Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/18/23 ve všech sekcích
-
Z mnoha příspěvků výše je více než jasné, že se tady bavíme především o EU. Ne jenom o ČR. Logika úvahy "příspěvek celé EU v produkci CO2 z osobní dopravy je v celosvětovém měřítku celkové produkce CO2 zcela zanedbatelný" je naopak velmi na místě při posuzování, jakou cenu (ekonomickou, ekologickou a společenskou) zaplatíme za to, že celosvětové celkové emise CO2 snížíme o 0,00něco. Vždycky je nezbytně nutné posuzovat zdravé vyvážení mezi cenou nějakého opatření a jeho přínosem. V případě elektromobility je ten poměr extrémně nevýhodný. Za cenu drastických opatření, extrémních výdajů a značného zhoršení životní úrovně získáme zcela zanedbatelný efekt. Zamýšlí se někdo nad tím, co budou dělat 3 miliony lidí v panelácích? To rozkopeme celá sídliště, abychom přivedli dostatečnou nabíjecí kapacitu pro 10 aut do každého sloupu veřejného osvětlení? Lidi budou ve dvě ráno běhat ke svým dobitým e-autům, aby si je přeparkovali od dobíjecího místa, protože zbytečné blokování dobíjecího místa po úplném nabití je draze zpoplatněno? To je ta ekologie a ekonomická výhodnost elektromobility? Zamýšlí se někdo nad tím, co budou dělat lidé na vesnici, kde často musejí mít 2-3 auta na rodinu a kde se houfně kupují auta za 50 tis. Kč, protože to stačí a na výrazně dražší ti lidé prostě nemají? Podívejte se, jaký je dnes frmol na čerpacích stanicích kolem hlavních tahů. 6-10 stojanů, jedno auto za druhým při délce zastávky do 5 minut. Kolik nabíjecích stanic bude nutné vybudovat, kolik zeminy přemístit, betonu vyrobit a dopravit (bezemisně samozřejmě, že...?), aby se uspokojila poptávka po nabíjení 10x delší dobu na jedno auto, až tady bude elektromobilů jezdit 20, 30, 70 %? To prostě v celkovém součtu nedává absolutně žádný smysl z pohledu ekonomiky, ekologie, společnosti. Sami sobě si to tady dobrovolně takhle masivně posereme kvůli zanedbatelnému efektu.5 bodů
-
Docela mě to zajímalo, tak jsem zkusil pohledat... údaje jsou za rok 2021, možná někde už budou novější, nehledal jsem už dále... Celkový stav vyprodukovaného CO2 na světě - 38Gt Z toho pro EU27 - 2,77 Gt (7,3%) Pro představu další státy: Čína 12,46 Gt (33%) USA 4,7 Gt (12,5%) Indie 2,65 Gt (7%) Takže EU se podílí na celkové produkci cca 7%. Pokud je tedy doprava jak napsal @silarm 1Gt tak z celosvětové produkce CO2 je to cca 2,63%. Já chápu, že se někde musí začít, ale opravdu nám stojí zato, snížit emise z dopravy třeba z 2,63% na 1,5% (hodnota cucprst) za cenu toho, co vidíme, co to stálo a ještě stát bude? Navíc v porovnání s tím, jak se k tomu staví ostatní země... Za mě to určitě za to nestojí, bohužel prozření asi přišlo moc pozdě a tahle mašinérie už nepůjde zastavit... BEV jsou rozhodně dobrá varianta, padlo to mnohokrát už, na druhé auto do rodiny / městské auto... Nicméně, že to plnohodnotně nahradí spalovací motor si může myslet jen úplný blázen... A ještě data, ze kterých jsem vycházel, kdyby si to někdo chtěl ověřit https://edgar.jrc.ec.europa.eu/report_20225 bodů
-
Naoko možná ne, ale reálně ano, když nadšeně tleskáš zákazu, který o individuální svobodné cestování a jiné radosti připraví obrovské množství lidí... Máš pračku, sušičku, troubu? Jezdíš jen tak na výlety? Létáš na dovolenou? Lyžuješ? Napustíš si někdy vanu nebo zajdeš do sauny? Kupuješ si oblečení z druhé strany zeměkoule? Co z toho je přijatelně eko a co už přes čáru neeko? A kdo o tom za tebe rozhoduje? Hledej paralelu s elektroauty. Tihle zelenomozci... :-(.4 body
-
