Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Nejspíš  bude fungovat taky, ale když by byla třeba autobaterie zcela vybitá, mohla by se energie z této spotřebovat pouze na její řekněme "oživení" a na nastartování by to nemuselo stačit. 

Vloženo
před 38 minutami, psurn napsal:

nesekl jsi se o desetinu, není to 1.3 Ah?

 

Neseknul (pokud to nepočítám pořád stejně blbě). 200 A krát 2 sekundy je 400 As (Ampérsekund). A 1 Ah má 3600 As, takže 400 As lomeno 3600 je 0,1111 Ah.

 

Ale ono o to ani tak nejde. Kapacita baterie je udávaná pro nějaký jmenovitý proud a ten jistě není 200 A. Při tomto proudu bude kapacita menší.

Vloženo

Aha, ty jsi to spočítal takhle. Já to zkusil ještě takto:  baterie má asi 8000 mAh pro mobil, tedy 5V, pro auto 12V to budou asi necelý 4 Ah. A takto by ta baterie mohla dávat 200A asi minutu.

 

Vloženo
před 6 hodinami, McMatej napsal:

Ach ty katastrofické scénáře ...... :rolleyes:

 

Na běžné startování i když to přeženu, tak 200 A (tj. 2 kW výkon) a 2 sekundy je 0,111 Ah

 

před 3 hodinami, McMatej napsal:

 

Neseknul (pokud to nepočítám pořád stejně blbě). 200 A krát 2 sekundy je 400 As (Ampérsekund). A 1 Ah má 3600 As, takže 400 As lomeno 3600 je 0,1111 Ah.

 

Ale ono o to ani tak nejde. Kapacita baterie je udávaná pro nějaký jmenovitý proud a ten jistě není 200 A. Při tomto proudu bude kapacita menší.

Já teď nějak nepobírám o co jde,  ta má powerbanka 8000mAh, to je 8Ah a dává 200A, podle mě se tohle rovná +- průměrné motobaterii. No zkuste nakopnout vaši Fabii baterkou z motorky a zjistíte, jestli má smysl tohle kupovat -_-

Vloženo

všichni jste se upnuli k řešení startování power bankou, to je však až když už je takřka pozdě.Tuto debatu jsem rozpoutal znovu, protože jsem chtěl znát názor jak z powerbanky doplňovat ztráty v autobaterii způsobené delší odstávkou, ale elektronika si stále něco bere. Jak vidno toto asi nikdo z Vás neřeší. Přesto díky za debatu.

Vloženo

Já myslím, že nejlepší pro auto i jeho majitele je prostě auto používat. 

Dobře, když už nepoužíváš, pro baterku by bylo nejvhodnější uklidit ji někam, kde máš zdroj 220V a občas ji pomalu dobít  (proudem max 10% kapacity)

Powerbanka co dává 200A, startovací kabely a pod. k tomuhle jsou naprosto nevhodné.

Vloženo
Před hodinou, pakoslav napsal:

názor jak z powerbanky doplňovat ztráty v autobaterii způsobené delší odstávkou, ale elektronika si stále něco bere

 

Pokud by k tomu byla power banka přizpůsobená, tj dávala napětí tak 12,7 V, tak by to šlo.

Vloženo

Ano bude fungovat když bude mít napětí vysší, dlouhodobě. Jelikož ale se power vybíjí tak přijde okamžik kdy se role otočí. Myslím že toto řešeni není vhodné.

Vloženo
V 21. 12. 2017 na 16:03, McMatej napsal:

 

Neseknul (pokud to nepočítám pořád stejně blbě). 200 A krát 2 sekundy je 400 As (Ampérsekund). A 1 Ah má 3600 As, takže 400 As lomeno 3600 je 0,1111 Ah.

 

Ale ono o to ani tak nejde. Kapacita baterie je udávaná pro nějaký jmenovitý proud a ten jistě není 200 A. Při tomto proudu bude kapacita menší.

 

200A ti stačí na jakýkoli běžný benzínoví motor levou zadní. U nafty už by to mohl být problém ale 1.6 TDi to otočí taky.

Vloženo

jinak jsem si ještě jednou přečetl od začátku tuhle debatu a hned na začátku se píše, že stav baterie na maxidotu zobrazovaly jen MR 2015, novější už ne.. no asi to tak úplná pravda nebude, protože momentálně jsem u bratra, který má jednu z prvních F3 Style, z 11/2014, tedy MR 2015, hned jsem to šel zkusit, ale ani náhodou, at držím tlačítko dlouho jak chci, nic se neukáže, naopak se vynuloval jen Trip ukazatel..

Vloženo

Taky jsem si vynuloval trip. Pak jsem si přečetl to o MR. Mám 2016 a zatím všichni s MR2015 SOC na maxidotu měli. A teď mám pocit, že SOC tam je ale nic se nezobrazí. Možná taky po aktualizaci SW to mohlo zmizet i u 2015.

Vloženo

no je to zajímavé, protože brácha byl zatím na dvou kontrolách, na té první měnili klasicky jen olej a filtr a na té druhé před měsícem jen brzdovou kapalinu..žadný sw se u něj neaktualizoval a přesto mu to ten SOC neukazuje, tedy myslím jako vůbec se ten SOC nenabídne, pouze vynulovaný trip..

Vloženo

Myslím že je pozůstatek testovací fáze. Pro  běžný provoz je to spíš silně matoucí. Díky té rekuperaci co neviditelná část auta co je zodpovědná za to kolísaní napěti. Jak psal ferda25 tak dojel s 12.1V.

