Hlavní panel
Oblíbený obsah
Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 05/05/25 ve všech sekcích
-
Zdar, měli jsme v plánu krátkou dovolenou na pomezí DE/PL (cca 620 km z Prahy) a jelikož na nový vůz stále čekám (starý Kodiaq prodávám), tak jsem si vypůjčil na cestu Elroq Sportline 82 (asi v dosti plné výbavě, ale nijak blíže jsem to nezkoumal, cena ale byla 1.3 mio). Byl jsem zvědavý, zda to auto to už v pohodě zvládne delší cestu v relativně plném obsazení (3 osoby, pes a zavazadla). Odpověď: zvládlo to a docela v pohodě. Auto jsem doma dobil na cca 99%, dojezd ukazovalo 540 km. Vyrazili jsme z Prahy směr DE, takže v dálničním tempu 110 - 130 km/h (120 v DE už mi přijde jako běžná maximální rychlost), první zastávka v půlce trasy po cca 300 km (auto ukazovalo dojezd 150 km), dobíjení na superchargeru (300 kW) - za necelých 20 min na 80%, za 35 min téměř 100%, v cíli (610 km z Prahy) stejná situace, tedy ujeto 310 km a dojezd 140 km, cestou nazpátek to bylo v zásadě vše podobné. Závada či výpadek žádný. Celkem ujeto 1.400 km. Takže dojezd ok, dobíjení ok, komfort běžného vozu.... Líbilo se mi: člověk do toho sedne a je to škodovka se vším všudy, za minutu spárovaný tel, za 2 min vše nastavený a odjezd. Vzdušná kabina, je z toho auta celkem dobře vidět. Akcelerace jako tramvaj, když je potřeba, tak jede (a žere samozřejmě, ale to i ta tramvaj). Nelíbilo se mi: až na palubní desku je to šíleně plastový auto, vše se hned odře, ale to vnímám, že je teď trend u všech aut. Cena je opravdu stále vysoká. Poznámka na konec: v DE auto budí zájem, v PL moc ještě neví, co to je, v CZ budí vášně - jakmile vás může někdo předjet (i za cenu, že se u toho málem zabije), tak to udělá, jen aby vám ukázal, kdo je tady pánem.5 bodů
-
@Kulovej blesk výrobce předepisuje normu VW504.00, VW508.00 nebo VW502.00 pro motory bez GPF a normu VW504.00 nebo VW508.00 pro motory s GPF. Takže když se vybere něco co toto splňuje je to dle specifikací. To ze oleje s VW504.00 splňuji i VW507.00 je úplně jedno. Kdyz použiji stejnou argumentaci jako ty (a z mého pohledu je nesprávná), oleje normy VW502.00 mají udávanou i VW505.00, což je norma pro naftové motory, znamená to tedy, že ten olej je špatný? A když už byla zmíněna ACES norma, tak A3 i C3 mají stejné HTHS, jen A je primárně pro benzinové motory a C pro benziny s filtrem, číslo potom udává “výkonnostní třídu”. Koncern nikde neříká, že by daný olej musel krom VW normy splňovat ještě něco. Když se na to zase člověk podívá trochu hlouběji, A3 mívají vyšší TBN, C3 zase pouští méně sazí do výfuku. Tento popel je primárně problém pro GPF/DPF, nicméně dnešní moderní přímovstřikové motory také docela trpí na kvalitu spalin a hlavně s EGR rády usazují tyto částice na povrchu spacího potrubí. A oto víc, pokud se motor pořádně při provozu nezahřeje. Ohledně viskozity výrobce nic nespecifikuje, můj osobní názor je, že pokud auto jezdi jen krátké trasy, je lepší volit takový olej, který je méně viskózní při nízkých teplotách, a ideálně se rychle ohřeje. A to z toho důvodu, že motor ztráví poměrove hodně času “bez mazání” bezprostředně po startu a méně viskózní oleje toto jsou schopny eliminovat. https://www.auto.cz/v-navodech-vozu-koncernu-vw-uz-nenajdete-specifikace-oleju-proc-ty-tajnosti-137865 Upozornění: Tento příspěvek vyjadřuje pouze můj osobní názor a nelze jej považovat za odbornou radu. Použijte informace dle vlastního uvážení a na vlastní odpovědnost.3 body
