Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. VeteranChild

    VeteranChild

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      16

    • Počet příspěvků

      1479


  2. stanmar

    stanmar

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      12

    • Počet příspěvků

      8769


  3. Pawouk

    Pawouk

    Administrátor


    • Body

      9

    • Počet příspěvků

      33406


  4. Malta

    Malta

    Moderátor


    • Body

      7

    • Počet příspěvků

      17081


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/16/23 ve všech sekcích

  1. Díky všem za další super sraz. 🙂 Taky se přidám s pár fotkami účastníků. Navíc jsem si nedaleko parkoviště všiml tohoto:
    9 bodů
  2. Moje žebra, teda ne moje 😂
    4 body
  3. emise na hlavu jsou z globálního pohledu irelevantní, rozhodující je celkový objem. I kdybychom se v ČR postavili na hlavu a měli emise na hlavu nulové, tak nic nevyřešíme, zatímco minimální pokles emisí na hlavu v asii bude mít globální dopad. Druhá věc je důvod vyšších emisí, pokud bohatý svět outsourcuje výrobu náročnou na emise do jiných zemí, tak defacto je za ty emise pořád odpovědný konečný spotřebitel vyrobeného produktu a ne ten kdo vyrábí. Vyřešit emisně náročnou výrobu přesunem do jiné země a pak se tvářit ekologicky neni řešení. Automobilky se chovají racionálně, to znamená že když vědí, že jim EU zakáže spalovací produkci, v mezičase jim nastavením různých regulací zkomplikuje úvěrování atd, tak jim nezbývá nic jiného. Jinak tu pani bych opravil, oni neposadí každého do elektromobilu, ale obujou lidem boty. Vy se divíte, že lidi maj k EV nedůvěru, ale aktuální stav elektromobility je pro ty, kdo si mohou dovolit auto za >1,2mil (minimum lidí), nebo jim stačí nákupní taška za půl mega nebo to maj jako další auto do rodiny (minimum lidí), nabíjet budou v rodinném domku s vlastními soláry (minimum lidí). Jenže tohle fakt neni pro každého. Kde je tady reální vize na které se pracuje pro ty ostatní? Něco jiného je, kdyby elektromobilita masově fungovala a my se na základě toho rozhodli, že teda spalováky omezíme, ale elektromobilita zatím masově nefunguje.
    3 body
  4. @silarm Pokud se bavíme o cenách nových aut (samozřejmě včetně DPH), tak je to takto : V roce 2020 stál Kodiaq s motorem 2,0TDI / 110 kw (předokolka v nejnižší výbavě) 800 tisíc. Aktuálně je k mání pouze jako čtyřkolka s vyšší výbavou a silnějším motorem (147 kW) a to za cenu od 1 249 000,- Kč (nejde to úplně přesně srovnávat, ale výkonově nejbližší varianta motoru 140 kW + podobný výbavový stupeň a taktéž s pohonem 4x4 byla v roce k mání za cenu od 1 022 900,-). Takže ano - ceny se opticky srovnávají ovšem pouhým zdražováním těch vozů se spalovacími motory. Problém je ovšem ten, že se zdražování nevyhýbá ani elektromobilům. Tedy Enyaq ? V roce 2020 vstupoval na trh ve základní verzi iV 80 s cenou od 1 189 000,- Kč - dnes je nejlevnější se stejným pohonem a s cenou od 1 364 900,-. Dacia Spring ? Aktuálně je za cenu od 576 000,- Kč s jednou výbavou a jedním pohonem. V roce 2021 při vstupu na náš trh byl Spring v slabší variantě a v základu na ceně od 449 900,- Kč. Citigo iV se již jako nové neprodává a v posledním roce oficiálního prodeje (2020) stihlo ještě zdražit z ceny 479 000,- Kč na 499 000,- Kč. Takže asi tak k tomu "zlevňování" elektromobilů a přibližování se cen.
    3 body
  5. Přidám pár fotek. A nesmí chybět maskoti srazu:
    3 body
  6. @Pawouk Nešlo to nevyfotit. 😃 @stanmar Já myslel, že je to označení tajného spolku Škoda, že toto místo je vhodné ke srazům. 🤔
