Přejít na obsah

Vydrz motoru 1,2HTP


Petrkiller

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

tak jsem včera zjistil že mě rosí olej kolem olejový vany....no zkusím dotáhnout...většina šroubu byla povolená...z toho 4 jsou uhnilý:-))))hustý no....:-)povolený jsem utáhnul uhnilý nechal uhnilý...olej zatím nerosí...zkurvaná sul na našich silnicích v zimě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj všem

Taky přidávám mé zkušenosti s nájezdem Km na 1.2HTP/40kw.Máme jich na firmě celkem 6X  r.v.2007-všechny mají najeto od 210tis až po 320tis a ani jedna neměla za celou dobu nic s motorem nebo podobně.Většina jezdí dálnice a jedna jen Prahu.V podstatě kromě drobností a pravidelného oleje,všechny jezdí dál.Abych byl přesný tak dvě znich jsou vlastně verze 47kw.Jednu jsem nedávno od firmy odkoupil pro ženu,má najeto 249tis :).Bezproblémové auto.Přeji všem podobné nájezdy km bez potíží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mám Fabku 1.2 47KW najeto 75000 KM jediná závad co byla je čidlo teploty vody a jako druhé vozidlo mám Favorita který má najeto 325000 KM LPG spotřeba 8L plynu to je 4L benzínu podotýkám že motor a karoserie je v originálu !!!! výměna akorát spojky a řetězu,mírná koroze protože auto je napuštěný olejem, prostě nejlepší vrak jaký jsem kdy měl. Do 200000 KM 5W40 castrol od 200000 KM 10W40 Mogul myslím že to není o motorech ale o údržbě a o zacházení majitele vozidla!!!!!!! Ano vyskytne se i vada z výroby ale těch zase tolik není. Příkladem je můj favorit , lidi říkali že to plnou syntetikou oddělám a on se stal opak takže si myslím že motory vydrží i 500000KM ale karoserie to nedá nebo se vám prostě za 15 let auto nebude líbit a prodáte ho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím,

mám Fabii r.2004 1,2 47Kw najeto 90tis.km a kromě vyčištění škrtící klapky v80.tis a výměna podávacího čerpadla v palivové nádrži v 35.tis se nic nestalo(výrobní vada,ale ke vší smůle už po záruce) a šlape jak hodinky. Dle rady Mr.Cimbu dávám 5w 50 poslední dva roky co už nejezdím do sevisu a měním olej sám. Hodně se diskutovalo na téma přehřívání oleje v HTP a tak jsem si koupil pro kontrolu teploměr oleje a čidlo dal místo výpustného šroubu na vanu.Jezdím v režimu otáček 2,5-3,5.tis a nikdy jsem teplotu nedostal výš než na 110'C. Tak snad mi to ještě dlouho vydrží... :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak osobne si myslím, že na spodku vane to bude OK, kedže tá sa sama dokáže chladiť vzduchom, ktorý prechádza popod auto (podobne ako staré MBčky mali rebrovanú tú vaňu kvôli chladeniu...).

Skôr ten olej asi dostáva čočky v tom kanály pri katalyzátore.

 

Objektívne by bolo zobrať jeden olej (napr. 10W40), najazdiť s nim 10,000km v meste/na diaľnici (ale max V rovnaké pri oboch autách) v HTPčku a zároveň v nejakom veľkoobjemovom, nízkootáčkovom motore a potom obe vzorky poslať na expertízu, že ako veľmi sú degradované tieto oleje :) 

 

