Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Petrrr

    Petrrr

    Uživatel


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      15 911


  2. ronskispeed

    ronskispeed

    Uživatel


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      939


  3. sk0d@

    sk0d@

    Uživatel


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      2 243


  4. momogt

    momogt

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      577


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 20.3.2019 ve všech sekcích

  1. Lenze ono to je nastavene tak, ze vyjezdeny ridic sa moze napr. pozriet na radio, na neakú dlhonohu 20 rocnu cupku v minisukni vlavo na chodniku alebo nieco ide zdvihnut zo zeme co mu padlo (napr. cigareta) a vtedy ti je ten odhad uplne ze na hovby makove...
    5 bodů
  2. Neříkám, že EU je vždy to nejlepší, nicméně ve srovnání s tím co tu bylo dřív je to asi ta nejlepší volba. Také se mi nelíbí co se tam někdy schvaluje, ale tak to v demokratické společnosti je - menšina se musí podřídit většině. Že má největší hlas D a F je holt fakt. Ostatně podle ČR (ČSR či ČSSR) se svět nikdy netočil, snad za časů Českého království, ale to je již dávná historie. Pokud se budeme bavit o emisích, je to hysterie, kterou už asi nikdo nezastaví - je sice hezké že chce někdo snižovat emise, ovšem s přihlédnutím k tomu kdo a co je jejich největším producentem je poněkud smutné, že to odskáče automobilová (osobní) doprava. To neustálé vnucování elektropohonu bez potřebné infrastruktury je neskutečné, navíc zatím je získávání el. energie natolik "špinavé" že situaci rozhodně nezmění. A to nemluvím o tom, kolika procenty se celkově auta podílí na znečištění.
    3 body
  3. na SK ďalšie 2 kombi s facelift svetlami. jedna z @brrrrm-ovho mesta, druhá biela to mala o dosť ďalej (cca 350+350 km). Scoutline tu myslím ešte nemáme, navyše na modrej denim mám tu ešte 2 vážnych záujemcov (strieborná a j ďalšia biela kombi, a brrrrm to nie je), no zatiaľ šetria :D
    2 body
  4. Vyježděný nevyježděný, na silnici nejsme sami. Aut je mnohem víc než dřív a budou přibývat a s tím budou přibývat i asistenti. Dřív nebo později dorazí auta, která mezi sebou budou komunikovat a řidič s tím už horko těžko něco udělá. Například, že front assist za nás bude dodržovat bezpečný odstup mezi auty. A to takový bezpečný odstup jako řekne legislativa a ne průzkum vyježděných řidičů ze kterého se hodnoty zprůměrují.
    2 body
  5. A jo, v ledasčem máš pravdu, ale čína pořád bude vyrábět levněji i s eu certifikací, protože nemusí držet továrny nějaké emisní povolenky a tisíce předpisů a nařízení, takhle jsem to myslel, které stojí prachy. A ano vývoj lepších motorů a aut ( v prémiovém segmentu) je dotováno z výroby mainstreamových vozů. To je taky fakt. Zapoměl si na Evropskou komisi ještě , to je to největší zlo a kámen úrazu. Ta kolikrát navrhuje a dost i nevybíravým způsobem prosazuje co se jí zlíbí. Členové komise nejsou nikým voleni, nikomu se nezodpovídají. ještě že ten vožrala Juncker (předseda) jde do prdele a snad to do ruky vemou lidé a tím myslím celej ten EU ansábl, kteří nejsou tolik odtrženi na svých zlatých obláčcích za hradbou bodyguardů od reality. Měli by se také naučit vyslechnout si a respektovat i názory nás (těch z východu), protože ne vše tady máme špatně, jak už některé předpisy a zákony ( co se bezpečnosti týče) tak zkušenosti z minulosti dané naší historií, které oni nemají (komunismus atd.) A o těch tzv. uprchlících se ani bavit nebudu, protože se z odstupem času ukazuje, že ČR a jiné země měly v tomhle ohledu od začátku pravdu, zejména, že nelze otevřít hranice bez kontroly kdejaké lůze co sem přivadruje. Tady máš takové krátké video, co zase ta slavná EU chystá, ale pozor je to strašlivé video Sabizo, nic pro děti země a květinové děti.
