Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. miklisek

    miklisek

    Uživatel


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      5 764


  2. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      15 134


  3. ski1961

    ski1961

    Uživatel


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      1 342


  4. milanxx

    milanxx

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      3 302


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 15.6.2021 ve všech sekcích

  1. Dnes u nás v práci F ková zkušební základní modrá. Vypadá fakt dospěle. Spletl jsem si ji při jejím příjezdu se Scalou (viděno z asi 200m). Interiér taky designově pěkný, šířka větší než v mém Rapidu. Vzadu docela dost místa na nohy na tu velikost auta.
    6 bodů
  2. @ben06 fakt je neuvěřitelné, jak se tohle dělá složité :-) chce poradit, ale přitom napíše, že má nalepený štítek 502.00, takže pro něj 504.00 neexistuje a je pro něj tabu, tak tady se moc poradit nedá :-)
    2 body
  3. Hele, v podstatě je jedno jaký, ale HLAVNĚ MĚNIT VČAS! Já jezdím VW 504.00, podle tohoto odkazu https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html je v pohodě.
    2 body
  4. Pokud se tu pořád bavíš o 1.0 TSi který je primárně konstruován i pro 0W20 tak je blbost tam dávat 5W40. V každém případě bych tam dal 0/5W30 nic lepšího a univerzálnějšího do toho motoru dát nemůžeš. Ty motory jsou konstruované s tím že olejový film bude tenký a že olej bude řídký. Klikovka a písty vsází primárně na olejovou mlhu tvořenou tryskami např. změna že na unašečích pístů atd. už nejsou vyfrézovány kanálky pro vedení oleje a pod. Je tedy jasné že mlha která se dostane lépe do všech částích motoru se lépe tvoří z 5W30 než z 5W40. Mimo to pokud někdo jezdí opravdu krátké trasy do 20km na nastartování, tak bych na zimní období dal klidně i 0W20 pokud bych chtěl pro svůj motor to nejlepší. Celkově pokud se jezdí kolem komína tak 0W20 pokud i delší trasy tak 0/5W30. 5W40 v žádném scénáři pro ten to motor lepší není, snad jedině pokud by jsi trpěl na opravdu velký únik oleje při použití 0W20/30 ale to je jen odkládání problému... Většina 5W40 olejů už dnes zdaleka nedosahuje kvality 0/5W30 olejů. Nejde tak o jeho viskozitu ale o další vlastnosti jako střihová stabilita atd. kde 5W30 si drží své vlastnosti levou zadní 15K km u 5W40 už nastává dost zásadní degradace po 5K km. 5W30 je metou a za tu cenu nabízí nejlepší možné vlastnosti.
    2 body
  5. V těch produktových změnách u Superbu že by odebrali polstr nic není. Jen Scala/ Kamiq/Karoq. O4 také zůstane. Ten přehnutý pás je už myslím v O4, ráno kouknu.
    1 bod
  6. stačí nainštalovať cez predchádzajúcu verziu 😉
    1 bod
  7. Holt seženeme nějakou plsť a budeme si muset kastlík vylepit :-). Už se ani nerozčiluju. To nemá cenu. Buď řád, že Superb půjde nastartovat aniž by si měl nasazenou roušku :-). Tak asi tak.
    1 bod
  8. ski1961> 8 stránek diskuse o tom samém dokola a někteří pořád vymýšlí novou normu VW.
    1 bod
  9. @MOJE_JMÉNO sorry, ale to je pořád dokola..ty nerozumíš tomu, že výrobce jasně nenapíše viskozitu, takže ještě jednou..nenapíše to proto, že je to pro něj absolutně nepodstatné, výrobce řeší jen specifikaci VW a tu také lejou v servisech a viskozita je nezajímá. Takže když máš nalepenou nálepku, tak tam nedáš 504.00 ? a co my, co tam žádnou nálepku nemáme ? čím by jsme se měli řídit ? a víš co je nejlepší ? z výroby jsi tam měl VW 508.00 0W-20, protože už od cca konce roku 2016 se tento olej lije ve výrobě, ale pořád jsou 504.00 a 502.00 schválená alternativa podle nastaveného servisního intervalu..akorát pro TSI po FL, kde už je DPF, tak tam je už 502.00 úplně zakázaný a lije se tam jen 508.00 nebo alternativa 504.00.
    1 bod