Zložíme sa na to? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Mám Fábiu combi 1.2 HTP 47 kW, AZQ motor, r.v. 2003.zd Mám najazdené 209550 km. Okrem bežných prevádzkových detailov ako sú segmenty brzd. syst., a pod som menil pri 170 tis km rozvod. reťaz, 195 tis zapaľovací modul 1. valca, predné kotúče kolies, nádobka s aktívnym uhlím+EMV,  200 tis. km regulátor alternátora, 205 tis.km servočerpadlo. Okrem toho som 2x menil stabilizátory karosérie cca po 100 tis km, doraz gumy zadných tlmičov 2x, 1x úchytné body motora + jemný palivový čistič po 160 tis km. V máji 2014 idem na stk a emisnú kontrolu.Od 150 tis.km interval výmeny motor. oleja Castrol magnatec 5W/40 po 8 tis km, a to 2x do roka v rámci prípravy vozidla na zimnú, resp. letnú prevádzku. Ročne som najazdil cca 20 tis. km po všetkých  druhoch ciest včítane nemeckých diaľnic. Teraz pri uvedených km mi začala svietiť žltá centr. kontrolka motora (tzv.lambda sonda). Predpokladám že má to súvis so snímaním množstva  kyslíka v plynoch, takže je potrebné ísť na diagnostiku. Z toho vyplýva, že spoľahlivosť motora je priamo úmerná intervalu výmen a druhu použitého oleja s výmenami olejových, palivových čističov. Auto nikdy ma nenechalo na "ceste" a je to už v poradí tretie auto automobilky  Škoda (1. Š 120 LS, 2. Š Felícia coombi 1,3MPI, 3. Š Fábia combi .....)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Felda 1.3 50kW, jezdena v autoskole, olej 5w30 castrol do cca 240 000km, pote valvoline 10w40.. nyni najeto 256000km.. jako druhe auto..dneska jsem ji protahl, vse OK, necha se vytacet  az do cerveneho naprosto v poho... je to o udrzbe..

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Teraz pri uvedených km mi začala svietiť žltá centr. kontrolka motora (tzv.lambda sonda). Predpokladám že má to súvis so snímaním množstva  kyslíka v plynoch, takže je potrebné ísť na diagnostiku. Z toho vyplýva, že spoľahlivosť motora je priamo úmerná intervalu výmen a druhu použitého oleja s výmenami olejových, palivových čističov. Auto nikdy ma nenechalo na "ceste" a je to už v poradí tretie auto automobilky  Škoda (1. Š 120 LS, 2. Š Felícia coombi 1,3MPI, 3. Š Fábia combi .....)

ta kontrolka je kontrolkou elektroniky motoru, takže může signalizovat spousty dalších problémů, nejen lambdu, takže nutno načíst chybu z ŘJ, pak budeš mít jasno, co to je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Teraz pri uvedených km mi začala svietiť žltá centr. kontrolka motora (tzv.lambda sonda). Predpokladám že má to súvis so snímaním množstva  kyslíka v plynoch, takže je potrebné ísť na diagnostiku. Z toho vyplýva, že spoľahlivosť motora je priamo úmerná intervalu výmen a druhu použitého oleja s výmenami olejových, palivových čističov. Auto nikdy ma nenechalo na "ceste" a je to už v poradí tretie auto automobilky  Škoda (1. Š 120 LS, 2. Š Felícia coombi 1,3MPI, 3. Š Fábia combi .....)

Jak radi Malta, fakt to chce diagnostiku. Mne sa tiez ta kontrolka pri tomto istom motore nedavno rozsvietila, tipoval som to na EGR a nakoniec to bola cievka. To je nastastie celkom v pohode oprava. Ja som sa u svojho tiez snazil o vzornu udrzbu, ale napr. sviecky (a potom nasledne cievky) nevydrzia tolko ako pise vyrobca. Nejake typicke zavady to proste ma, ale stale myslim ze je to lepsie ako moderne auta stavane len na to aby prezili zaruku. Daj ked tak vediet jak to dopadlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím.Moja skúsenosťs Fábiou 1,2 HTP 40kW, BMD,r.v.2005 prvý majiteľ.S autom som spokojný. Najazdené 240 tis.km. Od 37 tis km LPG. Na motore výmena snímača vačkového hriadeľa pri 175 tis km. Sviečky menené každých 30 tis. km až do 120 tis km. potom výmena za Denso Iridium Power (výdrž cca do 200 tis km),potom výmena za Denso Iridium Tough. Zatiaľ spokojnost. Cievky mám už 3 sadu. Olej dávam 5W30 - do 45 tis km Castrol, potom do 175 tis km som tam dával 5W30 OMV Bixxol, a znova teraz Castrol Edge 5W30. Olej mením každých 15 tis km- od 200 tis.  km každých 12 tis.km. Jazdím prevažne mimo mesta cca 100km denne do práce. Podvozok 2x komplet výmena silentbloky, čapy tlimče (predné zadne+ložiská+vrchné uchytenie tlmiča), vymenené predné ložiská pri 150 tis.km.

Výfuk 1x výmena komplet okrem Katu. Teraz vypisuje slabá účinnosť, takže asi kúpim nový kat.+ strednú a zadnú časť. Mierna netesnosť olejovej vane, ale to budem riasit na jar. Skúsim dotiahnuť pri výmene výfuku. Dúfam, ze motor este nieco vydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...