Přejít na obsah

Kontrola zapnutí bezp. pásů


Akrubek

Doporučené příspěvky

Podle mého:

Zámek pásu se signalizací

Svorkovnice pod sedačku - samec a samice červené barvy. Držák svorkovnic už tam bude, když má auto boční airbag.

Tlakový snímač v sedáku

Piny a autovodiče. Průřez vodičů  je ve schéma.

Příchytky vodičů do sedáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

   Tak už mám doma zámek pásu se spínačem pro spolujezdce, tlakový snímač do sedáku a elektrické schéma pro zapojení. Ještě musím koupit prázdné svorkovnice na kabeláž auta. Piny a autovodiče mám doma.

  Mám ale jednu prosbu, nemá někdo představu kam se ten tlakový snímač obsazení sedačky montuje. Jestli mezi potah sedáku a pěnovou vložku, nebo mezi vložku a spodní plechový díl sedáku. Kdyby byl nějaký obrázek či něco podobného, bylo by to super. Aspoň bych věděl kam a jak to nalepit.

  Předem dík.

 

 Ještě doplnění předchozího příspěvku. Je třeba navíc i hnědou svorkovnici na kabeláž. Tou je totiž zakončen ten tlakový snímač.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som inak zistil, že ja nemám na MAxidote kontrolku na to, je to možné ?? A pritom som to videl na internete že mal by mať.

 

SFII37.jpg

 

Tu som našiel, že by to malo mať ale keď som dal cez VCDS akčne členy a zobrazenie kontroliek či ako to je tak mi to nezobrazilo ten kuntrolku pásu.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Fabia II před FL měla vždy kontrolu pásů na extra objednávku. Takže když si ten co to auto objednával nezaškrtnul položku "Kontrola pásu řidiče", tak to tam prostě není. Po FL by měla každá mít tuto funkci již automaticky.

  S kontrolou pásu spolujezdce je to trochu jinak. Původě u před FL nebyla možnost si tuto funkci objednat, pak se na čas objevila v ceníku vždy v kombinaci s kontrolou pásu řidiče. Po FL již opět v ceníku chybí.

 

  Ještě jednou poprosím někoho, kdo má dílenskou příručku na F II, jestli by tu nedal schéma namontování vložky pro snímání obsazení sedačky spolujezdce pro F II před FL.

  Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to JIPOL57  Dík za schéma, ale toto schéma již mám doma. Vytiskli mi ho v mém Škoda servisu. Možná jsem to ve svém předchozím příspěvku nenapsal dost srozumitelně, já potřebuji návod na montáž toho tlakového snímače do sedáku. Prostě, kam ho a jak nalepit. Má totiž na sobě tři samolepící body.

  Předem dík.

PS Jinak holt budu muset zase zajet do Škodovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V žádné příručce se mi to zatím nepodařilo najít. Ale nechápu, proč po tom tolik toužíš. Já to mám. To, jestli je spolujezdec připoutaný snad je snadno vidět. A stačí, když si položím na sedačku spolujezdce tašku a hned to hnusně pípá. 

Co a jak budeš muset překódovat je ti doufám známo. Nejedná se pouze o rozsvěcování kontrolky v přístrojové desce ale i o jiné chování řídící jednotky airbagů.

Editováno: , autor: Dula
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Kontrolu pripútania spolujazdca by som chcel aj ja, nemám rád keď sa nepripútajú a niekedy ich zabudnem skontrolovať. Dopredu na sedadlo veci nedávam, pri prvom silnejšom brzdení to letí na podlahu. Ďalšia vec je to, že takto by som sa nemusel "hádať" so spolujazdcom aby sa pripútal, aj keď ideme iba kilometer. Počuje, že to píska, tak sa pripúta a je pokoj. Dokonca by som to chcel aj dozadu, ale tam už by to chcel aj nejakú možnosť aby sa pískanie dalo vypnúť pre prípad, že tam mám niečo položené. To ale v aute ako je Fabia nemôžeme očakávať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Zatím s tím nic nedělám. Teď, když je pěkné počasí, tak se věnuji svému druhému koníčku - kolu. Pokusil jsem se sehnat informace ve svém Škoda servisu, bohužel jsem neuspěl. Mechanici to nikdy ani neměnili, a ptát se na to v Boleslavi nemohou. Museli by to opravovat, a pak mají možnost podle VINka dostat informace.