-
Opravdu vám tady musím dělat Google? Jste schopný tu vyplodit tuny textu a ani si ho neověřit? Dramatický propad začíná už od 3 000 km a velmi brzy má stabilitu pod 5W-30, který si ji na rozdíl od 5W40 naopak drží i po 15 000 km: Vlastnosti motorových olejů 2 - Viskozita - MotoFocus.cz Pro ty z vás, kteří neumí, nebo je vám za těžko číst, naprosto dostačí upřít zrak na zelený obrázek zhruba na začátku druhé poloviny stránky. Technicky ta generace olejů vychází z podobných specifikací a základů. Pokud neměníš olej po 5 000 km, nemá smysl uvažovat vůbec o ničem jiném než o 5W-30 se specifikací 504.00. A teď, když jsem tu do vlákna už podruhé tuto informaci dodal, bylo by od špekulantů fajn, kdyby aspoň ocenili moji snahu někomu vyvrátit ničím nepodložené spekulace, ale to bych chtěl asi příliš... Přitom by stačilo si tady to vlákno projít...3 body
-
Nejlepší bude prostě použít normální olej se specifikací VW 504.00, na kterou je ten motor ostatně i konstruovaný, a nepouštět se do inženýrských experimentů na koleni. Jestli ale máš přebytek volného času a chuť hrát si na olejového alchymistu, doporučuji si nejdřív nastudovat střihovou stabilitu (HTHS viskozitu) olejů 0W-40 a 5W-40 s normou VW 502.00 .Možná tě tyhle geniality přejdou hned po první tabulce technických dat. Ale kdo ví, třeba právě objevuješ nový svatý grál mazání motorů. Na tvojí poznámku, ano 502.00 lze použít, nicméně výrobce ti jasně říká který olej je ideální proč to tu má každý problém pochopit? 502 5/0W40 jsou staré oleje, které už po 3K km dramaticky mění negativně svoji stabilitu a kvalitu. Dávat to do EA211 je blbost.3 body
-
mam celkom presne informacie , ak nenarazis na cloveka co sa venuje tomuto vo volnom case a nieco vie /taky clovek malokedy ma potrebu robis v AS / , tak ti to nerozbehaju nikdy myslis zrejme SFD ochranu od cca 2022 , nie je problem to urobit ... nahod si tam jager elektriku a pridi , urobi ti to chalan za 70e3 body
-
Zdravím všechny. Právě jsem asi po šesti letech vlastnictví auta konečně vyřešil u sebe záhadu spojenou s cukáním a dušením motoru kolem otáček 1800-2000. Připomínám, že to dělalo naprosto nepravidelně. Postupem času jsem zjistil, že v době, kdy to bude škubat, je potřeba větší silou mačkat brzdový pedál. Ve dvou servisech na nic nepřišli, závada se neprojevila. Nejvíce jsem podezříval podtlakovou hadici mezi motorem a posilovačem. Tak jsem ji vymontoval, zkusil ucpat a pusou vysát vzduch, ucpat konce apod. Všechno v normálu. Zpětný ventil v hadici funguje. Časem jsem zjistil, že častěji to dělá v létě. Protože motor 1.2 TSI 81kw nemá vývěvu, ale posilovač bere podtlak ze sání, podezříval jsem prasklé sací potrubí. Dělalo to od úplně nového auta. Minulý majitel byl od nás z rodiny, považoval to za normální chování tohoto motoru a neřešil to. Teď po cca deseti letech stáří auta jsem přestal litovat peněz (4200.-Kč) za novou podtlakovou hadici a koupil jsem novou. Závada přestala. Jediné možné vysvětlení, co mě napadlo, že v původní hadici byla nějaká trhlina, kterou menším podtlakem, než je ten provozní nedokážu identifikovat. Starou hadici mám schovanou, nenašel jsem na ní nic. Ale teď už to funguje. Píšu to sem proto, kdyby někdo řešil podobný problém, že řešením může být i tohle. Ale pořád si myslím, že u mě to byla výrobní vada zmíněné hadice a je to jen souhra náhod. Auto bez problémů procházelo na STK(brzdy) i emisích. Možná, že když to tudy nějak přisávalo vzduch, emisím to nijak nevadilo. Kdyby to někdo řešil, tak číslo dílu je 6C0612041L.3 body
