Jump to content

1.2 TSI 63 kW - Zkušenosti


Tom Muaddib
 Share

Recommended Posts

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Ahoj, mám nyní zapůjčeno jako náhradní vozidlo Octavii III Active Liftback s motorem 1,2TSi 63kW a pokusím se nyní napsat názor na tento motor / auto. Upozroňuji, že je to opravdu můj názor a každý jsme jiný a máme na auto jiné požadavky. Takže k věci:

 

Dle mého názoru je tento motor na takto velké auto naprosté minimum - očekávat od tohoto motoru nějaký výraznější zátah je nesmysl. Motor trochu ožije v cca. někde kolem 1800ot/min a do nějakých cca. 4000ot/min táhne pořád stejně. Ale tento zátah není nijak výrazný - možná tomu neprospívá 5-ti stupňová převodovka - převody jsou příliš dlouhé. Kratší zpřevodování a 6. st. by byla výrazně lepší. S tímto motorem musíte pořád řadit, aby jste nespadli s otáčkami pod 1500 ot/min, kdy motor začne nepříjemně dunět podobně jako diesel. Takže obec 50 km/h - 3.st, 4. st - duní a motor se trápí, 5st. se dá zařadit někde kolem 80 km/h, ale člověk musí při jakémkoliv požadavku na zrychlení podřadit na 4st. ale ani pak se bohužel nic moc neděje.

   Nepříjemná je rovněž jízda přes retardéry, kde člověk jede cca. 15 - 20km/h, zařazenou dvojku a pak dá plyn a cca. 3s se nic neděje než se nafoukne turbo a auto začne zrychlovat.  Rovněž mi osobně nesedí zvuk motoru - sterilní, v nízkých otáčkách, do kterých každou chvíli díky dlouhým převodúm a koukáním na rádce řazení spadnu (rádce řazení je tady naprosto nepoužitelný), duní. Možná je to dáno (ne)výbavou Active, kde se asi šetřilo i na tlumících materiálech. Takže pro mě je tento motor naprostým zklamáním a pro lidi, kteří mají rádi alespoň trochu dynamické auto tento motor nedoporučuji. Předjíždění s tímto motorem si ani nedovedu představit. Ale pro defenzivní řidiče v pohodě.

 

Co se auta samotného týká - výbava Active je k ničemu. Pouze pro marketingový tah: Octavia již od ... Interiér v plastu, pouze klimatizace, 5st.  převodovka, není ani palubní počítač, takže nejsem schopen ani zhodnotit spotřebu. Kvalita sedadel nevalná, látkové potahy jsou na dotek docela nepříjemné. Nemá parkovací čidla - pro tak obrovský liftback k nezaplacení, na liftback se již nemontuje zadní stěrač? Asi zase Active. 

 

Ale abych jen nehanil:

Auto je opravdu obrovské, kufr je snad bezedný, prostornost pro posádku beze slov, na můj vkus je na zadních sedadlech v podélném prostoru místa až přehršel. Podvozek je v pohodě, na základních pneumatikách 195/65 R15 je auto naprosto pohodlné, nikde nic netříská. Řízení je taky v pohodě, ale že bych byl z něho nějak nadšený, to ne. Zklamání je pro mne řazení 5-tikvaltu - obzvláště z 1. na 2. je nějaké nepřirozené a jako by drhlo, ale to může být chyba pouze konkrétního kusu. 

 

Shrnutí:

Hodně věcí, které jsem zde zmiňoval je pouze vina výbavy Active - spousta věcí lze vyřešit změnou motoru, výbavy. Kolega má OII s 1,4TSi s DSG a tento motor je pro tohle auto opravdu to pravé - tedy hlavně pro lidi jako jsem já, kdo nemá rád diesely. Škoda, že jsem nedostal k zapůjčení lepší výbavu a jiný motor, protože jsem se na OIII těšil. Takhle za mě bohužel zklamání nad konkrétním kusem.

