stanmar Vloženo 3. Září 2019 Vloženo 3. Září 2019 Po roce a půl provozu (neboli najetých 25 tkm) jsem při kontrole množství chladící kapaliny v expanzní nádobce zjistil, že je v ní vrstva úsad. Po následném vysátí malého množství kapaliny zjištěny částečky úsad i v ní. Co jsem zatím vysledoval zde na fóru, problémy s úsadami / zakalením chlad. kapaliny mají spíše naftové motorizace (1,6 a 2,0 TDI). viz Usazeniny v chladící kapalině - naftové motory U mě to není tolik viditelné, to že není závadná kapalina o mnoho barevně rozdílná oproti nové G13 přikládám naředění koncentrátu. Dnes vůz přistaven do AS na posouzení, z MB následně schválen proplach a vyčistění celého vodního okruhu, a poté zapravení nové směsi. Vše by mělo být na záruku, v rámci reklamace. Z jakého důvodu k tomu došlo, netuším. Pravděpodobně už mohla být chyba v kapalině z výroby. Pokud došlo k přepálení kapaliny (pokud to vůbec u benzínových motorů lze), nevím nakolik tomu (jestli vůbec) přispěl ostrý několikalimetrový výjezd v alpách a několik více než 500 km jízd v kuse. Podotýkám že za poslední dva měsíce jsem najel skoro 10 tkm. Před prázdninami jsem ještě nic nezaregistroval. Pokud mi budou schopni v autorizáku k danému poskytnout nějaké další informace, určitě se o ně zde podělím. 2 Citovat
marek16 Vloženo 3. Září 2019 Vloženo 3. Září 2019 U benzínu bych to kvůli větší teplotě spalování čekal víc než u dieselu, ale 1.8TSI zase nemá ty vodní intercoolery jako EA288, ne? (a někde jsem čet, že se to přepalovalo v nich) Každopádně, příčina jsou prej silikáty v G13 a nově se má používat G12 EVO bez nich: https://www.autorevue.cz/skodu-kodiaq-ceka-facelift-prosty-zasah-uz-ted-vylepsi-skoro-vsechny-motory-vw Citovat
Pawouk Vloženo 3. Září 2019 Vloženo 3. Září 2019 To se pořád inovuje, až se funkční věci domrví... Ano, 1.8 TSI EA888 III gen nemá vodní intercooler. 1 1 Citovat
headerTDI Vloženo 3. Září 2019 Vloženo 3. Září 2019 Ale zase má vodou chlazený svody, to by mohlo hrát taky roli.. 1 Citovat
Clerfayt Vloženo 4. Září 2019 Vloženo 4. Září 2019 No Tě péro.... Stane, takže ty fotky nádržky nejsou z Tvého auta? Citovat
stanmar Vloženo 4. Září 2019 Autor Vloženo 4. Září 2019 Ty zde v prvním příspěvku jsou z mého vozu. Foceno v garáži s prosvícením baterkou, pro lepší viditelnost úsad v nádobce. Skutečný odstín kapaliny jenž je v systému je tedy vidět až ve zkumavce. Dnes by jim měli do servisu přivézt chemii na vyčistění, dle vyjádření technika vzhledem k časové náročnosti celého postupu, který trvá několik hodin by to měli mít hotové do pátku. Citovat
stanmar Vloženo 12. Září 2019 Autor Vloženo 12. Září 2019 Celý systém propláchnut, naplněno novou chladící kapalinou - opět G13, ovšem nedopátrali jsme se od kterého výrobce. (1,8 TSI bude možná jediným motorem, kterého se netýká změna na G12, možné je také, že se dává jen do všech nových motorů v prvovýrobě). Navíc vyměněna i expanzní nádoba - nešla jim dokonale vyčistit. Vše provedeno v rámci záruky. Každopádně je na tuto závadu TPI. A bohužel prý nejsem jediný, komu se u benzínového motoru něco takového stalo. Navíc jsem si 100% jistý, že k takovému přehřátí aby se rozsvítila signalizace rozhodně za celý provoz auta nedošlo. Takže spíše to vypadá na závadnou chladící kapalinu. Nicméně to v autorizáku nedokázali nijak zjistit v čem byla chyba, která způsobila popsaný problém. 2 Citovat
kapitan9 Vloženo 13. Září 2019 Vloženo 13. Září 2019 Dnes jsem zkontroloval na svém 1,8TSI stav chladící kapaliny, mám ji čistou, bez úsad. 1 Citovat
rayx Vloženo 14. Září 2019 Vloženo 14. Září 2019 V 12. 9. 2019 na 14:04, stanmar napsal: Celý systém propláchnut, naplněno novou chladící kapalinou - opět G13, ovšem nedopátrali jsme se od kterého výrobce. (1,8 TSI bude možná jediným motorem, kterého se netýká změna na G12, možné je také, že se dává jen do všech nových motorů v prvovýrobě). Jestli je k tomu nějaký TPI nevím, ale pirátská ETKA, která ovšem vždy seděla s ofic, tak ta říká toto, zlomové datum pro nasazení G12 na linkách Škoda od 8.7.2019, platí pro všechny motorizace, co jsem narychlo zkoukl, tedy i pro EA888. Jak moc je to závazné pro servisy je otázka, G13 není zakázaná, takže lze vydodat to co je na skladech ... A co je zajímavé, jak je to u sourozenců VW a Seat - nemaj G12 v ETKA pro tyhle MY dosud vůbec zohledněny a jedou vesele dál G13 ... U Audi rozlišují MY, 2018 maj G13, 2019 jedou G12, tedy už někdy od poloviny 2018 ... Opět koncernový guláš a rozdílný přístup ke stejné technice ... 2 2 Citovat
stanmar Vloženo 14. Září 2019 Autor Vloženo 14. Září 2019 No pravda je ta, že jsme se o ní přímo nebavili, jestli je to G12, nebo G13. Pouze jsem se ptal na výrobce. Až tam pojedu, zeptám se na to - v systému by to snad mělo být zapsáno. Citovat
stanmar Vloženo 20. Září 2019 Autor Vloženo 20. Září 2019 Doplnění info - chlad. kapalina odleva : původní (zakalená) /nová náplň/ nenaředěná nová (z láhve) 2 Citovat
Horza Vloženo 23. Duben 2020 Vloženo 23. Duben 2020 Zdravím, mám úplně stejný problém akorát 2.0 TDi viz. Usazeniny v nádržce. Je po průplachu systému a nalití nové G13 klid? Je barva kapaliny pořád stejná jako ta v prostřední zkumavce v příspěvku výše? Citovat
stanmar Vloženo 23. Duben 2020 Autor Vloženo 23. Duben 2020 Abych pravdu řekl, vzhledem k mému nájezdu od výměny (tj. cca 6 tisíc km) jsem kontroloval spíše výšku hladiny. Ale zhruba v půlce ujetých km se mi nezdála kapalina nijak zvlášť rozdílná jako po výměně. Citovat
Pawouk Vloženo 23. Duben 2020 Vloženo 23. Duben 2020 Řeš to jen v jednom odpovídajícím tématu. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.