-
a) Dal bych tam to, co předepisuje výrobce a víc bych to asi neřešil. b) Pokud by byly oleje normy VW502.00/505.00 tak špatné, tak jak je možné, že motory s těmito oleji najíždějí/najížděly v pohodě přes 700000km s původním motorem? c) Můj názor: Oleje norem VW504.00/507.00 a VW508.00/509.00 jsou (byly) zaváděny zejména z důvodu konstrukce motorů se sníženými emisemi.2 body
-
Moje originalni aku ma pod samolepkou dolejvaci otvory, lze dolit. Obcas kontroluju hladinu. Baterka trpi nejvic v lete, ale az zima ji proveri.2 body
-
Jestliže má škodovka v nabídce pouze sklopné (a to má) tak ti jiné nemůže nakodovat. Prodejce resp. servisní středisko neorigo TZ by ti měl tažák nakodovat. Umí to, akorát to kodují jinak než autorizák. Z praxe: zákazník taky pevný tažný TZ, po bouračce na předek nešel nakodovat senzor frontasistu, protože diagnostika pozná, že tam je něco co tam být nemá(pevné tažné). Neskutečný voser. Chlap musel nechat zdemontovat jednotku TZ, následně my mu programovali frontasist a on znovu na zapojení a kodování TZ. To chceš 😄2 body
-
To jsou mi otázky jak od dětí ze školky. Fabia 3 a ostatní novější mají v prahu takový pořádný železo že přežije celý auto. Nejlepší to měl Wartburg 1000 trubku do který se dal hever a u Favorita r.v.1992 bez výztuh to zvedám za prahy ještě teď. No trošku kecám stejný zimní jsou tam už mnoho let.2 body
-
cena na superchargeru byla myslím kolem 0.70 EUR / kW + nějaký poplatek za stání na nabíječce, vždy to bylo kolem 40 EUR... no za kamionem zrovna jezdit nemusím, ale auta jedoucí v tom pásmu 110 - 130 jsou ok... jakmile ten reálný dojezd bude kolem 500 km (a teď mám na mysli skutečný dojezd, ne eco ralley v ponožkách), tak si myslím, že už to bude akceptovatelný, pak samozřejmě ještě ta kupní a pak prodejní cena... kamarád jel s Jeepem Wrangler Rubicon (2l benzín) a byl na tom dost podobně s dojezdem2 body
-
Z tvého popisu by si asi auto nechtěl zvedat vůbec 😄 . K téhle problematice je tu celé vlákno a tam se dozvíš co a jak. Za ramena zvedat auto je blbost. Na prahy si pořiď tvrzenou pryž a nebudeš mít odřené prahy. Jako nouzovka se samozřejmě používá dodávaný hever. Případně panenka či jiný zvedák kde žádný pryže apod nejsou.2 body
-
1 bod
-
nemám scalu (ale auto se stejnou BCM, která řeší ovládání světel) takže tohle bude hodně teoretické... světlovod v dekoru nemá žádnou barvu, ta se odvíjí od zdroje světla k němu napojeného a podle schémat pokud je více než jednobarevný tak je řízení přes Lin sběrnici tzn. že ani zdroj světla pravděpodobně nebude pouze dvoubarevný ale bude posílat barvu podle toho co mu pošle BCM přes LIN sběrnici. Bohužel naše BCM neumožňuje konfiguraci barev jako je tomu třeba u oktávek nebo superbů ale má předdefinovaný pevný počet barev, který jde kódováním rozšířit až na tuším 8 barev (hádám že kvůli marketingu je to u scaly omezené pouze na 2 barvy) (Grafika je rozbitá, pořád ještě work in progress 😀) ale ještě jsem nikde nenarazil na to, že by se tím někdo na internetu chlubil, takže to pořád nechávám v teoretické rovině1 bod
-
Neprotiřečíš si náhodou? Prvně mu napíšeš, ať na to kašle, že si nějak poradíš a pak tady napíšeš, že kdyby byl co k čemu, tak ti to pošle na email?1 bod