 

Snad toto někomu pomůže v rozhodování, popř. to může admin smazat, přeřadit  ...

 

Jinak, aby jste do mě mohli jít :kol-48: vlastním Kia Ceed 1,6GDi SW Exclusive.  ​

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Proč mazat... každý názor je dobrý a je to pořád jen názor:

 

Takže:

 

Motor: 1.2 TSI 63 kW po cca 40Mm

 

Na klidné poježdění po městě a okolí, naprosto dostačující. Dynamika v zásadě mdlá, ale s plynem jse dá opatrně placovat klidně i od 1.200 ot. (samo chce to cit a nejde o akceleraci)

Na přesun pětičlenné rodiny cca 300km včetně dálnice v rámci limitů... no taky to jde... ALE auto nechce od cca. 90-100 km/h moc akcelerovat... od 130 km/h vlastně zrychluje jen velmi neochotně bez ohledu na polohu pedálu plynu. Pokud by s tím někdo plánoval přesuny po rychlejších komunikacích, nedoporučuju. To samé, co se týče "jistoty" předjíždění... rychle předjedete traktor, nebo avii, ale už kamion jedoucí na okresce na omezovači je vcelku zásadní překážka u které se musí značně plánovat předjížděcí manévr. 

 

Myslím ovšem že čip na 77kW (83kW) verzi, která je v plánu hned po záruce by tyhle nedostatky měla odstranit a měl by se z toho stát skutečně dostačující ZÁKLADNÍ motor. V téhle verzi je jeho použití bezpečně limitováno asi jen na to město/okresky.

 

Asi je to tím, že byl motor čerstvý a údajně ze škodovky chodí auta jen s olejem "těsně nad risku" ale v ve 12Mm jsem musel dolévat olej. (pak už jen na garančce)

 

Co se týče spotřeby... pravda, A/C moc nepoužívám a jsem v zásadě velmi klidný až defenzivní řidič (ale zase občas musím bejt u zákazníka FAKT RYCHLE a někdy taky prostě pospíchám a na spotřebu prostě vůbec nehledím, tak jako tak, v zásadě bych řekl že vcelku dosahuji spíše nadprůměrných výsledků (ve smyslu niužší spotřeby)) ale...

 

Dlouhodobá průměrná: 5.1-5.2 podle palubního PC (vím, že to to neneí exaktní, ale orientačně to stačí)

Včera např. jsem měl cestu Tábor-Praha-Tábor (bez provozu 4.4 tam, zpátky v kolonách 5.3)

Když jsem zkoušel z nudy a dostatku času ekojízdu, tak se dá ject i za 3.5 ale nedá se to označit za jízdu, spíše jako plazení... (zkoušel jsem to ve tři ráno, naprosto žádný provoz v mém směru v proti jelo tak pět aut celkem, meziměsto tam a zpět cca 80 km)

 

Motor je lehoučký, není žádný problém projíždět hezky svižně zatáčky (OK), není žádný problém za vlhka mít problém s ostřejším rozjezdem bez prokluzu kol (NOK)

 

Auto: prakticky bez jakéhokoli zaváhání (což by měl být samo standart, ale doba je hodně spotřební a zmetků není málo) krom výše zmíněného oleje byl prakticky jen jeden problém... začal se mi loupat chrom na vnitřní klice dveří u řidiče. Řešeno výměnou dveřní výplně v rámci záruky samo 10 minut v or. servisu.

 

Popisovat auto asi nemá smysl, kdo chtěl tak O III viděl, takže jen pár komentů:

 

+ ještě více místa vzadu na nohy

+ po OII FL zase koukatelný (pro mně velmi) design (hlavně zvenku a palubka)

+ technologie 

+ ambiente + nějaký extra položky = standartní výbava 21. století

+ některý drobný vychytávky (nebudu rozepisovat, ale škrabka je fakt dobrá..)

