Přejít na obsah

Prevodovka 1.6


cicik2

Doporučené příspěvky

Chlapi neblbnite, ja mam na moji nalitano 227tis. A doufam, ze me jeste jednou tolik vydrzi. Slysel jsem ze jsou ty prevodovky u tech 1.6 na prd, ale az tak .... bojim, bojim.

Nikdo nikoho neděsí, to je prostě realita...bohužel.

Tak dobry, vsechno se zda byt v poradku, jen me ceka spojka a stale mi to lupe, ale tohle snad tuk tuk dobry :) Jen sem dneska musel spravit motorek na levym svetle, nejak zdechnul

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to můžu potvrdit, nic jsem na ní neviděl. Mohli by jste mi poradit chlapy, jak zjistím bezpečně kód od té převodovky? Servisku nemám, na tipovém štítku vzadu v kufru jsem kód převodovky hledat taky marně. Auto je vyrobené 03.98 Motor AKL, převodovka 02K :feve:

Koukni se zespoda na převodovku, tam ho najdeš. Je tam taková ploška a tam je vyražené. Mám 04.98, motor AKL a převodovku DLP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to můžu potvrdit, nic jsem na ní neviděl. Mohli by jste mi poradit chlapy, jak zjistím bezpečně kód od té převodovky? Servisku nemám, na tipovém štítku vzadu v kufru jsem kód převodovky hledat taky marně. Auto je vyrobené 03.98 Motor AKL, převodovka 02K :feve:

Koukni se zespoda na převodovku, tam ho najdeš. Je tam taková ploška a tam je vyražené. Mám 04.98, motor AKL a převodovku DLP.

Tak snad jsem v suchu - vcera jsem se dival a na me 11.97 s motorem AKL mam taky prevodovku DLP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to také zkoumal, mám 03/98 a převodovku DLP, tak doufám, že bude ok, i když krapet potí olej, přesně pod kolem diferenciálu.

Vam teda nikomu nechci kazit radost, ale prvni strance tohohle tematu je uvedeno :

... Jedná se o převodovky 02K s kódovým označením DUU a shodná je DLP. Tyto převodovky se používají u 100k 1,6l ve vozech Octávie VW Bora, Golf řady 4, Seat a všechny jsou stejné šmejdy ...

:unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to také zkoumal, mám 03/98 a převodovku DLP, tak doufám, že bude ok, i když krapet potí olej, přesně pod kolem diferenciálu.

Vam teda nikomu nechci kazit radost, ale prvni strance tohohle tematu je uvedeno :

... Jedná se o převodovky 02K s kódovým označením DUU a shodná je DLP. Tyto převodovky se používají u 100k 1,6l ve vozech Octávie VW Bora, Golf řady 4, Seat a všechny jsou stejné šmejdy ...

:unsure:

Hmmm...ja to pochopil tak,ze vadna je DUU a parametricky shoda je DLP ;-) Jestli i DLP je spatna,tak pekne dekuju.... muze to nekdo uprasnit pls ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
Hm, tak to jsme dva, taky jsem to přehlédl. Jak to teda je. Můžu se spolehnout na to, že se mi to rozletí? :kuk:

Ahoj, tahle debata mě velice překvapila a i zaskočila.Ve firmě jsme měli vozy 1.6 74 kW Combi za svou životnost naběhaly přes 340 000 km, než šly do bazaru či šrotu a neměli jsme s nimi žádné potíže.Třeba budeš mít štěstí a nic se nestane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Tak jsem to také zkoumal, mám 03/98 a převodovku DLP, tak doufám, že bude ok, i když krapet potí olej, přesně pod kolem diferenciálu.

Vam teda nikomu nechci kazit radost, ale prvni strance tohohle tematu je uvedeno :

... Jedná se o převodovky 02K s kódovým označením DUU a shodná je DLP. Tyto převodovky se používají u 100k 1,6l ve vozech Octávie VW Bora, Golf řady 4, Seat a všechny jsou stejné šmejdy ...

