Jump to content
Sign in to follow this  
slovacik

Priemerna spotreba

Recommended Posts

Ahojte dnes som presiel cca 250 km s prestavkami v nakupnom centre. 2x a vzdy mam priemernu spotrebu od startu 4,5 akoby sa na tom cisle zasekla. Rano ked som presiel cca 100 km ukazovalo 4,2 a potom len 4,5.

Moze to byt nahoda alebo nieco je chybne? Ostatne udaje ako rychlost, okamzita spotreba dojazd ukazuje ok.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel jsi s lehkou nohou? Zkus to někde víc sešlápnout a nejlíp do kopce. Tam už by se zvýšení průměrné spotřeby projevilo. Když vše ostatní funguje, je asi divné, že se průměrná zasekla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doplnim moju skusenost z cesty domov. Tiez sa mi spotreba zasekla. Prvych 50km sa vobec nehybalo, no ked som dal reset znovu, nacitala sa zase na pevno uz ina hodnota a nemenila sa. Pritom na opli po resete prvych 100 sa hybe od stylu jazdy dost casto. Po vacsom najazde samozrejme uz nie, kedze rata s viac km. Asi po 3-4 resete to zacalo pracovat a hodnota sa menila plynule na style jazdy. Osobne to pripisujem tomu zamrznutemu radiu. Myslim, ze to bude mat suvis s tym. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamrznuté rádio asi nebude první zkušenost. Pokud by se to opakovalo, už bych zkusil reklamovat u dealera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akú máte spotrebu na 1,0 TSi 85KW ?

Ja dlhodobo 5,1 podľa počítača. Mám nabeháno 2800km. Samozrejme záleží od jazdy ale po meste mám aj 9 litrov na krátke vzdialenosti.

Ten motor sa mi zdá, že veľmi citlivo reaguje na nohu a spotreba ide hore pri šľapnutí na plyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty spotřeby jsou myšlené vážně? 4-5 l/100km? Kde a jak s tím jezdíte? Já mám sice najeto jen 1500km, ale při normální jízdě jsem minimálně na 5,8. "Dlouhodobá" je na nějakých 6,3.

Nechci rozpoutat nějakou "válku", ale abych jezdil pod 5 litrů, to bych musel jet max. 80km/h a být tzv. brzda provozu. Vždyť ta jízda nemůže pak ani bavit.

Edited by Mav07
...
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohle se nedá vyřešit, každej má jinej profil trasy a styl jízdy. Mně auto taky nikdy nejelo za tak málo jak tady všichni píšou. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takové spotřeby jsou u lidí, co obvykle velmi pomalu nabírají rychlost když limit dovolí. Předvídají obec před sebou a nohu z plynu dají tak aby nemuseli brzdit. Na 90 obvykle jezdí 80 takže reálně 70 km/h. Na dálnici obvykle v tunelu za kamionem popř. do 110 a pokud vjedou do levého pruhu kvůli objíždění překážky tak nezrychlí.

Je to pasivní uspávací styl se kterým se dá u TDI jezdit kolem 4l a u TSI kolem 5l.

 

Ano je to ten styl co většině lidem jedoucí v koloně auto způsobuje cukání žilky na čele. 

Je to ten styl co u 1.0 TSi způsobí totální zakarobonování motoru.

 

Při dnešním provozu a propustnosti naší silniční sítě, tak ale bohužel kvůli nim jezdíme defakto stejně pomalu a nesvižně, protože provoz je jedna dlouhá šňůra, rozdíl je v tom že nervozně zrychlujeme a ubíráme v zoufalém pokusu o předjetí- i když se manévr povede obvykle nás po krátké době čeká další takový ekonomický jezdec, takže vypálíme v půrměru o litr až dva PHM víc, jen proto že jsem nervozní.

 

Řešení je velmi prosté. S ignoranty nehnete, protože jedou v zákonném limitu a jsou ekonomický a velmi často také absolutní ignoranti co neví že existují zrcátka a někdy i blinkry (ignorani blinkrů si vysvětluji tím že takový řidič po delší cestě obvykle upadá do absolutní letargie a jede na automat - to jsou pak ty smrtáky z novin kdy je smete nějaké prase na ve vysoké rychlosti, protože borec nedal blinkry při odbočení nebo usne a vjede do protisměru). Pokud jste trošku dravější povahy jako já, doporučují před každým řízením požít utlumující léčivo- předepíše vám váš psychiatr - odevzdat se do sluníčkového světa, ideálně zakoupit adaptivní tempomat a přijmout fakt, že jízdní tempo udává ten nejpomalejší na silnici a začít jezdit ekonomicky také, zjistil jsem že mi pak zbude více peněz na večerní popíjeni alkoholu.

Edited by 15degren
  • Upvote 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 28 minutami, Mav07 napsal:

Ty spotřeby jsou myšlené vážně? 4-5 l/100km? Kde a jak s tím jezdíte? Já mám sice najeto jen 1500km, ale při normální jízdě jsem minimálně na 5,8. "Dlouhodobá" je na nějakých 6,3.

