Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/17/18 ve všech sekcích
-
nakoniec číslo BCM jednotky som nezohnal, tak sme to riskli ? predstavujem snáď prvú predfacelift Fabiu 3 s FLA kamerou...bohužiaľ, tentokrát to nie je moja ani brrrrm-ova FLA - Front Light Assist - asistent diaľkových svetiel FLA je celkom zaujímavý a nápomocný asistent. V skratke ide o automatické prepínanie medzi diaľkovými a stretávacími svetlami. Kedysi výsada drahších modelov značky, dnes dostupné už aj pri facelift verzii Fabia III. FLA pre túto triedu áut je údajne relatívne “hlúpy”, vyššia a lepšia forma by bolo DLA (Dynamic Light Assist). FLA prepína medzi stretávacími a diaľkovými svetlami v noci, pri rýchlosti nad 58-60 km/h. Potrebný materiál: 1x – 3G0 857 511 AE 9B9 – elektrochromatické zrkadlo s funkciou FLA 1x – 6V0 858 548 A – predná časť krytu zrkadla (kryt kamery) 2x – 000 979 034 E (A 021 545 01 26) – pin do konektora zrkadla 2x – 000 979 009 E (N 907 647 01) – pin pre BCM jednotku 2x – 000 979 012 E – pin pre protikus BCM jednotky 1x – 4E0 972 575 – konektor 1x – 4B0 971 832 – konektor 2x – vodič – 2,5 m (napríklad 000 979 987 – FLRy 0,35mm CAN BUS) textilná izolačná páska Postup v skratke: - demontovat plastove kryty zrkadla - demontovat zrkadlo - demontovat A-stĺpik - namontovať nové zrkadlo - vybrať pin 3 z konektora, namiesto neho natiahnúť 2 nové vodiče - zapojiť do BCM jednotky - nakódovať Celý postup vrátane viacerých fotiek je na https://wirer.sk/f3-fla/ . Video na5 bodů
-
3 body
-
Opraveno, brutální ránou pěstí do palubky. Prostě ve 120kmh rychlosti na dálnici mě ruply nervy a byla to taková rána že by to zabilo i slona........ A je ticho :-)2 body
-
Tak se přitulím k manželovi a říkám: "Miláčku, sáhni si, jak jsem krásně oholená.." A ten blbec mi začne kontrolovat obličej.2 body
-
2 body
-
za ľavou hmlovkou sa prichytávali káble k ventilátoru a tuším servu o držiak húkačky viz príloha ... môžeš si to urobiť aj sám akce.pdf2 body
-
Po aktualizaci FW autorádia Columbus jsem zjistil že se mi nepřehrává "Bluetooth audio" z mobilniho telefonu a ikonka je neaktivni. Předpokládám že postup bude stejný i u Amundsena Proto jsem hledal příčinu a zjistil jsem že tuto funkci mám deaktivovanout. Zde přináším stručný návod na jeho aktivaci. Je potřeva kabel VAG-COM a sním se následně připojit na jednotku VCDS -> 77. Telefon Kódování VCDS -> 77. Telefon -> 07. Kódování Kalkulačka pro dlouhé kódování VCDS -> 77. Telefon -> 07. Kódování -> tlacitko: Kalkulacka pro dlouhe kodovani -> Byte 4 Bit 0 -> Multimedia funkce (Bluetooth Audio) Uložit a je hotovo...1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
2043148_1 - Orosené světlomety, koncové svítilny a boční směrová světla.pdf1 bod
-
Tak dnes v projektorech výměna žárovek za Osram NightBreaker Laser Next Generation. Po počáteční frustraci, že už tam snad nevrátim ani tu původní žárovku. Celá akce za čtyřicet minut, ovšem v teple garáže a s důkladným prozkoumáním zrcátkem, jak to vlastně uvnitř vypadá. Poté co jsem pochopil "systém", to byla brnkačka. Vše uděláno "od motoru" s demontáží baterky. Na silnici přes podběh, jak říká návod je to nesmysl. Někdo tu psal, že se to napoprvé nepovedlo, ani když to dal do servisu, to teda nechápu, co tam pracuje za lemply. Když se to umí a nedělá poprvé, musí to být do půl hodiny hotové. NightBreakery svítí o něco líp, ovšem za ty peníze a práci to myslím nestojí.1 bod
