Přejít na obsah

Motor EA 211 1.2 TSI (66 a 81 kW)


Pawouk

Doporučené příspěvky

epo,jseš hodně naivní.Prodloužené intervaly jsou hlavně pro flotilové zákazníky,co najedou za čtyři roky 150000 a pak auta vrací.A věř,že je dost podstatný rozdíl mezi tímhle a 150000 km,najetými za deset let.Ten motor je pořád polotovar,který je nutno zajet,proto v něm dochází k většímu otěru.Tehnologie je lepší než kdysi,ale pořád ne dokonalá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Technológia by možno aj bola dokonalá, ale potom by to auto nestálo to, koľko stojí. Na druhej strane, čo dokola vlastne riešite? Myslíte si, že výmenou oleja až v predpísanom intervale výrazne skrátite životnosť motora? Kto z vás si auto plánuje nechať čo i len 10 rokov?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Chtěl jsem jen naznačit, že srovnávat zrychlení benzínu a nafty podle kroutícího momentu je nesmysl.

Je tomu skutečně tak. V tomto případě hraje roli něco jiného než hodnota kroutiícího momentu. Je jím čas, za který je motor schopen přejít z volnoběžných otáček do maximálních. Existuje markantní rozdíl mezi pístovými a turbínovými motory používanými v letectví, tubínový motor má dobu náběhu podstatně delší. Rozdíl mezi zážehovým a vznětový není tak velký, ale ten je příčinou lepších hodnot zrychlení zážehových motorů oproti motorům vznětový. Aneb jak pravil klasik: vznětový motor má ideální charakteristiku pro pracovní stroje, traktory a kamióny, ale naprosto nevhodnou charakteristiku pro osobní automobily.

Nejrychlejší náběh má elektromotor, bohužel elektromobily mají dvě neodstranitelné vady, krátký dojezd a dlouhou dobu nabíjení.

Editováno: , autor: dodge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Aneb jak pravil klasik: vznětový motor má ideální charakteristiku pro pracovní stroje, traktory a kamióny, ale naprosto nevhodnou charakteristiku pro osobní automobily.

Toho "klasika" bych chtěl znát - protože to co mu podsouváš je pitomost. Dýzl je použitelnej i v osobáku, akorát musí k danýmu účelu mít přizpůsobený celý převodový ústrojí a nesmí se nechat naprosto zazdít nesmyslným uplatňováním ekoteroristickejch mozkovejch exkrementů. Sporným bych viděl tvrzení, že dýzl klidně i do SPORŤÁKU - neboli těžce nechápu, proč ŠA potažmo Vlkohrad nechali vyrábet jak fábuli I, tak oktávku verze RS s dehtem pod kapotou, když takovou charakteristiku jde od dýzlu očekávat jen hodně ztěžka - ale pro normální jízdu bez velkejch nároků právě na prudkost zrychlení je dehťák v pohodě ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím už cca 3 měsíce s Škoda Fabia III Combi 1,2 TSI/81kW a od začátku jsem si všiml že má podle mě pomalou reakci na plyn při se šlápnutí. Hodně znatelné to je při rozjezdech, kdy jakoby tam byla vteřinová pauza. Říkal jsem si že se to časem zlepší ale teď po cca 11tis. km, je to stále stejné. Dnes jsem vyzkoušel kolegovu stejnou FIII kterou jsme dostali zároveň a chovala se výrazně lépe. Tahala už od spodu a na plyn reagovala skoro okamžitě a to má najeto cca 9tis.. Chci se zepat mám to nějak řešit, je to normální, nebo se to ještě zlepší, případně kde může být problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V softu v ŘJ je nastaveno, aby se klapka pohybovala relativně pomalu - jde tomu odpomoct tím, že odpojíš na chvíli baterku, tím vymažeš z ŘJ všecky "adaptační hodnoty" a po novým zapojení baterie s ní začneš jezdit ostrým stylem - ŘJ se během pár stovek km naučí, že požaduješ rychlejší reakce a začne makat rychleji. Jinak se dá úprava učunit pomocí VAG/VAS, kdy se zvýší základní nastavená úhlová rychlost škrticí klapky - ale to vyžaduje někoho, kdo to v tom menu umí najít a nastavit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

mimoxx: ještě můžu takhle, viz jpg, tj pro všechny motory/ převodovky... je tam vidět jak se 66 a 81 liší 1 rychlostí, a pak stálým převodem... 2 3 4 5 jsou stejné :-) ... druhý obrázek, viz jak by to cca mělo vypadat na budíkách (samozřejmě platí jen pro nejvyšší 6 převodový stupeň) :-) ... 

post-96522-0-36170000-1446466634_thumb.j

post-96522-0-73987900-1446466754_thumb.j

Editováno: , autor: jayhawk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mp390: tak ono bude celkem těžké dotočit i 4500, co pak 5000... já to dokreslil do 5000, že ta rychlost by měla být k 250km/h (tam se to nerozjede ani kdyby chtělo; ale mám to tak fixnuté u limiteru)... mělo to být jen pro ilustraci... 4000ot/190km/h už bude jo na zadýchání se... 

