Jump to content

SERVIS - intervaly, ceny, zkušenosti


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Tak minulý pátek proveden servis po 30 tisících a trochu mi vyrazili dech , když jsem se zeptal zda vymění naftový a vzduchový filtr. Odpovědět je, až v 90 tisících. 

Nechápu servisní politiku AŠ, přijde mi to jako cílený poškozování motoru. Je to stejné jako interval výměny motorového oleje po 30 tisících, taky blbost.

Filtry jsem nakoupil a vyměním sám.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

@CatexcavatorV souvislosti s tvou poznámkou ohledně výměny vzduchového filtru po 90.000 km si vzpomínám na dlouhodobý test Škody Rapid 1.0 Tsi v časopise Svět motorů, kde ten filtr a ostatní věci  měnili v rámci objektivního testu opravdu podle předpisu fabriky. Ten vzduchový filtr měněný po 90.000 dle fotky byl celkem OK a redaktor Vaculík to tehdy vysvětloval, že množství vzduchu jdoucí přes ten filtr je snížené o množství vzduchu jdoucí  přes opětovnou recirkulaci spalin a tím pádem se filtr vzduchu zanáší pomaleji. Sice to jeho vysvětlení dává určitou logiku věci, ale sám  kvituji tvůj  postup výměny po těch 30.000 km. 

Mě osobně se zdá to vysvětlení stejné, jako při argumentech našich politických špiček, tedy když je posloucháš nezávisle na sobě, tak se zdá, že má každý svou neochvějnou pravdu, ale dohromady mluví každý o něčem úplně jiném. 

Já to tak ohledně včasných výměn mám taky, třeba u svého motoru 1.0 Mpi měním motorový olej po 10.000 km, protože jezdím hlavně krátké trasy a taky chci, aby mě ten motor vydržel co nejdéle. Fleetoví zákazníci Škodovky hledí na co nejmenší náklady při provozu a tak jim fabrika vychází vstříc těmito  natahovacími intrervaly údržby.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Tady dávám foto, kdyby někdo chtěl kupovat filtry ať nemusí vyhledávat pro motor 2.0 TDI ( DFFA). ŠA taky používá MANN FILTER .

Jenom se nelekejte , naftový byl origo PU 8021 který je nižší, já jsem koupil PU 8028 který je vyšší, větší plocha pro průchod nafty.

IMG_20200606_110703.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Proveden servis po 3 letech,2.0TDI 110kw 4*4 AT,najeto 43200 km,bez výměny oleje a kabinového filtru.

auto.jpg

Doplňím další info:po více jak měsíci odstraněny drobné závady v rámci reklamace,doba tak dlouhá protože schvalovala Škoda AS a svazek elektroinstalace nebyl skladem.Výměna start.tlačítka-přestávalo reagovat,roletka kufru se cca10cm nesrolovala celá-vyměněna,odloupal se chrom na znaku na airbagu-nelze samostatně proto celý airbag a výměna svazku el.zásuvky tažného zařízení-praskla gumová chránička v ohybu-nainstalován modifikovaný typ(prý už nepraská).

faktu.jpg

Zásuvka.jpg

Edited by pája66
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Ahojte,

 

mam promenlivy interval servisni prohlidky. Prvni  prohlidku mam jiz za sebou. Probehla pred koncem druheho roku (ujeto 17tis / 30tis km). Servisni internal pro "dalsi" prohlidky je kazdych 30tis km / 1 rok. Ten jeden rok uz vyprsel a auto se pri kazdem nastartovani pripomina. Podle udaje o kilometrech mam ale jeste 17tis km k dobru. Skoda Connect rika, ze udaj, ktery vyprsi drive je smerodatny..

 

Kdyz pominu fakt, ze propiminani se auta je otravne, jakemu udaji (dny vs km) davate prednost? Kdybych nadale ignoroval udaj o dnech, neni tim nejak porusena zaruka?

 

Diky za Vase rady a zkusenosti.