-
1 bod
-
Toto auto je úsporné na bežných okreskách, ale na diaľnici si už dokáže vypýtať svoje. Na kopcovitej diaľnici pod Tatrami pri svižnom tempe 140-150 nemám problém dať spotrebu 7-7,5l. Ak človek ide po rovinkách v rámci limitov, dá sa priblížiť k 6l. Doporučujem vybrať F3 na širších R16/R17 kolesách, ktoré možno za cenu pár deci navyše dokážu udržať malú F3 relatívne stabilnú aj pri diaľničných rýchlostiach. Na R15 je auto v týchto rýchlostiach dosť rozlietané a treba veľa korigovať volantom. Fabia určite nemá problém s diaľnicami, ale aj tak by by som asi skôr pozeral po niečom väčšom a hlavne pohodlnejšom.. obzvlášť, ak prechádzaš z diaľničného krížnika akým je Superb. :)1 bod
-
No moje zkušenosti s aktualizací Columba jsou bezproblémové. Stáhnu balík 25GB (MiB1 a 2) rozbalím a nahraju na 32GB USB flash disk. Aktualizace přes USB - OK, jen ta rychlost by mohla být rychlejší.1 bod
-
Vela ludi nevie. ze nove auta maju trosku inak vymyslene kurenie (topeni) a ziju z minulosti, kedy sa zakryvali chladice hlavne preto, ze auto pomaly kurilo. Motor sa sice ohrieval, ale vacsina aut, (napriklad Skodovky) mali kurenie zapojene az na velky okruh a tym padom tepla voda isla do kurenia az ked otvoril termostat, ktory bol pri motore a navyse. Cize ked napriklad termostat zatvoril, tak si mal v aute zimu. V novych autach sa kuri (topi) cez maly okruh, cize je jedno, ako moc je otvoreny termostat do chladica, voda vobec nejde cez chladic a auto ti kuri zaroven s ohrievanim motora. 98% ludi tam supne nejaku masku, pretoze si mysli, ze sa motor zahreje rychlejsie, pretoze sa nebude ochladzovat naporom na chladic a tym padom aj kurit (topit) bude rychlejsie, co nieje pravda. Motor sa zahrieva malym okruhom a az ked sa ohreje, ide voda do chladica. Priznavam ale, ze clona je urcite doba vec na kamienky, na SII bol aj original diel, taka mriezka na spodonu cast. Co sa tyka ohrievania motora, som toho nazoru, ze ked nejde jazdu typu 20km dole kopcom, tak sa ten motor zahrieva tak ako ma a netreba mu pomahat clonami. Ma vobec niekto overene, kolko ta clona tomu motoru pomoze, ak sa bavime cisto o obmedzeni naporu vzduchu na samotny motor, nie chladic?1 bod
-
JJ, když jsem horní clonu sundal, tak mi Supík poděkoval ?. Dneska stejná trasa a stejné podmínky a teplota oleje na dálnici vylezla na 106°C.1 bod
-
Tak jsem včera jezdil s Kodiaqem... 2.0TDi 140kW, 7st.DSG, asi plná palba (ceníková cena 989000kč), spotřeba při svižné jízdě mimo dálnice byla 8,4l/100km. Výkonově dostačující, s automatem jsem jezdil poprvé a nevím, na pohodovou jízdu super, ale když jsem chtěl nasimulovat můj styl jízdy, tak ani na manuál přes pádla jsem nebyl spokojený, pro mě bude asi "zatím" lepší varianta manuální převodovky. Jinak asistenti fungovali dobře ať už se jednalo o adaptivní tempomat (nevím jestli jsem to blbě nastavil, nebo