  10. @MOJE_JMÉNO a co by měl výrobce kázat ? výrobce žádná viskozita nezajímá !!!! rozhoduje pouze a jen specifikace výrobce, tedy ty chceš 502.00 tak prostě 502.00 a viskozitu je pro běžný provoz úplně zbytečné řešit. Autorizák taky když přijedeš k nim na výměnu, tak ti tam třeba k specifikaci 504.00 neleje klidně 0W-30 a jinej AS třeba 5W-30..prostě to vůbec neřeší, nakupujou a lejou to, co kde výhodně nakoupí a nějaká viskozita je jim ukradená :-)
    1 bod
  11. Taky si myslím, moje fotka viz https://forum.skodahome.cz/topic/154231-%C5%A1ed%C3%A1-barva/?do=findComment&comment=2499463
    1 bod
  12. Martine, je otázka "kde posloucháš". Ono je totiž stovky majiteľov M-B a BMW ale rovnako Škodoviek, VW, Oplov od ktorých by si sa nikdy nedočkal informácie že na ich miláčkovi je čo len drobeček problémov. Mnohí majitelia tiež ani nevedia že ich auto má niektoré funkcie takže ich nereklamujú keď to nefunguje - len si všimni každú "cicu" v X5 či telefonuje s handsfree - omyl drží mobil v ruke pretože to nevie spárovať. V najbližšej rodine mám dvoch, ktorí menia rôzne značky (80% BMW od 1 cez M3 po 5-kový rad, na budúci mesiac príde dokonca plná elektrika, M-B, Audi, VW a služobne Superb, Octávka) takže to mám z prvej ruky. Je fakt, že žiadne z áut nemalo úplné výpadky SW tak, ako tu kolega, ktorému napríklad nešla odbrzdiť ručná brzda alebo stabilne vypadávajú všetky možné asistenty ale tiež je množstvo vecí na prémiových značkách že sa divíš ako sa mohlo také auto dostať do predaja. Kamarát zase jazdí stabilne len M-B celú firmu a rodinu. Momentálne "B"-čko je viacej v servise ako na ceste - brzdy, klima, núdzový stav motoru takmer pri každom výjazde z garáže. Nemecký kolega z firmy má Golfa 8 a do veľkého upgrade v januári tohto roka jazdil väčšinou bez rádia alebo bez klímy, ktoré nešli zapnúť. Na dovolenke v Nórsku požičaný Ford po 50km vyhlásil, že navigácia nevie nájsť polohu a vypla sa. Do konca dovolenky sa to už nepodarilo nahodiť. Moje súčasné auto resetuje systém počas jazdy tak 1x mesačne, navigácia pokiaľ ju nepotrebuješ tak nabieha pár sekúnd, keď ale musíš niekam ihneď zabočiť alebo nájsť cestu tak jej to trvá samozrejme asi 15 minút. A čerešnička navrch - medzi Jindřichovým Hradcom a mestom Horn v Rakúsku vždy zamrzne a nepomôže jej ani vypnutie, reštart. Za Hornom smerom na Viedeň sa reštartuje a funguje zase normálne. Systém má mať automatické brzdenie ak systém vyhodnotí možnú kolíziu - je možné ho deaktivovať, zvoliť akustickú signalizáciu alebo núdzové brzdenie. U M-B som práve zažil takéto núdzové brzdenie keď si systém povedal že niečo mu stojí v ceste, ale nestálo a nešlo nič robiť len čakať, kým auto zastavilo na diaľnici zo 150kmh z dymiacimi pneumatikami a dúfať že tí vzadu to zvládnu. U môjho auta brzdenie nefunguje - skúšal som niekoľkokrát na diaľnici za kamionom na doraz keď som ešte dokázal zabrzdiť alebo vyhnúť a auto nič... No. Tak si vyber. Fakt je ale, že za takýmito problémami stojí vždy konkrétny šéf projektu - ktorý to proste nezvládol. Najlacnejšie riešenie je zrušiť to celé a začať od nuly. "vylepšenia" a upgrady budú viesť možno k menej problémom ale možno o to viac prekvapivejším a dúfam nie fatálnym výpadkom systému v budúcnosti.
    1 bod
  13. To zamrzí. "Audista", tím si mě pobavil. Byť tedy co se aut týče, rozhodně z té německé trojky (Audi, BMW, Mercedes) se mi líbí nejvíce právě Audiny.
    1 bod
  14. Podle mě je to standardní metalická šedá Metal/Quartz, jen je to na salonu pod spoustou reflektorů.
    1 bod
  15. A světla se ti naklápí ? Pro regulaci jasu je 5A pojistka na pos. 36 ta je nápájená ze spínače světel z pos. 16/58 (šedo/modrý tlustý kabel ) od pojistky do psínače pouze šedý slabší kabel světla jsou pak regulována výstupem ze spínače jasu na pos. 5/58d keterý je napojen za palubkou na 2 místech dá se v poho dohledat když pujdeš po kabelu ze spínače ( šedo/modrý) ; kostra je hnědá Pro naklápění světel je 5A na pos. 6
    1 bod
