Misubaro Vloženo 30. Září 2011 Sdílet Vloženo 30. Září 2011 .....Setkání ventilů s písty Nepravidelný volnoběh tedy mívá až tři běžné příčiny – dvě na ventilech a jednu na škrticí klapce. Žel není jediným technickým problémem motorů 1,2 HTP. Selhat hned z několika příčin umí též pohon rozvodů řetězem. Přitom právě fakt, že rozvody jsou poháněny pro VW netypicky řetězem, který bývá obvykle bezúdržbový, nikoliv ozubeným řemenem, který je potřeba pravidelně a draze měnit, nás svého času nenadchnul. Majitelé vozů Škoda totiž nebyli zvyklí hlídat intervaly výměn rozvodů, jelikož mladoboleslavské čtřválce měly rozvody poháněné řetězem, jak je nakonec pro starší systém OHV typické. Bohužel se však časem projevilo, že základní principiální výhoda řetězového pohonu rozvodů, tj. jeho provozní spolehlivost, byla u motoru 1,2 HTP zmařena nedůslednou konstrukcí. „Hydraulický napínák má příliš dlouhý chod a bez tlaku oleje umí vytvořit takovou vůli, že řetěz při startu přeskočí. Zejména je-li již olej vysokými teplotami zdegradovaný, takže hustý, a čerpadlo jej nestihne do napínáku dopravit včas. Výrobce nadvakrát prodlužoval vodicí lišty, takže místo nahoře na vačkových hřídelích začal řetěz přeskakovat dole na klice,“ nesouhlasí opět Ing. Janda. „Pokud někdo zaparkoval fabii do kopce a proti pohybu ji zajistil jen zařazením převodu, tak opačný tah na motor mohl způsobit přeskočení rozvodu. Zjevnou konstrukční chybu jsme začali odstraňovat úpravou napínáků na menší zdvih a po čase zjistili, že automobilka to už dělá také tak,“ doplňuje popis problému Ivan Kasl. zdroj: auto-moto Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Abbi Vloženo 30. Září 2011 Sdílet Vloženo 30. Září 2011 (editace) Pořád tu lamentujete a nadáváte na ŠA a na způsob jak řeší zmíněné výměny.... Chvíli jsem se v automobilovým průmyslu pohyboval a tak způsob jakým to řeší ŠA mi přijde normální a rozumnej... Pánové, je zcela běžnou praxí všech výrobců, že drobné korekce nedostatků se řeší "po tajnu" v rámci předepsaných servisních prohlídek... Byste se divili... Vyvolat paniku okamžitýma svolávačkama je naprosto kontraproduktivní a tak se oficiálně svolávají jen skutečně závažné věci... Problém s rozvody se při tom počtu vyrobených motorů pohybuje v řádech jednotek procent, a není to nic, co by ohrozilo bezpečnost cestujících... Čili rozhodnutí vykonat opravu v rámci servisních prohlídek považuju za správné... spousta z těch kteří tu nadávají a stojí o výměnu přitom ani žádný problémy nemají a přesto to způsobuje vlnu... dovedete si představit jaký reakce by to vyvolalo při veřejný nabídce na opravu?? Zástupy lidí u servisů, servisy zacpaný a všichni nervózní a nespokojení... V neposlední řadě to stojí obě strany další čas a škodovku samozřejmě i peníze a to taky není nepodstatnej argument.. (vy na jeho místě byste to udělali stejně). Souhlas, souhlas, souhlas. Bratr měl kdysi nové BMW 735i. A když řešil reklamaci u jednoho pražského prodejce, nepřál bych Vám vidět ten kolotoč, potažmo arogantní chování. Okamžitě při příjezdu ze servisu napsal email do Mnichova se stížností na jejich oficiálního prodejce pro ČR. Odpověď zněla, že jejich prodejce je proškolený a oni se staví za něj. Tak že f..k o.. celé BMW. Editováno: 30. Září 2011, autor: Abbi 2 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zbek Vloženo 1. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2011 (editace) Ví někdo kolik ta celá rozvodová sada stojí? kolem 1500kč asi akčni cena když se tak často mění Bez Dph což je supr Editováno: 1. Říjen 2011, autor: zbek Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alice18 Vloženo 1. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2011 (editace) TO jira lyc: príspevok č.12 skús poslať VIN-ko či sa zhodnem so ŠA Libero mi potvrdil, ze by mi podla VIN mali menit rozvody. V IMPA BA mi prijimaci technik tvrdil, ze v ELSA nic nie je a tvaril sa, akoby som od neho chcel recept na Coca Colu. Tak som napisal do SA Slovensko a ti mi tiez potvrdili, že podla VIN sa na mojom aute nema robit nic. No tak neviem. Mal som raz problem na jednom valci, preflashovali soft a zatial to ide O.K. Ale obcas mam hlucny start. V servise sa vsak hlucny start neprejavil. Inac servis IMPA BA - reklamoval som cvrlikanie v opierkach prednych sedadiel, ak nie su zatazene. Aj prijimaci technik to pocul a potvrdil. Ale "zistili", ze to robia zamky dveri a namazali ich tak, ze mi vyteka biele mazivo. A opierky si cvrlikaju dalej. Ked som to reklamoval druhy krat, podla nich je to vyrobna vada a mam si ich zasunut, vtedy to nerobia.... Bozska (s)prostota. Editováno: 1. Říjen 2011, autor: Alice18 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
