Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

@Houska #2 už je to dávno vyřešené, na počkání vyměnili, byl jsem u auta, omluvili se, nechtěl jsem to hrotit, tak jsem doplatil rozdíl v ceně mezi předřazeným původním a předraženým novým olejem :-(

Dneska, po dalších negativních zkušenostech, bych už byl ostřejší....

  • 1 měsíc později...

Chtěl bych se zeptat majitelů, kteří mají najeto 10 a více tis.km, zda-li pozorujete zvýšenou spotřebu oleje a musíte během 15tis.km intervalu dolévat. 

Před první výměnou oleje v cca 15k km jsem doléval jen jednou 1l oleje - někdy okolo 10k km. Teď mám 20k km a zatím žádné problémy nemám.

@LukášCBRMěnil jsem cca ve 14 300 km. Původní olej byl těsně před půlkou správné oblasti na měrce, takže jsem nemusel dolévat vůbec. Teď tam dali 5W-30, tak jsem zvědavý jak se auto bude chovat s tímto.

  • 1 měsíc později...

Včera jsem měnil olej. Pro oddeklovani krytu motoru, cca deset šroubů,byly v části ke středu auta, dvě zátky, které nešly nijak demontovat, takže se nakonec rozlomily. Neumí někdo najít, co je to za díl, aby se daly dokoupit?

No většinou pomůže, když tady dáš foto té součásti, nebo i to foto krytu , ale velmi jednoduché řešení je zajít do autorizovaného servisu do oddělení prodeje náhradních dílů a tam ti technik/prodavač  servisu najde v PC v systému ERWIN dle VINka tvého vozu a dle rozkresu součástí motoru/deklu tu tvoji dolámanou příslušnou součástku. A když ji nemají hned na skladě, tak obvykle do 24. hod. po objednávce jim to doručí. Takhle kupuji/objednávám všechno na škodovky, pokud nevím o co konkrétně jde, nebo to nemají nikde na eshopu. 

Mám vyfoceno jen prohlubinu od toho krytu. Byla tam jakoby čepička s torxem. Dík, zkusím ten servis.

OEM NEW 2001-2019 VW Volkswagen Jetta GLX Trunk Trim Panel Clip 7H0-867-299- 01C | eBay

7H0 867 299 01C ??

Jj, to je přesně ono. Jsou tam dva a nešlo s níma hnout.

To zozenies v kazdom lepsom obchode s autoprislusenstvom. Max. Si zmeraj priemer aby ak ti daju na vyber z viacej rozmerov si kupil ten spravny. Vacsionu je to univerzal a pasuje skoro vsade u roznych znaciek aut.

Tady ty čudle většinou uletí. Kup si jích víc :)

Dík, jsem rád za ujištění o mé "šikovnosti", že se to nestalo jen mě :) 

 

Dnes jsem nýty koupil za 22 v servisu Škoda.

Upraveno od altra

  • 6 měsíců později...

Ahoj. Dnes prvá výmena oleja (v autorizáku Euromotor BB) po 11200km a 1.roku jazdenia. Olej Mobil 3000F-V 5W30, filter Man ,vypúšťacia skrutka +robota 159,52€ s DPH.

Citovat

 

V Euromotore  by som si nedal ani pneumatiky dofúkať, nie robiť servis auta. A prečo nedali olej 0W20  508 00? Či nemáš litrový motor, ale iný? Filter MAN je náhrada, v AS sa náhrada nemá dávať... Vypúšťacia skrutka stojí 2.- EUR,  filter 14,- EUR a olej  4 litre 80,- EUR. Ceny sú v servise.  To za robotu potom pýtajú 60,- EUR?   Ale keďže Euromotor poznám, ani sa nečudujem...

Proč by měli dát jen 0W20 pokud 5W30 plní předepsanou normu VW ? 

  • 3 týdny později...
  • 2 týdny později...

Tak mám také první výměnu v 15 000 km hotovou. Olej doporučili 0W-30 (504 00), cena celkem 3 900 Kč s DPH (litr oleje 700 kč s DPH). Mám modelový rok 2021, a lze prý pro mé vozidlo 0W-20 (508 00) i 0W-30 (504 00).

0W, 5W, W20, W30... 

Stále omýlané téma. Co člověk to názor. Co automechanik to názor. 

Je to jen a jen vizkozita. Nic jiného toto neříká. 

U řídčího se může trhat film. U hustého může déle trvat než se při stud. startu dostane tam kam má. 

