Jump to content

Konektor odpojen - Inteligentní dobíjení?


Real

Recommended Posts

Jezdím s odpojeným kablíkem a sledoval jsem napětí při dobíjení, které kolísá mezi 13,7V - 14,7V . Funguje tam teplotní čidlo, které reguluje napětí dle venkovní teploty. V létě padá až ke 13,7V a mrazech 14,7V. Důležité je, že baterie je neustále dobíjena. S inteligentní nabíjením je degradována nestálým vybíjením.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Připojením káblíku se vše vrátí, diagnostika nic nevykazuje a to jsem byl v AS i s reklamacemi. Na zimu jsem ho vrátil, odpojení nemá smysl, protože venkovní teplota stejně potlačí debilní nabíjení i podle V-metru v zapalovači. Za pár týdnů mě končí 5letá záruka, baterka má v klidu trvale pod 12V s káblíkem i bez káblíku a to ji dokrmuju lídlovkou.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jezdil jsem se zapojeným káblíkem na mínus pólu baterie 5 let. Po 4 letech se odporoučela původní baterie, dal jsem novou, nakódovala se a více než rok byl celkem klid. Občas jsem baterku oživil a jezdilo se. Nyní ale po nedávném dobíjení před dovolenou na horách a následném ujetí 2000 Km se mi při startu objevila hláška o nefunkčím parkovacím systému, což znamená, že baterie nemá dostatečnou kapacitu a odpojuje určité okruhy. Po změření napětí jsem naměřil 12,2V. Zkusil jsem odpojit kabel od "inteligentního dobíjení" a světe div se, po dvou normálních 50 Km jízdách má najednou baterie 12,7V . Jedinou vadou na kráse je občasná hláška o chybě start/stop systému, ale to přežiju. Takže za mě je toto super fíčurina na ničení baterie nikoli aby se něco vydrželo delší dobu !  

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...
  • 2 months later...

Dnes jsem lídlovkou dokrmoval, bylo to opět na 11,9V. Pro tazatele, na e-shopu ŠA jsou baterie v akci, objednat vyzvednutí v AS a nechat zrovna nainstalovat a nakódovat pokud má tedy debilní dobíjení. 

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

Objednal jsem na e-shopu Škoda s dodáním do dealerství Škoda (vše za opravdu pěkný peníz v dnešní době), nainstaloval si ji doma sám dle pokynů v DP a pak jen dovezl známému do servisu, aby kódováním nastavil, že je baterie výměna a nastavil její aktuální parametry. 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

před 19 hodinami, Clerfayt napsal:

A máte tam opravdu AGM? Ta se dává v současné době jen do aut s webastem. Takže jestli máte webasto, šup tam AGM. Jestli ne, dejte jaká tam byla, tipuju tedy EFB+

Mám Superba 2 2015. Dle WIN i fyzicky je tam AGM. 

Link to comment
Share on other sites

V 4. 2. 2025 na 12:58, VeteranChild napsal:

@Sedlsson Tohle je ale sekce Rapida. Baterie v Superbu 2 má svoje téma tady:

Aj. Omluvenka. Nevšiml jsem si. Ale to téma inteligentního dobíjení S/S je prakticky společné. Šlo mi jen o to. Na modelu nesejde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...