jestli je to normální, ale když auto zastavilo za jiným autem, tak už se samo nerozjelo, musel jsem ťuknout po plynu), light asistent fungoval jak měl, bezklíčkové ovládání taky, dešťový senzor kupodivu taky fungoval velice dobře. Z výbavy ambientní osvětlení s LED přístrojovým štítem pecka, el.ovládané tažné je lahůdka, jinak všechno v pohodě, posezení je příjemné. Co mě zaskočilo, bylo mlžení předních světel (jak hlavních, tak mlhovek, to bych u nového auta nečekal). Za mě dobré auto, ale Octavie je o 250000kč levnější a udělá stejnou službu dle mého... El.víko kufru na dalším autě musí být, je to super vychytávka, škoda že nefunguje otevírání kopnutím pod nárazník... PS: když zařadím P (parking), co dělá to tlačítko parkovací brzdy které je ještě navíc vedle řadící páky? Co se tím tlačítkem aktivuje/deaktivuje? A co mění režim Offroad? Kromě toho, že se mi zapnuly budíky náklonu a další informace, jsem nějak nic nepociťoval.1 bod
-
prodloužené zadní okno bude standardem pro Style i bez prosklené střechy jako tomu bylo u Spacebacka1 bod
-
Kryt kryje celý spodek, ale kuna se tam stejně dostane, stále jsou tam díry (náprava, pohon atd.).1 bod
-
1 bod
-
1) Ano, stisknout tlacitko on/off a drzet stisknute cca 10s (do animace loga) 2) myslim ze je to 2h+1 bod
-
O víkendu jsem měl konečně chvíli čas vlézt pod auto. Ten druhý katík tam je - viz foto od Pawouka (mám DKR - je to na B sloupku spolujezdce, nebo v malém techničáku). Na měrce mi olej nepřipadal nějak extra řídký (viskozitou dost podobný olejům ve starších autech co se doma vyskytují), takže koupím tu starčí 504.00. Výpustný šroub je podobně jako na naší OII 1.9 TDI, takže taky pro mě známá věc (olej si měním sám a šroub ani fíbr pod ním nechávám a pohoda). Olejový filtr koupím origo ve Škodovce. Jinak jsem po podvozku rozhlédl a pár "schválnostem" jsem se fakt tlemil - molitan v prahu za předním podběhem nacucanej jak houba a do mezery mezi plast. kryty podvozku a plechem podlahy lítá snad všechen bordel (vč. soli) od předních kol (asi budu muset sehnat zástěrky) - prostě všechno proto, aby to začalo za včasu (a na neviditelnejch místech) hnít... Pořeším postupně časem. Jsem zvyklej občas při oblevě v zimě na mých autech opláchnout chladič a klima výměník mezerou mezi přepážkou a nárazníkem (dělám u FI a OII fl co máme doma) - zde už je plast. dekl spojený dohromady s maskou, aby to nešlo atd... Doplnil jsem si aspoň těsnění pod kapotu, jak píší kluci v sekci motor u FIII kvůli čistotě motoru. Ale to vše už asi nepatří sem, moderátoři doufám prominou .1 bod
-
samozřejmě nesrovnávám HTP a TSi, ale obecně motor se 3 a 4 válcema. A taky netvrdím, že ten litr špatně jede. Jenže ten projev motoru co má o válec míň je prostě hnus. Když do toho sedneš po přechodu z normálního auta, tak máš pocit, že se to nepohne z místa. Určitě se dá zvyknout na to, že po sešlápnutí plynu můžeš vypít kafe než se to rozjede, ale na tohle si zvykat fakt nehodlám. Motor má mít z principu minimálně 4 válce, to je nezpochybnitelný fakt. Ví to moc dobře i automobilka a tenhle paskvil je nucena dávat víceméně z donucení. Ono když není jiná volba, tak si ho stejně koupit musíte a těžko ho budete pomlouvat. Rád bych tady byl ale za 6 let, až tenhle trend pomine a sám výrobce přizná, že tenhle motor byl omyl, jak ti nynější vychvalovači budou protahovat ry.áky1 bod