Opět co člověk to názor. 

Ani v autorizáku pořádně neví. Názory se liší i tam. 

Důležitá je norma ww, aditiva. 

Ono to bude jezdit na všechno. 

 

Mám kamaráda který dělá odbornou vysokou pozici v man filters.

To je možná důležitější než samotný olej. Mikropóry, účinnost, analýzy, testy, zkoušky, propustnost. 

Tam by měly být normy. O tom se ale nemluví. Všichni dnes řeší jen olej. 

Bohužel dnes platí, že cena neovlivňuje kvalitu. Bohužel. 

 

Měnit olej s filtrem včas. Filtr original je ufi.

 

Dovolím si citovat ze staršího, ale velmi zajímavého článku jen to nejpodstatnější. Vyplývá z toho pro mne zejména fakt, že pokud v autě není filtr částic, je pro motor mnohem lepší používat kvalitní olej s "popelem", než sebelepší bezpopelový ekoolej... Názor ať si samozřejmě udělá každý sám...

 

DŮSLEDKY PRO PROVOZ OLEJŮ

Současný evropský trend automobilismu spočívá ve snaze:
- zvyšovat jednotkové výkony současných motorů
- prodlužovat servisní intervaly, a s tím i výměnné intervaly motorových olejů
- snižovat emisní zatížení ovzduší
- současně se pomalu mění charakter provozu, průměrná délka ujetá na jedno nastartování motoru se zkracuje.
Je zcela evidentní, že tyto trendy nejsou navzájem kompatibilní a mají zásadní vliv na kvalitu motorových olejů. Měnící se charakter provozu, zvyšování výkonu motorů a prodlužování servisních intervalů olejů vyžadují zvýšenou kvalitu motorových olejů a tedy také zvýšenou koncentraci výkonových aditiv. Ekologické aspekty vyžadují změnu složení motorových olejů ve smyslu snižování kritických prvků - sulfátového popela, fosforu a síry. Snížení koncentrace těchto prvků naopak vede ke snižování úrovně koncentrace aditiv a neslučuje se tak s většími nároky na motorový olej popsanými výše. Požadavky na motorový olej jsou tak navzájem neslučitelné a bude pravděpodobně nutné zvážit další vývoj v oblasti výměnných intervalů motorových olejů. V současné době se např. nedoporučuje používání nových low SAPS olejů tam, kde to není výslovně nařízeno. Použití low SAPS olejů by tedy mělo být omezeno pouze na případy, kde je dieselový motor vybaven filtrem pevných částic. Pokud výrobce motoru nabízí volbu mezi low SAPS olejem a běžným olejem, je z hlediska životnosti motoru žádoucí použití běžných motorových olejů.

 

Ing. Jaroslav Černý, CSc., Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha

1) souhlasím s tímto,co pán napsal

2)intervaly LL a to,co se teď v olejové branži děje je v velkým nátlakem né jen zkur..EU,ale i leasingových společností,které chtějí,aby auta jezdila na servis co nejpozději.

Já mám za souseda olejáře-dělá v branží snad 35 let,má jako jediný v ČR zastoupení ENI pro ČR a říkal,že ty sračky co se dnes lejí do aut s klasickým olejem už moc nemají a říkal mi něco podobného,jako píše p.Černý 

Jo pan Černý a jeho Mazivařské mýty. To je zajímavé čtení👍

Edit:

Nejhorší jsou ty recykl. oleje. Těm se patří vyhnout!

Já mám zase synovce s velkým servisem a říkal, že běžně dělá auta s nájezdem přes 300tis. km s LL intervalem 30tis. (a někdy i víc!!!) a motory úplně v klidu. 

Jasně, záleží jaké trasy, starty a tak...

Upraveno od keras

  • 3 měsíce později...

Absolvoval jsem teď servis po 30,000 km. Ptal jsem se, co je dle ŠA potřeba, tak jen olej (0w20), jeho filtr a vypouštěcí šroub, já chtěl navíc ještě filtr vzduchu do kabiny. Hotovo za 4 hodiny. Toto vše ve značkovém servisu za 6,148 Kč.

Za rok mám přijet na výměnu brzdové kapaliny.

Lze někde najít jaké jsou intervaly čeho všeho v průběhu času nebo dle ujetých km?

Upraveno od altra

Čtyři hodiny? 🤯

To tam u toho usnul? 🥱

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.