bojler Vloženo 24. Říjen 2011 Vloženo 24. Říjen 2011 Co udělat se šrouby z předních kol, když jdou těžce odšroubovat a očištění hadrem při montování zpátky zjevně nepomohlo? Promazat jsem se bál. Citovat
PROCHY603 Vloženo 24. Říjen 2011 Vloženo 24. Říjen 2011 Treba naniest jemne vazelinu na sroby. Ak nepomoze tak zavity prebehnut zavitnikom. Citovat
grim334 Vloženo 24. Říjen 2011 Vloženo 24. Říjen 2011 prostriknout WDckem a protocil a pak otrit Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Říjen 2011 Vloženo 24. Říjen 2011 Když jsem ještě dělal ve firmě, která se zabývala lisováním plastů, na mazání šroubů do horkého prostředí jsme používali vazelínu s rozmíchaným měděným nebo bronzovým prachem. Název si bohužel nepamatuju, jisté je, že to byl dovoz. Na relativně studených místech se nestalo, že by takto ošetřený závit "zarostl" a šroub nešel vytočit. Jen to mělo jednu nevýhodu - ta vazelína nesnášela teploty nad asi 300°C, takže pokud se s ní namazaly třeba závity šroubů držících hlavu tavicí komory vstřikovacího lisu, a natopilo se to celé na 280-350°C, ty šrouby zase bylo obrovským problémem povolit... Tak nevím, jestli by to třeba u kotoučů nebo v bubnech nedělalo paseku... Citovat
voltys Vloženo 24. Říjen 2011 Vloženo 24. Říjen 2011 stačí trošek grafitové vazelíny, mazivo se časem vypálí ale grafit tam zustane a vždy jde bez problémů povolit. Citovat
Salus Vloženo 8. Prosinec 2011 Vloženo 8. Prosinec 2011 Tak jak píše Voltys, grafitová vazelína to jistí. Kdysi před léty jsme pro mazání šroubů vulkanizačních souprav (pro sváření pryžových dopravních pásů kde teplota dosahovala cca 250 stupňů celsia) používali mazací tuk MOLYKA R viz http://www.mogul.cz/produkty/KatalogovyList.aspx?kodproduktu=V592921 nikdy jsme pak neměli problém šroub pomocí vhodného nástroje povolit a následně opět utáhnout. Vůbec bych se nebál (a sám to tak už ,moho let dělám) mazat kolové šrouby tímto mazacím prostředkem, pokud jsou utaženy předepsaným momentem 120Nm není nebezpečí samovolného uvolnění šroubu. Citovat
emkon Vloženo 9. Prosinec 2011 Vloženo 9. Prosinec 2011 Vhodnější je Molykote 1000 http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1037 Citovat
Luďa Vloženo 10. Prosinec 2011 Vloženo 10. Prosinec 2011 Nevím jak ostatní, ale já šroby mažu, jak na Fabuli, oktě tak i na náklaďáku grafitovou vzelínou-lehce. Dělal to tak už i táta a nikdy žádnej problém. Kole dotáhnu rukou a pak po pár km zkontroluju. Na klíč pří dotahování nedávám žádnou nastavovací tubku ani na něj nestoupám abych to dorval. Pak to nepovolí nikdo. Citovat
dick Vloženo 10. Prosinec 2011 Vloženo 10. Prosinec 2011 Nemá se to, ale taky mažu, od té doby mám pokoj, a vždy je povolím. Hlavně u Al. disků, které utahuji trochu více než plecháče! Citovat
libero Vloženo 10. Prosinec 2011 Vloženo 10. Prosinec 2011 plecháče aj hliníky majú jednaký doťahovací moment → 120Nm Citovat
miggy Vloženo 25. Prosinec 2011 Vloženo 25. Prosinec 2011 Zvyknem používať sprej od spoločnosti Berner, ktorý je určený (tuším) na opravu bŕzd. Neviem presne jeho označenie. Nanesieš ho na skrutku a tá sa potom tak nezahryzne. Taktiež ho zvyknem používať aj keď prezúvam kolesá, lebo už raz sa mi stalo, že sa elektróny zahryzli do železa tak, že som ich nevedel odtiaľ dostať. Citovat
Mr.Pavka Vloženo 9. Květen 2015 Vloženo 9. Květen 2015 Občas závity šroubů vydrbu drátěným kartáčem. Závit ani nic okolo nemažu. A utahuju standartním klíčem ze základní výbavy na výměnu rezervního kola. Ten klíč mam ještě pro jistotu zkrácenej o 2,5cm- jen tak pro sichr. Nikdy jsem neměl problém s povolováním takto utažených šroubů ani s jejich samovolným povolováním. Vozim střídavě original alu a nebo plecháče. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.