+ strohý, přehledný, hezký design přístrojovky

+ výbroně situavaný tlačítka (až na níže uvedené)

 

- až moc strohý design výplně dveří... navíc se tam asi nejvíce podepsalo šetření

- celkově "cutting costs" dojem hlavně zevnitř

- ohavný design 4-ramenného vlantu (samo otázka vkusu)

- na mně až moc velký zrcátka (OII před FL se mi líbili asi nejvíc)

- Fórovej lak (ano vím, mám základní) 

- příliš zapadlá kola, hlavně vepředu teda... tohle esteticky nepřežiju, až na to bude rozpočet, určo budou jiný kola.

- krok zpět co se týče řešení "manžety" park. brzdy

- nesmyslně umístěné tlačítka "před šaltrpákou"... já tam teda mám jen zámek, ale ty lidi co tam maj jízdní režimy, START-STOP systém a tyhle chujoviny z toho musej bejt nenadšený.

 

celkově se auto proti OII posunulo dále v technice a do jisté míry i v designu, přičemž kvalita zůstala v zásadě stejná. Klesla podle mně "luxusní" stránka celého auta oproti OII, Příjde mi, že OIII je prostě spíše více pracovní nástroj, než auto pro parádu. Do jisté míry se podepisuje snižování nákladů ovšem ne do takové míry, aby se to zásadně podepisovalo na kvalitě. (ale je to cítit).

 

Myslím, že si své odjezdí a možná i lépe/levněji, než OIII.

 

BTW co se týče jednoduché nápravy... asi je to tím, že s tím nezávodím, ale nezaregistroval jsem žádné zhoršení jízdních parametrů oproti OIII a ani pověstné "bouchání" jsem nijak zvlášť nepociťoval...

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Ondreas7
      Dobrý den, na Octavii 2 1.9tdi 77kw BXE 4x4 mi odešlo turbo. 
      Auto jelo líp jako kdyby bylo načipované. Nedávno jsem dělal log a netlačí turbo nějak moc viz příloha?
      Jaké máte zkušenosti, koupili byste nové, nebo repasované?
       
      Děkuji za odpovědi
       
      LOG-01-003-010-011ab.CSV
    • By Crake
      Zdravím všechny.
      Mám dotaz k čipování. Myslíte, že úprava motoru 2,0TDI CR s DSG od CIMBU motorsport bude bezpečná?
      Podle stránek je tam navýšení 35kW - není to až moc? Šli byste do toho?
      Díky za odpovědi.
    • By moralles
      Ahoj kluci,
       
      chtel bych se zeptat na motor 1.2 TSI 81kW
       
      - ma nekdo zkusenosti s primym sanim (sportovni sani) popr kde koupit moc toho na netu neni. Nasel jsem akorat sportovni filtr
      - kde nechat chipnout? chiptuning.cz asi spatny co? cet jsem tady na foru ze to dela motopower ale ten neumi tyhle vykonnejsi verze motoru..
       
      premyslim koupit fabku v kombi s DSG. Je tam kvuli tomu DSG nejaky max. limit Nm co snese? v serii to ma 175Nm ze? po cipu to muze mit az 215Nm a nevim, jestli si pamatuji spravne, ale tohle dsg snese max 200Nm?
       EDIT uz sem nasel: "s dvouspojkovou samočinnou sedmistupňovou převodovkou DQ200 dimenzovanou pro přenos točivého momentu až 250 N.m."
       
      predem dik za odpovedi ;-)
    • By Hurikan88
      veškeré info pouze od: http://forum.skodahome.cz/user/2276-mustafa/
       
      Úpravy Škody Octavie RS od APR
      Octavia RS je i po motorové stránce velice schopné auto. Motor je z výroby až extrémně podladěný, takže chiptuning je téměř "must have". Už jen se základní úpravou řídící jednotky na fázi APR Stage 1 se dá dostat na 316 koní a 516 Nm viz graf, která se dá ještě vylepšit na úpravu Stage 2, která je kalibrovaná pro použití APR prvního dílu výfuku. Pro ty, kteří nechtějí tak extrémní zvýšení výkonu je zde i umírněnější varianta na 295 koní a 457 Nm, která je více šetrná ke spojce a dalším komponentům. Zároveň má citelnější výkonovou špičku posazenou do vyšších otáček, která může vyhovovat více. Zákazník si může vybrat jak mezi výkonnější a umírněnější variantou, tak u každé varianty má možnost volby specifikace paliva, na kterou bude chip optimalizován.