-
Jak už zaznělo, jde o standardní malou (bez svítící kontrolky) regeneraci DFP filtru všech dieselových motorů. A je to jediná věc, která mi pije krev u mého 147kW EVO. Přijedu do Rakouska k jezeru a auto hučí, dojedu na jednání a auto hučí... Člověk nikdy neví kdy se to spustí ani kolik času chce do konce. Nechápu proč to nelze nějak vyvolat na displayi a případně spustit manuálně, či odložit. Prostě podle situace a nálady to můžeš buď vypnout a odejít a kašlat na to, ale ne opakovaně za sebou třeba při poskakování po městě na krátkých trasách! A nebo pokračovat v plynulé jízdě dalších cca 15 - 20 minut a nebo někde mimo obytnou zónu nechat běžet u stojícího auta, dokud proces neskončí. Ne v suché trávě u lesa!!!! Tato regenerace se snadno pozná ještě před vypnutím motoru. Stačí zařadit P a mrknout na otáčky a spotřebu. Otáčky se zvednou z cca 800/min. na 1000 a spotřeba z cca 0,5l/h na cca 1l/h.1 bod
-
Já bych řekl, že to je důsledek regenerace DPF. A nemá to nic společného jenom se škodovkami.1 bod
-
Tříletou zkušenost nemám 😄 Po 2,5 roce jsme jej vyměnili za nový sportline 🙂 Jinak ale maximální spokojenost. Auto původně na 17" kol Ratikon s pneu Brigestone se po výmeně za kola 18" platin P97 full black s pneu pirelli cinturato all season sf2, sklidnilo . Dle slov mé manželky to byla změna jako z loukoťových kol 🙂 A dolů šla i spotřeba (auto bylo s manuální převodovkou). Náš nový karoq má originální alu kola, na které jsme koupili ty samé pneu. A opět veliká spokojenost. Takž doporučuji 😎👍1 bod
-
1 bod
-
Já momentálně při zafixované ceně silové elektřiny 2,84 Kč/kWh jsem s distribucí na celkem 3,95 Kč/kWh v NT a při mé zatímní prům. spotřebě 14,8 kWh/100km jezdím tedy za 59 hal./km což je při uvažované spotřebě obdobného auta s benzínovým motorem (7,5l/100km) více jak 4x levnější (ceny s DPH).1 bod
-
1 bod
-
Ahoj, moje zkušenost s výměnou svíček: fabia 3, r.v.2017, 1.0 mpi, kód motoru CHYA, ... nejprve jsem auto projel, zahřál motor (voda 86 stupňů), odpojit gumovou hadičku, která vede do airboxu, sundat airbox ( vytrhnout směrem nahoru, drží na třech místech, takové železné kuličky v gumě .Zakrýt otvor škrtící klapky hadrem. Odpojit svorkovnice od zapalovacích cívek, jedna mi šla odpojit fakt blbě a zlomil jsem takový zajišťovací prvek. Vyšroubovat šrouby cívek, desítka ořech,vytáhnout cívky směrem nahoru, nejde to úplně lehce, ale tím jak je motor teplý, tak to šlo. Nevím jak by to bylo u studeného motoru. I dílenská příručka doporučuje vytahovat cívky na zahřátém motoru. Pak asi hodina pauza, aby motor vychladl!!!! Dále, vyšroubovat svíčky, ořech na svíčky 16mm, uvnitř je gumový kroužek, který svíčku přidrží a nevypadne z ořechu. Ještě jsem měl na ráčně asi 15 cm prodloužení. Prostor kolem svíček je minimální, a dělat si tam nějaké značky fixou, kvůli pozici svíčky asi není úplně reálné. Našroubovat nové svíčky ( 04C 905 616 D, Bosch VW AG), utáhnout momentem 22nm. Na svíčky nasadit cívky, vyrovnat otvory pro šrouby. Jedna cívka mi nešla zatlačit úplně dolů, pak jsem si všiml, že na svíčce zůstal ten gumový kroužek z ořechu na svíčky. Takže jsem ji znovu vyšrouboval a znovu zašrouboval. Závity svíček jsem ničím nepotíral. Ani v DP se o tom nezmiňují. Zašroubovat šrouby cívek, 8 nm, připojit svorkovnice, tu jednu poškozenou jsem zajistil dvěmi stahovacími páskami, takže by se svorkovnice neměla uvolnit. Zkusím ji později vyměnit. Nasadit airbox, připojit tu hadičku. Pak následovala zkušební jízda, vše OK.1 bod