galeo Vloženo 1. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2011 (editace) Tu je jasný príklad toho, že nie je predajca ako predajca aj so servisom.. Skúsil by som možno zmeniť toho doterajšieho za iného, snáď aj podľa referencií ľudí.. Editováno: 1. Říjen 2011, autor: galeo Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 1. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2011 kolem 1500kč asi akčni cena když se tak často mění Bez Dph což je supr To jsem myslel že to bude dražší to je celkem v pohodě. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
galeo Vloženo 1. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2011 To by šlo, ale koľko si zapýtajú za výmenu... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 1. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2011 TO Alice18: taktiež som každému aj v SS písal,že rozhodujúce slovo bude mať servis,ktorý si dané VIN-ko overí v ELSA systéme...teraz to bude vyzerať,že som si z toho spravil živnosť a zavádzam tady ľudí.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zbek Vloženo 1. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2011 Dost zaleží na servisu mam asi štěsti na servis během dopoledne vyměněn rozvodak přehranej soft auto vysate ještě se omluvili že jim tedka nejede myčka tak že ho neumyli jestli si chci počkat . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majbo Vloženo 3. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 3. Říjen 2011 Von se ten motor nerafne za jízdy - aspoň nevím o případu, kdy by se to skočení rozvodu na TSI stalo za jízdy. Stane se to vždycky buď při startu nebo při chcípnutí - prostě v momentě, kdy má motor otáčky menší než volnoběžné - což zároveň znamená, že má nižší než normální provozní tlak oleje a rozvodový napínák už nebo ještě nedrží plné napnutí - a pokud je v ten moment rozvodový řetěz na ultimo vytahaný jako starý kšandy, přeskočí. Následně se pak buď jen nedá nastartovat (protože řetěz skočil jen o 1 nebo 2 zuby a snímač polohy vačky nemá správný synchron s polohou pístů = zapalování nezapaluje ve správný okamžik), nebo skočí o víc a ventily se pak jednoduše "potkají" s písty... Takže fyzicky pro zdraví majitele a cestujících to je nebezpečný jen potud, že hrozí akutní trefení šlakem, když se taková havárka rozvodu projeví. O to je to pomyšlení votravnější - muset někam jet a furt se klepat, jestli se mi skoro nový auto náhodou neposere, to by fakt jednoho trefilo... Pod poslední myšlenku pak nelze nic víc než se podepsat... zdarec Ekkare, poslal jsem ti soukromku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alice18 Vloženo 3. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 3. Říjen 2011 TO Alice18: taktiež som každému aj v SS písal,že rozhodujúce slovo bude mať servis,ktorý si dané VIN-ko overí v ELSA systéme...teraz to bude vyzerať,že som si z toho spravil živnosť a zavádzam tady ľudí.. Jasné viem, nemyslel som to v zlom. Predpokladám, že zdroj informácií je jeden a preto som bol prekvapený "ochotou" a verdiktom prijímacieho technika. Po mojich skúsenostiach s IMPA BA už pomaly neverím ani ich otváracím hodinám.... PS: Koľko peňazí a kde ich mám poslať? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Paavel Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 to Ekkar: Ty jezdíš s vozy TSI? (ve Tvém profilu je uveden Roomster 16V 2008) Von se ten motor nerafne za jízdy - aspoň nevím o případu, kdy by se to skočení rozvodu na TSI stalo za jízdy. Stane se to vždycky buď při startu nebo při chcípnutí - prostě v momentě, kdy má motor otáčky menší než volnoběžné - což zároveň znamená, že má nižší než normální provozní tlak oleje a rozvodový napínák už nebo ještě nedrží plné napnutí - a pokud je v ten moment rozvodový řetěz na ultimo vytahaný jako starý kšandy, přeskočí. Následně se pak buď jen nedá nastartovat (protože řetěz skočil jen o 1 nebo 2 zuby a snímač polohy vačky nemá správný synchron s polohou pístů = zapalování nezapaluje ve správný okamžik), nebo skočí o víc a ventily se pak jednoduše "potkají" s písty... Takže fyzicky pro zdraví majitele a cestujících to je nebezpečný jen potud, že hrozí akutní trefení šlakem, když se taková havárka rozvodu projeví. O to je to pomyšlení votravnější - muset někam jet a furt se klepat, jestli se mi skoro nový auto náhodou neposere, to by fakt jednoho trefilo... Pod poslední myšlenku pak nelze nic víc než se podepsat... 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 Tak mám po výmene. Cena pre importera SA: opravna sada 34 €, kryty (veka) 45 €, praca 19 €. Celkovo je auto tichsie, starty ako maju byt, ziadne cvrlikanie pri rozbehu ako predtym. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
