Jump to content

Jazda na spotrebu vs "technicky typ"


Recommended Posts

ahojte

uz dlhsie sa chcem opytat :-) , jazdite na spotrebu a ste fakt technicky typ (myslim tym ze fakt rozumiete tomu co sa v motore deje) ? Alebo poznate niekoho kto jazdi na spotrebu a je Technicky typ?

boli casy ked som mal fakt hlboko do vrecka (vratane "pozicaj") ale nikdy som nesiel na spotrebu.

Vopred Ďakujem za Vaše reakcie , akekolvek :-)

Link to post
Share on other sites
před 25 minutami, Pawouk napsal:

A co chceš vlastně vědět?

Chcel povedat, ze ked ides na uplnu spotrebu, tak je mozne, ze to moc neprospieva motoru (neviem, ci ano ci nie, len dovysvetlujem).... technickeho cloveka myslel, takeho, ktory vie, ako motor funguje a teda ci aj napriek tomu jazdi na spotrebu.

Link to post
Share on other sites

Přesně tak. Záleží, co si představuješ pod jízdou na spotřebu? Je to na obsáhlou diskuzi. Dle mého názoru ... všeho moc škodí, a u motoru to platí dvojnásob. 

 

Link to post
Share on other sites

takze blizsia specifikacia:

1. striktne dodrziavanie rychlosti s heslom radsej menej ako o 1kmh prekrocit

2. v ziadnom pripade nevytacat motor, u novsich aut jazda podla ukazovatela (hned radit hore)

3. oci uprete na ukazovatel spotreby, tlacenie na plyn prisne podla toho ukazovatela

4. startstop ako povinnost , vzdy aktivovany , nervozita ak sa motor nevypne

5. dojazd do obce a ku krizovatke zasadne brzdenim motorom , z prislusnej vzdialenosti aby to motor ubrzdil bez nutnosti slapat na brzdu (aby sa ani brzdy neopotrebovali) - vecsinou to trva par km, za vami kolona ako za aviou do kopca

 

co chapem a obcas aj robim , je brzdenie motorom ale len preto ze som lenivy dat nohu na brzdu v tiahlom kopci , tak proste na automate podradim. A samozrejme pred koncom dialnice uvolnim plyn a nejdem 160 az po poslednu znacku koniec dialnice :-)

Link to post
Share on other sites

Ptám se znovu, co chceš vlastně vědět? Jak jezdit na spotřebu a nezničit si motor? Zatím je to snůška tvých nesourodých příspěvků, které nedávají žádný smysl.

Link to post
Share on other sites

Občas jedu na spotřebu, motorem brzdím kdykoli to jde, ale rozhodně se snažím nevytvářet zbytečné kolony a nemám problém motor vytočit. Start stop mi vadí hlavně na krátkých trasách, když je motor nezahřátý. Nějaké ekoukazatele jsou mi jedno. 

Link to post
Share on other sites

@misocko se připravuješ na Economy Run? Nezlob se na mě, ale musím souhlasit s @Pawouk. To jsou fakt nesmysly. A pokud by jsi tak opravdu jezdil, tak to motoru určitě neprospěje, jestli je to to, co jsi chtěl slyšet.

Edited by dafro
Link to post
Share on other sites

Kolik lidí asi takto jezdí? 

Na spotřebu se dá jezdit i tak, aniž bys musel zacházet do extrémů. 

Zmiňuješ třeba zařazení nižšího převodového stupně z kopce - u manuálu zvlášť je to naopak výhoda. Krom menší spotřeby dochází u současných vozů i třeba k dobíjení akumulátoru. A rozhodně tím nic neničís. 

Jezdit na spotřebu zdaleka neznamená hypnotizovat tachometr, ale třeba předvídat místa kde se bude muset zpomalit a tím pádem uvolnit plynový pedál dřív. Jestli ti připadá že dojezd na červenou či k ceduli začátku obce pod plynem je normální, pak něco selhalo v autoškole. Samozřejmě brzdit jen motorem by byl extrém, ale opět.. Kdo by to dělal? 

 

  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites

asi zopakujem, nikdy som nejazdil na spotrebu , okrem dvoch pokusov na mojej O3 , 1,6TDi , DSG , zajazdit papierovu spotrebu (neda sa v reale dosiahnut normalnou jazdou)

povodna myslienka (otazka) bola zistit kolko ludi vie ze motoru ublizuje a predsa jazdi tak ako som popisal.

Asi by ste sa divili kolko ludi jazdi tak ako som popisal, avsak nevedia ze motoru ublizuju ... (nie kazdy tomu rozumie)

hlavne teda vyuzivanie vysokeho tocaku v nizkych otackach je velmi popularne, bez ohladu ne to ze motor vybraciami vyskakuje spod kapoty.

Link to post
Share on other sites

Každý má právo jezdit jak uzná za vhodné.

Pokud tím neporušuje zákon o provozu na pozemních komunikacích...

Je to jeho auto tak ať si s ním dělá co chce, ne? 

A jestli ho baví podtáčet diesel, naplnit si tak motor karbonem a muset dřív měnit dvouhmotu, tak mu to přej.

 

Link to post
Share on other sites

Jazdi sa podla vyhlasky, takze na sk cz, ziadnych 160km/h

Spotreba na dialnici sa pocita pri 120km/h.

