Jump to content
BlueRS

Dlhé štartovanie

Recommended Posts

Auto uz je po zaruke (bola do 11/2018). Zatial som neriešil tuto dôležitú formalitu, je to navyše komplikovane tym ze auto je na operatívny leasing...

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 25. 9. 2019 na 13:49, Nemfis napsal:

ok, Dej pak vědět, jak to dopadlo.

Ahoj borci mám Octavku III 2.0TDi (135kW CUPA) vRS 2014 DSG kessy a mám rovnaký problém, vymenil som batériu AGM 70ah 760, vymenil som palivový filter, dal som si zablokovať Štart stop cez diagnostiku a nechal som si nahrať aj nový SW v Škoda servise, no ako u Vás tak aj u mňa keď je vonku - 1 C skočí to okamžite, akonáhle je vonku od 13-15 C môžem nechať zhasnuté kontrolky aj 10sek....a následne stlačiť tlačítko Štart a štartovať so zošlapnutou brzdou točí to cca 4-5sek. Nie však stále ale často. V každom prípade je to vec ktorá nemá čo byť pri štartovaní auta, ktoré stálo kopec €. Preto ak sa niekomu podarí niečo nové zistiť prosím podeľte sa o to :). 

Edited by Impreza007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte,

Chcel by som sa spytat, ci ma niekto nieco nove ohladom dlheho startovania.

podarilo sa niekomu tento problem na trvalo odstranit?

Mam skodu octavia 3, r.v 2016,  135kw 2.0 TDI, 4x4. Tiez mam problem s dlhym startom. v garazi sa mi to nestava, robi mi to ked auto dlhsie stoji vonku. napr dnes okolo 16:00 bolo 11st. a motor tocil dlho.

Baterka je stale original. je to 68Ah, co sa mi zda velmi malo, nie? mam este jedno auto 1.6 diesel, 66kw a tam mam tiez takuto baterku. takze na 2.0TDI velmi slaba bateria, nie?

Dakujem za kazdu radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je auto OK, tak motor startuje na první dobrou i s téměř vymlácenou baterkou. Majitel si tak kolikrát ani nevšim, že akumulátor mele z posledního.

Jinak kapacita startovací baterie se neodvíjí od obsahu motoru, ale jeho typu (benzový / naftový) Na diesel standardně stačí 62 Ah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, chtěl bych se s vámi podělit o vlastní rozsáhlou zkušenost s dlouhým startováním mé O3 scout :-) postupně jsem vyzkoušel vše co jste zde psali a bez výsledků... Po půl roce, kdy mě mé auto málem nechalo na horách(dva dny stání a před odjezdem nez. topení) jsem řešil výměnu baterky a s tím jsem začal pročítat jinou kapitolu zde na fóru. Celý problém je zakopaný v tzv. Inteligentním dobíjení, někde zde na fóru dost řešené téma. Ve zkratce to funguje tak, že v rámci sniž. emisí auto dobíjí pouze za určitých podmínek, jinak sosá neustále baterii a někdy i po mega dlouhé trase můžete dojet domů s baterkou na 30% :-D  Řešení je vskutku jednoduché, na baterku je u - pólu konektor, přes který auto baterku měří, pokud jej odpojíte, dojde k deaktivaci start stop nesmyslu, ale to hlavní je, že altík začne konstantně dobíjet. Vím, že spousta z vás bude mít odpor k odpojení konektoru, ale opravdu doporučuji vyzkoušet před investicí do vstřiků, EGRu, baterek a výjezdů do ŠA.

 

Vše jsem popsal velmi ve zkratce, pokud dohledám ono téma, doplním odkaz.

Screenshot_20200112-102451_Chytr Auto.jpg

Edited by jaccob.lik
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajímavé, měl by se k tomu ještě někdo vyjádřit kompetentní, jestli to nemá nějaké negativní dopady. To dobíjení je pravda, při konstantní jízdě po dálnici, pokud baterie není úplně vyšťavená, to nedobijí, kvůli snížení spotřeby apod, tedy můj greentec podělanej. Naopak při sundání nohy z plynu se zařazenym kvaltem to tam altik cpe naplno. Takže pro baterku katastrofa.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Start/Stop je samozřejmě nesmysl. Jeho vypnutí je snadné. Stačí rozpojit malý konektor (sonda proudu) u "-" pólu baterie. Současně se také vypne "inteligentní" nabíjení baterie (rekuperace), které nabíjí baterii na max. 80%, což ji samozřejmě ničí (sulfatace, ztráta kapacity, častá nefunkčnost spotřebičů citlivých na nízké napětí - typicky přídavné topení) a dojde k přepnutí na "konvenční" nabíjení, kdy je baterie nabíjena na 100%, což mj. požadují v návodu všichni výrobci baterií.

 

O tom, že vám ŠKODA AUTO, ale i další výrobci aut, nabíjí baterii jen na 80% a tím ji ničí, v návodu k autu radši nikde nepíší... V USA by to bylo na hromadnou žalobu.

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

d-c-jednotka.jpg

Edited by Caster

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak tohle dělají už i starší auta bez start/stopu..... taky se mě to stalo s S2 3.6, že jsem ujel 450km a druhej den sem nenastartoval....

Edited by kokta7

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já konkrétně jezdím už od léta s odpojeným konektorem a problém zůstal :)

počkej až se vrátí teploty nad 10° a problém je zpět :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako že po dobu jízdy to tam svítí, nebo jen krátce po startu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

svítí ti hláška v infotaimentu někde ve stavu auta....

Edited by kokta7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukal jsem na ten konektor a asi jsem úplně levej, ale rukou mi nešel rozpojit. Buď je fest, nebo má nějaké jištění. Zlomil jsem si nehet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to mě rozhodně nejde Hlavně nevím kde přesně je spojený, jak je to fest. Tahal jsem za to, že se mi celé auto hejbalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přímo na tom konektoru. Buď ji stačí zmáčnkout nebo tenkým plochým šroubováčkem odjistit. Pak konektory od sebe rozpojíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...