-
Poznámka k těm, kteří používají jako náhradu ledky v blinkrech či obecně ve vnějším osvětlení vozidla, se vystavují riziku, že v případě nehody se stanete viníkem i při nezavinění. Viz příklady kdy auto, které čeká na vedlejší a auto na hlavní bliká ve směru pokračování po hlavní komunikaci. Pokud ten z vedlejší si blikání nevšimne a vjede autu z hlavní do cesty protože nevěděl, že bude odbočovat, je automaticky viníkem. Nicméně pokud na policii vypoví, že blinkr autu nesvítíl, je dokazovací povinností policie zjistit funkční stav blinkrů na voze, který kolizi nezpůsobil. Poté co zjistí nestandardní typ žárovky, padá vina za nehodu v celém rozsahu na auto jedoucí po hlavní silnici a dokazování, že nelegální žárovka není příčinou nehody se přelívá již ne na policii ale na soudního znalce u soudního jednání. Stejný problém nastává i u žárovek denního svícení. Když já jako řidič se chystám předjíždět na přehledné silnici třeba kamion a v půlce manévru vidím auto v protisměru, kterému se nedokážu vyhnout, dojde ke kolizi, kterou když přežiju, tak můj právní zástupce se jako na první věc zeptá jestli to auto, které jsem přehlédl bylo dostatečně dobře vidět. Pokud řeknu, že ne, rozběhne se stejný proces jako s blinkry viz výše. Nikoho nechci strašit, jsou to jen modelové situace, ale jenom připomínám, že tyto nelegální náhrady vám mohou přitížit v situaci, kterou jste nezavinili. V nejhorším kvůli nim celé zavinění padne na vás. A pozor! Z důvodů neschválené součástky vás nebude krýt povinné ručení.1 bod
-
Zaznělo tady na kolik foukáte (doporučené tlaky jsou na víčku nádrže), ale spíše by si měl člověk položit otázku, čím ten tlak v pneumatice měří?! Hodně manometrů na pneu je těžce mimo realitu a cejchovaný mít každý doma nebude Tímto sorry za OT1 bod
-
nekupuji si auto, aby mi stálo v garáži ... nehledě na to, že já i polovic potřebujeme každý své, na dojíždění do zaměstnání a konkrétně u mně, dojíždím už 11 let denně 47+47km, takže tam si to na beneli nedokáži vůbec představit. Ale většinou se pro LPG rozhodují, ti co plánují vyšší nájezd ... a možná už jen poslední poznámka, u sekvence rozdíl výkonu nepoznáš, takže pokud se někdo smíří s 1,0 MPi, tak je jedno, zda s ním jezdí na BA, nebo LPG.1 bod
-
V případě 1.0 MPI by s LPG neměl být problém, je to "klasický" nepřímovstřikový atmosféricky plněný motor. Keců o životnosti bych si vůbec nevšímal, je to běžný folklor debilů, idiotů a různých jiných hospodských kecalů co mají doma Felicii (a nebo nějakou 2.0+ a 15let+ atmosféru na plyn), kdy si potřebují dokázat, že jejich slabost (nemají prachy na nový auto) je v pořádku, protože ty nový auta jsou strašný šroty... Zvážil bych nicméně nákup silnější motorizace (IMHO za těch 15t Kč nepřináší v podstatě nic navíc) a taky bych zvážil LPG jako celek. I když se plynaři snaží tvrdi, jak je to hrozně super, tak je to pořád velký zásah do auta, který se vůbec nemusí vyplatit a to zejména z toho důvodu, že přijdeš o tu pětiletou záruku, kde ti středně velká závada na motoru ten rozdíl mezi plynem a benzínem velmi lehce smaže.