:unsure:

Hmmm...ja to pochopil tak,ze vadna je DUU a parametricky shoda je DLP ;-) Jestli i DLP je spatna,tak pekne dekuju.... muze to nekdo uprasnit pls ?

taky DPL. najeto 240tkm. Po přečtení toho všeho tady - bojim, bojim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

panove,tak jsem to prelousk,a moc tomu nerozumim ani nepochopil.Ale chci se zeptat, mne mlati neco v prevodovce pri zpatecce,a stalo se to tak, ze jsem couval peknej kousek v zime do kopce,zaclo se to zvysovat,myslim tim hluk a od te doby to dela.neco jako kdyby nekde na kole chybel zub a kolo vzdy preskocilo a narazilo na dalsi zub,rekneme asi tak8-12x za jednu otocku kola.Pri jizde dopredu no problem a jezdim na to uz skoro 30000km.Co by to mohlo byt?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam te samy problem, bylo mi receno ze to mam hooodne setrit na tu zpatecku, jinak nevydrzi, tak se zatim snazim.

aj, tak nejsem sam,bezva.no zpatecku potrebuju jen na parkovisti,mlati to pekne,ale tak nejak se to uz nezhorsuje.Poptal ses co by to mohlo byt? Ja se ptal uz ve ctyrech servisech a nikdo nevi.mantaci,asi nikdo tu prevodovku nevidel rozhozenou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě tam taky při couvání pěkně cvaká, když ale couvu a sešlápnu spojku je relativně ticho a když ještě ktomu vyřadím není slyšet nic, tak předpokládám, že bude asi zub na kolečku zpátečky.

zatím klid , to abych se bál couvat. Měnili jste olej v převodovce nebo dle doporučení škody je celoživotní a nemá cenu do toho hrabat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No sakra , já mám ted problémy s řazenim 2 a 3 jky,je to vzdy jen pri razeni nahoru,tj 1.2.3.atd,je to jak kdyby spatne sepla spojka, klepne to trochu pres zub.Zacalo to nevine a tad to dela uz hodne. mam vypozorovane ze kdyz hodim dvojku-vyradim na neutral pustim spojku a zmacknu znovu spojku a zaradim 3jku tak to je uplne bez problemu.Do prevodovky jsem ted dal uplne novy prevodovy olej a nepomohlo to. Nema stim nekdo zkusenosti?? je to v prevodovce, nebo ve spojce_??

10.98-1,6 74KW :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě tam taky při couvání pěkně cvaká, když ale couvu a sešlápnu spojku je relativně ticho a když ještě ktomu vyřadím není slyšet nic, tak předpokládám, že bude asi zub na kolečku zpátečky.

No presne,kdyz vyradim je to ok.co je mi ale divny,ze se zvuk postupne zhorsoval az je tak jak je.kdyby to bylo kolecko,rezp. zub, zaclo by to najednou.Olej jsem jeste nemenil,mam najeto 90000,ale v servisu jsem nechaval napln zkontrolovat a pry je v poradku.tak nevim.Mozna lozisko?Jo,a kdyz vyradim, necvaka pri jizde zpet,takze diferak to asi nebude.Kdyby to ale bylo nedostatkem oleje, predpokladam, ze by to neradilo a rvalo i pri jizde zpet,ale to je ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No sakra , já mám ted problémy s řazenim 2 a 3 jky,je to vzdy jen pri razeni nahoru,tj 1.2.3.atd,je to jak kdyby spatne sepla spojka, klepne to trochu pres zub.Zacalo to nevine a tad to dela uz hodne. mam vypozorovane ze kdyz hodim dvojku-vyradim na neutral pustim spojku a zmacknu znovu spojku a zaradim 3jku tak to je uplne bez problemu.Do prevodovky jsem ted dal uplne novy prevodovy olej a nepomohlo to. Nema stim nekdo zkusenosti?? je to v prevodovce, nebo ve spojce_??

10.98-1,6 74KW :help:

řazení OK, jen ta 1 jde ztuha když nezastavím úplně ale už mi to ani nepřijde. Olej jsem taky měnil i když je podle škody celoživotní. S problémy jako máš ty nemám zkušenosti. Jestli se dá srovnat to co dělá okta tobě s problémem který jsem řešil já tak čti.

Jo párkrát se mi stalo že jsem nastartoval a nebyl jsem schopný vůbec zařadit 1 ani zpátečku prostě nic. Pomohlo zhasnout motor a znovu startnout a zase OK. Dělalo to nepravidelně, spíš málokdy až jednou když jsem nutně potřeboval jet vycouvám z garáže, vypnu motor,.zamknu garáž, nastartuju a ne a ne zařadit. Vypnu startnu a nic, několikrát po sobě a nic. Prostě nedalo se zařadit. Naštěstí u baráku. Tak jsem vypnul motor dal za jedna a s rychlostí startl (garáž mám do kopečka nevím kdo by to tlačil, byl večer a venku ji přece nenechám stát) a pouze s korekcí pomocí plynu zajel do garáže.