 

btw, jak to zrychluje do 160-170km/h? na ytb jsem moc videí TSI81kw s 6m nenašel, a vcelku dost vážně váhám nad jedním combi monte carlem... děkuju... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dík za odpověď, video by bylo jen jako bonus, s tím si hlavu nelámej... chvíli jsem jezdil s hatchbackem (opravdu malou chvíli a nebylo to moc dobře zajeté), ale neměl jsem možnost zkusit dálnici, jestli pro tu 81kw je problém držet 160-170 tacho jako cruise speed... už ji mám naceněnou v konfiguraci... (porsche dnes tvrdilo, že dodací doba 11 týdnů, oproti N/A u TDI)... takže pokud se rozhodnu, abych alespoň tušil... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

150 není problém držet na tempomat celou cestu po D5 z Plzně do Prahy, pokud tu trasu znáš. 160 taky. 170 už neudrží do kopce na 6°.

 

Záleží, co od toho čekáš, ten motor prostě není na nějaké dálniční závodění, na to mu chybí tak 200 koní. :) :) Ale levý pruh se s tím okupovat dá. Možná bych ti mohl zkusit aspoň něco změřit, aspoň na stopkách, pro představu. Uvidím, co zítra vymyslím.

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pokud to zvládá nechat kolem 160, tak paráda. tzn kolem 3500rpm tu sílu má :-) ... 

že to není na dálniční závodění je mi jasné, není to R4 2.0 :-), ten je mimo moje finanční možnosti, když pominu ojetiny... 

nic neměř :-D to bys pak mohl mít málo rukou k řízení :-D ... 

 

btw, "z Plzně do Prahy", takže Plzeňák? :-) jj, znám, před pár lety jsem ji jezdil 2x denně se Sprinterem 316cdi xl... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem se byl taky svézt, bílé krátké Monte Carlo, 81kW... Auto bylo úplně nové, najeto 10km když jsem do něho sednul. Dosud jezdím v 1.2 HTP 47kW, takže jsem čekal pecku, která se ale moc nedostavila. Motor je tišší, hladší, má docela výrazný turboefekt (hlavně na jedničku mě potahal :D ), ale jinak mi to přišlo takové...zdechlé...

 

Je fakt že je nový, nezajetý, a já jsem podvědomě řadil stejně jako v HTP, takže jsem ho moc netočil (přes 3300 RPM jsem ho snad ani neposlal. Já vím že ho spousta lidí bude na předváděčce trápit, ale já jsem nechtěl být první :kol-17: ).

 

Na druhou stranu, nahoru v Pisáreckém tunelu jsem jel 110 km/h, na pětku, aniž by mi to přišlo víc jak 80 km/h :D

Co se mi ale hodně líbilo, byl podvozek. Byl tam příplatkový sportovní, auto mělo 17ky kola, ale přesto mi to nepřišlo moc tvrdé, bylo tuhé, to ano, ale díry, spáry atd. vyhlazovalo fakt dobře a tiše.

 

No prostě...až na motor jsem byl spokojený :D ale znovu opakuju, můj referenční bod je 11 let stará 1.2 HTP (47kW) se 120 tis. km. Jsem na ni zvyklý, udržuju ji v kondici, a když chci jet rychlej, vrčí, hučí, a vydává plejádu zvuků, které pocitovou rychlost zvyšují, ale nové auta je nedělají.

 

Jo, a samým nadšením a nervozitou jsem se zapomněl podívat na spotřebu... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že dost pravděpodobně je to kombinace všeho co jsem popsal:

 

1. Velké očekávání právě proto, že se všem motor tolik líbí

2. Naprostá nezajetost testovacího motoru

3. Aby to bylo vypovídající, měl jsem řadit o stupeň níž prakticky celou jízdu

4. Zajetost, dobrá kondice a zvyklost na HTP

5. A objektivní věc je, že když jsem se mrknul na budíky a zjistil, kolik jsem jel, tak jsem se trochu lekl, protože nové auto mnohem líp maskovalo rychlost.

 

Celkově jsem byl (a ještě pořád jsem, když píšu sem, místo abych pracoval :D ) z auta nadšený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se stalo když jsem jel zkušební jízdu s tsi 66kw tak jsem vlastně vůbec nepoznal jak to jede, nějak jsem se na to nedokázal soustředit nebo nevím ale pamatuju si že když jsem zkusil prudší akceleraci tak ručičky otáčkoměru i ukazatele rychlosti šli nahoru rychle ale ten zátah jsem nějak nedokázal zhodnotit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že dost pravděpodobně je to kombinace všeho co jsem popsal:

 

1. Velké očekávání právě proto, že se všem motor tolik líbí

2. Naprostá nezajetost testovacího motoru

3. Aby to bylo vypovídající, měl jsem řadit o stupeň níž prakticky celou jízdu

4. Zajetost, dobrá kondice a zvyklost na HTP

5. A objektivní věc je, že když jsem se mrknul na budíky a zjistil, kolik jsem jel, tak jsem se trochu lekl, protože nové auto mnohem líp maskovalo rychlost.

 

Celkově jsem byl (a ještě pořád jsem, když píšu sem, místo abych pracoval :D ) z auta nadšený.

 

Tos měl to auto vzít na známý kopec a zkusit jak to jede. Takhle mám jeden oblíbený (http://mapy.cz/s/mwq5) - rovná silnice do prudkého kopce za výjezdem z obce, na konci kopce zatáčka (průjezd tak 80-90, možná i 100 by se dalo, ale často to tam klouže). S FII HTP 44kW vyjíždíš z obce 50 na 3RS a na konci po přeřazení jedeš max. 110, víc to nedá a už musíš brzdit. S 1.2 TSI 81kW na konci je 150-160 a pak plné brzdy na těch 90. Krásný test motoru i brzd.

Editováno: , autor: mp390
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...