  16. No ja som si to aktivoval a zistil som, že je to v podstate o ničom. V smartfóne si pozrieš či máš zavreté dvere, či máš vypnuté parkovacie svetlá, ši máš zamknuté auto. Potom spotreba, počet najazdených km, servisná prehliadka, výmena oleja, aký máš dojazd a podobné nezmysly. Okrem toho ak si dáš do servisu aktivovať aj funkciu zamknúť a odomknúť auto na diaľku cez telefón, tak ho zamkneš a odomkneš, ale len do vzdialenosti 500 m- A ešte si môžeš pozrieť, kde máš zaparkované auto, ulicu, mesto a môžeš cez mobil blikať smerovkami a ešte aj trúbiť. No blbosť.
    1 bod
  17. Díky za odpověď, jen si dovolím upozornit, že 502.00 existuje běžně v obou mnou zmíněných specifikacích (30 i 40)
    1 bod
  18. Už nějakou dobu je toto vlákno relativně mrtvé. Tak sem, pro inspiraci ostatním, přihodím své poznatky z hledání vhodného držáku telefonu. Měl jsem pár požadavků. A to bezkontaktní nabíjení, automatické uchycení telefonu po vložení, nic co se přichycuje přísavkou a hlavně aby to nebyla nějaká čínská obludnost s hromadou svítících ledek a s úchyty tak velkými, že mi budou zakrývat zorný úhel :-). Jak všichni víme, hledání držáku do Fábie 3 je těžké, a to vzhledem umístění a náklonu výdechů ventilace. A světe div se, přece jen se mi to podařilo.Tvar držáku je jako stvořený pro ty naše autíčka. Kupodivu je relativně pevný, chvěje se pouze na extrémě rozbitých cestách, ale není to nic, co by rušilo. Nabíjení probíhá bezkontaktně. Není to sice nijak závratná rychlost, ale myslím, že při navigování to bude s přehledem stíhat dobíjet. Automatické uchycení funguje relativně dobře, až na to, že pokud máte hrubší (bytelnější) platový kryt, tak telefon není občas čidlem zaznamenán. Telefon bez krytu či s krytem tenčím zachytí ihned po vložení. Uchycení je dostatečně pevné. Já jej koupil zde
    1 bod
  19. Žádný jeden konkrétní nejlepší olej pro daný motor není. Důležité je, aby splňoval normu danou výrobcem. Až druhořadné je, jestli to bude olej z Kauflandu, nebo Millers, Yacco či jiné lepší oleje. Tebou uváděné 5w-30 a 5w-40 jsou 2 různé normy (504.00 a 502.00). Budeš-li měnit rok/8-10 tis km, tak obě varianty udělají naprosto stejnou službu.
    1 bod
  20. Dnes auto předáno na opravu nárazníku a zároveň další reklamace infotainmentu. Mají čerstvě k dispozici velkou aktualizaci SW, která by měla problémy řešit, tak ji tam dají a uvidíme. Dokonce jsou prý i první pozitivní reakce zákazníků. Tak že by? Auto bych měl mít na konci týdne, pak dám vědět.
    1 bod
  21. To trvalo dva měsíce, než jsem ho to naučil. Ta dřina se vyplácí ! :-) 121331111_3030920827144225_6640342880637983126_n.mp4
    1 bod
  22. Jo jo, já jsem to vymyslel. Od té doby to tam mám a stále v pohodě.
    1 bod
  23. Nový hnědý interiér. Osobně se mi líbí více než ten starý hnědý. Možnost mít s černým a béžovou stropnicí.
    1 bod
  24. Po dlhom čase ale predsa to tu napíšem Problém vyriešený. výmena servo čerpadla nepomohla, musel som vymeniť hrebenove servo riadenie. Olej sa už nepeni a servo nehuci. Dúfam, že to pomôže
    1 bod
  25. Proč se dělá všude s tím olejem taková věda ? nechápu :-)
    0 bodů
  26. Ze vas to bavi stou viskozitou? Lej tam to co kaze vyrobca hlavne aby to splnalo normu vyrobcu motora a na viskozitu sa zvysoka vykasli. Neviem preco tu tahate cisla oznacujuce teplotny rozsah. Az tam nalejes nejaku blbost a bude tam dost karbonu nad piestom a detonacie ti rozbiju motor. Tak budes spokojny....
    0 bodů
  27. Asi omezenej, ne? Od kdy je ecall povinný vím líp než ty. To je asi jasný. O tom žádná. Nicméně, kdyby šetřili čipy a necpali je do ecalů a jiných fízl pořebností, zbylo by na důležité systémy. Kdo by lejnoasist prosazoval? Rusáci? To snad ne? Pamatuj, řeka dobroserství teče z EU. A není to stream o dobru, ale jen o penězích. Jak o ně odrbat lid.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...