Tak ze ak budes jazdit podla vyhlasky na udavanu spotrebu vyrobcom by si sa mal v pohode dostat. 

Tak ze do kopca s benzinom 1,4 nema zmysel pod 2000ot, vecsinou vychadza 2500tis.

Zo seatom jazdim za 6,2l (podla tankovania) a ten jazdi vsetko mesto aj mimo mesta, dialnicu nie, ale ma obcas kratke studene jazdy 500m. (pc ukazuje o 0.5l menej) 

Z druhym vecsim autom jazdim za 6,9l  (podla tankovania) lenze 1,6 a vysie tazsie auto a jazdi aj dialnice. (pc ukazuje o 0.4l viacej) 

 

Cize spotreba cca sedi s tym co udava vyrobca. 

 

3valce zasadne nepodtacat a bude to dobre. (ono to podtacanie nesvedvi ziadnemu motoru) 

Edited by atlan
Link to post
Share on other sites
před 15 hodinami, misocko napsal:

zajazdit papierovu spotrebu (neda sa v reale dosiahnut normalnou jazdou)

S tím souhlasím, sám jsem u 1,8 Tsi o litr horší na dlouhodobé kombinované spotřebě. Ovšem pokud bych se trochu snažil, nebyl by nejspíš problém průměr udávaný v TP což je 6,1 lit/100km dosáhnout. A rozhodně bych nemusel motor podtáčet - nicméně požitek z jízdy by byl veškerý žádný. Hodně záleží na tom, kde a za jakých podmínek se většina jízd odehrává.

Pokud je tam hodně města a dálnic není šance ani na ten průměr 7,2 co mám já za těch cca 40 tkm.

Link to post
Share on other sites

aha

no podtacat akykolvek motor je jednoduche , a niekto to aj citi :-)

a uz Ti aj bolo odpovedane, ale doplnim: jazda podla ukazovatela je asi naj zlo. vzdy radi iba radit hore , asi som este nevidel aby dalo ze podrad , a tiez to hore, je v strasne nizkych otackach. Ak si niekto mysli ze moderne motory su robene na vysoky tocak v nizkych otackach a ze im to robi dobre , tak "neciti" a starsne sa myli. A nejaky servisak z autorizaku , alebo predajca , Ti predsa nemoze povedat ze mas vytacat motor....

Edited by misocko
Link to post
Share on other sites

měli jsme ve firmě 3 stejné Fabie 1.4 mpi. Já jako správné prase jezdil zásadně na 5 tis otáček aby to alespon trochu jelo, dehonestován a ponížen nezvykem z přechodu z auta s 3x vyšším výkonem. Zkrátka jsem Fabii vůbec nešetřil (za což se ji dodatečně omlouvám) a výsledek? najela 350 tis bez jediné opravy motoru nebo problému. Pak si ji vzala logistika na dojetí (rozvoz zakázek) a ti se s tím už nes.... vůbec. Auto najelo celkem 450 tis a prodalo se za pár drobných s bezproblémovým motorem. Zbylé dvě dostaly dvě slečny, které jezdily zásadně kolem 2tis otáček a povětšinou i v těch otáčkách s plynem na podlaze  až motor zvonil. Výsledek? při 150t km motory opravovány. Jeden z nich 3x . Co přesně už nevím, ale oba se řešily větší opravou. Aspon u těchto motorů jsem nabyl přesvědčení, že šetření a podtáčení životnost nezvýší a naopak ho pořádně honit mu neublíží. A za ty roky kdy se vedly statistiky nákladů na jednotlivá auta, tak rozdíl ve spotřebě byl minimální. U moderních motorů to asi bude obdobné. Po zajetí jen at se hezky točí. Aspon si to tak myslím

Edited by prase66
Link to post
Share on other sites
V 25. 1. 2021 na 6:24, deto napsal:

Mna len zaujimalo ake su nazory na "co znamena podtacat".

Já bych řekl, že názory na "podtáčet" jsou zjednodušené. V první řadě je rozdíl 1500 otáček z kopce nebo do kopce. Všichni píšou jen o otáčkách, nikdo o zatížení.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

tak tak, ... mně třeba prodejce při přebírání vozu říkal, že mám na maxidotu našeptávač, ale ať se jím zrovna moc neřídím a raději dám "na poslech a pocit".

 

A vytáčet? Nemohu jinak než souhlasit, tolik dehonestovaný motor, jako byl haťapácký, měl jsem ho v jedničkové Fábči v 12 ventilové verzi, tak nemůžu na něj říci ani popel ... než jsme jí prodali (za symbolickou cenu), tak měla najeto 400t km a nebál jsem se jí ani "na sklonku života" točit na trojáka do omezovače na nějakých cca 6100 ot. A motor, do poslední chvíle nežral olej, co jsem nalil, tak jsem bez 1dl vypustil. Nikdy, nikdy, jsem nedoléval mezi 15 tisícovou výměnou. A na motoru se nic nedělalo. A auto jezdí dál, jen ne už v naší rodině ... a se svojí současnou atmoškou 1MPi na F III to dělám zrovna tak, když potřebuji, tak jde troják třeba až do 6500 ot.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...