Krásný příklad nepovedených pokusů o vyhýbavé odpovědi a prázdné blábolení. Jak konkrétně se má chybějící infrastruktura vyřešit? Kolik to bude (naprosto zbytečně) stát a kdo to z jakých peněz zaplatí? Co to dobíjení na sídlištích, jak bude řešené? Rychlodráhami? Demagogie jako vyšitá. Pro spalovací auta infrastruktura dávno vyřešená je. Nyní ji musíme díky hloupému direktivnímu rozhodnutí řešit znovu. Za vynaložení astronomických částek a budování desítek tisíc dobíjecích míst. A někteří pomatenci tomu ještě tleskají... Jinak v Praze na panelákovém sídlišti jsem žil 20 let. O parkování vím své. Vždy jsem zaparkoval v okruhu pár minut chůze od domu. Parkování není nijak zásadní problém. Dobíjení je. Obrovitánský a řešitelný jedině dratickým omezením osobní přepravy. A někteří pomatenci tomu ještě tleskají...4 body
-
No proto je asi tohle téma v lampárně. Já občas asi také občas někde poněkud ujedu, jsem si toho vědom, ale není to proto, že bych se jakkoliv chtěl protistraně vysmívat, ale proto, že s ní nesdílím její názor. Naopak, jsem rád za ty možnosti, když si každý může koupit to co opravdu chce - ovšem to v tomto případě jaksi sklouzává do situace, kdy (pokud na to vůbec lidé budou mít) si budou muset koupit jen to, co jim někdo dovolí. Elektromobilita mi jako taková není proti srsti - navíc je třeba uvažovat i dál, nikdo nezaručí, že za několik desítek let bude ještě k mání (za rozumnou cenu) nějaké to fosilní palivo. Mě je však silně proti srsti (už z principu) to její prosazování ve jménu "záchrany" planety, když víme že to rozhodně bude mít i negativní důsledky (energetická nesoběstačnost, nedostatek surovin nutných nejen k výrobě EV..) A když se odpojují jaderné elektrárny a namísto nich se vyrábí v uhelných, tak ani ta elektřina nutná k pohonu není levná a ani čistá. Navíc už se objevují zprávy, že by mělo (právě díky Německu, které zřejmě čekají problémy s pokrytím spotřeby) dojít k dalšímu zvyšování její ceny.4 body
-
Co budou dělat miliony lidí, co na to nemají, nebo nikdy nebudou mít možnost vlatního nabíjení? No to je snadné - je to konec svobodné volby způsoby dopravy a konec svobodné mobility tak, jak ji známe. A jestli si někdo myslí, že tady bude provozovat stará vozidla, když už nové se spalovacém motorem nekoupí (ty bláhové sny o syntetických palivech pomíjím), tak to jistě nebude. Jejich postupná nepřímá likvidace je nejspíš dávno vymyšlena, stačí to jen realizovat - razantní zvýšení daní (z paliv, z emisí, registračních, ročních), případně jiná šikana jejich majitelů a je vymalováno.3 body
-
Souhlas, tohle by byli stejní blbci oba. Zdaleka nejhlavnějšími argumenty pro elektromobilitu byla v jejím začátku nízká provozní cena a ekologie. Oboje se velmi záhy ukázalo jako falešné, když se vezme celý cyklus a potřebná infrastruktura. Ale karty byly vrženy a násilná tlačenka elektromobility pokračuje dál a dál, i když to nedává valný smysl. Nejsmutnější na tom je, že Evropa díky tomu bude výrazně ekonomicky tratit. Díky vlastnímu strategicky špatnému rozhodnutí. Z velmoci se dostaneme rychle na chvost, protože kdo vlastní drtivou většinu know-how a výrobních kapacit pro elektromobilitu? Evropa (ani USA) to není...3 body
-
Už to bylo citováno i nade mnou - častá výmluva fanatiků: Já nic nezakazuju, ať si jezdí každý kam chce (někdy jak chce). Jasně ty nic nezakazuješ, jenom to podporuješ. Jako voliči KSČ ve 48. roku a později, oni nikomu nic nebrali, jenom to komunistům dovolili. Kdyby to nebylo k pláči, bylo by to k smíchu.2 body
-
