Přejít na obsah

Autobaterie


Michal T.

Doporučené příspěvky

před 29 minutami, vormen napsal:

@Patrik1971 Protože za polovic je do konce dubna a baterku, pokud neklekne, bych dal novou až o prázdninách, to už za polovic třeba nebude. Takže vybírám a zjišťuju už teď, abych pak šel na jisto.

Ok,ale ved ona sa ti doma zas tak skoro nepokazi,to neni rohlik,alebo jogurt😅😅

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@vormen ja kupoval Scalu jako rocni vuz a jak jim tam nejakou dobu stala, tak jim origo baterie umrela a tak ji tam dal servis SA, je to i v servisnich zaznamech. Myslim, ze byla menena v 06/21. Je pravda, ze na garancce se sam servisak co to tam mam za baterii, te neni original, kdyz jsem vysvetlil situaci, tak uznal, ze to mozne je, ze to jde na triko prodejce a doda si i neoriginalni. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, mam Scalu 1/2023, automat, ak nejazdi 2 tyzdne, bateria sa vybije, je to ok? uz som s tym bola v servise, kde mi ju nabili doplna. Na to sme sli na 2 tyzdne na dovolenku a bateria je opat vybita... teda po kazdej dovolenke bude auto off? dakujem za info

IMG-55037741e2e773ccfaa6dd29682296d6-V.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V uzamkl následující téma
On 3/13/2024 at 7:09 AM, vormen said:

Co jsem se díval na baterky, tak by se mně líbila Varta Blue EFB 60/640A. Délka 242mm, ta orig. 49Ah má 212mm, ale řekl bych, že ta rozteč šroubů držáku by mohla být 30mm. V autorizáku snad tahle Varta půjde nakódovat, ikdyž určitě budou tlačit origo baterku za 5 litrů :) Máte někdo zkušenost, jestli do Scala/Kamiq pasujou ty 242 baterky s originálním uchycením? 

Ak sa ti tam zmestí, ja osobne by som namiesto EFB radšej zobral AGM baterku s najväčšou možnou kapacitou ktorá je v rozmere 242 mm dostupná. Niečo ako Exide EK600.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 17. 3. 2024 na 13:59, Janka Izs napsal:

Ahojte, mam Scalu 1/2023, automat, ak nejazdi 2 tyzdne, bateria sa vybije, je to ok? uz som s tym bola v servise, kde mi ju nabili doplna. Na to sme sli na 2 tyzdne na dovolenku a bateria je opat vybita... teda po kazdej dovolenke bude auto off? dakujem za info

IMG-55037741e2e773ccfaa6dd29682296d6-V.jpg

Tak dva týdny by určitě vydržet měla, pokud auto normálně jezdí a baterie se jízdou dobíjí. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Mě hlášku psala až po 18 dnech od stání, ale nastartovala bez problémů. Každopádně to vybíjení je velké. Do práce a z práce to teď mám denně skoro 150 km. Po příjezdu ukazuje baterie 12.3,4 a ráno 11.8. Zkoušel jsem nabít nabíječkou a ráno zase tech 11.8. Zkoušel jsem týden jezdit s odpojenym konektorem a je to pořád stejný. Auto má rok a sedm měsíců a najeto zatím 55000 tkm. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Janka Izs napsal:

Ahoj, skusila som - vymenila som bateriu za novu, no opakuje sa to... proste ked nejazdi (cca 2 tyzdne+) bateria sa vybije, nastastie nastartuje. Nebyt toho vybijania, poviem, ze skvele auticko...no hneva ma to 🤷‍♀️.

Změř klidový proud (sám bych přemýšlel jak na to), min. 15 minut od uzamčení auta a se zavřenou kapotou. Tento proud nesmí být větší než 100 mA, ideálně míň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Vojta.MM napsal:

Mě hlášku psala až po 18 dnech od stání, ale nastartovala bez problémů. Každopádně to vybíjení je velké. Do práce a z práce to teď mám denně skoro 150 km. Po příjezdu ukazuje baterie 12.3,4 a ráno 11.8. Zkoušel jsem nabít nabíječkou a ráno zase tech 11.8. Zkoušel jsem týden jezdit s odpojenym konektorem a je to pořád stejný. Auto má rok a sedm měsíců a najeto zatím 55000 tkm. 

Mám sice Rapida 2019 a mám to stejně. 4 roky jsem jezdil 130 km do práce a zpět co 3 dny, s káblíkem i bez, s dobíjením lídlovkou i bez a baterka měla druhý den sotva 11,8 V. Rychlý úbytek se zpomalil když jsem začal auto zamykat i doma v garáži. V AS baterku nebyli nikdy schopni změřit. Už víc jak rok auto víceméně jen stojí a jede 1-2x za měsíc delší trasu a baterka je stále původní a už to neřeším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen dodám, že je potvrzené i z fóra, že za zvýšeným odběrem je i nezamčené auto. Proto si auta zamykejte i když je máte v garáži. Nějaké řídící jednotky v nezamčeném stavu jsou stále v pohotovosti proto to pak žere víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 tiez zamykam, parkujem na sidlisku pred blokom... vcera som hladala v prirucke a k baterii som nasla, ze vyrobca ju odporuca odpojit 🤦🏼‍♀️ ak stoji auto dlhsie... ako 🤷‍♀️ asi o tom vybijani vyrobca predsa len nieco vie... 

před 19 hodinami, bouchy01 napsal:

Změř klidový proud (sám bych přemýšlel jak na to), min. 15 minut od uzamčení auta a se zavřenou kapotou. Tento proud nesmí být větší než 100 mA, ideálně míň.