    2 body
  6. Tak proč se roky tlačí na emise a nesmyslné, vymyšlené normy, které nemají s reálným provozem nic společného? Dobře, teď na to po x letech přišli, tak se to snaží měnit, ale bude to zase stejně o hovně. Správně si to řekl v tom, že se řeší na lokální úrovni, ale pokud bude tyhle nesmysly řešit jen a pouze Evropa a ostatní země světa na to budou srát, tak je to jedno a celá Evropa si pod sebou jen podřezává konkurenceschopnost. Ok, jistě, že chci aby se kvalita prostředí kde žijeme stále zlepšovala a ona se zlepšuje za posledních x let, a´t už jde o čistírny odpadních vod ( moje profese) čistější vodní toky atd., už se nevypouští kde co kde kam. Ale vše chce svůj čas a nejde vše lámat přes koleno, za každou cenu. Opatření musejí jít s dobou s možnostmi technologií, materiálů apod.
    2 body
  7. denní svícení přes mlhovky je v pohodě, sám jsem tak jezdil roky a úplně bez problému včetně Prahy, dálnic, vždy v pohodě... Proč vytahuju ameriku, většina lidí pod amerikou chce rozsvítit blinkry vepředu, omlouvám se za nejasnost mého příspěvku, jen jsem na to chtěl upozornit
    2 body
  8. Ahoj, ještě jednou pardon za zaplevelení Škoda fóra :-). Na druhou stranu jsme přece jedna rodina, že jo ;-). Mně dealer řekl, že se z prodeje stáhla 1.5 TSI kvůli novým emisním normám, že se každej rok bude muset sw aktualizovat. Nějak mi to moc nedávalo smysl, každopádně mi ale bylo jedno, proč nelze motor objednat. Už ho totiž bohužel mám, a nejsem naivka, abych si po přečtení zkušeností z fóra myslel, že tohle lze nějak reklamovat. Přidávám ještě odpověď na můj dotaz ohledně škubání 1.5 TSI z VW importu: "děkujeme Vám za Váš podnět a zároveň nám dovolte, abychom Vás na základě prověřených skutečností informovali, že podle v současné době dostupných informací, výrobce připravuje úplně nový software, který by měl v tomto ohledu být mnohem komfortnější pro uživatele". Chjo, moc tomu slibovanýmu novýmu sw nevěřím. Nevím, jak moc do tohohle umí vstoupit ŠA, zda může sw ladit lokálně, ale obávám se, že tohle dobrý prostě není.
    2 body
  9. njn.. párkrát som ho stretol aj v našich uliciach.. a dokonca som ho pred 2r aj vycvakol.... v lete pôjdem pozrieť, ako sa budú vynímať tieto FL svetlá v kombinácii s letnými Rockmi.. A hlavne som zvedavý na tú striebornú!
    1 bod
  10. Dnes len tak z nudy,tak ale potesilo ☺️
    1 bod
  11. Ty motory jsou v podstatě stejné, tak si tam jen přeškrtej 81kW a dopiš 66kW a máš to samé
    1 bod
  12. Ohledně cen MPI se stačí podívat tam, kde se nabízí obě varianty, třeba Ukrajina: Fabia III FL Style 1.0 TSI DSG 81kW: 519,550 грн (cca 431 000 CZK) Fabia III FL Style 1.6 MPI 81kW 6q automat: 480,992 грн (cca 400 000 CZK)
    1 bod
  13. Jak uz psal Stringo, v tomto kontextu: Amerika = jen potkavaci/mlhova svetla a to jen s povolenou rucni brzdou Skandinavie = potkavaci/mlhova + obrysova svetla Svitici blinkry samozrejme v nasich koncinach taky neuznavam. :)
    1 bod
  14. Dřív ten důvod byl předehřev katu. Ale to se dělo hlavně v teple. Teď mi to připadá, že je za tím ta prokletá rekuperace. V zimě má baterka víc problémů a pak auto ji musí nabíjet víc než normálně a na to potřebuje otáčky, buzení alternátoru nestačí. A proto ta situace s ventilátorem, potřeba dalšího výkonu=zvýšení volnoběžných otáček.
    1 bod
  15. O blinkroch tu nikto nehovoril. Proste nastavim Ameriku a pojdu iba stretavacie bez obrysovych. A je to . Pripadne cez hmlovky.
    1 bod
  16. Ahoj, ano já přidávám, efekt je nulový..
    1 bod
  17. Jo to stažení 1.5 je kvůli emisní normě. Na cca 1 měsíc. O tom se už vědělo od Ledna co ja vim.
