Přejít na obsah

Napadl sníh,zkušenosti v zimě,jak drží na cestách?


Yofresh

Doporučené příspěvky

Platilo to v minulosti kvůli jiným = tvrdším druhům gumy, platí to u třeba soutěžních aut i dnes, jenže tam jsou pneumatiky na led a sníh s hřebama, který zaručujou potřebnou trakci. V civilu mají hřeby povolený na zimu jen sanitky a hasiči, i když není vzácnost potkat na hřebíkách nějakou pipinu nebo frikulína. Normální auto ale dneska může mít i na zimu stejnej rozměr jako na léto, protože ty gumy to dneska prostě umožňujou. Je to způsobený materiálem (měkčí směsi, mletý křemen ve směsi atd) i novým designem tvaru dezénu (tvar figur i drážek se simuluje "za pohybu" na počítačích a upravuje se tak, aby hrany prvků neustále co nejlépe zabíraly).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to s tema uzsima plati porad, akorat pro prazaky ne, tem na tu 3cm kalimitu je to uplne jedno. je to vlastni zkusenost za 13 let, takze zadny stary podrazky. navic stejna znacka gum v ruznych rozmerech na stejnych autech i na utech vetsich nez fabia. ta sirka je proste poznat a jakmile je fakt kalamita, tak stabilita na sirsich mnohem horsi nez na uzsich, na vetsim aute bez problemu. nikomu to nevnucuju, ale je to moje zkusenost. v zime hodne jezdim vysociny, takze vim o cem mluvim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ale jednoznačně říct nejde.

Záleží na tom, jestli bydlím v Obersdorfu nebo v Praze.

Pokud jezdím většinu zimy na pár cm sněhu, je lepší mít gumu úzkou, protože budu mít větší měrný tlak na podklad a tedy i lepší adhezi.

Ovšem v Praze je, podle statistiky z Komořan, 45% zimního období k absolvování na suchu, 40% na mokru a jen 15% na sněhu a ledu.

Pokud na suchu a mokru použiji úzkou gumu, strašně se okradu na brzdné dráze, při akceleraci i na bočním vedení.

Takže asi užší než na léto (kvůli snazšímu odvodu vody a sněhové břečky), ale ne o moc.

Na horách jednoznačně co nejužší guma na čerstvém sněhu (velký měrný tlak, snadné čištění vzorku od sněhu).

Ovšem od cca 10 cm čerstvého sněhu je zimní guma málo. To už musím stejně použít řetězy.

Jinak je to ovšem na ujetém a zledovatělém sněhu - tady už zase fungují dobře širší gumy, protože víc gumy na ledě znamená taky víc adheze a samočistící vlastnosti gumy nehrají roli - není moc co čistit, volného sněhu je na povrchu málo.

Hodně úzké gumy se používají i tam, kde jsou používané hroty:

ale to s nás netýká.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už vidím svého supa na 165/?? R? :_icon_smich2:

Pokud jsi z Prahy a máš letní 225-ky, jezdi zimáky klidně 205 široké, ale připrav se na to, že když pojedeš po dálnici přes Vysočinu a bude 5 cm čerstvého sněhu, tak budeš při 80 km/h bojovat o holý život.

A kdyby sis to chtěl opravdu užít, musel bys tam dát něco jako 125 široké zimní gumy (nevím kde bys je vzal a kde bys vzal tak úzké ráfky, na které bys ty gumy namontoval).

A pokud má někdo Fábii, tak ať klidně jezdí 185-ky v létě i v zimě (myslím stejně široké zimní gumy i letní gumy, ne jedny a tytéž celý rok).

Díky většímu měrnému tlaku a snazším samočistícím schopnostem bude takhle obutá Fábie na té Vysočině na sněhu rychlejší, než ty se Superbem.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věřím.

Kromě kvality povrchu hraje pochopitelně roli nejen rozměr (a o tom přednostně takhle diskuze je), ale i kvalita (výrobce, typ, hloubka vzorku) použitých pneumatik a samozřejmě i to, kdo sedí za volantem a jak je šikovný.

Statistika není nic špatného, řekne člověku, co může očekávat - co je pro dané období typické.

Ale je samozřejmé, že pokud je v Praze k očekávání z 15% sníh a led, že úplně stačí i 1 jediný den sněhu a ledu a můžu mít auto zlomené v podlaze, pokud do toho vyrazím na letních gumách nebo udělám nějakou fatální chybu i na vzorně obutém autě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

Bydlím u Nového Města na Moravě. Mám na Fábii letní 195/55 R15, zimní 185/55 R15, každý den cesta do práce, v zimě často na lyže. Kdo dobře zná Vysočinu, tak dobře ví, že zdejší okresky jsou pouze sypané inertním materiálem.

Někdy není problém vyjet kopec, ale sjet ho. Ale ještě daleko horší jsou vyjeté koleje, někde jen tři. Musím říct, že Fabka sedí celkem dobře, ale jednou ze základních podmínek je nepodceňovat fyzikální zákony. Co se týká jízdy na různých druzích sněhu, tak pokud je sníh zmrzlý je jízda nejlepší, ale jet v břěččce 10 cm hluboké to je zážitek a ti co si myslí, že něco uspíší, tak o nich potom čteme v černé kronice (ach ty fyzikální zákony, oni opravdu fungují). Proto ti rozumní používají solidní zimní pneu a jezdí s rozmyslem. Už se mi také několikrát stalo, že mně někdo netrpělivý předjel, ale ouha za chvíli parkoval v závěji. Přesto jízda na sněhu je zážitek a mám ji rád.

Tím myslím opravdu jízda po sněhu, a ne že jedu lyžovat např. do Pece, kde stále jedu po mokré silnici a potom slyším, že dotyčný byl na horách a ta cesta .....

Možná řidiči z vesnic (kde je v zimě opravdu dost sněhu) neumí jezdit v Praze, ale co se týče ujetých km na sněhu, tak to zvládají na jedničku, i když i takovým se někdy něco přihodí.

Všem přeji jízdu na sněhu bez nehod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vy se tu hádáte, že superb nemá na širokých gumách na fábii s úzkýma kolama na sněhu šancy. Jenže zapomínáte na docela zásadní fakt, že je to čtyřkola. A to už je zase někde úplně jinde. Vím to moc dobře, jednoho máme doma. Jak byla teď ta první sněhová přeháňka (u nás asi 15cm sněhu), tak i když sice oba na letních, ale neměl jsem s fabií šanci. I když je to jenom blbej haldex, furt to funguje a na tom autě je to dost znát... (nepřezuli jsme, protože gumy máme uskladněné v pneuservisu asi 25 km od bydliště a stejně to bylo jenom dočasné)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že záleží též na velikosti auta, superb bude stabilnější na dálnici a fábie mu zase ujede v zatáčkách, když oba použijí předepsané zimní pneu, Jezdím s krátkou fábií na 185-kách Kleber a pro žádné velké rychlosti ve sněhu to není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to se ohromně pleteš. Žádný superb I s motorem 2,5 TDI 120 kW není čtyřkolka a ani s jiným motorem. To se klidně budu hádat. Možná si to pleteš s VW Passat B5,5 a tam byla čtykolka jen za příplatek. Ale žádná škodovka (Superb I) nikdy v životě.

A jestli věříš mechanikovi se vším co ti řekne tak bych se nedivil kdyby jsi měl na superbu 3 nápravy, všechny hnané a 2 z toho by byli ovládané volantem.

Můžu někdy přijet aby jsi mě svezl se superbí čtyřkolkou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...