galeo Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 Vieš napísať celý príbeh ? t.j. Auto vyrobené Aké príznaky Počet km a pod. Díkes Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 TO akubus: akých 19 € za prácu,veď to máš v záruke nie?? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 to Ekkar: Ty jezdíš s vozy TSI? (ve Tvém profilu je uveden Roomster 16V 2008) V podpisu mám to, co VLASTNÍM - kdybych měl mít v podpisu všecko, s čím jsem kdy jezdil a jezdím, potřeboval bych na podpis půl stránky - asi jako hodně lidí tady. A přesně o tom to (někdy bohužel) je - autí pro svoje vlastní ježdění si každý vybírá (a většinou i kupuje) SÁM PODLE SVÝCH ZÁJMŮ, DOJMŮ A ZKUŠENOSTÍ. To s čím DALŠÍM potom kromě vlastního vozidla musí jezdit, ovlivňuje v drtivé většině někdo jiný... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 Tak mám po výmene. Cena pre importera SA: opravna sada 34 €, kryty (veka) 45 €, praca 19 €... TO akubus: akých 19 € za prácu,veď to máš v záruke nie?? Myslím žes to špatně pochopil - to celé je vyfakturováno dovozci jako účet za záruční opravu, včetně platby za práci - přece nebudou dělat servisní činnost grátis...? Jim je buřt, kdo jim ty hodiny zacáluje, hlavně že jsou bubáčiky doma... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 4. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2011 pochopil som to v pohode,viem,že si to servis vyúčtuje cez ŠA...len neviem ako prišiel k tej cene,hlavne keď to ide cez záruku (jedine,žeby mal dobrého kámoša záručného technika a ten mu povedal koľko ŠA za tú výmenu vyplatí servisu) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 5. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2011 Prijimaci technik mi v pohode ukazal fakturu, dokonca sa mam o den zastavit pre kopiu, aby som o tej vymene mal nejaky dokaz, ze sa to menilo. Cele aj s pracou to hradi importer SA. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 5. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2011 Vieš napísať celý príbeh ? t.j. Auto vyrobené Aké príznaky Počet km a pod. Díkes Auto vyrobene: 05/2010 Priznaky: od cca 5000 km, sporadicky sa prejavujuce hlucne starty Rozvody menene na 11200 km Novy soft sa nenahral, vraj je to pre tych co maju problem s volnobez. otackamy alebo komu drnci tycka od turba. U mna je toto OK. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zbek Vloženo 5. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2011 Prijimaci technik mi v pohode ukazal fakturu, dokonca sa mam o den zastavit pre kopiu, aby som o tej vymene mal nejaky dokaz, ze sa to menilo. Cele aj s pracou to hradi importer SA. U mě to same Akorat ten olej ten se neměnil Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 5. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2011 Ako som uz pisal, SA olej nepreplaca, takze tam ide povodny, ja v tom osobne problem nevidim. VW olej preplaca. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
galeo Vloženo 5. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2011 Auto vyrobene: 05/2010 Priznaky: od cca 5000 km, sporadicky sa prejavujuce hlucne starty Rozvody menene na 11200 km Novy soft sa nenahral, vraj je to pre tych co maju problem s volnobez. otackamy alebo komu drnci tycka od turba. U mna je toto OK. Ako často sa tie hlučne štarty prejavovali ? Mne sa to stalo dokopy asi 4-krát, naposledy ešte v auguste a odvtedy nič.. mám to reklamovať? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 5. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2011 Určitě reklamuj, dokud je to vzáruce. Není proč otálet. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 6. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2011 galeo: napis tu nieco o svojom aute, kod motora, kilometre, mesiac vyroby atd. Udajne sa hlucnejsi podotykam hlucnejsi, nie rachotiaci start moze stat na ktoromkolvek TSI, kde je rozvodova retaz, hlavne ak auto dlhsiu dobu postoji bez startovania a znizi sa tlak oleja na napinak. Takze u teba to nemusi hned znamenat vymenu. Mne to rachotilo kazde startovanie. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky