Jump to content

Výměna oleje v manuální převodovce octavia II 2.0 TDI PD


Pavel 5
 Share

Recommended Posts

Tak budu mějit setrvák a zároveň se chci podívat na převody.Po opravě u p.Sixty jde hůře dvojka hlavně když je to studené.Doporučil mě olej  Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 API GL- 4 což jsem považoval jako radu odborníka za správné řešení,nejlepší je ale údajně G05 217 1A2,má cenu rozebírat převodovku nebo stačí dát ten olej G05 217 1A2 ? Jedná se o 6 kvalt.

Jaké máte zkušenosti?

Link to comment
Share on other sites

Presne tak jsem to udelal ja. Zabehl jsem do SA a podle VIN mi dali olej G 070 726 A2. Ten jsem tam nalil a neresil to. Nedavno jsem se ale podival do DP a zjistil, ze do prevodovky GQQ patri olej G 052 726 A2. Nevi nekdo, v cem se tyto oleje lisi? Trochu spatne se mi za studena radi dvojka, tak jestli to neni spatnym olejem...

Link to comment
Share on other sites

Dnes jsem ho po opravě převodovky vypustil a nestačil jsem se divit.Najel jsem na něm tak cca 5000 km.Opravu dělal p.sixta a jednalo se jen o nové uložení hřídele.Je tam něco jako bronz,tak nevím co se tam děje.

 

 

 

7arf.jpg

Edited by Pavel 5
Link to comment
Share on other sites

Zde je odpověď od p.Sixty na olej Castrol.

  

Dobrý večer.G 0520171A2 je totožný s olejem Castrol Syntans Tranaxle. Právě tento syntetický olej Castrol s přísadou pro molybdenové synchronní kroužky je schovaný v originálním balení VW. Tento olej je hlavně po 6°převodovky MQ350.

Já doporučuji pouze originál olej nebo olej Castrol Syntrans Transaxle (původně se jmenoval CASTROL TAFX ale EU nařídilo jeho přejmenování)), který je plněn do originálního balení VW a to je olej G 052 171A2. Tento olej je syntetický ale s přísadou, která napomáhá řazení pokud má převodovka povrch synchronních kroužků potažených MOLYBDENOVOU vrstvou. Převodovky MQ350 (to je ta Vaše) mají právě tyto synchronní kroužky.
Uvědomte si prosím, že není syntetický olej jako syntetický.
Technická informace pro Vás k olejům:
VW rozlišuje olej koncovým číslem z důvodů povrchů synchronních kroužků (závitové, molybdenové, syntobronzové, karbonové atd.
Jinak všechny technické informace na www.prevodovky-sixta.cz
S pozdravem
I.S

Edited by Pavel 5
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ahoj. Měnili jste někdo olej v převodovce nebo jej tam necháváte az do její smrti? Cetl jsem o tom ze nejlépe pro životnost převodovky je měnit olej po 100 - 120 tis. km. A taky že tam samozrejme není vypouštěcí šroub tak ze je nejlepší vyvrtat otvor v nejnižším miste a vypouštění si tam vyrobit.

Link to comment
Share on other sites

A taky že tam samozrejme není vypouštěcí šroub tak ze je nejlepší vyvrtat otvor v nejnižším miste a vypouštění si tam vyrobit.

A to si četl kde a o jakým autě konkrétně? Já měnil u 1,9TDI PD cca před 1,5 měsícem. Je tam samozřejmě jak vypouštěcí tak napouštěcí (kontrolní) šroub. Jen ten napouštěcí se na to od určitých modelů nedá použít kvůli naklonění převodovky. Ale ani to není problém.

Edited by šulda
Link to comment
Share on other sites

(vykaslat se na napousteci sroub, opet viz odkaz). :kol-47:

Co je jednodušší, nalévání vrchem přes čep nebo čidlo zpátečky a vypouštět přes vypouštěcí šroub a čep nebo jen vyšroubovat napouštěcí, vypouštěcí šroub a co nevyteče tak vysaju přes díru napouštění a přes tu pak taky nalejt nový? Dvě díry a stačí až kam, jako doma :) nemusíš se tvrdohlavě držet jednoho návodu ;)

Link to comment
Share on other sites

foxdivemaster: Pokud se ti tam to mnozstvi vleze pres napousteci sroub, tak je to samozrejme OK. To +0,1 taky moc nechapu. Dokonce jsem p. Sixtovi psal mail a odepsal mi, ze 2,0+0,1 je plnici mnozstvi a ze nikdy nesmi byt -0,1. Takze asi proste 2,0 az 2,1? Ja tam dal 2 litry a kaslu na to. Prece kvuli deci nebudu kupovat dalsi litr.

sulda: Pokud tam pres napousteci sroub das dost oleje (nebude to pretekat), tak OK... Jinak ja radeji olej vypoustim. Podle me pri vysavani nedostanes ven tolik bordelu. Motorovy olej taky nevysavam, ale normalne vypoustim... Jinak je to ale samozrejme jednodussi tak jak pises.

Edited by LucasCZE
Link to comment
Share on other sites

jj, bez problému tam těch 1,9l naleju, ona každá převodovka není nakloněná ale i tak si najedu na nájezd bo nemám zvedák. Já si zase naopak myslím že bordel ze dna odsaju spíš než při vypouštění ;) Motorák taky vypouštím ale z kanálků v tělese fitru ještě odsaju. Btw někdo psal (nevím už kde a kdo) že mu pan Sixta dělal převodovku a nalil mu do ní oleje jako při výměně což je prý o 4deci míň jako když je převodovka rozdělaná a plní se jako při novotě. Najezdil hafo tisíc km a převodovka hučela, když pátral a zjistil to tak prý dolil ty 4deci a bylo po hučení, i mistr tesař se utne tak bych zas tak bezmezně každýmu nevěřil :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...