Přejít na obsah

Předčerpání paliva před startem


Wassermann

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

měl bych pro znalé možná malý láma dotaz, ale odpověď na něj jsem v dřívějších příspěvcích nenašel, tak snad jej nebudu opakovat.

Mám Fabii Ambiente MR 05 a trochu mi vrtá hlavou, k čemu je dobrá ta funkce, že když člověk při studeném auti otevře řidičovy dveře, tak se ozve zvuk palivového čerpadla, které nasává palivo, jestli se nepletu. No zajímalo by mě, k čemu je to dobré? Vždyť po zapnutí zapalování se ten stejný zvuk ozve znovu, tedy palivové čerpadlo znovu nasává, tak mi to první nasávání při otevření dveří připadá zbytečné...... :unsure:

Navíc Fabie se stejným motorem jak mám já (1,2 HTP) ale i ostatními motory, ale s chudší výbavou (třeba Classic) tuto funkci nemají a taky jezdí, tak v čem je tato funkce přínosem, nevíte někdo?

A ještě jedna maličkost. Když mám dlouho otevřeny řidičovy dveře (třeba když luxuji), tak se občas ten zvuk nasávání čerpadla ozve zničeho nic i když řidičovy dveře právě neotvírám (ale jsou již delší dobu otevřené), což mi připadá trochu nesmyslné.... tím se dostávám i k tomu, že by mě zajímalo, podle čeho si Fabča rozhoduje, kdy sání čerpadla pustit a kdy ne? ;)

BTW: omlouvám se, pokud někoho zařazení tohoto tématu do "motoru" atakuje, taky vím, kde je palivové čerpadlo ;) ale připadalo mi to v této sekci tématicky nejvhodnější, snad proto, že to tak trochu souvisí se startováním motoru...

Děkuji za odpovědi -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano aj mne to robi na 1,4 16V ked otvoris dvere ozve sa cerpadlo a po dani kluca v polohe 1 znova taha. uz som skusal ako je to otvoril som dvere a ozvalo sa cerpadlo. zavrel som dvere a cca po 30-45s som ich znova otvoril a cerpadlo sa ozvalo znovu. takze ti poviem asi to ze potvrdzujem tvoj dotaz ale neviem podla coho je tak nastavene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to součástí normy EU4. Benzíňáci při otevření dveří nasávají a nafťáci zase žhaví. Basník tím asi chtěl řici, aby se při rychlém hupnutí do auta, které stálo několik dní nestalo, že při rychlém otočení klíčku to nechytne na poprvé nebo bude chod motoru po nastartování nepravidelný. Jde to vypnout přes VAG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rkonf: ach tak, tak už mi trochu svítá :) Ale jestli je to součástí normy Euro 4, jak to, že levnější verze to nemají, ty přece musí plnit normu taky, ne?

BTW: jestli to jde vypnout přes VAG, tak si to asi nechán vypnout, protože moc velký smysl v tom nevidím, navíc jsem byl při koupi auta informován prodejcem v tom smyslu, že před každým nastartováním mám raději po zapnutí zapalování počkat, až zhasne většina kontrolek, co se rožnou po zapnutí zapalování a to je až v době, kdy už má čerpadlo načerpáno........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P.S. ale u nafťáků je to žhavení alespoň řešeno inteligentně, pokud člověk otevře dveře podruhé a vícekrát, aniž by mezi tím zapnul zapalování, tak už to nežhaví, aby se zbytečně nemlátila baterka, navíc se asi dá předpokládat, že se člověk courá z a do auta a nikam nejede, tak proč žhavit ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz u skodovky S130L trebalo pred nastartovanim dat trosku paliva do karburatora cez AC pumpu.

U novsich aut je to elektronicky riadene cez vypinac dveri

Aj verzie Calssic to maju.. vid moja Fobie HTP v Social Edition vybave

Nema to nic spolocne s normou EU4 ani EU-15 :t

Prve nasanie a potom dodatocne nieje na skodu, len a len na prospech veci

BTW ak mas otvorene dlho dvere auto nevie kedy chces startovat tak je ready stale, tak docerpa, co je na tom divneho, nieje to satnadardne, lebo neien standardne mat otvorene vodicove dvere 1 min predsa....... Ak by auto malo pocitat so vsetkymi nestandardnymi situaciami.... ach jaj

nejake otazky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi jsem četl článek o normě EU4 a tam bylo popsané to žhavení. Je možné, že se to palivového čerpadla netýká.