Já to říkám pořád, že lidi vůbec netuší, co se na ně (nás) chystá a řítí. A to je pořád jenom část. Zachvilku bude bušit ouřada na dveře, že nemáš zatepleno, že nemáš ten jedině správný zdroj tepla, etc... Ale nikdo nám přece nechce nic zakazovat. Nebo je to jinak? To opravdu toto všechno chce většina občanů EU? Jistě, máme zvolené poslance v europarlamentu, ale kdo se vlastně zajímá, co se tam děje? A proč by vlastně měli, když v Bruselu vědí naprosto přesně, jak máš žít a co máš dělat (ty k tomu totiž nejsi dostatečně způsobilý a kompetentní), jenom ti to musí vhodným způsobem "vnutit". Jenže v našich končinách je na takové způsoby řada lidí alergická, neboť má neblahé osobní zkušenosti se stejným systémem a stejnými způsoby vládnutí a ovládnutí.2 body
-
@bojler dobrá tak jinak, hned na minulé stránce je příspěvek od leonekkka potvrzující, že to jde. číňan ty sety ve velkém přeprodává, nevyrábí je a index je čitelný jak na fotce tak v názvu artiklu, takže v tomhle případě bych tomu věřil. Ale chápu, že je jednodušší plýtvat cizím časem, než použít google nebo si alespoň přečíst celé vlákno, kord když je takhle krátké... Nechci se hádat ale podle mého skromného odhadu, co se týče úprav na autě bych uvážil jestli termín "sokolík" nepřipadne spíš autorovi. ;)2 body
-
jenomže tohle mělo být vyřešeno ještě dřív než se začalo něco zakazovat, místo toho neustále posloucháme plácání o tom, že přece normální je EV nabíjet doma z vlastní solární elektrárny a jak je to super. Jo, tohle je možná super a normální, ale pro naprostou minoritu budoucích nucených uživatelů EV. Jinak to množství vozidel na sídlištích je problém bez ohledu na elektromobilitu a ani tak to nikdo není schopen rozumně vyřešit. Ona dnešní společnost se vyvíjela i na základě lehce dostupné IAD a VHD nebude schopná jí srovnatelně nahradit, protože to prostě nikdo nezaplatí a mělo by to velké dopady na dostupnost služeb, zaměstnání,..2 body
-
To není třeba kvůli diskuzi. Měl by si to pořídit, aby věděl o čem mluví. Já jsem si před lety pořídil za Kč 350 tis. ojetý Fiat 500e. Jen abych věděl oč vlastně kráčí. Dovoz z Kalifornie, protože v Evropě se tohle auto nikdy neprodávalo. Dojezd 120 - 130 km při mém svižném způsobu jízdy. V zimě - pokud jsem nechtěl řídit v kulichu a rukavicích tak 80 km. Na cesty z Pikovic do Prahy a zpět bez problémů. Měl pěkný podvozek, slušnou akceleraci, elektřina mě tehdy stála Kč 2,50/kWh, parkování v celé Praze na rok stálo Kč 100.-. Jenže když byl dojezd 80 km i v létě, šel jsem do Fiatu zeptat se za kolik by mi vyměnili baterky. Žádný problém, řekli mi, protože baterky jsou vlastně podlaha auta, tak jen odmontujeme zadní nápravu, vyměníme baterky, vrátíme nápravu a můžete jet. Ráno auto přivezete a odpoledne si ho můžete vyzvednout. Cena? Kč 690 tisíc vč. práce a DPH... Tak jsem se ho zase zbavil a odhaduji, že dnes ho má někdo na zahradě jako luxusní kurník pro slepice... A já už dobře vím co nechci ani omylem a proč...2 body
-
Díky za potvrzení. EU pouhých 10 % skleníkových plynů. Ještě si dohledej, kolik z těch 10 % tvoří osobní automobily... Přesně o tom píšu. Zavádíme drastická opatření kvůli naprosto neznatelnému efektu. A v roce 2036 bude ta dobrovolnost také taková? Tleskání tomu, že dobrovolně řítíme do fakticky úplně nesmyslných kleští, je hodně smutná realita. Pošahané levičáctví, kdy se poslušní pitomci šikují na pochodu do prd..e. Máš ale pravdu v tom, že spousta lidí si těsně před začátkem platnosti vyděračského zákazu nakoupí spalovací auta a ta budou dřít do skonání - zajisté velmi ekologicky... To dává smysl, ne? Jedinou smysluplnou cestou je vyškrtat maximum regulací a nechat na lidech, aby se rozhodovali sami podle svých preferencí. Já silně uvažuju o tom, že až doslouží stávající druhé auto, nahradím ho elektrem. Nájezd má do 200 km týdně, krátké trasy. To dává smysl. Podstatné je, že se dnes můžu svobodně rozhodnout. Levičácká svoloč mi ale chce nakazovat, co mám dělat a to je prostě špatně od A po Z. Zvlášť když údajný efekt pro globální životní prostředí je zcela mizivý.2 body
