Deny1988 Vloženo 5. Březen 2014 Sdílet Vloženo 5. Březen 2014 Zdravím všechny. Snažil jsem se najít relevantní odpověď, ale nepovedlo se. Mám Rapida 1.6 Tdi 77KW ve výbavě Ambition plus a do toho ještě Fresh a vzadu bubny. Když jsem studoval servisní manuál, bylo u této motorizace uvedeno, že auto má kotouče. Nevíte podle jakého klíče se určuje čím vzadu brzdíte??? Příjde mi absurdní, že u nejsilnější naftové varianty nejsou kotouče.... Předem díky za vysvětlení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SkodaRapid Vloženo 5. Březen 2014 Sdílet Vloženo 5. Březen 2014 Možná bych se zeptal u prodejce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deny1988 Vloženo 5. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 5. Březen 2014 Mno, prodejce je v Praze, já jsem z Brna...auto jsem dostal (služební) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dvorcidlo0 Vloženo 5. Březen 2014 Sdílet Vloženo 5. Březen 2014 (editace) A nie je tak náhodou auto rok výroby 2012? Edit: Ups je to fresh tak asi nie Ale nie si sám videl som viacero tdi 2012 čo maju bubny http://www.tipcars.com/skoda-rapid/diesel-16-tdi-cr-dpf-elegance-5070012.html Zda sa mi že od neakého mesiaca sa bubny do 77 kw verzii prestali dávať... Editováno: 5. Březen 2014, autor: Pawouk Upraven odkaz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deny1988 Vloženo 5. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 5. Březen 2014 No to je záhada tohle... Přebíral jsem ho před týdnem na Smíchově, je to určitě 2013 (noví interier) Není to samozřejmě nic životně důležitého, ale jen mě to zajímá. Je to zvláštní... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 5. Březen 2014 Sdílet Vloženo 5. Březen 2014 (editace) Je to zajímavý případ, také by mě to zajímalo, kamarád má Rapida se stejným motorem a také Fresh a má vzadu kotouče. Rapida přebíral někdy začátkem tohoto roku... Být tebou, zkusil bych napsat mejl přímo do škodovky, sice jim to tam vždy dlouho trvá, ale většinou dostaneš rozumnou odpověď i s vysvětlením. Editováno: 5. Březen 2014, autor: Galvi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deny1988 Vloženo 6. Březen 2014 Autor Sdílet Vloženo 6. Březen 2014 Zkusím napsat a uvidíme. Docela jsem se toho zděsil. Nikdy jsem bubny vzadu neměl, roční nájezd kolem 80 tis.km. Uvidím, až to zašlápnu, jaký je to rozdíl proti kotoučům vzadu... :/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
M_ike Vloženo 6. Březen 2014 Sdílet Vloženo 6. Březen 2014 MR 2013, je to tedy ale elegance a vzadu kotouce. Vicemene to zas tolik znat neni, ty zadni brzdy nemaji stejne takovou ucinnost jako predni. Kazdopadne je to hodne divne.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikyviky Vloženo 21. Březen 2014 Sdílet Vloženo 21. Březen 2014 Mno taky divný , ale podíval bych se na najk plast kdy byl vyrobený nejlip sundat takový ten truhelník z boku palubovky když otevřeš dveře (stačí ho podebrat větší silnou a vyloupnout , nejlip podebrat najkým plochým plastem ) Já mám 1.2 tsi 77kw a mám v zadu kotouče , mezi kotouči a bubny není skoro žadný rozdíl v brzdné síle ! jediná nevýhoda u bubnu jsou samostavy které po čase přestávájí fungovat a dík špíně a jiným nešistotám se zadřou a z reziví Ale u škody se nedivím ničemu oni skladají auta jak se jim chce a co jim zrovna sklad dá nebo taky muže záležet jestli nemněly zrovna čertvý brygoše z ukrajiny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
runner Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 (editace) Na 1,2 63kw jsou vzadu bubny. Popravde rozdil v brzdne sile je temer nula, jelikoz snad 80% bzdne sily jde na predni kola. Co se tyce otazky jestli buben nebo kotouce... nejsem nejak stastny ze mam bubny, ale co se tyce zivotnosti tak jsou na tom mnohem lip nez kotouce [ zkusenosti z predchozich aut ] a treba v zime, na jare nebo pri jizde v nejakem marastu je rozdil v zivotnosti jeste mnohem vetsi. Samozrejme problem mechanizmu v bubnu tady je, ale oprava je za par korun, pokud se tedy se zadrenou brzdou nejede. Kotouce se dle me zkusenosti sjizdi mnohem rychleji a pokud je setrite tak se opotrebi jeste rychleji kvuli koroze. Editováno: 26. Březen 2014, autor: runner 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bill.jr Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 S tim bych trochu nesouhlasil, brzdi to stejne dokud v aute jedes sam. Kdyz jsem tady do 63kW nalozil 5 chlapu, tak sem prvni krizovatku pod mirnym svahem malem proletel. Navic u 77kW jsou podle myho nazoru vpredu vetsi kotouce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Yosef Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 Přední jsou větší jak u 63kW. Trochu jsem měl obavy, jak to bude s parkovací brzdou, když tam jsou destičky a dobrý jsem spokojen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lunas Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 Mělo by to být takto ...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