    2 body
  7. Kdyby lidé toužili po přechodu na elektromobilitu, nemusela by EU auta s jiným pohonem zakazovat. Ať už přímo nebo nepřímo - stanovováním stále nesmyslnějších emisních limitů. Nikdo ale neplní socialistické plány z vlastní vůle. To byl důvod, proč nakonec kolem socialistických zemí postavili zdi. Aby tam udrželi lidi, kteří už nechtěli žít ve vší té utopii...
    2 body
  8. Díky za super sraz a pokec😉 Nějaký to jídlo 😁
    2 body
  9. Tradičně super kolektiv, bylo fajn
    2 body
  10. také něco málo přidám mluvící papoušek
    2 body
  11. Zdar. Sraz a papu supr. Zde i pár fotek
    2 body
  12. @ Tonda-B - díky za diskuzi, opravdu si myslím, né já jsem o tom přesvědčen, že v roce 2035 bude elektromobilita dominovat prodejům automobilu. Stačí se podívat jen na směřování automobilek. Tento proces v automobilovém průmyslu už dávno začal. Pokud všichni svorně nelžou tak většina nových modelu už bude elektrických. nevšiml jsi si, jak se automobilky doslova předhánějí, kdo zavede kolik nových modelu elektroaut v roce 2030 2035? Pro genderovou vyváženost si teď dovolím přidat odkaz co tvrdí generální ředitelka GM Mary Barra: "Změna klimatu je reálná a my chceme být součástí řešení tím, že každého posadíme do elektroauta" https://www.gm.com/electric-vehicles takže pokud si z vás dělám srandu já, tak si z vás dělají srandu i leadeři automobilového průmyslu po celém světě :)
    1 bod
  13. Asi jak co, Tesla model 3 Standard Range Plus začínala na 1 199 200 Kč v 2019, dnes začíná na 1 028 990 vs Octavia RS (aspoň něco co má porovnatelný výkon) stojí dnes taky přes 1mil. Takže to asi jde… Nebo MG4 začíná v UK na 26 995 GBP, Golf tam začíná na 26 565 GBP. Ale ano, už jsem to psal několikrát, v těch nižších kategoriích to minimálně v EU bude asi spíše o tom výrazném zdražení spalovacích variant :/
    1 bod
  14. Evropská spalovací auta mají podíl na celkových emisích na Zemi velmi malý, význam osobní dopravy je ale velký a tak hloupým a ideologickým nařizováním bude způsobeno více škody než užitku, to je velmi prosté. A vrcholem ideologické demence je zavírání (zavření) jaderek v Německu a jejich náhradou uhlím a plynem se "současným" zákazem spalováků.
    1 bod
  15. To se někdo od nás schoval v kanále ??
    1 bod
  16. To víko kanálu ovšem nemá chybu.
    1 bod
  17. Běžně EV SUV se i ve špatných podmínkách vejde 20-30kWh/100km. Běžné benzinové SUV má spotřebu kolem 7-8l/100km, tj. 90-104 kWh/100km a ta energie se musí někde vzít (a největší část půjde z el. sítě pokud to má být obnovitelná). Odtud potom i ty zvěsti o tom jak jsou ty syntetická paliva drahá. EV asi není ideální, ale v efektivitě umí docela obstát i v podmínkách ne úplně ideálních… A vodík? Ten je na tom výrazně lépe, ale stále tam jsou ztráty. Tam je v 1kg cca 33kWh, Mirai má spotřebu cca 1.1kg/100km, Nexo cca 1.25kg/100km, tedy cca 36-42kWh/100km. Ale na výrobu vodíku se spotřebuje cca 50kWh/kg… https://www.hytep.cz/o-vodiku/ve-zkratce https://www.devinn.cz/blog/vyuziti-vodiku https://cs.wikipedia.org/wiki/Benzín https://fdrive.cz/clanky/test-toyota-mirai-komfortni-korab-na-vodik-8646 https://fdrive.cz/clanky/test-hyundai-nexo-fcev-je-vodik-budoucnosti-osobni-dopravy-6706
    1 bod
  18. A málem bych zapomněl - poděkování pořadatelce @Barenasparena.
    1 bod
  19. Pánové, držte se zadání tématu, nebo to tady smažu.
    1 bod
  20. POZOR ! Na strane 27 je link na stiahnutie VCDS od používateľa "fsociety19x". Tento súbor som si stiahol aby som videl či aj tu je vírus a je tam TROJAN. Ani som to nerozbaľoval a už som mal 5 TROJANOV v systéme. 4 sa mi podarilo vymazať ale posledný mi stále vyskakuje že je aktívny a nedá sa odstrániť. Musím vymazať celý PC. Dajte si na tento link pozor ! Viď priložená príloha.
