Září 26, 20204 r Autor @Houska #2 už je to dávno vyřešené, na počkání vyměnili, byl jsem u auta, omluvili se, nechtěl jsem to hrotit, tak jsem doplatil rozdíl v ceně mezi předřazeným původním a předraženým novým olejem :-( Dneska, po dalších negativních zkušenostech, bych už byl ostřejší....
Listopad 22, 20204 r Chtěl bych se zeptat majitelů, kteří mají najeto 10 a více tis.km, zda-li pozorujete zvýšenou spotřebu oleje a musíte během 15tis.km intervalu dolévat.
Listopad 23, 20204 r Před první výměnou oleje v cca 15k km jsem doléval jen jednou 1l oleje - někdy okolo 10k km. Teď mám 20k km a zatím žádné problémy nemám.
Listopad 23, 20204 r @LukášCBRMěnil jsem cca ve 14 300 km. Původní olej byl těsně před půlkou správné oblasti na měrce, takže jsem nemusel dolévat vůbec. Teď tam dali 5W-30, tak jsem zvědavý jak se auto bude chovat s tímto.
Listopad 23, 20204 r Motory moderních aut „žerou” více oleje než ty starší. Na vině je obvyklý podezřelý | Autoforum.cz nove motory vseobecne zeru olej. Sice ja mam tdi, ale napr. na astre som nedolieval za cely cyklus cca 27t km, tu som za 28t dolial necele 2l. Upraveno Listopad 23, 20204 r od csabac
Leden 17, 20214 r Včera jsem měnil olej. Pro oddeklovani krytu motoru, cca deset šroubů,byly v části ke středu auta, dvě zátky, které nešly nijak demontovat, takže se nakonec rozlomily. Neumí někdo najít, co je to za díl, aby se daly dokoupit?
Leden 17, 20214 r Tipl bych toto https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/7h086729901c-prichytka-skoda-40513.html nebo toto https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n0385494-nyt-plastovy-s-cepem-skoda-19772.html ale můžeš použít jakoukoliv jinou. Upraveno Leden 17, 20214 r od dafro
Leden 17, 20214 r No většinou pomůže, když tady dáš foto té součásti, nebo i to foto krytu , ale velmi jednoduché řešení je zajít do autorizovaného servisu do oddělení prodeje náhradních dílů a tam ti technik/prodavač servisu najde v PC v systému ERWIN dle VINka tvého vozu a dle rozkresu součástí motoru/deklu tu tvoji dolámanou příslušnou součástku. A když ji nemají hned na skladě, tak obvykle do 24. hod. po objednávce jim to doručí. Takhle kupuji/objednávám všechno na škodovky, pokud nevím o co konkrétně jde, nebo to nemají nikde na eshopu.
Leden 17, 20214 r Mám vyfoceno jen prohlubinu od toho krytu. Byla tam jakoby čepička s torxem. Dík, zkusím ten servis.
Leden 17, 20214 r To zozenies v kazdom lepsom obchode s autoprislusenstvom. Max. Si zmeraj priemer aby ak ti daju na vyber z viacej rozmerov si kupil ten spravny. Vacsionu je to univerzal a pasuje skoro vsade u roznych znaciek aut.
Leden 18, 20214 r Dík, jsem rád za ujištění o mé "šikovnosti", že se to nestalo jen mě :) Dnes jsem nýty koupil za 22 v servisu Škoda. Upraveno Leden 20, 20214 r od altra
Srpen 16, 20214 r Ahoj. Dnes prvá výmena oleja (v autorizáku Euromotor BB) po 11200km a 1.roku jazdenia. Olej Mobil 3000F-V 5W30, filter Man ,vypúšťacia skrutka +robota 159,52€ s DPH.
Srpen 17, 20214 r Citovat V Euromotore by som si nedal ani pneumatiky dofúkať, nie robiť servis auta. A prečo nedali olej 0W20 508 00? Či nemáš litrový motor, ale iný? Filter MAN je náhrada, v AS sa náhrada nemá dávať... Vypúšťacia skrutka stojí 2.- EUR, filter 14,- EUR a olej 4 litre 80,- EUR. Ceny sú v servise. To za robotu potom pýtajú 60,- EUR? Ale keďže Euromotor poznám, ani sa nečudujem...
Září 16, 20213 r Tak mám také první výměnu v 15 000 km hotovou. Olej doporučili 0W-30 (504 00), cena celkem 3 900 Kč s DPH (litr oleje 700 kč s DPH). Mám modelový rok 2021, a lze prý pro mé vozidlo 0W-20 (508 00) i 0W-30 (504 00).
