Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

Presne jak napsal @Tragedie_v_JZD, vydechy "na sebe" maximalne tak pro rychle zchlazeni ci ohrati, ale pro trvaly provoz je to nesmysl. Normalne, aby skutecne fungoval "AUTO" rezim  jsou otocene nekam nahoru do stropu, aby fungovalo laminarni proudeni vzuduchu... To u O4 nejde natocit ?

 

A loket?! To ma nejakou dost pokrivenou (naruby) ruku ?

Apropo takto umistene vydechy ma i rada daleko drazsich a premiovejsich aut, a nikdy jsem neslysel takovou podivnou kritiku, kterou tam stavi nade vse....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nová A3 to má vyřešené lépe. Na toto si budu muset zvyknout a vytvořit chlad v celém autě bude trvat daleko déle.

Ty středové jdou úplně zavřít - jezdce k sobě a nebo otevřené nastavit až nahoru a jde to mimo ruku na řadičce.

 

C08045D9-FB98-46B8-8656-F17F23E4265B.jpeg

41FEF607-B140-43F9-8A49-6D6CD4194D21.jpeg

Editováno: , autor: Jan R.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu, že to někdo nerad přijímá, hlavně, pokud si sám to auto vybral a koupil, ale ty výdechy jsou u O4 prostě umístěny nešikovně. Nejsou to jednotky recenzentů a těch, co s O4 už jezdili, co by ten fakt tvrdili, ale je jich většina a řadím se k nim také. Je to ale asi ta poslední věc, která by mi u koupě nové O4 vadila.

Btw: Srovnávat to s O3 je mimo, tam jsou umístěny o dobrých 20 cm výše, možná i více a svou funkci plní dokonale. U O4 bych je asi přivřel a nastavil Climatronic na "Mírný" ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem předváděčku půjčenou na víkend a výdechy byly jedna z věcí, který mi vadila. I když je člověk mechanicky zavře a natočí nahoru, tak to z nich trochu fouká na položenou ruku na řadičce a v případě, že běží klima, ruka mrzne (nepolemizuju, jestli je tahle pozice ruky dobře nebo špatně...) No nic, služebák objednaný, budu to muset vychytat nebo si zvyknout...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

recenze od Vaculíka ze SM

 

S novou Octavií Combi 2.0 TDI 110 kW DSG jsem strávil 1200 kilometrů po českých cestách. Většinou s koly na zadním nosiči a klimatizací. Posledních sto kilometrů byla drsná jízda při testování brzd a podvozku v křivoklátských lesích. Spotřeba se přesto udržela na 4,9 l/100 km, přičemž po zavedení On Board Fuel Consumption Monitoring (každé auto na sebe musí umět prásknout svojí spotřebu za celou životnost, aby se případně dalo dodanit, když bude vypouštět víc emisí CO2 než se slíbilo při homologaci) značně klesla nepřesnost palubního počítače a víc než pět litrů to tak nyní není. Kdo bude jezdit plynule, úsporně a bez kol, nemůže mít vyšší spotřebu než 4,5 l/100 km. 

To auto má naprosto fascinující aerodynamiku. Plachtí ještě líp než superb, a to jsem jezdil Combi. Limuzíny budou ještě lepší. Je to opravdu neskutečné, kolik kilometrů člověk najezdí s motorem na volnoběh. Svůj vliv jistě mají i tyto plochá litá kola, která se lidem moc nelíbí, ale na dálnici nevíří vzduch.

Dále má nádhernou směrovou stabilitu. Jede po dálnici rovně jak mercedes W124. Tlumiče DCC zcela povolí a nechají jej ladně houpat nahorů dolů, což byl vždy znak opravdového bouráku. Obrovským kladem dnešních škodovek je zcela přesné řízení, v němž kupodivu není cítit gyroskopický moment zvětšených kol (dříve 225/40 R18, dnes vždy o profilové číslo více - v tomto rozměru tak 225/45 R18), řízení je zcela sametové, jemné, citlivé na každý milimetr pohybu. Na dálnici prostě dokonalý relax, zvlášť když velmi zatočili s asi největší nectností hranatého předchůdce - aerodynamickým hlukem. 

Nepřidám se k hejtingu jízdních vlastností. Ano, testovaný vůz na nerovném povrchu odskakoval a nechoval se pěkně. Kombinoval totiž hned dvě nešťastné věci - DCC pro vlečenou zadní nápravu a velký tlak v pneumatikách. 

Kombinace elektronicky proměnných tlumičů a vlečené zadní nápravy byla možná už u předchůdce, v praxi na ní nenarazíte. Celé elektronické tlumiče za 25 000 Kč jsou v octavii velmi vzácný příplatek, obvyklý kdyžtak u nejdražších variant RS, co vzadu mají samozřejmě víceprvek. Tlumiče DCC totiž při klidné jízdě povolí. Když pak jedno kolo projede dírou, přenese se to přes zkrutnou příčku i na kolo druhé a povolený tlumič nestihne zareagovat. Takže kvůli díře na vnitřní straně zatáčky odskočí i kolo vnější, takže celý zadek. To je technická danost, nelze s tím nic dělat a krásně mi to potvrdil třeba nedávný test Renaultu Talisman na 19" kolech - ten má taky vzadu vlečku a ze superklidné a nádherně ovladatelné laguny 4 Control se vinou elektronických tlumičů změnil v divně drkotající rosolovité auto. Samozřejmě že na rovných franocuzských dálnicích je to paráda - talisman i octavia. Doporučuji DCC nebrat a naopak zvolit sportovní podvozek. Samostatně je za 3500 Kč, velmi zajímavý je ale Sportovní paket Plus. Za 15 000 Kč vám ke sportovnímu podvozku přidá progresivní strmější řízení, sportovní sedačky, tříramennýá volant, černý strop a řadu další estetiky. Zavání sabotáží, že žádná z novinářských škodovek jej nemá. Prý dostali befel prezentovat se jako komfortní, nikoliv jako sportovní značka. Takže například když už budete trvat na těch tlumičích DCC (na dálnici houpou fakt krásně), tak je ve škodovce nemůžete mít s tím strmějším řízením - to umí jen Seat Leon. Kombinaci DCC a progresivního řízení přinese až RS. 

No a aby ta (v praxi vzácná, ale u novinářských aut dominující) kombinace vlečené zadní nápravy a DCC byla úplně tragická, je kvůli emisím CO2 nyní předepsaný tlak v pneumatikách minimálně 2,5 baru. Když navíc někdo novinářský kus nafoukal na hodnoty pro plnou zátěž (2,8 baru), tak je z toho po chvíli ostré jízdy 3,1. A takové kolo nezůstane na silnici, ani kdyby ty tlumiče byly třeba Nitron a opřené do fakt tuhé karosérie, kterou žádný kombík ani liftback z principu mít nemůže. Upustil jsem si to na 2,3 vpředu a 2,4 vzadu, nastavil to jako referenční tlak a auto samozřejmě úplně jiné. Ale netvrdím, že dobré - na ztráty přilnavosti kol odhazovaných tuhou vlečkou velmi citlivě reaguje ESP a zatím u každé starší škodovky platilo, že když řídim dobře, tak nezasahuje, tak tady mi za to v zatáčkách zbytečně zasahovalo. 

Každý, koho nová octavia zajímá, nechť si počká na příští technický speciál Světa motorů - vyjde 21.9. V něm přinesu mnoho konkrétních rad pro specifikaci auta, ale třeba i jak si zjednodušit život s tím novým audiosystémem. Chtěl bych o škodovkách umět psát tak přínosně a jejich příznivcům přinášet tak hodnotné informace, jako to umí Aleš Matušek na RNews.cz o renaultech. Ta značka si to zaslouží, ty auta jsou dobrá a kritika, z níž si má fabrika něco vzít (například že poslat nedodělaný auta dealerům, pak jim zakázat je prodat a nutit je to opravovat v nesmylsných normočasech, byla prostě pasárna, na tom trvám a ve Světě motorů to napíšu v celé nahotě) musí být objektivní a technicky podložená. Ne typu, že první pes štěkne a ostatní se přidají ani si nekoupí u benzínky za stokorunu tlakoměr.

  • Líbí se mi 3
  • Díky 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc hezky to pan Vaculík napsal. Jen jeden podotek. Sport plus je k dispozici teprve pár týdnů, takže je logické, že v žádném autě ještě není. Takže určitě ne sabotáž. :-)

 

Jestli si jako další služebák vezmu OIV (a na 90 % vezmu), tak tento paket nebude chybět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře že máme aspoň v tom SM  pár motoristických  novinářů, kteří jen neopisují a nepapouškují převzaté fráze a fakticky testují a nebojí se i kritizovat, aby jim  nedejbože nepůjčili příště nový vůz na testovačku.  SM má v dnešní době takové renomé, že by si to i kritizované automobilky ani snad nedovolily. On celý Svět motorů je dle mne snad jediné periodikum, které se dá v pohodě akceptovat.  Za časů šéfredaktora Běhala tomu tak bohužel nebylo, dnes to vedení je na lepší úrovni a to dělá hodně. Už se na ten speciál SM těším, co k té Octavii IV napíšou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Kane13 napsal:

Moc hezky to pan Vaculík napsal. Jen jeden podotek. Sport plus je k dispozici teprve pár týdnů, takže je logické, že v žádném autě ještě není. Takže určitě ne sabotáž. :-)

 

Jestli si jako další služebák vezmu OIV (a na 90 % vezmu), tak tento paket nebude chybět.

 

 

už jsem ho objednal pro liftback v  bílé barvě  Vega Aero. 

Podle mě to bude hezký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, Habi001 napsal:

 

 

už jsem ho objednal pro liftback v  bílé barvě  Vega Aero. 

Podle mě to bude hezký.

Těším se na reálné fotky, budu objednávat úplně to stejné, ale až tak ke konci roku, v bílé, sportpaket a tyhle kola se mi jeví jako nejhezčí:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2,5 atm? Není to málo? Já mám pro plně ložené 13 let staré auto 2,7 vpředu, tady se píše 2,8...(jistě, jiné auto, naprosto jiné pneu) Rozhodně bych to neviděl jako problém a eko..., spíš bych přidal. Ožvejkaných podhuštěných chudáků vidím až až - neschopnost si přečíst info na zátce nádrže a 2x ročně zajet k pumpě. Dle svého manometru vím, že se tomu u pump dá docela věřit, rozhodně tak není chyba víc jak -0,2, spíš do plusu.

Jen ten poznatek z rychlého prolítnutí... 2,0TDI pro mě ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, Jan R. napsal:

Co infotraiment a auto celkově bez problému? @Kane13

 

Po vychytání drobných dětských nemocí jezdím v pohodě. Občas mi vypadne HF (klasický), ale to přisuzuju telefonu, kterej je už na hranici smrti.

 

Jinak dlouhodobě jezdím za 5,2, přičemž často jezdím ne úplně podle předpisů, většinou dálnice. Když jedu vyhlídkovou jízdu, jsem schopen jet do 4,5.

 

 

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vim, ze uz jsem to tady resi, ale dneska jsem se ptal na gesta ovladani klimatizace.

A pry 1 prstem se ovlada zvuk, a 2 prsty se ovlada teplota. Jen je to pry slozitejsi, ze se clovek nejdriv musi klepnout a pak az swipnout. Zvlastni je, ze se o tom nikde nemluvi a hodne lidem by to mohlo vyresit problemy s obrazovkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...