Přejít na obsah

Předčerpání paliva před startem


Wassermann

Doporučené příspěvky

No ale o tom zadna, prece ;) U klicku je to taky tak, ze necerpa po kazdem otoceni, ale jen, kdyz je potreba.

Na druhou stranu tady prece nikdo prinos cerpani po otevreni dveri nezpochybnuje! Jen konstatujeme, ze pro nas, zkusenejsi uzivatele, je vyhodnejsi nacerpani po otoceni klickem - respektive nam to prijde mirumilovnejsi vuci baterii a cerpadlu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

martinoslave: jasne je to pravda ale ja som aj tatka naucil ze aj ked to nacerpa tak ma po otoceni klucika cakat kym cerpadlo neprestane. jasne skuseny vedia ale vyrobca sa potreboval poistku takze to tak vyriesil ja osobne to nesierim nech taha to palivo. baterka je nova a ratam s tym ze ked je vonku -20 ako tuto zimu a auto stoji vonku tak jej to urcite horsie ako to cerpadlo a keby sme isli do takychto detailov tak by som ani pri vypnutom motore nemohol pocuvat radio. keby len ta baterka bola investicia do auta a nic ine sa tam nemoze pokazit tak spavam spankom batolata. takze nech to sluzi co najdlhsie -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v podstate sis odpovedel sam :) Tim, ze cerpadlo taha, kdyz nemusi, se logicky zbytecne pouziva. Navic pro svuj pohon potrebuje nejakou energii, takze i baterii vycucava zbytecne. Jsou tohle snad pro tebe slabe argumenty? Pro me jsou docela zasadni :) Predstav si, ze delas neco v aute, nebo u auta a ridicovy dvere oteviras treba 50x bez nastartovani. Myslis, ze tyto ukony cerpadlo nepoznamenaji? Mozna ne ted, ale treba jindy....

Respektuju názor, byť si myslím, že opotřebení (či nároky na baterii) jsou tak neměřitelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bastien: Jasne, ale to uz opravdu zachazime do naprosto zbytecnych detailu.... Me by proste vadilo, kdybych to cerpadlo slysel pokazde, kdyz otevru dvere, ale je to presne jak pises a presne jak jsem psal ja o par prispevku vyse, proste je to mala technicka finesa pro mene obezretne uzivatele fabii. Tim bych to uzavrel, nema smysl to dal rozpitvavat ;)-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pava: Ale maji, samozrejme jen po otoceni klicku. Jestli ji maji i po otevreni dveri to netusim, ale mozna mas pravdu, protoze mam pocit, ze se to aktivovalo az u fabii od MR2004.

Myslím při otevření dveří. Je to dáno motorizací, ne rokem výroby, já mám r.v. 2002 a při otevření dveří čerpadlo jede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, beru názor jiných, kdo si to chce vypnout, ten ať si to vypne. Schválně zkusím vysledovat po asi jaké době při otevření dveří to bude čerpat. Ale co si uvědomuji, tak to bude rozhodně po delší době než nějakých 40 sekud, které tady uvadí Houmr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Predčerpanie paliva je u všetkých áut zhruba od roku výroby 2001 (podľa RJ palubnej elektroniky). Čo som sa dočítal má to slúžiť na dobré štartovanie - totižto ak nemáš dostatočný tlak paliva, nemusí byť vstrekovaná zmes optimálna a môže prichádzať k nezapáleniu paliva a tým aj k horším štartom, nepravidelnému chodu motora ....

Kóduje sa v RJ palubnej elektriky. Práve riešim, ako to dokomponovať do staršej RJ - potrebujem vymeniť RJ kvôli tempomatu. Novšiu som nezohnal a staršia má trochu inak zapojené stierače a nemá predčerpávanie paliva.

Konečně rozumnej argument. Jen k tomu automatickýmu čerpání, nemáte náhodou Maxi Dot? Jelikož ten je tak nastavenej z důvodu komfortu aby čerpal při otevření dveří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martinoslav: Díky, teď už je mi je to jasnější -_- a jen mě to utvrzuje v tom, že si tuto "vychytávku" nechám při nejbližší příležitosti vypnout ;) Jen doufám, že si s tím mechoši v servisu bez problémů poradí <_<

Maverick: přesně z takových důvodů bych taky nejraději lezl pro věci do auta pravými dveřmi, ale rozměrové poměry u mě v garáži mě nutí stát pravou stranou těsně u zdi a lez tedy do auta levými zadními dveřmi, jen kvůli nějakému pitomému čerpadlu :D:t

Navíc jsem naznal, že těch případů zbytečného předčerpávání paliva není zrovna málo, alespoň u mě. Sem tam se člověk pro něco vrátí do auta, poměrně často luxuji, protože bordel v autě nesnáším, garáž mám z kopce, takže když jdu umývat auti, tak jen odbrzdím a bez startování si to těch 5 metrů vyfrčím ven atd. :D

No prostě připadá mi ta funkce opravdu zbytečná, souhlasím s Martinoslavem a při nejbližší příležitosti vypínám... -_- Děkuji za názory... -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Deaktivoval jsem predcerpavani paliva po otevreni ridicovych dveri.

Od puvodniho kodu RJ odpocitava se cislo 16384 a RJ koduje se na novo.

Funguje to pravidelne. Jen u mne je mala malickost- prestal fungovat bzucak gdy mam zapnute svetlo a otverim dvere proto vratil jsem do puvodniho kodovani RJ .

Predcerpavani paliva je activni a bzucak znova funguje tak jak ma.

Vog

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Samozrejme v 99% pripadov

ako posledna zhasne kontrolka airbagov, potom este cakam cca 2s a nastartujem

Potom necham bezat na volnobeh asi 5s kym sa pohnem z garaze.

Tych 5s na volnobeh davam koli tomu, aby sa natlakovalo olejove cerpadlo, aby sa premazali vsetky aj tie najexponovanejsie diely, aby sa olej na kriticke miesta dostal este pred zatazenim (pohynanim). Kedze pouzivam pomerne malo viskozny olej so specifikaciou 5W-40, tak do 5s mam premazane vsetko co ma byt aj pri -25°C.

Este by som dodal, ze vyjdem z garaze a kym zatvorim dvere ujde aj 1min.

Samoska ze to plati pre garaz, ak som na ulici, tak cakam 5-7s a idem opatrne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...