    1 bod
  18. Pise ze ta je v detskom auticku. Klud, lebo tu vznikne dalsi hoax boha.
    1 bod
  19. Pokud to hodíš přes mlhovky a nastavilíš intenzitu na 50% tak tě nikdo buzerovat nebude. Měl jsem to takhle roky a i když mě několikrát stavěli, nikdy na světla nikdo nic neřekl.
    1 bod
  20. @pjdefort Zdravím. Snad to někomu nebude vadit, nedával jsem to zde já, takže použiji dokument jiného. Na poslední straně je psáno, že není předepsán žádný výměnný interval na rozvodový řemen, jen 1. kontrola po 240 000 km a další vždy po 30 000 km. Vím, je to bláhové a zvláštní a každý bude tvrdit, že by měnil daleko dřív, já jen zde dávám prostřednictvím dokumentu od někoho, co tvrdí výrobce. O pumpě a dalších věcech nevím, snad něco tam najdeš také, anebo v jiných dokumentech, zde dostupných. Anebo se ti ozve nějaký větší znalec, já spíše zkušenosti sbírám a hledám. Tovární údaje - Skoda Fabia III 1.2TSI 81kW - utahovací momenty, druhy žárovek, výměnné lhůty.pdf
    1 bod
  21. Uplne v souladu to asi neni, ale tezko to nekdo bude resit. Ja mam Ameriku pres mlhovky uz asi 6 let a jeste jsem nemel problem (ani na STK).
    1 bod
  22. U Viofa se pak dá aktualizovat FW, který dokáže zlepšit kvalitu videa. S A129 nešlápneš vedle[emoji106].
    1 bod
  23. Koľko som mohol ušetriť pri neautorizovanom servise? Pät, možno desať euro, alebo ani toľko (ceny servisov sú totiž v Bratislave všeobecne dosť vysoké, v autorizovanom servise som zase bol mimo Bratislavy) aj to iba ak rýchlo nájdem taký ktorý mi dá termín okamžite, vedia ako na to, majú všetko náradie a skúsenosti s podobným motorom, v prípade potreby majú aspoň základné náhradné diely a zároveň nič nepokazia. Netvrdím, že taký neautorizovaný servis neexistuje, ale pri probléme kedy už som definitívne odkázaný na servis, nebudem experimentovať s ich skúšaním. To už som mohol rovno ísť do "rodinného" servisu 400 metrov z domu, kde by som bez dokladu zaplatil úplne rovnako ako v autorizovanom a ešte s neistým výsledkom. Už som bol pár krát v neautorizovanom servise s drobnosťami a až na jeden pneuservis som nikdy neodišiel spokojný. A ešte aj ten mal dosť nabitý kalendár a pomerne vysoké ceny. Takže späť k problému P0301, prípadne P0302, P0303, P0304. Ak to niekoho stretne a auto citeľne ide na 3 valce, tak najskôr to bude chybný zapaľovací kábel, a nemusí byť ani preskúšaný kunou, alebo inou háveďou. Ak máte doma správne náradie, tj. kliešte určené pre zapaľovacie káble, v horšom prípade klasické dlhé kliešte, tak tie káble dokážete vymeniť aj doma. Ich zatlačenie bude ťažšie, ale pomôžete si s nejakým dlhším skrutkovačom alebo kľúčom, s ktorým zatlačíte nové káble na miesto. Potom už vymazať chybovú hlášku cez diagnostický kábel, alebo Bluetooth ODB-II adaptér pomocou mobilu a hotovo. Ak to nebude zlý kábel, tak to môžu byť ešte zlé sviečky. Na tie ale potrebujete dlhý kľúč na sviečky, ak sa dobre pamätám 16-ka. Po vytiahnutí kábla sa pomocou baterky poriadne pozrite (treba si tam priamo zasvietiť), či sa zo spodku kábla neodtrhol kus gumy a nezostal na sviečke, inak nový kábel nepôjde vôbec nasadiť, alebo ak áno, tak iba ťažko, a po čase vypadne z miesta. Ak už máte doma nejakú diagnostiku, tak náklady na výmenu všetkých káblov vo vlastnej garáži máte okolo 20 €, s výmenou sviečok do 50 €. Ak nemáte dlhé kliešte, tie kúpite napr. aj v Kauflande za 2,99 €, kľúč na výmenu sviečok online do 5 €, a ak je niekto náročný, tak špeciálne kliešte na zapaľovacie káble kúpite od 15 € vyššie. Samozrejme iba ak vám nevadí zašpiniť si ruky. ;-)
    1 bod
  24. Nevim blblo spojeni nebo server. Ja to odeslal jednou.
    1 bod
  25. Petře, tys tomu dal opravdu velký důraz...
    1 bod