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Lidi prosim vas dejte si pokoj svaty s plynem. Mel jsem to v nekolika autech, vetsinou to bylo neslane nemastne, ale sporilo to. Posledni auto me ale dostalo - Octavia 1.6 74kw, najel jsem na nem s lpg skoro 50000km a tato pohadka u tohoto prosluleho motoru odolneho provozu na plyn podpalenim ventilů a zakrátko nato prasklou hlavou. Jak kde videt i na tomto foru nebyl jsem jediny a proto mi plyn do auta uz nikdy nesmi! Podotykam, vsechno byly znackova zarizeni brc a stag a to byly pravodelne serizovane! Kdo mi neveri, necht se podiva na nemecky internet a zada do googlu pojmy lpg abgebrannte ventile, kompressionsverlust bei lpg nebo gasfeste motoren. Dozvite se, jake obrovske mnozstvo motoru uz diky lpg odeslo do kytek. Tozo se navic tyka i motoru, ktere jsou z vyroby prizpusobene na provoz plynem (napr. Multipla 1.6 po cca. 120tkm KO) Zasnu az, kolik lidi te pohadce o plynu veri! U motorku 1.0 bych byl stastny, kdyz by mi pri jeho minimální spotrebe benzinu ujel cca 200000km a nekomplikoval si zivot s dalsim kazitkem... Vsichni vam budou nabizet prestavby, protoze je to pro ne výhodný jako hrom- cena kompletniho materialu cca 7-9tis. Kc, zbytek marze montujiciho autoservisu. LPG je super, hlavne pro montazniky, mene ale pro vas, az budete jako ja investovat do motoru. Jsem skepticky o k tovarnim zastavbam cng, vydrzi to asi o neco vic, ale zivotnosti benzinu to nedosahne ani omylem...-1 bodů
-
Já ti z normálního uvažování řeknu kde je háček. Motor 1,2 L TSI je už tak přebušený výkonem na ten objem že už tak je jeho životnost kritická a škodovka odhaduje že se dožije něco okolo 200 000 - 250 000km. Navíc na výkon 81 kw je tam dělaná spojka, setrvák, brzdy i další věci které přenášejí výkon a to by bylo potřeba vše samozřejmě vyměnit kdyby jsi chtěl aby takové auto najelo tolik co bez úprav. Navíc ten motor musí podávat stejný výkon v jakékoliv oblasti. Ať je to 2000 m. n. m. nebo -50 m. n. m. kde je samozřejmě velký rozdíl tlaku vzduchu a taky za jakékoliv teploty se nesmí přehřívat i s extrémním stylem jízdy. A stále výkon nesmí klesnout pod deklarovaný. Proto taky z výroby má ten motor přes 81 kw. Někde kolem 85-87 kw tipuji že má a krouťák je taky o něco vyšší. Takže vlastně ta úprava vylepší hodnotu motoru jen o nějaké 4kw a pár Nm. Jenže lidi po tak nízké úpravě výkonu na to více šlapou (nevědomky) a proto je taky hned po úpravě o dost vyšší spotřeba a k tomu se taky přidává přidání dávky paliva. Spotřeba časem klesne protože na to přestaneš tolik šlapat a zvykneš si na těch pár kw navíc. A taky začneš zase jezdit úsporně takže ti to o nějakou decku klesne. A jak zde bylo řečeno, každý má jiný styl řízení a jezdí na jiném typu povrchu. Někdo řadí vyšší stupeň u omezovače, někdo naopak motor dusí a vše toto musí ty díly v motoru i další vydržet. A jaká by asi byla slavná pověst motoru který škoda vyrobila a on se nedožil po chipu od ŠKODA AUTO ani 150 000km nebo motor se dožil ale půl hnací nápravy bylo vyměněno .. Z toho důvodu já bych po čipu moc netoužil. Zvlášť ne u tak nízkého objemu motoru který už je tak vyhnaný na výkonu.-1 bodů