Nechci rozpoutat nějakou "válku", ale abych jezdil pod 5 litrů, to bych musel jet max. 80km/h a být tzv. brzda provozu. Vždyť ta jízda nemůže pak ani bavit.

 U mna podla PP a z apky je:

ta spotreba dlhodobo co je 5,3 je len za 1216km lebo v servise mi v 12 mesiaci asi nieco preinstalovali v systeme a pocita mi to od vtedy ale dovtedy som mal spotrebu pri 40.. km 5,2. Myslim, že nechodim pomaly ale v meste mam bezne spotrebu aj cez 10 l.

 

 

1.jpg

2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 30 minutami, 15degren napsal:

Předvídají obec před sebou a nohu z plynu dají tak aby nemuseli brzdit. Na 90 obvykle jezdí 80 takže reálně 70 km/h.

Zajímalo by mě, z jaké rychlosti a v jaké vzdálenosti před obcí brzdíš ty.

A jezdit 80 určitě neznamená reálně 70 km/h. Podle současných platných norem už proměřování tachometru třeba byť jen o 5 km/h není možné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sosobne si ymslim, že nie som brzda premavky ale na druhej strane pred obcov uz nepridavam ale dojdem bez brzdenia a aj v obci obcas koli tomu porusim predpis, Na dilanici som z doteraz cca 4000 km urobil asi 800km a siel som okolo 135 km / hod. inac su to jazdy obec mimo obec a hlavne obec. Okolo rodiska nie su nejak extremne kopce takze viac menej rovinka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spotřeba závisí na stylu jízdy, ale hlavně na tom, kde se jezdí. Pokud někdo jezdí hlavně venkov po rovinách a v mírném provozu, kde se to dá pořád šolichat na nejvyšší kvalt, tak je ta spotřeba velmi malá. Kdo město nebo rychle po dálnici, spotřeba je velká. Po dálnici se velmi liší spotřeba při rychlosti 100 nebo 120 nebo 140 ... se všemi se lze běžně potkat. Proto moc nemá cenu se tady srovnávat jako jednotlivci se spotřebou. Navíc u nového auta po zajetí ta spotřeba ještě klesne.

Jediné (podle mne) hodnověrné údaje jsou dlouhodobé statistiky velkého počtu aut, výborné na to jsou stránky: www.spritmonitor.de

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, 15degren napsal:

.....

Při dnešním provozu a propustnosti naší silniční sítě, tak ale bohužel kvůli nim jezdíme defakto stejně pomalu a nesvižně, protože provoz je jedna dlouhá šňůra,  ....

 

 

Jojo, a to ještě počkej, až nastane i u nás doba elektromobilní, to bude samé "plachtění"(rozuměj jízda na neutrál), rekuperace, a pomalá jízda, a to teprve bude průser ohledně plynulosti provozu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nas uz predavaju benzin E10 v Cechach asi este nie. Ja z natankovania e10 mam pocit ze auto je lenivsie

Oplati sa tankovat na OMV alebo Shelke tie drahsie benziny mate niekto skusenost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevyzkusas, nevjes :) 

Leju Vervu v CR, benzinek je krasne modry,

motor jenom susti.

Mam sve auto rad :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Joscer napsal:

Zajímalo by mě, z jaké rychlosti a v jaké vzdálenosti před obcí brzdíš ty.

A jezdit 80 určitě neznamená reálně 70 km/h. Podle současných platných norem už proměřování tachometru třeba byť jen o 5 km/h není možné.

 

Obvykle nebrzdím, protože plachtím za někým kdo to nerozjel ani na těch 70 (nicméně když už ta možnost je např o půlnoci, tak obvykle intenzivně brzdím těsně před značkou tak abych měl 60-65 na tacho při průjezdu značkou, protože brzdy se mají pořádně zahřívat) . Přestěhoval jsem kvůli práci ze středních čech na jižní moravu, kde je národním sportem buď jezdit mezi 60-70 po silnici první třídy a nechat se předjíždět slovenskými kamiony a nebo jezdit jak totální hovado a snažit se všechny vytlačit ze silnici. Ideálně s TDI černým zadním kufrem a často se SVK značkou.

Já jsem ten co se courá se všemi ve skupině, protože už jsem pochopil že nic jiného nemá smysl, nikam to nevede a jen propálím PHM a to jsem svižný jezdec, který dokonce neměl nějaký čas papíry za rychlost, protože zdejší policie sere na měření v obci a čeká na rovince na hlavním tahu v 1 hodinu ráno na lidi co tam tu rychlost tutově překročí.

 

Ano v noci kdy jsou dálnice a silnici prázdné to rozjedu... ale od cca 5:00 do 21:00 to absolutně nemá smysl už nikde a nikdy. Jak psal kolega s elektromobily bude ještě hůř.