    1 bod
  21. Dnes došlo k montáži, přidávám fotodokumentaci. Na prvním snímku jsou vyznačené kolečkama spony, kterými je uchycený kryt oddělovacího prostoru. Je potřeba je vytáhnout, nic složitého. Čárka značí, že kryt je dělený, spolujezdcova strana se zasouvá pod řidičovu. Při opatrném vyklopení jde kryt pak jednoduše zacvaknout do žlábku (rovná šipka) kolem skla a nemusí se vytahovat celý. Místo u vstupu vzduchu do kabiny, jde vidět konzolku, na kterou se nasouvá senzor a svorku kabeláže. Tady už je připojený senzor, který zbývá nasunout a docvaknout. Kabelu moc nezbývá navíc, je ho akorát tolik, kolik je potřeba. Senzor je umístěný šikmo doprava. Po výměně je potřeba opět vrátit zpět kryt oddělovacího prostoru a jemně ho domáčknout tak, aby lícoval se sklem. Je potřeba vymazat chybu v jednotce 08 - Climatronic. Pro zajímavost, fotky jsou ze dneška po stání venku na dešti. Trochu mokrá byla i kabeláž. Nad vstupem vzduchu do kabiny je stříška s odtokem, takže dovnitř by natéct nemělo.
    1 bod
  22. to nie je celkom pravda ked sa darí máš za týždeň aj tri 1,0TSI 2020 , doteraz sa sem tam niečo vyskytne ... raz je tam taká skrutka ,raz taká ,raz TX , raz imbus , raz s lepidlom raz bez ... v jednom týždni dve autá , rovnaký kod motora , a v jednom s lepidlom v jednom bez ... ja by som sa toho tak nebál , kto nie je hluchý nebude mať problém , kto je nech si ich objedná nové a po jednej vymení a dá na lepidlo ... toto je Seat kde nebežala akcia na výmenu prestavovača /pritom na iné autá áno predtým / a prišlo že niečo hrkoce a je vrch od oleja , doslova za 5min 12 ... držalo to na poslednej skrutke , po výmene prestavovača a rozvodu auto jazdí ... o pol roka na to majitelovi prišiel zo seatu list na výmenu prestavovača takže repete aj napriek tomu že už bol menený a hradený zákazníkom sa akcia uskutočnila ... tolko ku koncernu a bordelu okolo neho
    1 bod
  23. Tak jsem taky pořídil OBD11. Hned jsem vyzkoušel RS vzhled a funguje vše. Teplotu oleje ukazuje od 50°C. Za mě good 👍🏻
    1 bod
  24. @tom01 Dnes sem šrouby pro jistotu zkontroloval při přezouvání kol, mám taky najeto kolem 60 tis, 1.0 81kw, všechny šrouby byly dorvaný natvrdo, ani kapka oleje.
    1 bod
  25. Proc ? Dal bych to do skodovky na uvedeny termin oni si to nafoti opravi a predaj zadna velka veda na rozpoctu te odrbou
    1 bod
  26. Rychle pryč od takové leasingovky. Já mám zkušenost se dvěma leasingovkama. U obou byla pevná odkupní cena součástí smlouvy o pronájmu, tedy známá od samého začátku, ještě před dodáním auta. A aby mi leasingovka určovala, jaké auto si mám objednat....? Kde jsme? Naklikám si auto v konfigurátoru tak, jak mi vyhovuje, pošlu leasingovce, ta mi danou konfiguraci nacení podle rámcové smlouvy s firmou (sleva, doplňkové služby), oboustranně to podepíšeme a leasingovka objednává.
    1 bod
  27. Ahoj, nezkoušel někdo tuhle variantu? Pasuje na Golf 7, tak by teoreticky mohla pasovat i na O3. https://www.amazon.de/dp/B01JGEXLCO/ref=cm_sw_r_cp_apa_UQ1BAbD4972D6
    1 bod
  28. KarelM: nakódování rozpoznání značek se dá bez problému dokódovat Karlos: pokud nemáš Lane Assist a chceš ho tak pouze dokodóvat nelze. Kdyby jsi měl ACC + rozpoznání značek napr., uměl bych si poradit a lane assist by šel dokodovat. Jinak jdou měnit libovolné barvy ambientního podsvícení, vypnutí start/stop, zadní světla Led s denníma, nakodovat Corner až na 60km/h, paměť vyhřívání sedaček, rozpoznání značek, zobrazení driving modu na maxiku, auto zamykání dveří, vypnutí pípání kufru atd....