-
Tak pánové ani já nedosáhnu na 24 měsíců :-( . Skončil jsem na 22 měsíců a pár dnů navíc :-). Ani se mi nechtělo věřit. Ve středu si jdu převzít svůj nový vůz. Doufám, že se všichni dočkáte co nejdříve.2 body
-
Používám spoustu let na všech autech v rodině plastové clony na "grilu" a můžu vás všechny ubezpečit, že to má až neuvěřitelný vliv na pronikání slaného airosolu do motorového prostoru! Tím také vliv na korozi a oxidaci dílů. Několik fotek cca 8 let O3,ale všechny motorové prostory jsou u našich aut srovnatelné. Fakt je, že nejsem líný a po zimě a po létu motory ostříkám. 😉 Tím nezpochybňuji, že se povrchové úpravy dílů (zinkování) určitě více a více šidí. ... oblast provozování Ašsko, takže tady se rozhodně solí o sto šest! ☝️ Fotky dnešní!1 bod
-
Jenže to se nedá srovnávat. Je rozdíl když něco není vůbec a pomalu se to rozšiřuje vs něco existuje, zakáže se to a náhrada se teprve pomalu rozšiřuje. Podle mně politici udělali svým tlačením elektromobility spíš medvědí službu. Místo zákazů měli být pobídky na stavbu nabíjecích stanic, úřady/vlády atd měli už léta nakupovat pouze elektromobily a lidi by pomalu začali přicházet sami na to že to je třeba výhodné. Ale současný způsob kdy je infrastruktura minimální, stát mně tlačí do elektroauta a říká že se problémy infrastruktury do roku 2035 vyřeší... Vždyť my ani nemáme dostavěnou dálniční síť, železnice jsou o 50 let pozadu za sousedy, proč by zrovna nabíječky měli být výjimka?1 bod
-
Tak proč se nezbavíš svých aut se spalovacími motory okamžitě? Někdo nám přece musí jít příkladem, ne? Když už jsi ten příznivec klimatické neutrality. Určitě tedy nakupuješ jen zboží místních producentů, atd, atd, atd. a taká jistě sleduješ svou uhlíkovou stopu na nějaké aplikaci?1 bod
-
No nějaké náznaky už jsou z míst, kde je BEV rozšířeno trochu více - Kalifornie. Tam měli za rok 2020 16% podíl nově prodaných aut full EV (nově prodaných, ne celkem!) a loni v září nepovinně povinně doporučili, aby lidi nenabíjeli odpoledne jak přijedou z práce... A to je těch aut minimum a už pro ně není dostatek elektrické energie pro ně... https://www.novinky.cz/clanek/auto-nenabijejte-sve-elektromobily-ve-spicce-zada-kalifornie-404075631 bod
-
já jsem příznivce klimatické neutrality a elektromobilita je toho přirozenou součástí. Z mého pohledu je to příležitost, jak si udržet současný životní standard i v budoucnu. Ano dnes nemáme nabíječku na každém kroku. Ale myslím, že když se podívám do roku 1892, tak taky nikde nenajdu benzinku. První benzinová pumpa v ČR vznikla v roce 1923, předtím benzin leda v lékárně. Kolik se asi muselo investovat do silniční sítě. Z vyprávění mého dědy, si vzpomínám, že první traktory zemědělci taky nechtěli. Změnil to až Zetor 25 po válce. Ano tenkrát šlo jen o to, kolik daný stroj udělá práce. Dnešní svět už řeší i vliv činnosti člověka na klima.1 bod
-
Uvidím či to budem teraz riešiť, skôr to vidím tak, že to nechám až do najbližšieho olejového servisu. Ale dám určite potom vedieť, čo mi nato povedali.1 bod
-