-
@Karel z HK Ale notak, k čemu takový jízlivý komentář? Jsou tu i tací, co chtějí mít auto v pokud možno co nejlepším stavu. Zvedací body toho vydrží hodně a určitě jen tak neureznou. Stejně by mě ale štvalo, kdybych je měl zbytečně sedřené.1 bod
-
Karle, Karle, Konkor je mastnej, netahej do toho ještě toto, potom to z heveru sklouzne a je tu další problém! 🙂1 bod
-
Ježkovi voči to je debata. Zkuste se ohnout a podívat se na to železo kam se dává hever. To neshnije ani za 100 let a pokud jste fajnovky postříkejte to KONKORem 101 a přežije to věky.1 bod
-
Hadice se prodává samostatně s jedním již osazeným těsnícím kroužkem. Na jejím konci u motoru je plastová koncovka, uvolňuje se zmáčknutím a uvnitř této koncovky je již osazený gumový kroužek. Na straně posilovače je nátrubek, který se zamáčkne do gumového sedla v posilovači. Součástí hadice je zpětný ventil a nějaké čidlo (patrně podtlaku). Na hadici, kterou jsem vyndal jako špatnou, je zpětný ventil funkční a těsnící kroužek pohledově v pohodě.1 bod
-
Oil Ash Residue je 60% - jedna z nejdůležitějších hodnot.. Je to váha nespálitelného olejíčku, který se postupně v DPF hromadí a dosáhne-li své maximální hodnoty (80g), DPF se musí buď mechanicky vyčistit, nebo vyměnit za nové . Předpokládá se, že DPF filtr dosáhne této kritické hodnoty někde kolem 340 tisíc km, pokud je auto provozováno tak, jak má. Hodnota zaplnění v tvých 153 tis. km je lehce nadprůměrná. V případě našeho CRLB/manual je 40% při 140tis. km.1 bod
-
Připadá mě, že výrobci mění ET u nových modelů o pár milimetrů schválně jinak, jen aby nešly použít disky z jiného typu vozidla. Kšeft je kšeft a peníze jsou vždy až na prvním místě. Každý prodaný disk navíc se počítá.1 bod
-
1 bod
-
Zkusím otevřít nové téma. Tankujete nbeo zkoušel někdo nové palivo HVO (XTL)? Jaké máte zkušenosti, poznatky apod.? Díky1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Nechci vám do toho kecat, hádáte se tady o desetinách baru a kdo z vás má kalibrovaný nebo alespoň zkontrolovaný tlakoměr? 😉1 bod
-
Super fotka z double energy filling station. Elektromobil na dálky holt velí zvolnit trochu hektické životní tempo. Negativem taky je, že člověk víc jí a vypije víc kafe 🤣.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ahoj, mám auto už skoro rok, a jasné nieje to ideál, ale zas tak extrémne mi to neprijde. Mne tam navyše zavadzajú dve autosedačky, takže už aj tak tam vidím prd 😄1 bod
-
Ahoj, posílám update, resp. takovou teorii. Po přezutí na 19" kola (origo škoda pro Scout) vibrace ve volantu při zatáčení přestaly. Takže si myslím, že to může být způsobeno vysokou bočnicí, která se při zatáčení ohýbá a kvůli tomu reaguje ESP. Dostal jsem zpět Superba, takže nedokáži testovat dál, každopádně to sem dávám pro ostatní jako možná zajímavou informaci.1 bod
-
1 bod
-
Jezdím v 99 % případů sám a hustím jak zimní 15", tak letní 17" pneu vepředu na 2,3 a vzadu 2,2 baru.1 bod
-
Presne to same jsem resil nedavno na Enyaqu. Take je pouzita jen jedno-tonova houkacka. Vyresil jsem to porizenim dvoutonove houkacky na ALI. Je dodavana i s rozbocenim v super kvalite na prijatelnou cenu: https://vi.aliexpress.com/item/1005006212768110.html Je to plug and play. Dokonce Enyaq ma na chladicove stene montazni misto i pro druhou houkacku. Verim, ze pro Kodiaq II to bude stejne. Je to koncern.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ahoj, mám adapter,, Carista,, a na něm běží jak vagdpf pro android i dpf monitor pro ios.1 bod