    1 bod
  29. Na kosačku TSI smrtonosne kilometre. To co ti ponúkali by som zobral hneď.
    -1 bodů
  30. žádný žert to není. Elektromobilita je z mého pohledu budoucnost. Je to velká změna, nebojme se použít slovo revoluce, a proto to v nás vzbuzuje počáteční odpor a emoce. Já byl vždy celkem slušný petrolhead. Jak jsem to víc a víc studoval, tak jsem změnil názor. důvody proč se pochybovačné hlasy nezakládají na pravdě: - pokrokové řešení je to z důvodu celkové pohledu na emise. Celkové emise elektromobilu jsou dnes přinejhorším srovnatelné s auty s tradičním pohonem. Uvedu tu jednu z nejméně pozitivních studii LCA pro elektromobily od Mazda https://www.mazda.com/en/sustainability/lca/ - celkové emise elektroaut jsou prostě teď už nižší a to i v ČR - data vycházejí z výpočtů Evropské federace pro dopravu a životní prostředí, která započítává tu nejméně ekologickou výrobu elektromobilu a výroby energie. - ceny solární a větrné energie klesají - konkretně solarní o 36% za posledních deset let a větrná o 23%. Čím více se to učíme tím víc nám to jde. viz https://ourworldindata.org/cheap-renewables-growth - uživatelský komfort je otázka používaní auta. Hodně lidi jezdí jen do zaměstnaní, vozí děti do škol a nemají problém auto jednou dvakrát týdně nabít. Pokud budeme mít možnost si auta nabít na parkovišti v práci nebo na sídlišti tak by to mohlo fungovat. Spousta lidí má i dům s fotovoltaikou. Auta stojí 90% času. To se opravdu nenajde způsob jak je nabít? - cena elektroaut se snižuje, dají se koupit od 400tKč. I když srovnám Kodiaq 2,0TDi a Enyaq iV80 tak tam velký rozdíl nebude. Raději oželím výbavu a za stejné peníze koupím enyaq. Navíc na provozních nákladech šetřím od prvního dne. Poloviční servis a poloviční cena za nabíjení. Takových příkladů bude víc a víc a to i v nižších segmentech. - z mého pohledu je nutnost dostat spalovací motory z míst kde se nacházejí lidi. Že výfukové plyny škodí lidskému organizmu asi tuší každý. I kdyby energie pro elektromobily pocházela z elektráren na fosilní paliva, tak se dají emise lepe zachytávat na jednom místě než když máme miliony aut se spalovacími motory a filtrovat vzduch. Koho by to zajímalo ať si přečte více o technologii CCS - carbon capture and storage v porovnání s DAC - direct air capture - všechny velké automobilky investují do elektromobility nemalé prostředky. Opravdu to není jen z důvodu Euro7. Stejně tak i velké společnosti v ostatních průmyslových odvětvích investuji do uhlíkové neutrality. Vznikají i nadace které na toto přispívají částky které jsou vyšší než rozpočet ČR např. Bill Gates a jeho žena. No a do toho všeho si člověk přečte že v ČR musíme odpojovat fotovoltaiky od sítě. Nemáme připravené ani zákony. České energetické zoufalství. Urputné bránění rozvoji této oblasti.
    -2 bodů
  31. Nakupní tašky na městský a příměstký provoz. Z evropských se tomu blíží DACIA spring Škoda Citigo iV... Určitě najdeme i levnější ekvivalent, ale bohužel z Činy - omlouvám se tam nemám přehled a hledat to nechci snižování cen se týka všech elektomobilu. V roce 2005 stála baterie přes milion, proto se mohla prodávat jen opravdu auta luxusní nebo sportovní auta. Dnes baterka stojí 200tis-400tis Kč. Už jsem uváděl příme srovnání Kodiaq vs Enyaq - SUV která se už v ceně protínají. Tvrdím, že se ceny začínají přibližovat. Nechme se překvapit uvedením nových modelu ŠKODA...
    -3 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...