Přejít na obsah

Jaké palivo pro 1.4 16V 74 kW (N95 nebo N98)


avar

Doporučené příspěvky

na autorevue sa diskutovalo o 74kW verzii a niekto spominal toto : Tak tak. 1,4 16V/74 potrebuje N98. Ja to malý a výkonný motor, takže sa môže pri plnej záťaži zahriať natoľko, že u N95 môže dochádzať k samozápalom a klepaniu, takže RJ zíži výkon pri použití N95.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_bastien

Bohužel jsi koupil motor, do kterého je určen benzin 98 okt. Pokud naliješ 95 okt. je to líné - nic tím nezničíš.

Pokud má najeto před 90 tis km je třeba vyměnit napínací klatku na rozvoďáku. Jsou plastové a často praskají na uvedený km limit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

avar by zrejme rad pocul ze staci 95ka aby to tolko nevetralo penazenku. ja som kvoli sprevodovaniu a palivu zvolil radsej nizsi vykon ale zaroven by som dodal ze ak by som predsalen zvolil povodne planovanu 74kW asi by som aj tak prevazne jazdil na 95ku.

milan pise ze s 95kou je motor lenivy - najlepsia rada asi znie - skus obidva a uvidis, nic tym nepokazis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

avar: presne tak daj si skontrolovat rozvody aj ja mam najazdene nieco cez 82+tis km a ze pri 90-tich dam rozvody skontrolovat. tak som to dal pozret a mal som stastie remen bol v pohode ale napinaca kladka bola uplne rozsipana a so servisu uz ani nesli autom ale odtahovali ho neriskovali to takze som mal stastie :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_bastien
Děkuji všem za dobré rady!Do servisu,na výměnu řemenů, jsem již objednaný.Zatím jsem zkusil V-Power 95 od Shella,chová se to lépe,než na obyčejnou 95 ! Avar

Řemen není rozvodový řetěz s napínací klatkou - pokud jsi na tohle objednaný, tak si připrav pěkných pár tisíc.....

V POWER dle mého u tvého motoru nemá vliv na výkon - přijde mi to kompromis (95 proti 98), ale za hodně pěnez. Měl jsem sám dříve za 4 roky 2 Fabie s tímhle motorem a nyní mám najeto 60 tis na TDI (74KW) a nevrátil bych se k 16V (74KW) ani ve snu - důvodem je právě to, že jede na 98 benzin. Jestli máš klimošku, tak spotřeba s ní po Praze je při pojíždění přes 10 litrů.

Nechci ti to zvošklivit, ale píšu svoji zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmr - to som písal ja. Myslím, že pre všetky motory, pre ktoré výrobca predpisuje N98 platí približne to isté. Teda že motor je na N98 o čosi živší, má kľudnejší chod a keď ho budeš žmýkať nadoraz, tak ten rozdiel určite pocítiš. A zrejme bude aj nižšia spotreba na N98. Takže čiastočne sa vyrovná vyššia cena N98. Ale to len za predpokladu, že nebudeš na to šlapať ako divý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mozes pouzivat N95 ale bude strata vykonu....

Jen tak pro zajímavost - už jsem to psal víckrát, tak tím nechci pravidelné čtenáře unavovat :)

Měl jsem auto (1,4/74kW) na brzdě a v nádrži obyčejný N 95.

Změřený výkon byl přesně 74 kW v 5.700 ot/min (výrobce udává tento výkon až v 6.000 ot/min)

Změřený max. točivý moment byl 132 Nm v 4.800 ot/min (dle výrobce 126 Nm v 4.400 ot/min.) Ještě bych mohl dodat, že v těch 4.400 ot/min byl naměřen točivý moment 129 Nm.

Takže i na N 95 měl tento motor deklarované hodnoty. Avšak stojím si za tím, že na N98 to jede líp a na Shell V-Power Racing to nemá chybu už vůbec - počínaje lepším zvukem a oproti N98 to ještě i o trošku líp jede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to dnes konečně vyzkoušel! Natankoval jsem Shell V-Power Racing,a vyrazil z Pardubic na letiště v Ruzyni a zpět. Taková normální jízda dědka ve věku 54let s přibližným zachováváním předpisů! Po dojezdu domů (4 os.v autě) mi PC ukázal spotřebu 6,7l/100km a prům.rychlost 68km/hod. Myslím,že je to asi tak v normálu. Co Vy no to ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to dnes konečně vyzkoušel! Natankoval jsem Shell V-Power Racing,a vyrazil z Pardubic na letiště v Ruzyni a zpět. Taková normální jízda dědka ve věku 54let s přibližným zachováváním předpisů! Po dojezdu domů (4 os.v autě) mi PC ukázal spotřebu 6,7l/100km a prům.rychlost 68km/hod. Myslím,že je to asi tak v normálu. Co Vy no to ?

neviem aku mas motorizaciu, ale ak mas HTP, a nesiel si po dialnici, tak je to prilis vysoka spotreba, na dialnicnu jazdu 130km/h je to tak akurat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to dnes konečně vyzkoušel! Natankoval jsem Shell V-Power Racing,a vyrazil z Pardubic na letiště v Ruzyni a zpět. Taková normální jízda dědka ve věku 54let s přibližným zachováváním předpisů! Po dojezdu domů (4 os.v autě) mi PC ukázal spotřebu 6,7l/100km a prům.rychlost 68km/hod. Myslím,že je to asi tak v normálu. Co Vy no to ?

neviem aku mas motorizaciu, ale ak mas HTP, a nesiel si po dialnici, tak je to prilis vysoka spotreba, na dialnicnu jazdu 130km/h je to tak akurat

kdybys četl pořádně....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
Taky si myslim, akorat se to pozna na penezence... Jenze to ma asi nejake opodstatneni, kdyz je predepsanej n98.

Je předepsanej proto, aby bylo dosažené toho udávaného výkonu, těch 74 kW, jinak by to třeba bylo 72, nebo 70 kW, takže se max. připravíš o nějaký ten kilowatt a nevím jestli jeden, dva či čtyři poznáš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...