Přejít na obsah

Adaptivní tempomat


bojler

Doporučené příspěvky

Ale tohle je celkem logické, pokud mám adaptivní tempomant, jaksi očekávám, že plní tuto funkci (nebo aspoň průměrně informovaný řidič), takže pak by se mohlo stát - že ho zapnu a skončím někomu v kufru při dojíždění kolony.... :kol-32:

 

jezdil jsem v Infiniti M, kde je ACC udelany tak, jako tady zminoval nekdo Grand CH. tzn., ze dokud nezapl ACC, mel si normalni tempomat. to me naopak prijde spravne, protoze jsou useky, kde ACC neni vhodny pouzit (stejne, jako treba automat na dalkove svetla) a tak by Ti stacil normalni tempomat. ja v tom naopak logiku vidim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Hello, tak isto mam na aute ACC a chcel by som sa spytat, ci nahodou niekto nevie nasledujuce:

ked idem na tempomat, a auto predomnou zabrzdi do zastavenia, moje auto s ACC tak isto zastane. Ak sa do par sekund auto rozbehne, tak ACC ostane aktivny a rozbehne sa za autom. Ak auto ktore brzdilo stoji dlhsie ako par sekund, ACC sa deaktivuje a nasleduje hlaska aby som stupil na brzdu. Ak tak neurobim, auto ACC deaktivuje a zacne sa pohybovat -- toto je vsetko ok podla manualu to aj sedi.

Moja otazka znie ci sa neda(ci uz skrz VCDS alebo neviem, nenasiel som na fore ze by to niekto riesil :/ ) nastavit ten cas, kolko auto necha aktivovany ACC aj po zastaveni, lebo to ako to mam teraz, to je asi tak 4s ...a prakticky vzdy ho proste vypne a ja musim sliapat na brzdu. Keby sa to dalo prenastavit na nejak hodnotu 2-3min, bolo by to na jazdu v total upchanej kolone (ktorou casto jazdim) uplne super :)

 

Dakujem za postrehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Měl bych otázku na ty co mají ACC v O3:

Dá se tou samostatnou páčkou pro ACC přidávat a ubírat po 10km/h (např. nahoru a dolů jako u normálního tempomatu v Passatu) ?

V Passatu (B7) to funguje takto:

- nahoru/dolu +- 10km/h

- k sobě +1km/h

- od sebe 2 polohy, první dočasné vypnutí tempomatu (rychlost zůstáva uložena), druhá deaktivace tempomatu

- tlačitko na konci páčky nastavuje aktuální rychlost nebo ubíra o 1km/h

- v případě ACC kolébkový přepínač na horní hraně páčky nastavuje vzdálenost

Díky za info.

Editováno: , autor: gosh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Měl bych otázku na ty co mají ACC v O3:

Dá se tou samostatnou páčkou pro ACC přidávat a ubírat po 10km/h (např. nahoru a dolů jako u normálního tempomatu v Passatu) ?

V Passatu (B7) to funguje takto:

- nahoru/dolu +- 10km/h

- k sobě +1km/h

- od sebe 2 polohy, první dočasné vypnutí tempomatu (rychlost zůstáva uložena), druhá deaktivace tempomatu

- tlačitko na konci páčky nastavuje aktuální rychlost nebo ubíra o 1km/h

- v případě ACC kolébkový přepínač na horní hraně páčky nastavuje vzdálenost

Díky za info.

ovládání je identické s Passatem B7; jedná se o stejný systém vč. ovládacích elementů. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

S odstupem času musím říct, že největší "slabinou" adaptivního tempomatu je nemožnost zapnout ho jako klasický tempomat. Občas by se to hodilo, zvlášť na dálnici... (nebylo by to potřeba, kdyby ostatní jezdili vpravo tak, jak se sluší)

Tak s tymto musim na 100% suhlasit, mám presne ten istý postreh

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

klasicky drzi rychlost a neskace zbytocne na brzdu ako truba... idem po dialnici povedzme 150. predomnou niekto predieha kamion. kamion ide 95 a osobak 130. s klasickym tempomatom vidim, ze osobak sa bez problemu stihne zaradit skor ako sa k nemu priblizim a preto necham auto ist dalej na tempomate. (alebo vidim, ze to nestihne, tak tempomat chancelnem a motor si to pozvolna dobrzdi. urcite vsak nepotrebujem pouzit brzdy. nasledne samozrejme resume na nastavenu rychlost)

 

adaptivny (a to som ho mal nastaveny na minimalnu citlivost) v takej situacii pri priblizeni na nejakych 70-80 metrov (celkom citelne) zabrzdil na tych 130, aby mohol o niekolko sekund zase pridat naspat na tych 150.

 

dalsia vec: rozostup, ktory si adaptivny tempomat nechaval bol natolko velky, ze sa predomna pchali auta z pomaleho pruhu, co viedlo k dalsiemu automatickemu brzdeniu.

 

poznam vyhody adaptivneho tempomatu a v urcitych situaciach to moze byt prijemne. ak by sa dalo adaptivny prepnut do rezimu obycajny tempomat, tak by to bolo aj pre mna pouzitelne. takto ani zadarmo.