Teď jsem asi půl hodiny hledal jak to VAGem vypnout, ale nenašel. Určitě jsem to cca před 14ti dny někde viděl, ale za boha si nemůžu vzpomenout kde. Beru si to jako dlouhodobější domácí úkol.

Čekat na zhasnutí kontrolek je zbytečné (i na druhé natáhnutí benzínu). Vše se otestuje i po startu. Návod k obsluze také o žádném čekání nepíše...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi jsem četl článek o normě EU4 a tam bylo popsané to žhavení. Je možné, že se to palivového čerpadla netýká.

Teď jsem asi půl hodiny hledal jak to VAGem vypnout, ale nenašel. Určitě jsem to cca před 14ti dny někde viděl, ale za boha si nemůžu vzpomenout kde. Beru si to jako dlouhodobější domácí úkol.

Čekat na zhasnutí kontrolek je zbytečné (i na druhé natáhnutí benzínu). Vše se otestuje i po startu. Návod k obsluze také o žádném čekání nepíše...

No ale to o tom zhasnutí si myslí skoro každej :D

U dieselů to má, ale pozitivní význam a možná bych to i do toho návodu napsal protože stratovat studenej diesel bez nažhavení to je fakt síla už se mi asi dvakrát stalo, že jsem omylem otočil klíčkem moc a chudák motor to vznítil úplně studený :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale to o tom zhasnutí si myslí skoro každej :D

U dieselů to má, ale pozitivní význam a možná bych to i do toho návodu napsal protože stratovat studenej diesel bez nažhavení to je fakt síla už se mi asi dvakrát stalo, že jsem omylem otočil klíčkem moc a chudák motor to vznítil úplně studený :(

Pro diesel je v návodu napsáno, že pokud je pod +5 stupňů, tak se musí u studeného motoru počkat na zhasnutí kontrolky žhavení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Predčerpanie paliva je u všetkých áut zhruba od roku výroby 2001 (podľa RJ palubnej elektroniky). Čo som sa dočítal má to slúžiť na dobré štartovanie - totižto ak nemáš dostatočný tlak paliva, nemusí byť vstrekovaná zmes optimálna a môže prichádzať k nezapáleniu paliva a tým aj k horším štartom, nepravidelnému chodu motora ....

Kóduje sa v RJ palubnej elektriky. Práve riešim, ako to dokomponovať do staršej RJ - potrebujem vymeniť RJ kvôli tempomatu. Novšiu som nezohnal a staršia má trochu inak zapojené stierače a nemá predčerpávanie paliva.

post-8-1149231132.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Predcerpavani paliva po otevreni ridicovych dveri ma kazda fabia od urciteho data vyroby. Drive bylo jen po otoceni klickem do prvni polohy.

Souhlasim s nazory, ze kolikrat clovek lita do auta sem a tam a nikam nejede a aby cerpadlo kazdou chvili tahalo, tak to je mi ho lito, takze bych to take nechal vypnout a pouzival bych jen chvili cekani po otoceni klicku do prvni polohy, tak to ostatne delam, protoze moje fabka taha jen po otoceni klicku.

Nicmene pokud to nekdo neregistruje, tak bych to neresil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v podstate sis odpovedel sam :) Tim, ze cerpadlo taha, kdyz nemusi, se logicky zbytecne pouziva. Navic pro svuj pohon potrebuje nejakou energii, takze i baterii vycucava zbytecne. Jsou tohle snad pro tebe slabe argumenty? Pro me jsou docela zasadni :) Predstav si, ze delas neco v aute, nebo u auta a ridicovy dvere oteviras treba 50x bez nastartovani. Myslis, ze tyto ukony cerpadlo nepoznamenaji? Mozna ne ted, ale treba jindy....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...