      V každém chipu je zakomponovaná kalibrační strategie "Torque Management", která upravuje dávkování točivého momentu na přední kola tak, aby motor podával jen takový výkon, který je auto schopné přenést na vozovku. Díky tomu nebudete zbytečně pálit pneumatiky, jako v případě úprav od konkurence. Více o chování chipu napoví video pod grafy.

      Více o úpravě APR stage 1 v odkaze: http://www.hothatchshop.cz/skoda/octavia-iii-13/motor/apr-stage-1-316hp-516nm-chiptuning-skoda-octavia-3-rs-2-0-tsi-5298.html
      APR Stage 1
      Graf pro silnější variantu:

      Graf pro umírněnější variantu:

      APR Stage 2
      Graf úpravy APR Stage 2 s APR prvním dílem výfuku a APR karbonovým sáním:

      Rozdíl výkonů mezi úpravami APR Stage 1 a 2

      * grafy ukazují naladění na 98 oktanový benzín. Pro více informací klikněte na produkt

      Úprava od APR stála také za nejsilnější Škodou Octavia III RS v ČR. Více o tomto autě zjistíte kliknutím na graf:


      Všechny tyto úpravy prošly důkladným testováním tak, aby se docílilo nejlepšího naladění. Zákazníci mají plnou podporu od APR. V případě, že se díky novým kalibračním postupům objeví nové možnosti ve zlepšení chipu, popřípadě se po zkušenostech z provozu objeví nějaké neduhy, vydá APR novou inovovanou verzi této úpravy, kterou budou moci zákazníci využít samozřejmě zdarma.

      U APR máte možnost v případě pozdějších dalších úprav, jako je dosazení APR výfukého systému, upgradu vaší APR Stage 1 na Stage 2 zdarma. Tím ušetříte peníze za další doladění a vždy tak budete moci využít maximální potenciál přidaných komponent.
      * Pro zákazníky s výfukovým systémem od jiné značky bude upgrade na Stage 2 za příplatek.

      Momentálně se pracuje na tom, aby úprava mohla obsahovat i pokročilé EMCS funkce, možnost přepínání softwaru a napojení na APR Mobile dongle pro diagnostiku automobilu. Prozatím bude nahrána jen jedna mapa bez dalších funkcí a jakmile bude k dispozici novější verze s naprogramovaným EMCS, tak bude mít zákazník možnost upgradu zdarma.

      Torque Management




      29.7.2014 - Uvedení APR Stage 1 úpravy V1.0
      Vydána úprava pro 2,0 TSI 220/230hp

      12.1.2015 - Aktualizace V1.2
      Vydána aktualizace chipu:
      - vyhlazení chipu v nižších otáčkách. Příjemnější chod, dřívější náběh turbodmychadla
      - protažení výkonové špičky. Výkon drží více až k omezovači.
      - u DSG zlepšení přechodů při přeřazení, obecně hladší řazení.
      - odstraněna neduha u jedné série aut, kde výkon klesal kolem hranice 6tis ot

      23.2.2015 Uvedení APR Stage 2 úpravy
      - kalibrovaná pro použití APR prvního dílu výfuku
       
      Značení APR úprav:
      APR Stage 1 - úprava kalibrovaná pro sériové auto bez větších úprav
      APR Stage 2 - úprava kalibrovaná pro auto osazené kompletním výfukovým systémem
      APR Stage 3 - kompletní úprava zahrnující větší turbodmychadlo s na míru kalibrovanou úpravou řídící jednotky

      Hardwarové doplňky:
      APR přichází i s řadou hardwarových produktů, které jsou potřeba v případě dalšího zvyšování výkonu.