 

PS este doplnim, ze mi nerobi problem jazdit s mensimi rozostupmi. obvykle vidim dalej ako len po najblizsie auto a co to sa da aj predvidat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to jsi ještě zapomněl poznamenat, co se stane, když jedeš se zapnutým adaptivním tempomatem vlevo, nalepí se na tebe bavorák, kterého strašně brzdíš, tak mu uhneš doprava do relativně velké mezery mezi auta, která jsi původně předjížděl. Klasický tempomat bych v takové situaci ani nevypínal, protože než dojedu auto před sebou, tak z bava uvidím maximálně tečku na obzoru, ale adaptivní tempomat nazná, že mezera před vozem vpředu je příliš malá a dupne na brzdu rychleji, než ho stihneš vypnout....

 

Než jsem si zvykl ho vypínat současně s blinkrem doprava, tak ty slova od těch řidičů za mnou... no ještě, že to nebylo slyšet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ja uz by som auto bez ACC nechcel a to s nim ani nejazdim nejako dlho. A vedel som to este pred kupou. Vsetko to je o tom, ze to su LEN asistenti, nie dokonali roboti a tak sa k tomu treba aj postavit a spravat a vtedy to dokaze fungovat skvelo. Su situacie, ked mu treba pomoct plynom, ako pise elxel vyssie, su situacie, ked je lepsie ho vypnut a su situacie, ked je lepsie ho vobec nezapinat. Ale jazdim kazdy den 100 km do a z prace a na 90% pedale ani nepouzivam, len tukam do packy, pokial idem normalne. Jasne, ked sa ponahlam, tak ACC nema sancu, akokolvek by bol dokonaly. Moj nazor, ze vsetky taketo "hracky" potrebuju vzajomne súžitie a potom su plnohodnotnymi pomocnikmi. 

Jeden priklad, ja mam rad taketo hracky vo vsetkych sferach, moji svokrovci sa s tym vobec nekamaratia. Ked som kupoval L&K, tak mi vraveli, naco ti to je, tych asistentov aj tak nevyuzijes atd. Maju SQ5 vo fullke, a z asistentov pouzivaju tak max palubny pocitac. Ja pouzivam vsetko v octavii. Pre nich bolo nepredstavitelne, ze dam radsej tolko penazi za rocnu skodoooovku vo fullke, ked som si za to mohol kupit 3-4 rocnu A6ku, aj ked v podstate holu.

Dalsi z prikladov, mycku vyuzivam na 100 %, oni nie, lebo ze to skriabe pohare (samozrejme ju v kuchynskej linke maju). No nejebem cele pohare? Kupim o pat roky dalsiu sadu. Mam doma roboticky vysavac, aj roboticky umyvac. Nepracuje to same, nespravi to vsetko, musi im clovek pripravit "podu", ale to vsetko som vedel pred kupou a preto aj tieto pomocniky vyuzivam na 100%. Ked sa ma pytali, ako som spokojny a ci im odporucam, aby si to kupili aj oni, som povedal rezolutne NIE. Lebo viem presne, ako by to skoncilo. 

Co som tymito litaniami chcel povedat, ze vsetko to je o pristupe cloveka ku vselijakym asistentom a pomocnikom. Ak to chces vyuzivat, nastuduj si, ako to funguje a zrovnaj si v hlave, ci si ochotny sa zmierit s pripadnymi nedokonalostami, resp. ci si ochotny sa im v istych ohladoch prisposobit. Holt niekoho to bavi a vyuzije vsetko, pre ineho je aj dazdovy senzor vrchol technickej evolucie. ;)

  • Pozitivní 11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já zase tak naprosto nesouhlasím. Mám poměrně dost nalítáno s klasickým tempomatem v O2 a adaptivní se snažím používat rok a půl. Je to moderní asistent, ano, umí spoustu věcí, ale z mého pohledu:

 

  • Vzdálenost, kdy začne mluvit do řízení zpomalováním je dána i rychlostí vepředu jedoucího kamionu, takže mi ta vzdálenost přijde pokaždé jiná - na přeplněné D1 konec s plynulou jízdou a vyšší spotřeba daná neustálým zpomalováním a zrychlováním (podotýkám, že nejsem závodník a rád jezdím v pravém pruhu).
  • Jediné, kdy se dá efektivně použít je, když se s autem "zaháknu" za někoho, kdo jede přede mnou - ale to se musím víc soustředit než když jedu sólo svým tempem - po dlouhé cestě jsem vždy unavenější, než když jsem používal klasický tempomat. Přijde mi, že jsem nemusel sledovat tolik věcí jako, jestli někoho dojíždím, jestli tempomat reaguje, jestli mám rychle uhnout do vedlejšího pruhu, aby nezačal brzdit, atd...

Ale je to jen můj subjektivní názor a nikomu neberu, že se mu tato funkce může zdát nejlepší na světě. Já osobně bych uvítal možnost přepínání mezi klasickým a adaptivním, protože mi ta použitelnost přijde 50/50, no možná bych i víc využil ten klasický...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
V 2. 6. 2016 at 13:41, ELXEL napsal:

Tak ten adaptivní tempomat se dá vždycky přeplynovat, což je to, co v těchto situacích dělám.

přesně tak, takže pak při dojíždění auta před sebou, o kterém lze odhadnout, že stihne uhnout, místo brzdy lehce přidám plyn. Z počátku to byl nezvyk, ale nyní už mi to nevadí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...