Diagnoza= SPOJKA nevypíná. Dilema -doma sám s pomocí souseda nebo servis. Auto v garáži tak nakonec doma. Popis výměny by byl na dlouho ale dalo se to. Problém byl dle přiloženého obrázku 6-vysouvací kotouč (plech), který má jak jsem vyznačil 3 packy, takové U vyražené, které středí ten plech v 9-přítlačném kotouči spojky. No a ta 1 packa upadla, sem tam se tam vzpříčila za přítlačákem a nešla vypínat spojka až najednou se kousla tak, že se to muselo rozebrat. Packa přivařena COčkem i ty dvě co neupadly jsem taky zavařil (kdo ví co stojí ten plech a než by se objednal atd tak okta jezdila). Lamela byla OK ale po 180tkm těžko říct co by ještě snesla 50-100tkm? Koupena nová ať je klid. Jinak nic neměněno. Přítlačák původní, ve škodovce to mění komplet ale pak ta pálka.

post-12458-1194553954_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No sakra , já mám ted problémy s řazenim 2 a 3 jky,je to vzdy jen pri razeni nahoru,tj 1.2.3.atd,je to jak kdyby spatne sepla spojka, klepne to trochu pres zub.Zacalo to nevine a tad to dela uz hodne. mam vypozorovane ze kdyz hodim dvojku-vyradim na neutral pustim spojku a zmacknu znovu spojku a zaradim 3jku tak to je uplne bez problemu.Do prevodovky jsem ted dal uplne novy prevodovy olej a nepomohlo to. Nema stim nekdo zkusenosti?? je to v prevodovce, nebo ve spojce_??

10.98-1,6 74KW :help:

řazení OK, jen ta 1 jde ztuha když nezastavím úplně ale už mi to ani nepřijde. Olej jsem taky měnil i když je podle škody celoživotní. S problémy jako máš ty nemám zkušenosti. Jestli se dá srovnat to co dělá okta tobě s problémem který jsem řešil já tak čti.

Jo párkrát se mi stalo že jsem nastartoval a nebyl jsem schopný vůbec zařadit 1 ani zpátečku prostě nic. Pomohlo zhasnout motor a znovu startnout a zase OK. Dělalo to nepravidelně, spíš málokdy až jednou když jsem nutně potřeboval jet vycouvám z garáže, vypnu motor,.zamknu garáž, nastartuju a ne a ne zařadit. Vypnu startnu a nic, několikrát po sobě a nic. Prostě nedalo se zařadit. Naštěstí u baráku. Tak jsem vypnul motor dal za jedna a s rychlostí startl (garáž mám do kopečka nevím kdo by to tlačil, byl večer a venku ji přece nenechám stát) a pouze s korekcí pomocí plynu zajel do garáže.

Diagnoza= SPOJKA nevypíná. Dilema -doma sám s pomocí souseda nebo servis. Auto v garáži tak nakonec doma. Popis výměny by byl na dlouho ale dalo se to. Problém byl dle přiloženého obrázku 6-vysouvací kotouč (plech), který má jak jsem vyznačil 3 packy, takové U vyražené, které středí ten plech v 9-přítlačném kotouči spojky. No a ta 1 packa upadla, sem tam se tam vzpříčila za přítlačákem a nešla vypínat spojka až najednou se kousla tak, že se to muselo rozebrat. Packa přivařena COčkem i ty dvě co neupadly jsem taky zavařil (kdo ví co stojí ten plech a než by se objednal atd tak okta jezdila). Lamela byla OK ale po 180tkm těžko říct co by ještě snesla 50-100tkm? Koupena nová ať je klid. Jinak nic neměněno. Přítlačák původní, ve škodovce to mění komplet ale pak ta pálka.

Takže by se tedy melo jednat o spojku?? v daném případě bych to určitě bral vic nez spatnou prevodovku. Ale ono zase kdyz , jak jsem popsal na hore,radim na dvakrat zmacklou spojku a je to bez problemu ,tak ta spojka dava vic smysl. A s tim řazenim za studena v kopci jsem na tom upnle stejne! stojim pouze pod nastreskem a v mrazech je to tedy kolikrat o nervy , a mozna i o zuby :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...