      APR Karbonové sání:
      Toto odcloněné sání s přímým přívodem chladného vzduchu zpoza přední masky zaručí reálné zvýšení výkonu, snížení prodlevy turbodmychadla a protažení výkonové špičky do vyšších otáček. Běžný nárůst výkonu u APR Stage 1 na RSu je cca 10 koní v maximu výkonu a více jak 17hp kolem 6600 ot.


      Více o APR karbonovém sání v odkaze:
      http://www.hothatchshop.cz/skoda/octavia-iii-13/motor/sportovni-filtry-a-sani/apr-karbonove-sani-2-0-tsi-skoda-octavia-rs-vw-golf-7-r-gti-performance-s3-5333.html

      APR Turbo Muffler Delete
      APR představilo díl, který odstraňuje tlumič hluku a pulzů, který je namontovaný na turbodmychadle. Ideální díl, pokud chcete své auto více vnímat.


      Více o APR Turbo Muffler delete v odkaze:
      http://www.hothatchshop.cz/skoda/octavia-iii-13/motor/apr-turbo-muffler-delete-5406.html
       
      APR Downpipe výfukový systém
      Výměnou seriového prvního dílu výfuku za precizní APR díl vyrobený přesným odlitím nerezové slitiny je perfektní způsob jak dále zlepšit výkon a přidat sofistikované vrčení ke zvuku výfuku. Ideální naladění je dosaženo odvedením výfukových plynů maximální rychlostí skrze nízko turbulentní, litý první díl výfuku. Navrženo a zkompletováno přímo u APR za použití těch nejkvalitnějších materiálů a užitím vrcholných světových technik pro dosažení nesrovnatelné kvality a spolehlivosti.


      Více o APR Downpipe výfukovým systému v odkaze:
      V přípravě..


      Možné problémy spojené s úpravou:
      1) VW použilo nové IHI turbodmychadlo s elektronicky ovládanou regulací obtoku. Ta při zaseknutí může způsobit i destrukci turbodmychadla. Toto se stává jak na sériových, tak samozřejmě i upravených autech. APR neručí za případné potíže s tímto dílem, který je již z výroby takto poruchový. Nicméně APR se snaží udělat jejich úpravu řídící jednotky pro VW servis maximálně neviditelnou. Díky tomu byli zákazníci zatím 100% úspěšní a ve 3 případech (z cca 30ti upravených aut) jim byla uznána reklamace a dostali nové turbodmychadlo nejnovější revize.

      2) U jedněch z prvních vyrobených aut (revize softwaru S0007) se kolem 6ti tis otáček mohl u některých aut objevit prudší pokles výkonu. Verzí chipu V1.2 odstraněno.

      Vše najdete na http://www.H-H-S.cz
    • By motorpower
      Úpravy výkonu pro tyto vozy nabízím včetně měření před a po úpravě, včetně diagnostiky, včetně vypnutí stop start, případně dalších bonusů. Možno upravit i DSG launch control. Hodnoty úprav jsou naprosto reálné. To znamená, že kůň změřený u mě se nerovná oslům naměřeným u konkurence. A je jedno o jakou se jedná firmu. Není třeba vyhazovat peníze za sání, výfuky atd. Rozumná úprava nevyžaduje změnu HW, a  280-350 PS na přední nápravě  je až dost i při systému VAQ. Dost z vás ještě nepochopilo, že závodní auto vypadá úplně jinak.Naopak pro běžné ježdění je úroveň jedna naprosto dostačující a doporučuji většinou především výměnu inercooleru za větší např. APR, Wagner, Holle, atd.
      Pro více dotazů neváhejte zavolat.
×
×
  • Create New...