Vloženo

Dneska jsem dopoledne dobíjel v autě autobaterii, po tom, co mi hlásil infotaiment, že mám slabou baterii a kdy mi bylo v servisu na kontrole řečeno, že ji mám slabou, abych si ji dobil. Chová se to opravdu zajímavě. Jak vidíte na videu. Před nabitím ukazovala baterie 12,2 V. Zapojl jsem nabíječku a během cca 20 min. byla dobita, tedy svítily všechny 4 dílky a baterie neblikala. Ovšem jak vidíte na videu, baterka po tom, kdy začne svítit, že je dobita okamžitě stahuje napětí zase na 3 dílky a baterie bliká a po chvíli je zase dobito a zase dolů a takto to lítá stále nahoru a dolů. stejně se to chová i v režimu vločky, kde by se tím měla dobíjet AGM baterie, tedy podobná mé EFB.

video.mp4

Vloženo (editace)

To jsou ty "chytré" nabíječky. :-) Baterka se asi nechová úplně standartně, buď je už opravdu unavená, nebo byla jen studená nebo něco takového. Někde jsem četl, že pomohlo na začátek nabíjení nechat rozsvícená obrysová světla. Ale vlastní zkušenost nemám, já používám hloupou nabíječku, multimetr a vlastní hlavu. ;-)

Editováno: , autor: McMatej
Vloženo

Zdravím,
mám také problém s dobíjením akumulátoru protože nemám v garáži elektriku. S autem mnoho nenajedu (důvod neřešte), ale potřebuji ho mít.
Protože mi akumulátor nevydržel nikdy déle než dva roky, vyřešil jsem to nákupem druhého, může to být ten nejlevnější dostupný, klidně z akce v „peňáku“.
Tuto informaci berte pouze, že i takto je to možné řešit.
Co je k tomu tedy potřeba?

1. Druhý akumulátor
– cca 900Kč v akci
2. Nabíječka
– má každý předpokládám
3. Měnič napětí 12V/220V
– mám tento, dá se využít i jinak než na dobíjení autobaterie. Tento měnič se samočinně odpojí, pokud napětí na dobíjecím akumulátoru klesne pod kritickou mez, zabrání tzv. hlubokému vybití.
http://www.4sun.cz/menice-napeti/menic-napeti-carspa-pid150-12-12v-230v-usb-150w--modifikovana-sinus--digitalni-display--vhodny-do-auta/
4. Adaptér

https://autodoplnky-uni.cz/autodoplnky/elektro2/autozasuvky_a_prislusenstvi/%3Cproduct-61567%3E_zasuvka_adapter_autobaterie_-_12v24v.html

Pokud budete oba akumulátory udržovat plně nabité, vydrží 6 let a více. Jak často dobíjet záleží na tom jak dlouho necháváte auto stát, pokud vyjedete 2x týdně na nákup, musíte dobíjet min 1x měsíčně. Důležité je také hned po dobití akumulátoru v autě, dovézt nabíjecí akumulátor domů a dobít také, nejlépe ho nechat do dalšího nabíjení na nabíječce na udržovacím proudu.
Ideální podmínky pro olověný akumulátor je udržovat ho plně nabitý. Nejvíce trpí v létě, navíc v teplém období ani nepoznáte že má 30% kapacity, auto v létě většinou chytne. Sulfatace a samovybíjení v létě probíhá rychleji.

Vše záleží jen na tom jak hodně se Vám toto všechno chce dělat, třeba je pro Vás opravdu výhodnější akumulátor kupovat častěji.

Ještě poznámka, aby to někoho nenapadlo, tak jen pro jistotu. Zapomeňte na propojení nabitého a zčásti vybitého akumulátoru paralelně přímo. Při rozdílu svorkových napětí třeba jen o 0,1V může být vyrovnávací proud více jak 50A. Tímto způsobem stejně akumulátor nenabijete na plnou kapacitu, po vyrovnání potenciálu se začnou projevovat vlastnosti akumulátoru v horší kondici a situace se může obrátit.
 

Při cenách „powerbank“ které jsou určeny vlastně jen pro start, je cena za druhý akumulátor s měničem kterým můžete dobíjet a vydrží určitě déle než powerbanka, stále výhodnější.
http://shop.elancar.cz/startovaci-zdroje

Přikládám obrázek pro představu.

PC250313b.jpg

Vloženo

Ještě by mě zajímalo co všechno se rozhodí pokud zvolím odpojení akumulátoru u Fabia 3, start- stop. Napadlo mne, že pokud bych odpojil baterii plně nabitou tak by se snad měl kalibrovat jen čas a podle návodu nějak el, stahování oken. Nebo se rozhodí ještě něco?
 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Zajímavý článek o bateriích a dobíjení,

jestli sem to dobře pochopil tak naše soft. vypnutí SS ( přestavení teploty)  neřeší tkz. hluboké vybití baterky než vlastně začne dobíjet.

 

cituji z článku?¨,

Zatímco u starších aut se mohl řidič spolehnout, že celou dobu jízdy dobíjejí baterii, co můžou, a že po delší jízdě je nabitá na maximum, u dnešních aut nikdy nevíte, co je napadne. Můžete jet z Prahy do Brna a zpět, a pokud posledních 25 km nebudete brzdit motorem, bude baterka po jízdě skoro vybitá. A když pak třeba měsíc nikam nepojedete, naroste v ní zmíněná sulfatace.

 

tady odkaz

http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici-autobaterie-tohle-byla-draha-uspora-113291

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...