Cenová efektivita VIF oproti 100 oktánovému aditivovanému benzínu (stále to je BA98) je jasná v prospech VIFu, to je bez debaty a cenový rozdiel je reálne ešte väčší ako si písal. "Pančovaním" som myslel to, že pri tankovaní musíš viac-menej od oka trafiť, že koľko pridáš toho aditíva do nádrže, veľmi ťažko sa dodržiava odporúčaný pomer 1000:1, potom veľa ľudí dáva aj násobok, atď.
Čo sa týka prípadných negatívnych vlastností, treba si uvedomiť, že z pohľadu celkového počtu motoristov aditíva používa naozaj malé promile vodičov, inak povedané, jedná sa o okrajovú záležitosť. Ďalšia vec je to, že kvalita a vlastnosti paliva sa dajú testovať desiatkami rôznych testov, z nich sú niektoré menej dôležité, niektoré viac, niektoré sa dajú spraviť v laboratóriu, niektoré iba motorovou skúškou, ale všetky tie skúšky majú jednu spoločnú vlastnosť: sú veľmi drahé. Jednoducho je nereálne aby niekto len tak robil skúšky dlhodobého vplyvu VIFu na katalyzátor, na časticový filter, na plastové a gumené súčasti palivového systému, a určite by sa dalo vymyslieť ešte veľa rôznych špecifických testov.
Ešte raz: netvrdím, že VIF je zlý nejako zlý, sám som ho používal, len nie som presvedčený o jeho prínose pre motor, ktorý je inak v dobrej kondícií. Ak už, dáva mi to viac zmysel pri nejakom staršom motore, kde už sú nejaké usadeniny a tak. Ale vieš čo? Mám v garáži ešte jednu neotvorenú plechovku, možno ju použijem do Fabie. Uvidíme, čo to spraví s 1.2 TSI po 196 tisíc km v kombinácií so 100 oktánovým benzínom.
@roman63, presne ako píšeš (vraj) aditivované BA95 existujú, má ho v ponuke OMV aj Shell. Problémom je, dostupnosť týchto palív. Napríklad v Bratislave som ho na OMV ešte nevidel ani raz a mám niekoľko ich čerpacích staníc v blízkom okolí, pritom vo Veľkom Mederi (asi 10 tisíc obyvateľov) majú v ponuke na miestnej OMV 3 druhy benzínu, vrátane aditivovanej 95-ky.
Marketing je mechanizmus predaja. S tým nikto nič nenarobí. Ja som sa len zamyslel, že ak by mal VIF aj negatívne vlastnosti, prečo je o tom tak ticho. Aditivácia u E10 BA95 neexistuje. A biolieh je čo prináša so sebou aj sadze, hlavne na vstrekoch. E0 alebo E5 či E10 BA98 je ralita dnešných dní. Obchodné názvy sa oháňajú 100vkami len to tak sviští. BA98 je podľa meraní takme 100 oktánový benzín (99,6-99,9), ale pokiaľ nemáš riadiacu jednotku ktorá využije plný potenciál energie paliva, jedniná výhoda je, že neobsahuje biolieh ale inú zložku, ktorá má bio pôvod, ale vytvára omnoho menej sadzí. A to je dobrá výhoda. Stojí ale za to?
Tak počítajme. Rozdiel v cene medzi 95 a 100, nech som veľkorysí, je cca 0,1€. Pri 50l paliva je to 5€ na nádrž. Ak VIF stojí 9€, tak na 50l paliva ťa výjde VIF na 0,9€. 5€ vs. 1€. Matematika nepustí. S VIFom ušetríš tak, že máš cca každú 20 nádrž grátis. Ak ti nevadí dávkovanie aditíva pred každým tankovaním, tak je tu odpoveď. Ak ale tie 4-5€ neriešiš, tak si za komfort musíš jednoducho priplatiť. Ja viem sú to za vlasy pritiahnuté počty ale plus mínus to nejako takto vychádza. Ak ale prémiové palivo zdražie viac a uskočí od 95ky, tak asi bude viac tých čo oželejú komfort tankovania.
Trochu som neporozumel slovu "pančovanie" lebo ja to mám tak, že je to riedenie a keď sa dá do paliva aditívum, slovo pančovanie by som použil, len ak som odporca aditíva.