-
Ahoj všem, tak už pár dní jezdím v modelu se základní baterkou/motorem. Přecházel jsem z Karoqu 1.5 110 kW AT. A ta dynamika je o třídu výše, bál jsem se rozdílu +500Kg hmotnosti a jen +15kW výkonu, +60 Nm. Spotřeba zatím kolísá jak testuji, ale i s naloženým autem nemá výkon problém. Pokud někdo zvažuje malou baterku a bojí se výkonu motoru, nemusí, rozhodně je to živější než 110/125kw u spalováku s hmotností kolem 1,5t. M1 bod
-
Servisni plan vymenu remene olejoveho cerpadla nijak nezminuje a je povazovan za 'dozivotni'. Tim ze je remen namoceny v oleji netrpi ani tak na oter jako spis na degradaci v olejove lazni. Pokud vim, zatim nejsou hlasena masivni selhani tohoto remene. Jeho pretrzeni ale znamena okamzite zastaveni mazani motoru a v pripade snahy jeste nekam kousek dojet, zcela jiste i vazne poskozeni motoru. Cena remene pohonu olejoveho cerpadla je vzhledem k celkovým nakladum na vymeny rozvodu celkem zanedbatelna. Takze vzhledem k jeho umisteni je jeho vymena pri vymene rozvodoveho remene vice nez vhodna. Navic se pri vymene rozvodoveho remene zpravidla musi menit i predni plastovy kryt, ve kterem je gufero na klice. I kdyz byl kryt jako dil nekolikrat modifikovan, byva casto zdrojem uniku oleje v oblasti remenice na klice. Takze pokud uz je kryt stejne dole, je nejjednodussi stary remen prestrihnout, vytahnout a novy nasadit na remenici na klice. Pro nasazeni remene na remenici olejoveho cerpadla je potreba cerpadlo povolit a to znamena demontaz olejove vany. Pokud je ale motor pri vymene rozvodu podepreny spodem, je jeji demontaz mozna az po dokonceni vymeny rozvodoveho remene a nasazeni predniho drzaku motoru. Pokud je motor zavesen na montaznim pripravku vrchem, lze udelat vse naraz. Osobne pocitam s tim, ze pri vymene rozvodoveho remene zcela jiste vymenim i remen pohonu olejoveho cerpadla. Navic je mozne zkontrolovat stav saciho kose. Pro ty co meni olej po 15tis. km to bude spise formalita, ale co by clovek neudelal pro klid duse.1 bod
-
Ak je moznost dat olej 502 tak urcite ho dat a menit skor idealne po 10t. Najlepsia lacna volba Shell Helix Ultra 5W-40. Neexistuje dovod liat tam Helix AV-L 0W-30, ten tam leju lebo je longlife, ten olej je ale v benzine po 12t na sracky a po cca 18 000 to je cista voda.1 bod
-
@RichardSA tak rozdíl v převodovkách samozřejmě je, nebot MPI F3 měla typ MQ100 a F4 má MQ200..tedy v F4 jsou kratší převody..měl jsem MPI 44kW a ted mám 59kW..já jsem s ní spokojený..do nějakých 100km/hod..je to auto za mě dost svižné a více nepotřebuji, když jezdím jen kolem komína..TSI už jsem nechtěl pro tyhle účely z důvodů, které se popisují výše v příspěvcích..navíc je ten motor myslím ještě dost syrový, má najeto jen asi 300km, takže očekávám, že se po nějakém nájezdu ještě probere :-) ale i kdyby ne..mně to stačí..jinak MPI samozřejmě žádnej GPF nemá...to se týká jen motorů TSI. Já jsem měl před F4 celkem tři F3..1.2TSI 81kW,1.0TSI 81kW s DSG a poslední MPI 44kW a mohu s klidem říci, že na couračky kolem komína, jak se říká je MPI naprosto ideální volba, blbej,jednoduchej motor, žádnej carbon, žádné turbo žádnej GPF....1 bod
-
To je normální a souvisí to se zvýšenou spotřebou energie při ohřevu interiéru. Dělá mi to taky.1 bod