Přejít na obsah

Konektor odpojen - Inteligentní dobíjení?


Real

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Tak mám auto/baterii dva roky a asi mám problém. Auto startuje bez problému, ale začal jsem ji nedávno pravidelně měřit a napětí se pohybovalo mezi 12,3-12,4V. Koupil jsem si nabíječku (viz. výše) a baterii během týdne doplna dobil. Po několika hodinách ukazovala 12,75V což je správná hodnota. Bohužel po pár dnech bez startování baterie klesne na cca 12,3-12,4V. Mám najeto jenom 17500km, takže buď mi baterie klekla a nebo se nestíhala dobíjet (i kvůli inteligentnímu dobíjení). Auto startuje v pořádku, ale 12,4V je špatné.

 

Schválně napíšu do Škodovky, zda by se to vzhledem ke stáří pouze dva roky dalo třeba reklamovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nebude. Naopak bude nabíjena menším proudem. Lépe řečeno nižším napětím a tomu podle Ohmova zákona odpovídajícím proudem. S připojený konektorem jde napětí i přes 15 V, s odpojeným konektorem je max. dobíjecí napětí 14,4 V. Stejně jako u starších aut bez "chytrého dobíjení".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám odpojeno na svém i služebním Rapidu a paráda. Mrzí mě, že ve Škodovce nemají technici koule na to, aby tyhle krávoviny do aut nedávali. Ušetím trochu paliva, abych po 3-4letech kupoval novou EFB baterii. Mojí peněžence a přírodě to opravdu pomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Jedna z praxe... Tyhle baterie jsou stavěny na "inteligentní" dobíjení. Takže pán po dvou letech ježdění s odpojeným konektorem odvařil baterku., protože prostě byla přebíjena. Na záruku ani prd, protože je v diagnostice vidět, že je(byl) konektor odpojený. Je na každým jak si nastaví priority. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stavěná na to určitě není. Podívej se třeba na Vartu kdy AGMko považuje za nedostatečně nabité a porovnej to s tím na kolik ji udržuje auto. Jediné, na co je AGM přizpůsobena je vyšší nabíjecí napětí, cca. 14,7V - krátkodobě i přes 15V.

Odpojený kabel fakt nevede k přebíjení, neboť poté se k celé baterii přistupuje jako ke "klasické" baterii - tj. cca. 13,7V.

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, lucky.jack napsal:

Jedna z praxe... Tyhle baterie jsou stavěny na "inteligentní" dobíjení. Takže pán po dvou letech ježdění s odpojeným konektorem odvařil baterku., protože prostě byla přebíjena. Na záruku ani prd, protože je v diagnostice vidět, že je(byl) konektor odpojený. Je na každým jak si nastaví priority. 

Jezdím tři roky s odpojeným kablíkem a baterka rozhodně odvařená není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...