 

Edited by 15degren
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@15degren Nemůžeš po ostatních chtít, aby vjížděli do obce takovou rychlostí, jak by sis přál ty. Nevěřím, že na jižní Moravě se jezdí 60-70 km/h a že se tam děje ve velkém měřítku to, co popisuješ. Stejně tak nevěřím, že když běžně na to "šlápneš" v noci, tak že totéž neděláš přes den, když je jen trochu možnost. A tím pádem se tlačíš na kufr těm, co jedou tak, jak to tobě nevyhovuje. A pokud ti sebrali papíry za rychlost, když měřili někde na rovince, tak jsi to musel sakra kalit. Takového řidiče už je pak jedno kde polapí.

A jen tak mimochodem pro porovnání. Pokud řidič pojede 90 a půl kilometru před obcí sundá nohu z plynu a docílí toho, že rovnoměrně zpomalí na 50 k té obci, tak mu to trvá přibližně 25 vteřin. Když druhý řidič pojede celou dobu 90 a začne na 50 brzdit posledních 50 metrů před obcí, tak ten půlkilometrový úsek projede za 20 vteřin. Rozdíl tedy 5 vteřin. No, to by tedy byla markantní časová ztráta, kdyby musel jet za tím prvním řidičem.

 

Ale diskuzní vlákno je o spotřebě, nemá tedy cenu to dále rozebírat.

Edited by Joscer
Doplněno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já jezdím za 5,4. Mám najeto 16k kilometrů a řekněme tak 2/3 jsou z toho dálnice. Ale je fakt, že na dálnici jezdím hlavně 110-120, čili to moc nehrotím. Přijde mi to jako ideální rychlost, kdy nemusím moc přejíždět z pruhu do pruju. Ale hodně to taky závisí na provozu. Mimo obec kde to jde tak 90-100 jinak hlavně podle profilu silnice.

 

Chytré řeči pana @15degren radši nekomentovat. Podobných frajerů potkávám denně dost a vždy jsem rád, když mi podobný machýrek jede nalepený na kufru, když mám na tachometru přes 90. V případě nutnosti brzdit ho mám v kufru dřív než si všimne, že brzdím. Ale chápu, musí je a nebude se za mnou táhnout. Co kdyby byl doma o minutu později.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ja mam na tříhrnku průměrnou 6.8l po 80K km a profil mám taky 2/3 na dálnici. Jezdím víceméně předpisově. 

Pokud někdo tvrdí že jezdí výrazně pod 6l s tím to motorem, tak chtě nechtě je brzdou provozu v zájmu své ekonomické jízdy. Tvůj motor bude ve 100K km jak komín od udušeného kotle na uhlí.

 

Celkově mam najeto přes 900K km v osobních autech bez jediné nehody. Pokud tedy máš permanentně borce jako já v kufru měl by ses zamyslet nad svým objektivním názorem že jsi pan úžasný řidič "nemachýrek"

Edited by 15degren
  • Like 1
  • Upvote 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zdejší poměřování spotřeby je jako poměřování *ulanů

15degren> mám to jako ty i s těmi kilometry, tedy až na ty předpisy (bodíky byly). Litra moc nešetřím a pod 6 se nedostanu. Ty šetřílky a brzdy provozu fakt mimo víkendy nemusím, protože když ráno vyjedu 130km do práce předjíždím samé zavazející couraly, uprděné lakomce úředníčky končící v nejbližším okresním městě a ty mám na trase dvě.

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak ale myslím, že už máme ty rozdíly ve spotřebě zcela objasněné. Oba jezdí 2/3 po dálnici. Je to prosté.

Kolega boonoo po dálnici jede 110-120, asi tachometrově, čili 100-110 reálně.

Kolega 15degren jezdí po dálnici "víceméně předpisově", což může být i reálných 130-140.

Předpokládám oba jedou na stejný kvalt, ta rozdílná rychlost dělá ten rozdíl ve spotřebě.

Osobně si ale myslím, že jet 100-110 po dálnici je vhodné leda tak v neděli brzo ráno či dopoledne, jinak je to velmi nepříjemné - pro všechny. Moc rychlé na kamiony v pravém pruhu a moc pomalé pro auta v levém pruhu. V ideálním světě by všichni v pravém jeli 90 a všichni v levém 130, ale ideální svět tady asi není. Natož naše D1  ... jo jediná vyjímka je krátká "hanácká dálnice" mezi Vyškovem a Zlínem, ta je volná snad vždycky ... :-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano na té sedlácké dálnici do Gottwaldova z VY, která končí kdesi v kopřivách se dá dosáhnout ideální spotřeby z hlediska "hustoty" dopravy.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wdog U nových moderních aut teď prodávaných už dávno neplatí, že tachometr proměřuje až 10% (či 10 km/h). Odchylka je totiž stanovena velmi striktně velmi nízká z důvodů nové metodiky určování spotřeby paliva před uvedením typu vozidla (a kombinace doplňkových výbav) do provozu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No s tím až tak nesouhlasím, ano rapid  2019 není moderní auto dobře. Odchylku má +/- jak 10letá O1. Srovnání s palubní kamerou s gps plus waze versus tacho.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mého příspěvku vyplývá, že Rapid 2019 není moderní auto? Tak to samozřejmě myšleno nebylo. Z kontextu je přeci vidět, že podstatu sdělení vztahuji na novou metodiku určování spotřeby.

Edited by Joscer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...