  26. Proč mám pocit, že předchozí příspěvek bude zase o brečení nad cenou?
    1 bod
  27. Prinasam vam exkluzivne najnovsiu plnu verziu 2.31.9 Zmeny podla Google Play: - corrected multiplier for "Regen Duration" field for groups 0,2,3,4,9,10,11,12,14 (many thanks Artur) - added DGTE engine with partial support (thanks Ninoslav) https://uloz.to/!GhQ74A8qdVDQ/s731d7t38fd76w7d671ty63d76yds64gd-zip
    1 bod
  28. Presne preto som ho aj ja priplacal,kvoli novemu Columbusu,lebo tam fakt klasika budiky ozaj designovo nesedia a to ich pritom povazujem za ozaj vydarene,ale k k tomu celosklu ten virtual sedi fakt ovela lepsie.Za mna a aj podla reakcii okolia to interier posuva upne niekam inam.
    1 bod
  29. Klasické budíky mi vůbec nesedí k novému columbusu, hlavně ten maxidot uprostřed. Interiér s virtual cocpitem působí úplně jinak. Záleží i na tom, jaký vzhled zvolíte. Budíky ve virtual cocpitu mi přijdou moc velké a v kombinaci s mapou se to snad ani nedá použít.
    1 bod
  30. Ahojte. Nedavno som absolvoval na mojom Superbe vymenu PCV ventilu. Jedna sa o rv 2010, motor 1.8 TSI CDAA. Podobny postup bude aj pre ine koncernove vozy s motormi 1.8/2.0 TSI. Je to zakrok ktory zvladne doma hocikto. Co je to PCV, alebo po slovensky odlucovac oleja ? Jedna sa o zariadenie, vdaka ktoremu dokazu vypary z motora cirkulovat nasp5 do sacieho/turbo vedenia. Ako casto treba PCV menit ? Pokial viem tak sa nejedna o polozku ktora by mala predpisany interval vymeny. Avsak skutocnost je taka, ze casom sa vie pokazit (prirodzene opotrebovanie membrany vo vnutry/zaseknutie pohyblivych casti). Mne sa to stalo po 9 rokoch a 160 000 km ... na internete najdete aj rozne ine casove kombinacie. Medzi caste zavady patri zaseknutie tlakoveho ventilu alebo prerazenie membrany. Tieto zavady sa prejavuju nekludnym chodom motora na volnobeh, citelnym unikom vzduchoprazdna ( motor si "cuca" vzduch ako vysavac cez ventilacnu dieru PCVcka, vid obrazok). Dalsi sposob ako sa da diagnostikovat zle PCV je ked na volnobeh vytiahnete mierku oleja a prejav motora sa nezmeni (bude stale nekludny a poskakovat) Ak mate k dispozicii diagnostiky, tak caste su ak chybove kody: 000369 - Fuel Trim; Bank 1 P0171 - 000 - System Too Lean 008825 - Leak in Air Intake System P2279 - 000 - Material ktory potrebujeme na vymenu ? OEM cislo dielu pre moj motor je 06H 103 495 AH. Osobne som dal prednost alternative z prvovyroby znacky Toptran a sedelo vsetko na 100%. Hadica ktora ide z PCV do sania a z PCV k turbu sa do pouzit zo stareho, pokial nie su poskodene. Cas vymeny ? CCa 15-20 minut. Cely proces je velmi jednoduchy, ale kedze budeme manipulovat s otvorenou hlavou motora, tak treba dbat na opatrnost, pretoze isto nechcete aby Vam nieco padlo do hlavy k ventilom. Naradie ? Z naradia potrebujeme momentovy kluc ktory dokaze dotiahnut na 9nm, bit Torx T40 Postup: 1. Odstranime kryt motora Niet co pokazit :) 2. Ocistime okolie PCV filtra Kedze pod PCVckom je odhalena hlava motora, nechceme aby sa tam dostali necistoty z povrchu motora 3. Odpojime kabelaz ku cievkam. Na kabelazi su take zapadky. Ked ich zatlacite tak svorky pekne povolia 4. Vytiahneme cievky c. 3 a 4 (Okolo PCV cka) Prosta rucna sila. Pozor pri manipulaci s cievkou c4. Svorkovnica je tam celkom natesno. 4.5 Zabezpecime aby sa k svieckam nedostal ziaden bordel 5. Odpojime odvod vzduchu z PCV do sania Truka ma na obvode konci take kolecko so zapadkami. Ked stacite kolecko kolmo na zapadky (Prst zhora a prst zdola na vrubkovanu cast), pekne sa uvolni. 6. Odpojime odvod vzduchu z PCV do turba Rovnaky postup ako pri 5., avsak treba kruzok stlacat "zpredu" a "zozadu. Trubka ide ako na obrazku, cervenou farbou popod privod vzduchu do turba. Pomocou dvoch ruk to ide velmi lahko. Je z casti obalena "alobalom". 