dežněv Vloženo 16. Duben 2010 Sdílet Vloženo 16. Duben 2010 Zdravím všechny, mám možná OT (LAMA) dotaz, ale raději se zeptám, už 2 roky jezdím na Valvoline durablend 10W40, jelikož mi bylo a je řečeno, že plná syntetika je zbytečná. Jsem druhý majitel, najeto 107 000 km a nevím co tam nechal dávat kolega, jelikož to není uvedeno v servisní knize. Můj dotaz zní jestli je opravdu důležité používat olej 5W40 nebo mám zůstat u 10W40??????? Jezdím převážně ¨okolo komína¨, tudíž město a do 50 km mimo. Po přečtení diskuzí jsem zmatený ještě víc. Budu rád za každou radu. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TiGeRZ Vloženo 17. Duben 2010 Sdílet Vloženo 17. Duben 2010 ostal by som u 10W40........ prešiel by som jedine z 5W40 na 10W40.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
L@dis1 Vloženo 18. Duben 2010 Sdílet Vloženo 18. Duben 2010 Jestli máš to auto rád a jezdíš město a kratší trasy tak přejdi na 5W40 stejné specifikace. Za těch 100 korun, které dáš za "plnou" navíc(na 3l) je nic, když si uvědomíš, že se potom bude tvůj motor méně opotřebovávat při studených startech. Nejméně polovina opotřebení motoru vzniká při studených startech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 18. Duben 2010 Sdílet Vloženo 18. Duben 2010 čti zde, velice zajímavé a nemám důvod tomu nevěřit. mazání a mýty Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
poweron Vloženo 1. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2010 Ahoj mám fabii 1.2HTP 40KW měl bych tedka menit 75tis. olej normálně tam liju castrol 5w40, mám teďka možnost za dobrý peníz 5w30 - chci se tedy zeptat zda je možno ho tam nalit?jaký je mezi nimy rozdíl a jestli nemůže dojít k nějakému poškození. Kamoš mi říkal že ten 5w30 je lepší. tak sem se chtěl zeptat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mode Vloženo 1. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 1. Říjen 2010 5w40 j evw50200 - 15tkm/1rok 5W30 edge má vw50400 čo je longlife. Ked zvládne longlife - musí bezproblémov zvládnuť 15tkm/1rok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.s Vloženo 3. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 3. Říjen 2010 Podla mna je 5W30 do 1.2 HTP uplne nevhodny, vzhladom na to, ze HTP ma vyssie teploty oleja a pri takych teplotach uz 5W30 nema dobru strihovu stabilitu a to nehovorim o tom, ze po par kilometroch na dialnici je olej uz bez aditiv.. Urcite je vhodnejsi 5W40 alebo 5W50. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matejhanko Vloženo 7. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2010 Ja som kupil 5w30 Valvoline synpower3...nahradzuje specifikaciu 503...504..je to novy olej od valvoline original vyrobene na wolkswagen a skoda....ma s nim niekto skusenosti? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 7. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2010 5W30 bych do HTP nedával. 5W40 je minimum, viz příspěvek výše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
c1nc0 Vloženo 11. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2010 Ale podla katalogovych listov vyrobcov olejov, kazdy vyrobca odporuca do HTP olej 5W30. Preco by to asi robili, ked je nevhodny podla vas? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matejhanko Vloženo 12. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2010 Vsak ano,ved aj v skodaservise tam leju 5w30 castrol txt,alebo castol power3 5w30...a oficialne podla nalepky na motore ta ma ist helix ultra 5w30,ja uz tolko mudrosti som pocul,ze sa neda podla toho hodnotit....kto co odporuca....kazdy ma z casti pravdu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mode Vloženo 13. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2010 prečo stále spájate letné číslo oleja s jeho odolnosťou proti degradácií pri vysokej teplote? "30" určuje len viskozitu nie jeho odolnosť voči vysokej teplote!!! Odolnosť voči "prepáleniu" oleja určí výrobca použitím kvalitného zákl.oleja a správnych aditív.... VW50400 je olej pre long life (spravidla viac ako 15tkm) a to znamená ťažšie prevádzkové podmienky ako VW50200, ktorý musíš meniť max do 15tkm! takže oleje vw50400 by mali byť kvalitnejšie ako vw50200a logicky sú drahšie.. Nízka viskozita napr. 30 umožňuje úsporu paliva lebo tvorí "tenký " olej film. Pri športových autách je treba viskozity 50-60 aby film bol hrubší, aby pri velkých výkonoch sa netrhal, na spotrebu sa tam nehaľdí.. takže HPT v pohode 5W30 - a aj kôli hyraulickému napínaku reťaze! riedky sa rýchlejšoie načerpá! Podla mna je 5W30 do 1.2 HTP uplne nevhodny, vzhladom na to, ze HTP ma vyssie teploty oleja a pri takych teplotach uz 5W30 nema dobru strihovu stabilitu a to nehovorim o tom, ze po par kilometroch na dialnici je olej uz bez aditiv.. Urcite je vhodnejsi 5W40 alebo 5W50. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matejhanko Vloženo 15. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 15. Říjen 2010 V htp sa okrem vsetkeho odporuca menit uz pri 7500km a je jedno ci w504 ci w502...predsa motor je ako srdce a ked sa on staras si s nim nadmieru spokojny... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jano1154 Vloženo 16. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 16. Říjen 2010 Výpis servisná knížka : " SHELL HELIX ULTRA 5W-40 "........Najazdené 75 000km bez problémov, štýl jazdy - športová ,výsoké otáčky........plyn - brzda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.s Vloženo 17. