Jan R. Vloženo 6. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2015 Bych to udělal, ale aby mě nikdo nehnal na aut.práva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mp390 Vloženo 6. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2015 Tak mi to hoď do soukromé zprávy prosím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 6. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2015 (editace) Z netu se dá sehnat Polariska za 1100, disk snad za 1000, není to tak drahé. Editováno: 6. Říjen 2015, autor: Jan R. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Buldog77 Vloženo 6. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2015 Tak já jsem teď objednal 15 plech disky + pneu Continental ContiWinterContact TS850 a komplet mě vyšel na 2.485,-/ kus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mp390 Vloženo 7. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2015 No ještě k tomu připočti poklice a hned je to rozdíl jen cca 1750 na jednom kole ve srovnání s ALU diskem. Ušetřit 2000 na jednom kole "opravdu stojí" za to, dívat se pak po první zimě na orezlé kolo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 7. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2015 nebude koukat na rezavé kolo... bude mít poklice... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petus Vloženo 7. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2015 Sorry,ale ušetřit 8000 se mi zda docela fajn Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ekr Vloženo 7. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2015 (editace) Takže už mám taky pořešené zimní kola, zatím jen udělaná objednávka a složená záloha.Vyzvednu si je i s přehozením až bude potřeba, mám zavolat pár dní předem aby to mohli složit a hlavně se objednat na přehození na autě. Materiál gumy Sava Eskimo S3+ 185/60_15 84T 4240 kč disk_6J:15 5:100 ET 38 57 3120 kč závaží pro ocel.disky 25-40 G 120 kč ventilek gumový bezdušový 60 kč přezutí pneu plechový disk 100 kč Cena komletu+práce 7640 kč takže mě jedno kolo vyšlo se vším na 1910 kč Jó a k tomu fajnový puklice s Lidlu za 3 kila ať to čupr vypadá No nekupte to když je to tak levný...... Na druhé auto které sem kupoval loni v Prosinci jsem za komlet zimn liťáky na nokianech wr d3 s TPMS senzorama dal 29 tisíc, tož aspoň tady to není taková pálka, už i díky jinému systému měření, jen ty senzory vyšli na osmičku, na fabku mám za to celé kola. Editováno: 7. Říjen 2015, autor: ekr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mp390 Vloženo 7. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2015 Tak jsem se právě vrátil z prodejny a musím tedy říci, že to byla studená sprcha. Proč?Protože 15" kolo Mato (základní výbava verze Style) stojí jako náhradní díl 3585 Kč za kus!!! Pneumatiky k tomu (Conti TS850 nebo Michelin A4 z netu) a jsme jen na materiálu 21 064 Kč. Bez obutí a vyvážení. Takže nakonec nejspíše využiju akci u Porsche Plzeň, kde kompletní kolo Propeller bude s pneu Michelin A4 (která je podle aktuálního testu trochu horší než Conti) za 3990 Kč, což je 15960 Kč komplet obuté a vyvážené. Sice se mi Propeller až tak nelíbí vzhledově (protože není tolik promáčklé dovniř jako Mato), ale je trochu podobný 16" Rock, které mám na léto. Takže asi mám zimní vyřešeny také. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 7. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2015 (editace) Ty disky se mi líbí, prosím za měsíc fotku na autě Editováno: 7. Říjen 2015, autor: Pawouk Necituj přímo předcházející příspěvek - pravidla fora to nedovolují! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 8. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2015 Tiež som zvažoval čo kúpiť, nakoniec conti ts850 + plechy. Či aj puklice sa ešte uvidí. Keď som to začal reálne pozerať, dospel som k názoru, že nič okrem AL originálov sa mi moc nepáči. No aj tie v 15" sú proste drahé. Než robiť kompromisy v gume, som ho urobil vo vzhľade. Stejne v tej kose sa okolo auta moc nemotam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Buldog77 Vloženo 8. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2015 Armyk : moje řeč, radši koupit kvalitnější pneu + plecháče. Já pořád nevím, ale alu kola se mi prostě na zimu zdají zbytečný. V zimě nemusim honit parádu, stejně bude všude sníh a sračky. Mimochodem ty poklice jsem taky koupil v Lidlu, už se mi osvědčili na Fordu, nejsou z toho tvrdýho lámacího plastu, no a holt když je někdo ukradne nebo jí zničím, tak mě to nebude tolik štvát Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 8. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2015 mp... já pořád tvrdím, že se jedná o bezpečnost, takže čím širší gumy, tím lepší... ale kdo chce ušetřit pár kaček, tak tady má asi prostor... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mp390 Vloženo 8. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2015 To bohužel není až tak pravda. Vyjeté koleje plné vody zvládají užší pneumatiky lépe, odolnost proti aquaplaningu je u nich větší. Na suchu je to samozřejmě opačně. http://www.testpneumatik.eu/blog/sirsi-nebo-uzsi-pneumatiky-jake-jsou-lepsi-na-zimu/ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 8. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2015 MP... jak myslíš, ... já bych prostě do 15" nešel... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 8. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 8. Říjen 2015 Vorlajz.. je to skutočne presne naopak. Širšia guma má pozitívny vplyv iba na suchej vozovke (a aj to len pri extrémnom zaobchádzaní), ak ide o bezpečnosť na mokrej a na snehu, tam je lepšia užšia guma. Videl som viacero takých testov a vždy zhodnotili, že pri osobných autách ide len o vzhľad, ale odhliadnuc od toho si pamätám roky rokúce, že sa odporúčajú užšie gumy hlavne na zimu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 9. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2015 rozdíl mezi 16" pneumatikou 205 mm šíře a 15" pneumaitkou 195 mm šíře... je rozdíl přesně 1 cm... což je zanedbatelné, takže bych upřednostnil vzhled... já mám s elektrony v zimě dobré zkušenosti... líp se mi ty kola zejména myjí... a co je pro mě důležitý, že to auto vypadá dobře... na zimních jezdím min. 6 měsíců (listopad - duben)... věřím tomu, že užší guma lépe prořízne sníh, louži s vodou... na vlhké silnici, suché silnici a na ledu je zase lepší mít gumu širší... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 9. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2015 http://www.testpneumatik.eu/blog/sirsi-nebo-uzsi-pneumatiky-jake-jsou-lepsi-na-zimu/ myslím, že v tom článku a testu je to jasně vidět... ideální je 205 mm a důležitá je styčná plocha... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mp390 Vloženo 9. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2015 Ty mě přijdeš jako navedenej... Rozdíl u FIII je v šířce 30mm (185 vs 215). Uznávám výhody širších gum, ale nehodlám platit 2000 za pneumatiku navíc. O tom to celé u mě je, ale ty si porad meleš svou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 9. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2015 melu? myslel jsem, že diskutujeme... já ti neříkám, co si máš koupit nebo ne... já mám jenom názor, a ten prezentuji... docela jsi mě naštval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan R. Vloženo 9. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2015 Na léto širší, na zimu užší vždy to platilo 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 9. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2015 Tak jinak. Hlavní pohled: Pneumatiky jsou od toho aby byly schopné přenést výkon na vozovku a také byly schopné brzdit. Šíře pneumatiky, tlak v ní a váha vozu definují styčnou plochu. Užší pneumatika má menší plochu a tedy vyšší tlak na vozovku. Proto na sněhu a ledu lépe brzdí a na suchu v podstatě taky. Zkuste se kouknout na WRC na RZ na sněhu a ledu, ty jedou tak na 165 max. Vedlejší pohled. Design a to je každého vkus. Kdyby se nebylo abs a asr, eds, esp a dalších udělátek tak se s těma šikrokýma třeba na mokru ani nerozjedeme a nezastavíme. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 9. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2015 mpiotrovsky... dle mě, to co píšeš je nesmysl... RZ se fakt nejezdí na uklizených silnicích... tzn. na vlhkém asfaltu, ale na neupravených silnicích či polních cestách apod.... širší guma bude vždycky brzdit líp... protože má větší styčnou plochu... větší tření... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 9. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2015 vorlajz: opravdu věř, že tady ostatní mají pravdu, na sněhu je rozdíl mít 185 nebo 215 gumu a to co píšeš je špatně a právě naopak. Širší guma má v tomto případě sílu rozloženou na větší ploše a tedy ti bude na sněhu více klouzat než guma která je úzká a která vyvine větší tlak na své - menší ploše. V létě je to naopak, tam se ti guma "nezahryzne" do asfaltu, takže potřebuješ vyvinout tlak na co největší plochu, aby ti auto neklouzlo. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Termiter Vloženo 9. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2015 Zase jeden závodník co neví, že na sníh patří široké gumy. A představte si, je jich pořád hodně. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.