 

20241028_125116.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm pisu, ze viac ako 3 tyzdne... mne hlasi vybitie uz pri odstaveni na 2T+, nepopieram kratke jazdy, ved z domu do prace a na nakup to nemam predsalen na 100km... dlhsie jazdy cez vikendy, ak sa ide niekam na vylet...inak standardne vyuzivanie vozidla... samozrejme niekedy stoji aj tie 2 tyzdne... pri ziadnom inom vozidle sa mi to nestavalo a to bolo odstavene aj viac nez mesiac... az pri tejto Scale 🤷‍♀️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

inteligentne dobijanie tj kablik neodpajat. na tomto fore je na to podrobna tema ale bohuzial su tu stale ludia ktori pisu veci  ako ja to mam odpojene 2 roky alebo hned od kupy auta a vsetko OK a preto je to podla nich v poriadku robit. lenze ten kablik ma prepojenie aj s dalsimi systemami resp jednotkami a pravdu povediac preco riskovat ked si staci kupit kablik, ktory hned po ododmknuti auta start stop vypne ak je teda pre niekoho otravne start-stop stale vypinat.

 

po druhe uz tu bolo spominane  ze si staci zmerat kludovy odber dokonca na utube su na to detailne videa cize aj zena zvladne. treba hladat ze " parasitic battery drain" a podobne hesla a da sa presne zistit ak tam bude velky odber ze co ho sposobuje

 

v neposlednom rade je tu hlavne starsia generacia ludi, ktori si stale myslia ze ved ked tocia denne do prace a z prace 50 km pripadne viac, obcas vylet cez vikend tak ze baterku stale dobijaju. toto pri modernych autach neplati a jednoducho sa treba preorientovat a zacat jazdit inak. totiz mozte ist kludne aj cez pol republiky a pri starom style jazdy nedobijete prakticky nic. treba pri vyjazde z obce to vykurit na 90 pokial to situacia dovoluje a potom udrziavat rychlost a pri vjazde do dalsej obce proste pustit nohu z plynu a nechat aby motor brzdil a vtedy alternator dobija baterku. tak isto ked v dakej velkej dialke vidim ze na semaforoch svieti cervena a stoji tam xy auta tak detto. proste si to vykurim na max povolenu rychlost a do kolony, semaforu pridem s nohou z plynu a preradovanim. to iste cesta z kopca, ziadne vyradovanie rychlosti ale zaradena rychlost, noha z plynu dole a baterka sa krasne dobija. toto vsetko sa da overit za par korun kedy si napr kupite do 12V zasuvky rozbocovac alebo adapter cez ktory sa zvycajne nabija mobil a ma displej ktory vam ukazuje napatie baterie-hned uvidite ze zaradena rychlost+noha dole z plynu=dobijanie baterie.

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@fsociety19x prosím ťa, auto má slúžiť nám, nie mi jemu. aj z chlapov je tak technicky zdatná možno polovica. a z tej polovice o týždeň, keď prídu ranné hmly si v kolóne, či meste nebude vedieť 90% ani hmlovku vypnúť.

Tak nečakaj, že žena bude riešiť prečo nejde batéria po 2t. to má riešiť výrobca a myslieť aj na takých zákazníkov a implementovať technické riešenie, čo bude tú baterku udržiavať v kondícii pri rôznych štýloch jazdy. Priorita by mal byť životnosť/komfort užívateľa a nie plniť smetiská batériami po 4-5r používania.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dakujem vsetkym za rady 🙂 len sa preto nepohadajme prosim... mam automat, teda nevyradujem rychlost, tento benzinovy jednoliter si ani sam nevyradi pri jazde z kopca... neviem aky mam styl jazdy... snad normalny 😅 mozno viac opatrny ako ma niekto iny...no radsej si v kolone ci rannej zapche pribrzdim, ako by som mala nove auto naparat a aj niekomu predomnou... tiez som zatial vzdy nastartovala, akurat bezklucove otvaranie v taky cas nefunguje, otvorim si teda klucom 🤷‍♀️ chcela som vediet ci len tato moja Scala to ma alebo sa s tym stretol aj niekto iny a ak ano, co by to mohlo sposobovat, ci sa to da vyriesit atd.... za mna to urcite nie je komfortne, inak ako som pisala, super auticko nebyt tohto problemu

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...