Na tohle už je 10 let pozdě. Čína se s obrovským technologickým i časovým náskokem dávno stala drtivým světovým lídrem v elektromobilitě. Tenhle závod už EU nenávratně prohrála. Pracovala na tom pilně několik posledních desetiletí, kdy dobrovolně přesunula know-how i podstatné výrobní kapacity do Číny.1 bod
-
@JirikHLAno, přesně o tomhle to je. Navíc ani po přechodu na elektromobilitu to CO2 nezmizí úplně. Jeho velká část se jen přesune jinam... Takže reálná úspora bude neznatelné nic.1 bod
-
Elektromobilita je EU preferována pomalu jako nějaký všespásná modla a příklad bezemisní budoucnosti, ale jiné kroky ukazují jaká politicko-ekonomická křivárna to vlastně je. Docela jasný příklad, že o ekologii jde vlastně až na jiném místě, než na tom prvním, je konečné odstavení jaderných elektráren v Německu. Nakonec nezaznamenali jste taky nedávné a veřejné vyjádření šéfky EK Usruly von der Layenové, že jadernou energii vlastně vůbec nepotřebujeme? A to řekla asi záměrně nyní, tedy v době, kdy Francie, ČR aj. usilují o tzv. taxonomii jaderné energetiky, tedy Ursula jasně dává najevo, že EU a EK nemá zájem na další podporu jaderné energetiky!!! Zjednodušeně řečeno, dotace do fotovoltaiky, větrníků ze společných odvodů do EU aj. zdrojů ano, ale nové jaderky si postavte jen za svoje. Že se např. Greenpeace aj. aktivisté dnes až tak moc neohrazují třeba proti neekologickému zbrojnímu arzenálu a to nejenom proti tomu jadernému? Z jakých zdrojů, za jakým účelem a kým jsou tyto organizace dotované, že každý metanový prd obyčejné krávy někde na nizozemských pastvinách podle nich skoro zabije celé lidstvo a nad ostatními ekoprasárnami někdy ani nemrknou ....? https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-spinavejsi-a-drazsi-i-v-cesku-jaka-bude-elektrina-po-nemeckem-konci-atomu-229569#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest222_hitovani_v_komentarich_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz1 bod
-
No nevím. Já vnímám mnoho diametrálních rozdílů mezi možností výběru při nákupu nového auta a světovou pandemií. Ale ok, asi jsou i lidé, kterým to splývá v jedno. V době pandemie se drtivá většina lidí v mém okolí chovala podle toho, co se v dané chvíli jevilo jako správné z hlediska celé společnosti. O tom se tady ale bavit nemíním. Co je zde téma, je možnost mít volbu při nákupu nového moderního auta - spalovacího nebo elektrického. Už jsem psal, že bych byl rád, kdyby mé další druhé auto do rodiny bylo elektro. Jako hlavní auto ale elektro nechci za žádnou cenu. Znamenalo by to pro mě nechtěnou a poměrně výraznou komplikaci, kterou vzhledem k naprosto mizivému ekologickému přínosu nejsem ochotný podstupovat. A o tom to je - mít možnost si vybrat, co člověku vyhovuje víc. Tvé převedení tématu výběru nového moderního auta spalovacího vs elektrického na téma výběru mezi laciným autem, ze kterého teče olej, je hlučné a smrdí a moderním autem, je krásnou ukázkou hloupé demagogie, která má za cíl polarizovat situaci na černo bílou, na ryzí zlo a čisté dobro. Sice pokus, ale úplně mimo. O tom se přece vůbec nebavíme. Je to stejná kravina jako s tou pandemií. Vymyslel jsi absurdní, s tématem absolutně nesouvisející, z nuly vyfabulovaný příklad, který chceš použít jako argument. Jeho váha je ale ryzí nula, protože o takové rozhodovací situaci se tady nikdo nebaví a ta situace tak nestojí ani obecně. Relevance nula.1 bod
-
To je přesně ono. Fanatický podporovatel EV tvrdí, že EV má nulové emise Co2. Fanatický odpůrce EV počítá spalováku jen emise za spálené palivo. A teď kdo je horší. :-) Nezlobte se na sebe, ale mně se argumenty obou stran zdají stejně vtipné.1 bod