Rene12

Link to post
Share on other sites

Já teda viděl že na počítadle jsem měl 30tis km do servisu a to stejné říkala i paní z Havexu co nám vůz prodala - servisní interval 30tis km
Předpokládám tedy že mám interval QI6 což by mělo být olej výměna 15tisíc(1rok)-30tis(2roky), a Servisní prohlídka 30tis (první nejpozději po 2 letech a pak po 1 roce) - podle jejich stránky. Jsem z toho mírně zmaten a mírně rozladěn, jestli teda olej (dle Škody) po 15 nebo po 30, když jsem chtěl nějaké informace nebo servisní knížku tak mi paní řekla že knížka už neexistuje a všechno je elektronicky/online. Měl jsem měl plán že první olej vyměním v 10-15 tis (mimo interval) pak v 30 tis s prohlídkou a dále měnit olej navíc uprostřed toho 30tis servisního intervalu. Dnes ráno jsem volal do servisu že chci výměnu oleje mimo interval, mám 14k najeto, a paní že jestli to opravdu chci, že je to zbytečné, jestli mám po 30 tisíc tak ty oleje se nemusí měnit a mimo interval to bude stát moc peněz a že to dělám úplně zbytečně že je to auto dělané aby zvládlo výměnu oleje po 30tkm. Kolik to bude stát mi prý sdělit nemůže, to mi řekne až technik, protože je to individuální když je to mimo interval. Tak na pátek ráno jsem zvědavý, ale moc dojem to na mě neudělalo, je mi jasný že si za litr oleje budou účtovat mnohem víc než stojí a práce taky nebude zadarmo, čas očividně taky mají, tak nechápu ten přístup. Ta výměna oleje je nějakej podřadnej úkon za pár šupů na hodinu? Nebo mám radši počkat na těch 15tkm a říct že to je v rámci intervalu na výměnu oleje? Nebo si rovnou nechat nastavit tu výměnu oleje po 15tkm - jestli to jde? (Paní zas tvrdila že u některých vozů to nejde a celkově byla tak nějak proti všemu)

Link to post
Share on other sites

U Yetiny jsem si olej poprvé cca. po roce udělal sám a jel na prohlídku po 2 letech zase s výměnou oleje a pak už každý rok prohlídka s výměnou, a navíc vždy desinfekce klimatizace + kabinový filtr. Další věci dle servisního plánu. 

Link to post
Share on other sites

@lukas_k musiš spočitat tohle:

Výměna čili prace automechanika 0.5 nebo 1.3 hs (hodina servisu, pracovni)

Filter olejový  cca. 260 kč + dph

Podložka nebo těsněni , šroubka za dalšich cca. 100 kč + dph.

 

Cena hs zaleži od servisu a modelu vozu.

 

Jestli chceš mit dlouho vůz to musiš takhle dělat aby ti olej výměnili. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Samozdřejmě, a klidně vždy mezi serviskama pokud máš víšší roční nájezd, rozhodně to motoru pomůže. Olej na 30 000 je blbost. 

A i když koupíš olej v e-shopu pak cena je za 4l stejná jako v servisu za 1l. A věř tomu že ty častější výměny na motoru poznáš, hlavně ppkud si chceš auto nechat a budeš na něm mít víc naježděno. 

Edited by KyAeRtOiQ
Link to post
Share on other sites

Ja bych se pokusil aby vymenit olej bez smazani intervalu olejoveho. Po 2 letech bych prijel by bylo kolem 30000 km a by mi znova vymenily olej a by byl klid :)

 

@lukas_k  doplnim jeste ze cena oleju v SA stoji cca. 900, 1000 kc / 1L (0W30). To je moooccc draho!

Edited by TOMUS
Link to post
Share on other sites

Tak olej vyměněn v 14.153km: olej 4,3litru 0W-30, filtr, zatka a lakova tuzka na skrabanec (178+dph), dohromady za 4625kč. Tak to ujde, čekal jsem na Prahu i horší cenu :) Interval jsme nechali 30tkm na servis i olej, s tím že v těch 30tkm bych se mohl rozmyslet, ale já myslím že to není třeba, až budu mít 45tkm tak zas zajedu, čísla si umím pohlídat sám :)
 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Cena oleje  v AS - stále řešená bolest. Bohužel to takto mají nastaveno i u jiných značek. Výrobce od toho dává ruce pryč - je to věcí dealerství a ti si tu marži prostě nenechají vzít. Mají asi dobře spočítáno, že těch soukromých vlastníků, kteří přestanou na výměny jezdit zpravidla po skončení záruky není oproti firemí klientele tolik.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...