená. To mě hodně lákalo s ohledem na to, že mám v RAPIDu přesní stropní světlo ze SUPERBa, které má rovněž podsvětlená tlačítka. Je víc druhý lampiček s tlačítky, pasující do stejného otvoru. Mě se líbilo nejvíc a sehnal jsem ho levně z vrakoviště světlo 4L0 947 111 B Světlo má červené podsvícení tlačítek, které používá AUDI a VW. Změna barvy podsvícení. 1. Předělat na zelenou škodováckou barvu je otázka zkušeností s pájením. Rozebrat světlo je snadné, stačí vycvakat horní černý držák napájení světla, čímž se dostaneme k vlastní mechanice tlačítek. Nutné je i malým šroubováčkem vycvaknout vlastní tlačítko (viz předešlé foto), aby šla dioda vysunout ven z držáku. 2. Opatrně vytáhnout nožičku diody. Já si pomohl oddálením zalisované packy pomocí rýsovací jehly, v nouzi postačí špičky manikúrových nůžek. Vytažená nožička diody. 3. Odletovat původní diodu od odporu. 4. Použitý typ nové LED diody: pr. 3mm, K251, zelená rozptyl, 100mcd/20mA, 570nm, 80°. 5. LED dioda má ale o něco větší průměr, takže je nutné obroušením upravit. 6. Upravit nožičku diody naohýbáním tak, aby šla zasunout zpět do otvoru v přívodu proudu. Pozor na správnou polaritu diody! Ověřit podle původní diody, v čepičce diody je vidět kde je katoda i anoda. 7. Nasunout diodu zpět, zamáčnout packu na přívodu proudu malým plochým šroubovákem. Komu se podaří utrhnout odpor, jako se to stalo mě, musí sehnat náhradu odpor hodnoty 150 Ohm a vyměnit u obou tlačítek. 8. Důležité je zasunout obě diody stejně hluboko do držáku, aby tlačítka svítila stejně. Já zasunul tak, aby konec čepičky diody nepřesahoval přes okraj vedení diody. 9. Dobré je vyzkoušet, jestli podsvětlení svítí kvůli správné polaritě LED diod, ještě než budete pokračovat dál. Já ve finále zjistil, že mám obě diody naletované obráceně, takže rozborka, předělání a opětovné sestavení. Změna světla na LED diody. Protože první pokus s LED diodami T4W místo žárovek T4W nedával moc světla, pokračoval vývoj předěláním na 36mm LED sufitku, které svítí mnohem víc. 1. Pro uchycení sufitky je použito 2ks patice pro sufit 31-36mm https://www.autolamp.cz/patice-pro-sufitove-zarovky-35mm_10944. 2. Je ale nutná úprava patic obroušením na rozměry viz foto (samozřejmě ne tak přesně, jak ukazuje digi posuvka). Kratší boční stěny obrousit do mírného. úkosu a okraje zaoblit. 3. Dále ubrousit plast (spíš bakelit, docela to při broušení smrdí) u jednoho z nýtů, aby se úplně odhalila jeho hlava a byl spolehlivý kontakt s páskem. napájení. 4. Odříznout kontakt pro faston u této odhalené hlavy nýtu. 5. Druhý kontakt pro faston obrousit na šířku cca 4.7mm a ohnout ho o 90° nahoru. 6. Odstranit původní reflektor žárovky vč. přívodního vodiče a nálitky pro něj v tělese světla ořezat, obrousit, začistit. 6. Ořezat i okraj tělesa světla, aby tak vznikl prostor pro fastony napájení. 7. Narovnat packu pro kabel napájení žárovek na tlačítku. 8. Vložit zkušebně patici, označit kde je otvor a vyvrtat otvor pr.5mm. Já patici usadil až k rámečku krycího plastu světla. 9. Zkrátit packy napájení na horní černé desce, aby se nedotýkaly kontaktů pro sufitku na patici. Pokračujeme úpravou napájení LED sufitek. 10. Zkrátit na obou stranách měděný pásek na délku cca 12-13mm a naohýbat do jakési stříšky, aby pásek dobře dosedl na hlavu nýtu na patici sufitky a byl tam spolehlivý kontakt. 