-
Copak elektromobily nejsou automobily? A na elektromobilitě jako takové není špatného vůbec nic. Naopak je skvělá do podmínek, kam se hodí. Špatná je násilná politická tlačenka elektromobility za pomoci zákazu výroby spalovacích motorů pod velmi hloupou, fanatickou a především v reálu nefungující záminkou o jakési pseudoekologii. A k té gigatuně - kolik že jsou celkové světové emise CO2? Ať ta z kontextu vytržená zdánlivé obrovská gigatuna dostaně trochu reálnější rozměr.1 bod
-
Vždyť je to přesně naopak! EU bere elektromobil jako bezemisní. Prestože je energeticky náročnější na výrobu, bezemisní elektřinu pro dobíjení taky nemáme a ještě kvůli materiálům pro baterky a elektromotory budeme víc drancovat přírodu. Podstatné však je, že se něco zakazuje z důvodu "ekologie", vnucená náhrada však reálně vychází přinejlepším podobně neekologicky! Nemluvě o horších vlastnostech a schopnostech.1 bod
-
Tihle "svazáci" jsou zhouba v každé době... A co kokrétně děláš TY a tvojí blízcí, abyste omezil svoji uhlíkovou stopu a tudíáž spoluzajisitili, že se nebude teplota na naší planetě zvyšovat přes nějakou stanovenou (dost pochybně) míru? Jistě již vlastníš elektromobil, že? Nebo snad ne??? Nebo máš pořád načipovanou OI 1.8T nebo jinou herku s vylítaným TDI (evidentně ti ještě před nedávnem byly emise CO2 putna - snadno k dohledání zde na fóru)? Nelétáš na dovolenou, chodíš všude pěšky, atd, atd, atd..... je tady skoro nekonečná množina činností, kdy můžeš svoji uhlíkovou stopu snížit. Tak jdi příkladem.1 bod
-
Používám NT (origo Webasto z fabriky) již na 3. autě, nyní O3FL (LK) již 5-tým rokem. Vždy původní baterie, v zimě jak mrzne NT má takřka denní provoz (někdy i vícekrát za den), v létě poté pravidelné vzdálené odvětrávání přehřátého interiéru v letním režimu. Žádný problém, je lepší to ale vždy vzít již jako příslušenství auta z fabriky, dodělání vyjde dost draho. Pandora - kdysi mě to velice zajímalo, je to ale ruSSácký produkt, tzn. nejen, že to je krajně nepřátelská země, tak nevím, jaké zadní vrátka to může být. V dnešní situaci navíc netuším, jak jim to vůbec se západem funguje, co si pamatuji, jejich cloud servery byly právě v Mordoru, to bude nyní asi ustřihlé, ale je možné že to stěhovali někam na západ. Technologicky jistě zajímavé, ale s Mordorem NIC.1 bod
-
Bavit se o intelektu druhých je vždy na hraně a zavání to tak trochu povyšováním vlastního intelektu nad intelektem druhých. Aniž bych se chtěl tímto někoho zastávat, nebo opačně někoho mentorovat, tak věty o intelektu bych z hodnocení příspěvků od jiných vynechal. Osobně bych spíše řekl, že existují lidé snáze a třeba i mediálně ovlivnitelní (a to třeba i s nadprůměrným intelektem), nebo taky lidé bez životních zkušeností a možností porovnání tzv. na vlastní kůži. To předpokládá nejenom intelekt, ale mnohdy i čas, rozumně uvažující nejbližší okolí aj. důležité komponenty života. Berme to tak, že každý jedinec uvažuje jinak, třeba i v té elektromobilitě a v celé té zelené politice, bohužel, tak jak rozhodne ta mocnější část, tak musí poslouchat a přizpůsobit se ta slabší část. Ono to tak vždycky bylo, je a bude.....1 bod
-
Já přece mluvím o rozhodování o nákupu auta. Co s tím má společného pandemie Covidu?!? Předpokládal jsem, že se tu baví lidé schopni udržet kontext diskuse. Nicméně podobné nesouvisející výkřiky do tmy, jen aby se něco rádoby vtipného pláclo, tak nějak zapadají do intelektu lidí prosazujících tenhle fakticky nesmyslný fanatismus.1 bod