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2010 (editace) prečo stále spájate letné číslo oleja s jeho odolnosťou proti degradácií pri vysokej teplote? "30" určuje len viskozitu nie jeho odolnosť voči vysokej teplote!!! Odolnosť voči "prepáleniu" oleja určí výrobca použitím kvalitného zákl.oleja a správnych aditív.... VW50400 je olej pre long life (spravidla viac ako 15tkm) a to znamená ťažšie prevádzkové podmienky ako VW50200, ktorý musíš meniť max do 15tkm! takže oleje vw50400 by mali byť kvalitnejšie ako vw50200a logicky sú drahšie.. Nízka viskozita napr. 30 umožňuje úsporu paliva lebo tvorí "tenký " olej film. Pri športových autách je treba viskozity 50-60 aby film bol hrubší, aby pri velkých výkonoch sa netrhal, na spotrebu sa tam nehaľdí.. takže HPT v pohode 5W30 - a aj kôli hyraulickému napínaku reťaze! riedky sa rýchlejšoie načerpá! Logika a chemia su dve rozdielne veci. Nehovorim, ze tvoje dedukcie su papierovo zle, ale v realnom pouziti je to ine. Editováno: 17. Říjen 2010, autor: martin.s Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mode Vloženo 18. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2010 pre mňa práve "iba" chémia a elektrika majú logiku - ostané je len pocit alebo konsenzus. - leje sa tam 5w40 lebo je najlacnejší a "stačí", pokiaľ viem najväčší problém býval s castrolom txt a ten bol 5w40 Moja ďalšia "papierová" úvaha je aj o tom, že ak výrobca chce namiešať širokorozsahový olej (5w40, 10w50 atď) musí použiť kopu rôznej chémie, ktorá bude citlivá na podmienky v ktorých pracuje... Myslím že 5w30 je menej náročný na prísady... a teda je stabilnejší. Logika a chemia su dve rozdielne veci. Nehovorim, ze tvoje dedukcie su papierovo zle, ale v realnom pouziti je to ine. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matejhanko Vloženo 30. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2010 Inak co sa dotycnemu nepacilo na tom valvoline 5w30 pre vasu informaciu splna 502,503,504....kazde srdce potrebuje kvalitnu krv,to plati aj pri motore,radsej zaplatit za drahsi olej a mas klud,ako setrit,ak chces setrit na aute,tak ho radsej ani nemaj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martin.s Vloženo 31. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2010 mna len fascinuje ako sa tomu nerozumiete a radite ludom, nic v zlom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piaggio Vloženo 5. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2010 Ja som mal od vyroby 5w30 txt,potom sko som absolvoval 2 prehliadky tam dali 5w40.Vraj ten prvy cosi blizil katalizatoru /povedali v jednom servise/. Tak davam 5w40 C3 castrol.Aj v obchode vraveli ze castrol 5w30 sa uz nerobi ci co.Sak to pozname ,jedna pani povedala... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 6. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2010 Ahoj mám fabii 1.2HTP 40KW měl bych tedka menit 75tis. olej normálně tam liju castrol 5w40, mám teďka možnost za dobrý peníz 5w30 - chci se tedy zeptat zda je možno ho tam nalit?jaký je mezi nimy rozdíl a jestli nemůže dojít k nějakému poškození. Kamoš mi říkal že ten 5w30 je lepší. tak sem se chtěl zeptat. Ahoj, používám 5w40 a dle mého názoru je olej vhodnější jak 5w30, neboť snese větší tepelnou zátěž. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 6. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2010 Nekonečné téma o nekonečném. Co máte v technické příručce od vyrobce,normu kterou musí olej splňovat,takže VW specifikaci.Vyrobce nedoporučuje žadny 5/10/15/W30/40/50,ale normu kterou musí dany olej splňovat.Každej servis dává něco jiného,v danou chvíly to co maj za pro ně čupr cenu a když budou mít levnej Shell 10W40 tak ho tam šupnou a víc neřeší.při příští vyměně zas to co maj na skladě.Nehledě na to není problém tam dát Mogul 5W40 za 150kč litr a nalepit stítek Shell 5W40 a kdo to zjistí nikdy nikdo a pro případné dolití dle nalepeného štítku smícháni mogulu se shellem neublíži ničemu.Takže kdo chce a nevadí mu dát za litr oleje 5W30 300-400kč za litr ať si ho tam dá,kdo dá 5/10W40 za 150-200kč jezdí ouplně stejně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Braver Vloženo 6. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2010 To ale neni pravda! Ty dve cisla udavaji viskozitu oleje pri urcite teplote. Nic o tepelne odolnosti z nich nevyctete. 5W30 jsou longlife oleje, ktere maji vydrzet v motoru az 30 000km. Je tu tedy jasny predpoklad vyssi odolnosti, nejen teplotni. Ahoj, používám 5w40 a dle mého názoru je olej vhodnější jak 5w30, neboť snese větší tepelnou zátěž. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matejhanko Vloženo 7. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2010 Dakujem ze si my dal za pravdu.....kazdy tam da to co sam uzna za vhodne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matejhanko Vloženo 7. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2010 Inak co sa toho Valvoline tyka 5w30 je jasne na nom aj napisane ,odporuca sa na motory skoda,splna vysoku odolnost voci teplote motora.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mode Vloženo 8. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2010 myslím že 5w30 (VW50400 !) je pre HTP lepšia voľba ! ako VW50200 - viď môj príspevok hore cimbu doporučuje 10w50 a už je z toho modla viac na : http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?p=40541#40541 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.