  Další možnost byla opravář sedaček. Ani ten to nezná, ale snad mi pošle fotku, jestli na to někde narazí. Poslední šance je vrakoviště, bohužel dost nepravděpodobná.

  V dnešní době to mají standartně všechny nové model od VW, tedy i Škodovka.

  Určitě to nevzdávám, ale asi až na podzim se do toho pustím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Tak jsem musel přehodnotit své plány. Díky nehodě, při které došlo k silnému znečištění sedáku spolujezdce, jsem dnes rozebral sedačku. Potah sedáku se pere, a já mám možnost namontovat snímač do sedáku. Ve finále je to velice snadné, v molitanu sedáku je jasně naznačeno kam a jak snímač nalepit.

post-4664-0-98034600-1428081685_thumb.jp

post-4664-0-92657300-1428081713_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Zdravím, auto je bez vyhřívání sedaček. Kdyby tam bylo, tak by ten snímač stejně přišel nalepit přímo na molitan. Pak teprve vyhřívací dečka.

Dnes jsem to všechno smontoval ohromady. Už mi chybí jen zapojit vodič do budíků. To ale nebude problém, jen se mi do toho moc nechtělo.

Jestli budete chtít, tak stvořím nějaký návod. Hlavní problém ale bude, že je na to třeba dvou speciálních kousků nářadí.

Předně krimplovací kleště na piny, a pak také stiskávací kleště na drátové svorky na montáž potahu na molitan. Ne každý to asi vlastní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dodatečná montáž kontroly zapnutí bezpečnostního pásu sedadla spolujezdce na F II před FL

 

Montáž jsem dělal na normálním sedadle bez výškového nastavení a bez vyhřívání.

 

 Použité díly:

Zámek pásu s kontrolou                                  5J0858472A QVZ   555 Kč bez DPH

Vložka do sedáku pro rozpoznání obsazení    5J0963553             432 K4

Dvoudílná svorkovnice červená                      1J0937713B + 1J0937714B  18 Kč + 18Kč

Dvoudílná svorkovnice hnědá                         1J0937713A + 1J0937714A  18 Kč + 18 Kč

Kovová spona na potah sedáku  12 ks           N0152611              6 Kč

Příchytka do dna sedačky na vodiče  2 ks      6Y0971818           8 Kč

Pin do svorkovnic sedák   4ks                         JPT 2801  (Autokabely.CZ)

Pin do budíků                    1ks                         MGF 075 (Autokabely.CZ)

Kabelové očko 5 mm         1 ks

Autovodič FLRY  tři různé barvy, průřez 0,35 mm

Textilní autoizolačka TESA 9mm a 19 mm

 

  Začneme demontáží sedadla z vozu (vypnout zapalování a vyndat klíček ze spínací skříňky). Vytáhneme hlavovou opěrku ze sedadla. Opěradlo sklopit co nejvíc dopředu. Sedadlo posunou dopředu. Vzadu vyšroubovat dva šrouby na vodící kolejnici, hvězdička M10. Sedadlo posunout dozadu, vepředu vyšroubovat dva stejné šrouby.

 Sedadlo posunout tak, aby se kryly horní a dolní kolejnice. Naklopit sedadlo dozadu. Pod sedadlem odpojit žlutou svorkovnici bočního airbagu. Dělá se to tak, že se nadzvedna odpružená krytka, a pod ní se zmáčkne uprostřed svorkovnice žlutý jazýček. Poté jde konektor vytáhnout. Pak se musí rozepnout svorka, co drží černý husý krk.

 Nyní můžeme vyndat sedadlo z vozu. Demontované sedadlo položíme hlavou vzhůru na stůl. Opěradlo sklopíme do vodorovné polohy.

