Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Nechci zbytečně zakládat nové téma, které stejně brzy zanikne tak si dovolím hodit dotaz sem.

Kdyby jste se dostali do situace jako já, že budete mít jeden rok jetý zimní kola na jedné nápravě (já TS850) a funglovky na druhé nápravě (já Nokian WR D4) co z těch dvojic by jste dali na hnanou přední nápravu? Díky!

Vloženo

Můj názor vychází ze zkušenosti s předchozími auty. U vozu s těžkým motorem (Getz 1.5 CRDi) se sjížděly pneu na přední nápravě podstatně víc a tak jsem je přirozeně prohazoval. Hlubší vzorek na přední nápravu. Další auto Mégan 1.4 Tce mělo kola v servisu, takže nevím jak s tím čarovali, ale měl jsem dojem, že i u tohoto auta byly na přední nápravě méně sjeté gumy. Samozřejmě náhon na přední. Rozdíl mezi Cont. a Nokian asi nebude podstatný, pokud jezdíš přiměřeně provozním podmínkám.

Vloženo

Teď mě říkal známej když mě dovezl kola, že ten jeden naraženej disk byl cítit na vyvažovačce a že ten mám dát dopředu protože tam by mělo být méně nebo vůbec cítit že je naraženej (jen teoreticky, asi by neměl být problém i v zadu). Paradoxně tam je jen jedna kostička olova, předtím tam bylo víc, asi to poctivě tentokrát převažoval. 

A na nich jsou ty roční Contíky, takže to tak i udělám a Nokiany půjdou dozadu. 

Vloženo

Na bývalé FI mne upadlo celé závaží, docela velké, na přední nápravě to bylo cítit a vibrovalo to volantem už při městských rychlostech, na dojetí (stalo se v pátek večer) jsem to přehodil dozadu a tam to nebylo ani poznat.

Vloženo

@MilanHos: V případě pneu s rozdílem 1 rok (a pár tisíc km) bych to asi neřešil a dal novější předek, aby se více sjely. A pak točit. Jak říkáš, pak nemá logiku po sezóně pneu prohazovat.

 

Ale pozor, pokud dáváš dopředu a dozadu pneu jiného výrobce, tak můžou mít úplně jiné vlastnosti na mokru a troufnu si tvrdit, že by to mohlo být "o hubu". Jinak doufám víš, že pokud nemáš výjimku v TP (tím není myšleno více alternativních rozměrů), tak dle vyhl. 341/2014 Sb. musíš mít na všech kolech pneu stejného rozměru (s výjimkou nouzového dojetí).

 

Jinak pro inspiraci:

https://www.garaz.cz/clanek/vlog-109-spravne-obute-nove-pneumatiky-a-pamet-naroda-21000601

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Řadu let jsem na F-II 1.2 51kW jezdil Barum Polaris 3 185/60 R15 84T (zkušenost cca 60.000km), a to jak v zimním i letním provozu, kdy na méně výkonná vozidla je tohle obutí podle mě vynikající. Nyní od listopadu, po přechodu na F-III 55kW FL s pneu Barum Polaris 5 185/60 R15 88T XL, mi tyto nové pneu přijdou malinko lepší, přilnavější, s lepší zpětnou vazbou. Původně jsem chtěl na novou Fabii Nokiany WR D4, avšak dosavadním testováním auta, tak pneu Polaris 5, jsem zatím s obojím nadmíru spokojený.

Editováno: , autor: fufal
Vloženo

Já jezdím třetí zimu na 185x60 R15 Hankook Winter i*cept RS2 a na sněhu nejsou úplně marné, ale na mokru teda nic moc, ta voda tam asi fakt nemá kam odtékat. Když je přes zimu teplo tak kvičí i v dost nízkých rychlostech. Snažím se je šetřit. Obuté je mám na Origo ALU z jedničkové Ovce.

Vloženo

Já minulou zimu dojezdil Nokian WRD3 a už nikdy, katastrofa oproti Continental ContiWinterContact TS800 s těmi bych vyjel i na strom, teď mám Barum Polaris 3 ze skladového doprodeje za pár korun a za ty peníze jezdí výrazně lépe než Nokiany.

Vloženo

Jo ne vždy kdo šetří ....................................

 

Výrobce: Hankook
Dezén: W452
Sezóna použití: zimní
Šířka: 185
Profil: 65
Průměr ráfku: 15
Rychlostní index - SI: T
Hmotnostní index - LI: 92
Spotřeba: E
Přilnavost: C
Hlučnost: 71
Třída hlučnosti: 2
Konstrukce pneumatiky: XL

 

Výrobce: Nokian
Dezén: WR D4
Sezóna použití: zimní
Šířka: 185
Profil: 65
Průměr ráfku: 15
Rychlostní index - SI: T
Hmotnostní index - LI: 92
Spotřeba: C
Přilnavost: A
Hlučnost: 68
Třída hlučnosti: 1
Konstrukce pneumatiky: XL

 

Spotřeba E a A a hlučnost 71 nebo 68.

 

Je otázka zda cca 800 Kč na 4 pneu se vyplatí.

 

Záleží na každém čemu dá přednost.

Vloženo
On 11/29/2018 at 2:00 PM, Johny.z said:

@MilanHos: V případě pneu s rozdílem 1 rok (a pár tisíc km)................. 

Ale pozor, pokud dáváš dopředu a dozadu pneu jiného výrobce, tak můžou mít úplně jiné vlastnosti na mokru a troufnu si tvrdit, že by to mohlo být "o hubu". 

Před deseti lety jsem přesně takovou kravinu udělal a už nikdy více. Ano při svižnější jízdě si dovolím tvrdit že to je o hubu. A do týdne jsem dal 4 stejný. 

Vloženo (editace)

Já se rozhodoval mezi Dunlop a Continental. Nakonec jsem obul spíš shodou okolností TS860 a jednoznačně mají na suchu a mokru o proti WR D4, WR D3, Hankook W442 převahu. Continental jsou minimálně o level lepší. 

Největší plus pro mě je čitelnost a předvídatelné chování TS860. 

Editováno: , autor: Joker 85
Vloženo

Zatím jsem neměl žádný problém a to už nám zima dopřála téměř všechny možné situace. Některý úseky projíždím se zaťatým zadkem, ale spíš se potvrzuje, že zbytečně. 

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Tak po delší době s TS850 na předku a Nokiany WR D4 vzadu můžu potvrdit, že se nějaká nestabilita nebo neovladatelnost auta neprojevila. A to se s námi zima občas nesere. S tím i odpadl ten divný pocit a strach, takže už jezdím opět svým stylem bez omezení. 

Vloženo

Jsou to srovnatelně “kvalitní” pneu, takový ty značky v top 5 si myslím pro běžného řidiče bude problém najít mezi nimi zásadní rozdíl. 

Nicméně předtím jsem měl 15” TS860 a oproti třeba Barumkám Polaris 3 byl rozdíl celkem poznat. S Contíky jsem se cítil celkově více bezpečně a dovolil jsem si víc. Ale to nemám srovnání na F3, Barumky jsem měl na F2. 

 

V rozměru 15” bych volil TS 860 znovu, ten cenový rozdíl je zanedbatelný oproti ostatním. 

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...