-
Z obecného pohledu není nic násilnějšího než striktní zákaz výroby. Slova "nikdo nenutí" ve spojení s naprostou nemožností koupit si nové auto se spalovacím motorem po r. 2035 znějí velmi "progresivně" 🤣 . Na to nelze mít nějaký subjektivní názor. Je to prostě násilný uměle vyvolaný zákaz. Tady moc nevím, na koho reaguješ, ale já jsem nenapsal, že "osobní doprava má malý podíl na emisích skleníkových plynů". To je významově úplně jinde než moje slova. Já jsem napsal, že uhlíková stopa osobní dopravy v Evropě v porovnání s Afrikou+Amerikou+Čínou+Indií tvoří jen nepatrný zlomeček. To je prostý fakt. Celý tenhle evropský zelenomozkový chorý mor je chucpe jak vyšité. Sami na sebe šijeme jedno nesmyslné opatření za druhým, která nám ve svém celkovém důsledku výrazně sníží konkurence schopnost, soběstačnost, ekonomickou prosperitu i sociální stabilitu. A proč to všechno? Kvůli z globálního pohledu naprosto zanedbatelným úsporám. Obyvatelé EU tvoří ani ne 6 % populace planety a jen kolem 20 % světového HDP.... Oproti Indii a Číně jsme už nyní v ekologii průmyslu o 50 let vepředu. Ale díky restrikcím, které si na sebe úplně nesmyslně šijeme, budeme brzy ekonomicky 20 let za nimi... A někteří tomu zde tleskají....1 bod
-
1 bod
-
Za mě spíš webasto... Funguje téměř okamžitě, předehřívá vodu (apsoň z fabriky, nevím jak dodělávané) a spotřebu má okolo 0,5L/h Nastartovaný motor, co jen stojí, se minimálně zahřívá, takže doba než začne topit (pokud nemá nějakou elektrickou spirálu) je velmi dlouhá a navíc se skoro neohřívá voda ani olej a za studena se spaluje velmi bohatá směs, takže na začátku žere určitě o dost více, než webasto... A ještě je třeba se podívat na právní stránku věci, v některých zemích je zakázáno stát v nastartovaném autě, natož když by v něm nikdo nebyl a bylo zamčené, takže i na toto je třeba brát ohled...1 bod
-
jak si správně napsal, nejvíc ekologické auto je auto, které se nevyrobí. A jestli dovolíš tak to rozšířím. Nejméně skleníkových plynu vznikne z kilometru, který neujedeme. Ostatní vidím trochu jinak. Není tady žádný nucený násilný přechod. Nikdo nikoho nenutí vyměnit dnes všechna auta 1:1. Jde o postupné nahrazování. Proto se mluví stále o roce 2035 aby současná auta byla 15 let v provozu. Stejně, tak snižování emisi je postupné 130g/100km a 95g/100km.... Navíc myslím, že elektromobilita bude mít i vedlejší přínos v redukci aut na planetě. Už nebudou taková ta třetí auta v rodině, která si dnes můžeme koupit za pár výplat. Nebo si je prostě jen tak nechat, když si koupíme auto nové. A rozhodně nesouhlasím, že osobní doprava má malý podíl na emisích skleníkových plynů! Proto už několik let běží transformace autoprůmyslu. A myslím, že je potřeba toho být součástí. Kdo chvíli stál, už stojí opodál...-1 bodů
-
To je dost najivní představa. Jak by to fungovalo jsme viděli při Covidu. :-D-1 bodů
-
To se nevylučuje. Při Covidu bylo vidět, jestli jsou lidi ochotní se rozhodovat ohleduplně ve prospěch společnosti nebo sobecky upřednostňovat své vlastní zájmy. A při libovolném nákupu auta by to bylo to samé. Nebo snad myslíš, že kdyby si lidi mohli vybrat mezi laciným autem, z kterého teče olej, je hlučné a smrdí a moderním drahým autem, které neobtěžuje lidi okolo, že by si z ohleduplnosti kupovali drahá auta? Čest světlým výjimkám. Proto musí být ta "drahá" auta dotovaná a laciná regulovaná.-1 bodů
-
Hele sokolíku, nech si řeči od cesty. Jestli se chceš řídit tím, co má na fotce číňan, můžeš. Tohle forum mělo ale vždycky trochu jinou úroveň než "patrně jo".-1 bodů