11. Protože LEDky svítí i při malém napětí a proudu, který tam vždycky teče, dokud BCM neusne, instaloval jsem opět "protižmurkací" odpor. Je to drátový odpor TESLA, hodnota 6Wm, typ TR510A, 1K8 https://www.hadex.cz/u367-1k8-tr510a-rezistor-6w-dratovy/?gclid=CjwKCAiA9NGfBhBvEiwAq5vSy30g8EFZR6f4xBMoVaRBq_W4m50KxMNR8icb5MqzftDVsYH5auJCwhoC7tYQAvD_BwE. Připájen je na měděný pásek kostry, druhý pól využívá společné vodivé dráhy, vedoucí k oběma tlačítkům. V plastu držáku je vidět plech v malém otvoru, plast okolo odříznout a obrousit na holý kov, aby šel drát připájet. Odpor a prodlužovací vodiče zaizolovat smršťovačkou. 12. Z původního napájení žárovek na reflektoru odstřihnout vodič a nakrimpovat faston 4,8mm. Úhlový faston musí na vodiči zůstat! 13. Zaizolovat úhlový faston smršťovačkou. 14. Pomocí šroubků M4 s maticí přichytit obě patice. Nasadit zpět víko s napájením, pozor na to, aby packy vklouzly správně do všech protikusů v tlačítcích a také u nových patic pro sufitky. Šrouby patice utáhnout. Zkontrolovat, jestli je mezi packou a hlavou nýtu kontakt. 15. Nasadit LED sufitky do patic. Já použil keramickou LED sufitka OSRAM 12V SV8,5-8 10 x 36 mm W5W 6000K https://www.obautodily.cz/led-sufitka-osram-12v-sv8-5-8-10-x-36-mm-w5w-6000k-1-ks-12900cz2403/ Úprava svazku k zadní lampičce. Naštěstí je v RAPIDu použita stejná 4-pinová svorkovnice jako v AUDI, a kde pin č.3 je volný. Tento pin je určen právě pro napájení podsvětlení tlačítek. 1. Kdo má přední lampičku ze SUPERBa, tak podsvětlení tlačítek má zapojeno. Stačí tedy natáhnout dozadu nový vodič 0,5mm2 s nakrimpovaným konektorem 000 979 021E nebo v nouzi 000 979 133E. 2. Vodič, obalený textilní TESA páskou, protáhnout skrz střechu pomocí cyklo bowdenu nebo pevného drátu. Připojit k napájení podsvětlení u přední lampičky. U mě je vodič nakrimpován do pinu žlutozeleného vodiče ve dvoupinové propojovací svorkovnici na straně přívodu napětí od osvětlení regulátoru sklonu světel. Kdo má standardní lampičku, musí natáhnout napájecí vodič skrz "A" sloupek až dolů do palubky a připojit ho na pin 6 u ovládače sklonu světel. Ten je totiž nejsnadněji v palubce přístupný. 3. Rozebrání svorkovnice vzadu. Z boku zatlačit malým šroubováčkem na západku. Pojistku vysunout ven směrem kde je západka. 4. Pin vložit do svorkovnice. 5. Zapojit svorkovnici do světla a vyzkoušet funkci. 6. Nasadit světlo a kochat se výsledkem.
    1 bod
  4. ten obrubník si užíva tú zadnú pneumatiku :D
    1 bod
  5. ... pro Audi a pro český šikovný ručičky. Poklona, pěkná práce a inspirace do budoucna 👍
    1 bod
  6. Omlouvam se, jsem na horach, tak jsem offline. Mockrat dekuji za super zpravu! ...uz bylo nacase
    1 bod
  7. Mezera tam zůstává i když máš sedadla posunutá namax dozadu, pokud máš opěradla ve vzpříměnější poloze. Pokud je víc sklopíš, tak mezera zmizí.
    1 bod
  8. Mě osobně rozsah schopností Bolera bohatě stačí. U druhého auta mám menší obrazovku, AA funguje jen přes kabel, je o dost pomalejší, ale naopak zase stabilní a v logice ovládání tak nějak na koncentraci méně náročný. Třeba ta horní roletka u Scaly mi nevyhovuje, zobrazení klimatizace je hezké, ale přeplácané a pokud se chci dostat z menu klimy, musím zmáčknout jinou volbu (rádio, car atd.) a nestačí znovu "menu" na panelu klimy, případně, že se to po nějakém čase přepne zpět automaticky. Mě osobně přijde, že někdy méně je více. Ale já jsem hodně konzervativní uživatel. Kafe mi auto vařit nemusí... :-)
    1 bod
  9. Tak uvidíme kedy to spojazdnia… nabudúce by mohli poslať push notifikáciu alebo email s oznámením o plánovanej odstávke služby..