Září 22, 20213 r 0W, 5W, W20, W30... Stále omýlané téma. Co člověk to názor. Co automechanik to názor. Je to jen a jen vizkozita. Nic jiného toto neříká. U řídčího se může trhat film. U hustého může déle trvat než se při stud. startu dostane tam kam má. Opět co člověk to názor. Ani v autorizáku pořádně neví. Názory se liší i tam. Důležitá je norma ww, aditiva. Ono to bude jezdit na všechno. Mám kamaráda který dělá odbornou vysokou pozici v man filters. To je možná důležitější než samotný olej. Mikropóry, účinnost, analýzy, testy, zkoušky, propustnost. Tam by měly být normy. O tom se ale nemluví. Všichni dnes řeší jen olej. Bohužel dnes platí, že cena neovlivňuje kvalitu. Bohužel. Měnit olej s filtrem včas. Filtr original je ufi.
Září 27, 20213 r Dovolím si citovat ze staršího, ale velmi zajímavého článku jen to nejpodstatnější. Vyplývá z toho pro mne zejména fakt, že pokud v autě není filtr částic, je pro motor mnohem lepší používat kvalitní olej s "popelem", než sebelepší bezpopelový ekoolej... Názor ať si samozřejmě udělá každý sám... DŮSLEDKY PRO PROVOZ OLEJŮ Současný evropský trend automobilismu spočívá ve snaze: - zvyšovat jednotkové výkony současných motorů - prodlužovat servisní intervaly, a s tím i výměnné intervaly motorových olejů - snižovat emisní zatížení ovzduší - současně se pomalu mění charakter provozu, průměrná délka ujetá na jedno nastartování motoru se zkracuje. Je zcela evidentní, že tyto trendy nejsou navzájem kompatibilní a mají zásadní vliv na kvalitu motorových olejů. Měnící se charakter provozu, zvyšování výkonu motorů a prodlužování servisních intervalů olejů vyžadují zvýšenou kvalitu motorových olejů a tedy také zvýšenou koncentraci výkonových aditiv. Ekologické aspekty vyžadují změnu složení motorových olejů ve smyslu snižování kritických prvků - sulfátového popela, fosforu a síry. Snížení koncentrace těchto prvků naopak vede ke snižování úrovně koncentrace aditiv a neslučuje se tak s většími nároky na motorový olej popsanými výše. Požadavky na motorový olej jsou tak navzájem neslučitelné a bude pravděpodobně nutné zvážit další vývoj v oblasti výměnných intervalů motorových olejů. V současné době se např. nedoporučuje používání nových low SAPS olejů tam, kde to není výslovně nařízeno. Použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieselový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, je z hlediska životnosti motoru žádoucí použití běžných motorových olejů. Ing. Jaroslav Černý, CSc., Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha
Září 27, 20213 r 1) souhlasím s tímto,co pán napsal 2)intervaly LL a to,co se teď v olejové branži děje je v velkým nátlakem né jen zkur..EU,ale i leasingových společností,které chtějí,aby auta jezdila na servis co nejpozději. Já mám za souseda olejáře-dělá v branží snad 35 let,má jako jediný v ČR zastoupení ENI pro ČR a říkal,že ty sračky co se dnes lejí do aut s klasickým olejem už moc nemají a říkal mi něco podobného,jako píše p.Černý
Září 27, 20213 r Jo pan Černý a jeho Mazivařské mýty. To je zajímavé čtení👍 Edit: Nejhorší jsou ty recykl. oleje. Těm se patří vyhnout! Já mám zase synovce s velkým servisem a říkal, že běžně dělá auta s nájezdem přes 300tis. km s LL intervalem 30tis. (a někdy i víc!!!) a motory úplně v klidu. Jasně, záleží jaké trasy, starty a tak... Upraveno Září 27, 20213 r od keras
Prosinec 28, 20213 r Absolvoval jsem teď servis po 30,000 km. Ptal jsem se, co je dle ŠA potřeba, tak jen olej (0w20), jeho filtr a vypouštěcí šroub, já chtěl navíc ještě filtr vzduchu do kabiny. Hotovo za 4 hodiny. Toto vše ve značkovém servisu za 6,148 Kč. Za rok mám přijet na výměnu brzdové kapaliny. Lze někde najít jaké jsou intervaly čeho všeho v průběhu času nebo dle ujetých km? Upraveno Prosinec 28, 20213 r od altra
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.