7. Odstranime 10x T40 skrutiek viz diagram Davajte si extra pozor nech nestratite skrutky/bit. Zoradte si ich tak ,aby ste dali tie iste skrutky do tych istych zavitoch . Jedina problematicka skrutka je c9, ak mate blby skrutkovac. 8. Vytiahneme PCV z hlavy motora 9. Vycistite dosdacie plochy Cistite vzdy "zvnutra von" aby ste zamedzili spadnutiu niecoho do priestoru hlavy 10. S trochou oleja premazte nove tesnenie. 11 + Zopakujte to co ste robili, ale sp5tne Skrutky by mali byt dotiahnute na 9nm Dufam ze to niekomu pomoze a usetri nejake $$$.
    1 bod
  31. Jakékoli řešení emisí je žádoucí. To, že automobilky jdou cestou nejmenší práce, tedy snižováním objemů, je věc druhá. Začalo to u koncernu, kdo ví, kde to skončí. Na druhou stranu stále existuje dost automobilek, které mají solidní objemy motorů (stále koupíš benzínové i naftové třílitry). Kdo chce větší objem, bude muset sáhnout k jiným, nejspíše americkým značkám. Ono vezmi si to i z jiného pohledu. Evropská automobilka vynaloží extrémní množství peněz, které ty nedokážeš nakopírovat ani na kopírce, do vývoje třeba pětilitrového motoru. Dá to do aut vyšší třídy a kolik bude prodejů? Kolik jsi viděl na cestách třeba Audi A8 s motorem 6.3? Těch limuzín moc v oběhu nebude. Není na to prostě dostatečná kupní síla. Píšeš o konkurenceschopnosti, což je fajn, ale musíš na to koukat trochu jinak. Pokud se budeme bavit o tom, že někdo bude chtít importovat své zboží do EU, bude muset splňovat stejné normy a limity, jako výrobce v EU, který zboží vlastně jen převáží ze státu do státu. Stejně tak bude výrobce, který exportuje mimo EU, muset respektovat a dodržovat normy a limity v zemi, do které importuje. Opravdu to není tak, že čínská firma může do EU importovat všechno bez jakéhokoli omezení a pravidel. Pokud nedodržuješ normy, nemáš tady co dělat a nesmíš to prodávat. To je třeba taky důvod, proč má drtivá většina čínských prodejců evropské certifikace na prodej věcí (krásným příkladem je Alibaba, kde kupuješ věci pro výrobu dalších věcí). A co se týče přirozeného vývoje - ten nikdy nebyl. Vývoj byl vždy určován dle požadavků a nutnosti trhu. Kdy byly MPI bez filtru laciné? Merkelová ani Macron ovšem EU nic nediktují. Mohou mít určité názory a nápady, ale tím to končí. Nařízení, doporučení a další věci schvalují dva orgány - Evropský parlament a Rada EU. Do Rady EU si zvolit zástupce nemůžeš, ale můžeš jejich pozdější zvolení ovlivnit například tím, že půjdeš k volbám do Evropského parlamentu, které jsou teď v květnu. To, že lidi neustále prskají na EU, ale k volbám přijde 18.2 % voličů, je směšné.
    0 bodů
  32. Motáš tak trochu dvě rozdílné věci. EU nejde o blaho světa, jde jim o tom, aby se snížili emise hlavně na lokální úrovni. Celý problém s emisemi je takový, že vadí hlavně obyvatelům ve městech a to hlavně v době inverze. Emisní normy pro lodní dopravu ovšem nemůže řešit pouze EU, ale celosvětová fóra a mezinárodní námořní organizace. A taky se to děje. Od roku 2020 jsou nastavena nová pravidla. Emisní stupeň Euro má specifický průběh testování a když se podíváš na metodiku a výsledky, přijdeš na to, že průměrná rychlost po konci testování není vyšší než 50 km/h. Proč? Protože jde hlavně o to, aby auta nekazila vzduch ve městě. Proto máme v autech filtry pevných částic a proto se taky ty filtry čistí od určité rychlosti (a často i otáček). Je přeci úplně jasné, že kdyby šlo o kompletní vyčištění od emisí, nemohlo by se spouštět čištění filtrů a my je museli měnit každých X tisíc kilometrů. A když mi dáš pár hodin, až se konečně probudím, klidně Ti to vysvětlím znovu a více technicky.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...