    1 bod
  10. Já myslím, že to delaerovi bude u řiti. V nádrži dostaneš 5 litrů, abys dojel na benzínku. Co je to za dealera?
    1 bod
  11. Zkus schvalne nevytahovat to hned, ze to vis.. dost me zajima jestli se dealer nezacne vymlouvat na skodovku
    1 bod
  12. @crossaž si jako já odškrtneš 18 měsíců, tak jistě budeš mít podobné starosti. :D
    1 bod
  13. Jsme pod 2500 a já ještě nic @Zdenek 13 se asi dřív oběsil z toho čekání, protože doteď neodpověděl :D
    1 bod
  14. Ahoj, mám to samé, psal jsem do Škodovky. Odpověděli mi, že migrují databázi, proto se někomu nejde přihlásit. Migrace by měla být dokončena zítra, pak by to prý mělo znovu fungovat.
    1 bod
  15. O problemu s rozsypanym nebo zaseklym jehlovym loziskem rolny vahadla ventilu u EA288 slysim poprve. Vzhledem k velkemu rozsireni teto platformy bych to videl spise na vyrobni problem daneho kusu. Timto problemem spise trpi rolny vahadel na motorech rady EA839 (Audi TFSI V6), ktere se sypou systematicky a uz byl do vyroby zaveden inovovany typ s vetsimi valecky. Zaseknuta vodni pumpa a pretrzeny rozvodak, to se proste stava (i kdyz by nemelo). Ale preci jenom je tam pouze lozisko se stalou naplni a to proste nevydrzi vecne. Slepe duverovat, ze cele rozvody preziji VW avizovanych 240tis. km, kdy je predepsana pouze 'kontrola', povazuji za ponekud naivni. Tato duvera se pak velmi prodrazi. EA288 ma ventity kolmo k pistu. Tyto schopny pri pretrzeni remenu prezit i setkani s pistem, kdy 'pouze' rozlomi vahadlo. Bohuzel to vsak odskace vacka, na ktere jsou jednotlive 'prsty' vacky pouze nalisovane a pri potkani se mohou na hrideli pootocit. Tim se rozhodi casovani na danem valci a cela nerozebiratelna sestava obou vacek a vackove skrine je na zahozeni. A hned jste minimalne o dalsich 40tis. lehci. Naopak zaseklnuta clona vodni pumpy je naprosto klasicky problem, ale nasledky tohoto problemu nemusi byt nijak fatalni pokud clovek zastavi, nechat motor schladnout a nesnazi se to dojet za kazdou cenu.
    1 bod
  16. A co se trefit do Prahy, když je tu téměř pořád jen Brno. :-)
    1 bod
  17. zacni odpojenim akumulatora, kvoli bagu a bezpecnosti
    1 bod
  18. Kodiaka už nemám, ale ano, mezera tam byla. Můžeš trochu sklopit opěradla, tím se zmenší.
    1 bod
  19. 6x je celkom dosť. Ja mením len 3x ale to znamená 80 000 km, no. Rád by som vedel ako vieš posúdiť pri najazdení 3000km na jeden olej, že Ravenol je veľká spokojnosť a že teraz skúsiš Shell a potom Mobil atĎ. Musel by si vidieť do motora.... Ono, poznám mnoho ľudí čo menia olej po 5000km "aby im auto dlho vydržalo", pritom nevedia odpovedať čo to znamená - pol miliona km alebo 20 rokov? a potom trápia motor na 1000 ot/min aby sa náhodou neopotreboval a skončia s novým olejom a motorom plným karbonu. "Staré známe pravidlo" platilo pre staré známe značky - žigulíky, 1000MB a tak. Teraz máme 21.storočie, mobilné telefony a tak..
    1 bod
  20. Já to píšu s ohledem na to, že jsem technik a taky, že na to upozorňují přímo v DP, že se to nemá dělat. Asi vědí proč.....
    1 bod
  21. Mluví jen když se potkají :D (omlouvám se za off topic)
    1 bod
  22. Tak teď hovor od dealera.... Teď mě už fakt naštvali. Další 2 komplikace: - auto vyložili na nějakém centrálním skladu dealera a nemají to u autosalonu, takže předání až ve čtvrtek za týden. - Dle nějaké kontroly z papírů vs. má objednávka zjistil, že mi tam neudělali elektrické otevírání kufru. Sice blbost, ale chtěl jsem to. Každopádně v případě, že to tam není, budu řešit nějakou kompenzaci, že to zas pos**li
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...