Stáhneme nastavovací růžici opěradla pomocí dvou plastových demontážních klínů. Drží na čtyřech vnitřních výstupcích, rovnoměrně stahovat, a nic se nepoškodí. Poté demontujeme žlutou svorkovnici bočního airbagu z držáku svorkovnic. Opět odjistíme nechtem jazýče na svorkovnici, a pak již jde svorkovnice vysunout z držáku. Dále vytáhneme ze sedáku dvě bílé příchytky na tomto kabelu. Kolmo na vodič navedeme po stranách příchytek dvě plastové karty, a příchytka sama vyskočí.

  Pak začneme odšroubovávat boční obložení sedáku, Thorx 20. Nejprve střední část vepředu. Tu vytáhneme ven. Liší se buď provedení se schránkou, nebo bez ní. Poté odmontujeme boční díly. Panel lehce nedzvedneme z vodící drážky sedáku, a pak ho začneme otáčet okolo zadní části směrem nahoru. Tím panel uvolníme z úchztu na ráme sedadla a můžeme ho sejmout.

  Po sejmutí panelů se dostaneme ke šroubům co spojují sedák s opěradlem. Šrouby vyšroubujeme, hvězdička M8. Pak začneme uvolňovat potah sedáku z plechového dna sedačky. Nejdříve po stranách, pokračujeme až dopředu. Nakonec vytáhneme svěrací profil vzedu. Drží ve žlábku na čtyřech výstupcích. Pomocí plastového klínu lištu zatlačíme dovnitř žlábku, a součastně vyhneme z jazýčků.

  Tím jseme se dostali ke svorkám, co drží potah na molitanu. Svorky jednoduše přeštípneme, z potahu vytáhneme vodící dráty, a potah v ruce vypereme (několikrát).

  Tím máme sedák připravený k montáži vložky, kterou nasadíme na molitan podle předlisovaných značek, a přilepíme předpřipravenými samolepícími páskami, viz foto výše.

  Po uschnutí potahu sedák smontujeme, přidaný kabel od snímače protáhneme kulatou dírou v plechovém dně sedačky na straně zámku pásu. Vedle něj povede i vodič od zámku pásu. Tyto vodiče upevníme pomocí dvou bílých příchytek do dna sedáku, viz soupis materiálu.

  Kovové svorky na potah namontujeme pomocí stiskávacích kleští na tyto svorky,

 

  Poté se dáme do demontáže v interiéru vozu, tak abysme mohli natáhnout chybějící vodiče.

Demontujeme horní závěs pásu. Vyklopíme černou krytku odspodu směrem nahoru. Pozor, ať ji nahoře neulomíme. Pak odšroubujeme zámek,hvězdička M10. NA šroubu je zezedu pružná podložka, nestratit. Dále vydloubneme plastovou krytku nahoře u stropu na horním panelu B sloupku. Tenkou ocelovou lištu zavedeme na pravou stranu krytky pod úhlem asi 80°. Nepoužíváme šroubovák! J8 na to beru staré úzké měrky na ventily, stejně již dnes nejsou k ničemu. Případná nová krytka má číslo 5J0867540Y20 šedostříbrná bez nápisu Airgab. POd krytkou je šroubek na Thorx 20. Pak stáhneme gumové těsnění z B sloupku na obou dveřích. Ve spodní části horní obložení sloupku najdeme jednu příchytku. Tu jsem vytáhl dlouhýn plochým šroubovákem, jehož konec jsem obalil PVC izolačkou. Uvolněný sloupek vyklopit dole směrem do středu vozu, pak vytáhnou směrem dilů. Spodní část obloýeníB sloupku ovolníme následovně. Směrem odzhora uvolníme postupně tři svorky, pak pomocí zahnuté plastové montpáky začneme uvolňovat směrem odzadu do předu čtyři svorky. Demontážní nástroj nevedeme vždy až k příchytce, pak nic neulomíme. První vzadu je hned na zadním konci.

  Stejným způsobem uvolníme i lištu prahu předních dveří. Opět začneme vzadu, vytáhneme všechny svorky z prahu. POté obložení lehce vzadu nadzvedneme a zároveň vepředu dole vyhneme do středu a stáhneme dozadu. Jedna svorka by měla zůstat ve sloupku A. Dále demontujeme pravé boční obložení přístrojové desky a spodní kryt přístrojovky. Tím jsme si uvolnili přístup ke kabeláži v prahu dveří.