-
A šetřit se bude dál a více .. jen si na to všichni zvykneme že nové auta po 200 000 budou na vrakáči. Nafty možná po 250 000 .. ale bude záležet na stylu jízdy a toho kolik kurvítek je ochoten majitel opravit ..-1 bodů
-
díky všem,ještě to zkusím,nejvíc mě pobaví spotřeba za 3 km kde ukazuje průměr 38L/ 100 :-D a pak po 12 km jsem na 11L /100 fakt síla..... ,ale už ted je to jasné,že fabka 63 kw která měla 209 tis. sem jezdil zběsilou jízdou na max. 6.5 l. bude lepší. Opravdu téhle nešlapu,při jízdě koukám na okamžitou spotřebu a stejně přijedu za 7,1 L, když nestíhám jedu "ostře" a sem na 9L a ještě to nejede...(oproti TSI 63 Kw,která měla perfektní zrychlení) opravdu neskutečný.:-D.Před II.fabkou ještě Peugeot 406 s HDI 81 kw bez problému 6,3 - 6,7 a šlapal sem mu na krk...// ...nemusel sem kupovat motor s turbem,stačil tříválec bez ničeho,když jezdím vlažně-1 bodů
-
Díky,asi problém bude,jelikož nechám auto bublat jen minutku než otevřu vrata,pak jede z kopečku dolů,pak sice 2 km do kopce a dál zase 1 km z kopce,zastavím a 38l/100 ...prostě super,tomu auto nešlapu,koukám na okamžitou..., pak blikne 40L/100 na průměru a kvůli kopci je tam okamžitá 30 - 40 L /100 ,ale pak 1 km dolů,kde je 0,0 L/100,zastavím a 38L/100,ani ZIL 131 tohle nežral-1 bodů
-
Pokud někoho zajímá, tak německá TV Vox přinesla 2.12. v pořadu AutoMobil srovnávací test tříválců: Fabie 1,0/110PS, Hyundai i20/100PS a Citroën C 3/110 PS v tamních podmínkách provozu (viz první bod pořadu). https://www.tvnow.de/vox/auto-mobil/thema-u-a-kleinwagen-im-vergleichstest/player Ačkoliv je tento pořad vždy spíše nakloněn vozům Škoda (ostatně je to z větší části "německé" auto), tak zde skončila Fabia jako poslední. Největší rozčarování přinesl simulovaný vyhýbací test na dálnici v plném obsazení při 130 km, kde u F. jako jediné museli tento manévr přerušit kvůli obavě z převržení (!!!) v důsledku pozdní a špatné reakce ESP a pak znovu absolvovat sníženou rychlostí...-1 bodů
-
Minimálně dost podobný test je teď ve světě motorů v tom jejich časopisu speciál o ojetinach 4/2018. Je to na titulní straně.-1 bodů
-
Jo širší pneu bude blba v břečce a pokud pojedete v 10 Cm sněhu bude auto víc plavat mluvím o ujezdenem sněhu to nemá s šířkou nic společného naopak by měla mít větší zaber , octavii jsem měl také na širokých a u chaty jsem to vyjizdel v klidu Superb to také vyjel ale měl jsem smrt v očích ? překvapilo mě ze už na mírném kopečku kdy Vyjizdim od chaty už se mu nechtělo a když vezmu že nejužší rozměr na Supa bude kolik 215? Nebo 205 v tom si myslím to nebude, asi je to o zvyk uvidime až ho otestuju víc v provozu mám ho od března ale tohle mě překvapilo , každopádně zastavit s tím v kopečku už se nerozjedu, měl jsem si koupit 4x4-1 bodů
-
Jistě, že nejde o dvě desetiny voltu. Jde o to, že Zdenda pod několika přezdívkami neustále omílá pitomosti typu "vytáhni konektor". Přitom vůbec netuší, co tím vlastně ovlivní.-1 bodů
-
-1 bodů