runner Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 (editace) s tim proletnutim krizovatky bych teda neosuhlasil. V jakekoliv situaci a zatezi lze kola dostatecnym seslapnutim zablokovat uplne [ tedy do stavu kdy uz se netoci ale smykaji pokud by tam nebylo ABS ]. takze rozdil bude v sile seslapnuti pedalu [ pokud neni vyreseno vetsim tlakem v hydraulice ] ale brzdny ucinek by mel byt dle meho nazoru stejny jen s tim ze je treba vice seslapnout pedal. Takze jen o zvyku kolik v jakou situaci seslapnout. Editováno: 26. Březen 2014, autor: runner 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 já jsem měl většinou bubny a teď mám kotouče a rozdíl je fatální, ale pouze za určitých podmínek. většinou jezdím sám a bez nákladu a tam není poznat nic. ale když se auto naloží nebo jede víc lidí a brzdí se třeba z vyšší rychlosti, třeba až do zastavení, tak je to nesrovnatelný. ty bubny při větší záteži přestávají brzdit, většina hmotnosti jde na předek a pak už člověk poslouchá abs a čeká až auto zastaví. s kotoučama je to jako by to auto někdo chytl za prdel a stojí na fleku až mně oči málem vylítly z hlavy. by mě zajímalo jestli je na netu nějaký srovnávací video Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
runner Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 popravde by me to zajimalo taky, protoze se vsadim ze brzdna draha nebude u tech dvou variant rozdilna [ alespon ne nejak zasadne ]. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 já myslím, že právě bude. teda za předpokladu naloženýho auta a vysoké rychlosti. dokonce se mně zdá, že ve srovnání rapid/toledo mělo toledo kratší brzdnou dráhu a pokud by testovali tsi 63kW, tak toledo má právě kotouče Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 26. Březen 2014 Sdílet Vloženo 26. Březen 2014 Nebude nijak markantní rozdíl při srovnání verzí 63 a 77 kw.. Při krizovém brzdění navíc jak už tady zaznělo zadní brzdy na autě nehrají skoro žádnou roli a většina váhy je brzděna předkem, kde i menší kotouče jsou dostatečně nadimenzované a bez problému si poradí s jakkoliv přípustně zatíženým autem. Zadní brzdy při prudkém brzdění ani příliš brzdit nemohou, protože by vlivem odlehčení zadku by mohlo dojít k zablokování kol a to například při průjezdu zatáčkou by bylo dost nepříjemné. Jediné, kde by mohly bubny nějak ztrácet by bylo při jízdě po nějakém závodním okruhu, kde by se velmi často prudce brzdilo, protože jejich účinnost se se zvyšující teplotou snižuje, což je právě opak kotoučů, samozřejmě do určitě teploty, nicméně v běžném provozu je to úplně jedno a jedná se čistě o vzhled.. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mr.slim Vloženo 30. Březen 2014 Sdílet Vloženo 30. Březen 2014 hmmm zaujimave...mam 63kw SB a mam kotuce aj vzadu. Kupoval som skladovku, vybava ambition plus. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
susliak Vloženo 30. Březen 2014 Sdílet Vloženo 30. Březen 2014 V pár článkoch je spomínané, že bubny majú zakladne modely. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deny1988 Vloženo 10. Duben 2014 Autor Sdílet Vloženo 10. Duben 2014 Fíha, se to tu rozjelo...nicméně základní model nemám. Mám ambition plus + paket fresh + nějaká výbava navíc... Jezdím 98% času sám, takže naložený nejsem a na ježdění na okruhu nemám čas ani výkon :-D Spíš mě zajímalo, kde je zakopaný pes....i prodejci na salonu mi říkali, že nad 100 koní= kotouče i vzadu....a kroutí hlavou :-D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sytic Vloženo 10. Duben 2014 Sdílet Vloženo 10. Duben 2014 Pro osazení zadní nápravy bubny, popř. kotouči, je sice rozhodující aspekt motorizace, ale zároveň existují různé specifikace pro trhy, kam samotné auto směřuje. Pokud byste dříve podrobněji procházeli nabídku ŠkodaPLUS, našli byste v ní více anomálií. Jeden z místních členů fóra má 1.2 TSI 63 kW a zadní kotouče. Typicky by se daly najít bubny na zadní nápravě i při motorizacích 1.2 TSI a 1.6 TDI 77 kW na Slovensku, minimálně na počátku výroby, pak si importér vyžádal zadní kotouče, pokud se nepletu (minimálně u 1.6 TDI 77 kW). Podobný případ je u F2, které mají třeba v Německu i s motorem 1.2 TSI 63 kW zadní kotouče. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo 21. Duben 2014 Sdílet Vloženo 21. Duben 2014 Ja mel u vsech predchozych aut bubny i u O1 ( kupovana jako 4 leta s 50 tis) a potom co jsem kazdy rok nebo 2 musel resit zadni brzdy ( praskla prasatka, rozdilny brzd ucinek kol apod) jsem rekl ze bubny uz nikdy. Protoze kdyz treba praskne prasatko musi se krom prasatka vymenit i pakny apod. tak me tyhle vymeny vysly vice nez kdybych mel kotouce, ktere opravdu za normalnich okolnosti nemaji takovou zivotnost jako bubny. Navic hned vidim co a jak se sjizdi z venku a nemusim nic sundavat. Kotouce jsou proste kotouce a o lepsim brzdem ucinku nemuze byt pochyb. Vsechny vykonejsi vozy maji kotouce, zkus si dat bubny na O3 RS kdyz tvrdite ze v tom neni rozdil v brzdnem ucinku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 21. Duben 2014 Sdílet Vloženo 21. Duben 2014 Rapid má tedy do RS hodně daleko. A na méně výkonné motorizace jsou bubny naprosto dostačující. Nějak jsem za ty léta, co jezdím s bubny, nepostřehnul, že bych měl problémy s brzděním. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MBDusan Vloženo 21. Duben 2014 Sdílet Vloženo 21. Duben 2014 Já budu ještě asi měsíc jezdit s Fiatem Grande Punto a ten má brzdy i vzadu s bubny vysloveně jedovaté. No a cca za měsíc mě čeká Rapid s kotouči. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.