  Kabeláž uvolníme ze všech příchtek z prahu a pod sedadlem. Svazek pod sedadlem vytáhneme ven z vozu. Z kabeláže uvolníme husí krk pod sedákem. Ke stávající kabeláži přiložíme předpřipravený svazek na signalizaci. Jeden vodič povede až na přístrojový panel. druhý na ukostření jsem připojil na příčný nosník přístrojové desky pod pravým bočním krytem. Je ta nahoře svisle našroubovaný šroub M5 Thorx 20. Třetí vodič je smyčka mezi budoucími konektory. Tento svazek připevníme pomocí TESA izolačky ke stávajícímu svazku, navlékneme husí krk naspět. Vodiče připevníme po asi 5 cm pomocí TESA izolačky ke svazku až dopředu. Můžeme rozpojit stávající příchytky, a vodiče upevnit i v nich. Vepředu se svazek rozdvojuje, vede odbočka do dveří, po které jsem natáhl kostru (kabelové očko 5mm). Druhý, delší vodič jde na druhou stranu do budíků, nalisovat jeden mikro PIN až po protažení k budíkům. To nebudu popisovat, návody tady jsou jak vyndat budíky. Jen pozor na poškrábání plexi budíků, doporučuji je před demontáží přikrýt kartonem hlavně pod rámečkem.

 

  Svazek opět upevníme ve všech příchytkách a protáhneme kobercem podlahy pod sedačku. Namontujeme všechny demontované díly. Pak si upravíme délku vodičů pod sedačkou, nalisujeme čtyři piny a podle schéma zapojíme svorkovnice.

  Montáž sedačky je již hračka.

 

post-4664-0-92859800-1428342113_thumb.jp

post-4664-0-74519800-1428342130_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

  Ještě sem doplním moje zkušenosti s aktivací této funkce. Protože toto auto nemělo z výroby žádnou kontrolu pásů, dodělával jsem nejdříve kontrolu sedačky řidiče. Po zapojení samozřejmě nic nefungovalo. Takže jsem s tím zajel do škodovky, kde mi tuto funkci v podstatě zadarmo aktivovali. Tudíž jsem předpokládal, že u kontroly sedačky spolujezdce to bude stejné. Jenže po zapojení to začalo fungovat bez jakékoliv dodatečné aktivace této funkce.

  Takže to vypadá, že se to ani nemusí nijak aktivovat u auta, které již má kontrolu sedačky řidiče, i když je možné, že se mýlím. Třeba to omylem aktivovali hoši ve Škoda servisu. Nebo je druhá možnost a to, že je to spojené s kontrolou sedačky řidiče.

  Docela by mě zajímalo, co by to dělalo třeba u F I, kdyby se to zapojilo na ten samý pin do budíků.

 

PS  omlouvám se za překlepy v mém předchozím příspěvku, holt jsem si to po sobě ani nepřečetl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Trochu to tady oživím, nemá někdo kontrolu bezpečnostního pásu u spolujezdce ve Face Fabii/Roomsteru (Bohužel se u Face liší zapojení a je potřeba kódovat, zapojeném mam, ale s kódováním si nevím rady, tak bych potřeboval opsat kód od někoho kdo to má). Potřeboval bych to docela nutně, kdo poradí nebo pomůže má u mě flašku ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Zdravím, též bych se rád po dlouhém čase zeptal, zda a jak se někomu podařilo tuto funkci dokódovat při dodělávce na facelift. Uvažuji o tom, resp. rád bych si to dodělal, ale nikde jsem nenašel, jak to nakódovat. V modulu Airbag je pro to kolonka v adaptacích, zkusmo jsem se ji pokusil aktivovat, VCDS mi píše coding accepted, ale kolonka dále zůstává not active... Tak nevím, jestli je to tím, že tam chybí ty prvky (senzor na obsazení a zámek pásu se senzorem zapnutí) nebo zda dělám něco špatně, případně to VCDS neumí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...